تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: ارائه اینترانت ۱۶مگابیتی به دستگاههای اجرایی بر بستر اینترانت ملی!!!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه محدودیتی در واگذاری پهنای باند اینترنت در شبکه ملی اطلاعات برای دستگاهها و سازمانهای حاکمیتی وجود ندارد، گفت: براساس پیش بینی ها در این شبکه اینترنت باسرعت 16 مگابیت برثانیه برای ادارات و سازمانهای مرکزی توزیع می شود.

علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتصال شبکه سازمانها و ادارات دولتی به شبکه ملی اطلاعات و آغاز فاز عملیاتی اجرای پروژه ملی شبکه اطلاعات در کشور، اظهار داشت: طی چند روز اخیر تمامی سازمانها و ادارات دولتی و بخش های مرکزی و استانی و زیرمجموعه این دستگاهها همگی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و هم اکنون در حال گزارش گیری از مسئولان فناوری اطلاعات این دستگاهها هستیم تا چنانچه دستگاهی به دلایلی موفق به اتصال به شبکه ملی اطلاعات نشده است مشکل موجود برطرف شود.


وی گفت: هم اکنون پیش بینی اختصاص پهنای باند برای اینترنت با سرعت 16 مگابیتی برای بخش های مرکزی دستگاههای اجرایی صورت گرفته و برای داخل استانها نیز این اتصال با سرعت 8 مگابیت بر ثانیه برقرار خواهد شد؛ در همین حال در بخش ها و لایه های پایین تر دستگاهها و سازمانهای حاکمیتی اتصال به شبکه ملی اطلاعات با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه انجام می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اتصال مراکز پژوهشی و علمی کشور به این شبکه در قالب شبکه علمی کشور ادامه داد: محدودیت پهنای باند برای شبکه علمی کشور و مراکز پژوهشی و علمی متصل به این شبکه نیز وجود ندارد.

حکیم جوادی فاز بعدی عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات را مربوط به دسترسی کاربران خانگی به این شبکه عنوان کرد و به مهر گفت: از آنجایی که این طرح باید تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شود در حال برنامه ریزی و فازبندی برای اجرای این پروژه و استفاده کاربران خانگی از این شبکه ملی هستیم.

به گزارش مهر، اواخر هفته گذشته وزیر ارتباطات از آغاز بکار شبکه ملی اطلاعات در کل کشور و برای تمامی دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: از اوایل مهرماه حدود 42 هزار دستگاه دولتی تمامی ارتباطاتشان از شبکه اینترنت به شبکه ملی منتقل می‌شود.

خبرگزاری مهر
2/7/91
شنیدن کی بود مانند دیدن؛
کلا این شبکه ملی به چه کار میاد؟ وقتی محتوایی وجود نداشته باشه سرعت به چه دردی می‌خوره؟
(02 مهر 1391 05:07 ب.ظ)mfXpert نوشته شده توسط: [ -> ]کلا این شبکه ملی به چه کار میاد؟ وقتی محتوایی وجود نداشته باشه سرعت به چه دردی می‌خوره؟
محتوا که زیاد داریم . میلیونها صفحه راجع به مدیریت جهان حرف واسه گفتن داریمSmile
اینهمه سایتهای دولتی که سالی به دوازده ماه بودجه میگیرن وسالی صدتا مخاطب هم ندارند نمونه اشه!Sad
میتونن بنزین و 5000 کنن مرغ 10000 اما اینترنت و کسی از ما نمیتونه بگیره هر جی بیارن ما یه قدم ازشون جلوتریم .. نگران نباشید دوستان حداکثر بتونن یه مدت محدوتی اختالال ایجاد کنن :ی
گوگل داره اینترنت در حد گیگا بیت میده. یعنی اینکه یک فیلم 700 مگابایتی رو در کمتر از 6 ثانیه می تونی دانلود کنی.
اونم با یه قیمت های باور نکردنی.اینترنت 2 مگابیت رو مجانی میده، فقط 300 دلار هزینه دستگاه هاشو اونم به صورت قسطی می گیره.
مسوولان محترم اول یه فکری به حال شبکه بانکی کشور بکنن که یا قطعه یا اینقدر کند که حوصله همه رو سر میبره. من تا چندوقت پیش تو یه موسسه مالی کار میکردم با خط دیتا وصل میشدیم یابا اینترنت،حداقل به اندازه یک سوم یه روزکاری قطع بود شبکه؛مشتری هم سر منی که پشت صندوق بودم غر میزد خبر از سرویس دهی شرکت مخابرات و امثالش نداشت که.
من فکر میکنم این شبکه ملی بیشتر جهت حفاظت اطلاعات دستگاه های دولتی باشه، چون به هر حال اینترنت فضای امنی برای داده ها نیست اونم وقتی اصلا مالکیتش مال کشور دیگه ( استکبار جهانی!!) باشه.
(03 مهر 1391 03:06 ب.ظ)hosnieh نوشته شده توسط: [ -> ]من فکر میکنم این شبکه ملی بیشتر جهت حفاظت اطلاعات دستگاه های دولتی باشه، چون به هر حال اینترنت فضای امنی برای داده ها نیست اونم وقتی اصلا مالکیتش مال کشور دیگه ( استکبار جهانی!!) باشه.
دو دیدگاه راجع به مالکیت اینترنت وجود داره و این فقط یکیشه.
به عنوان کسی که به مسائل انفورماتیک یک سازمان بزرگ دولتی در سطوح ستاد و صف آشناست، معتقدم صرف ارائه پهنای باند بالا دردی را دوا نمی کند. چه فایده دارد n مگ پهنای باند گیت وی سازمان باشد ولی هر روز یک نوع اختلال جدید پیش بیاید؟ مگر یک کارمند چه قدر حوصله قطعی های مکرر شبکه را دارد؟ هر روز چندین تماس تلفنی با من گرفته می شود که از قطعی دسترسی به یکی از سامانه های تحت وب می نالند. در نصف مواقع هم مشکل از طرف مرکز داده وزارتخانه است! حتی همین امروز زده بودند برنامه یکی از وبسایت های پرمراجعه رو برای چند ساعت از روی سرور پاک کرده بودند!
علاوه بر این از آن جایی که مخابرات خصوصی شده بودجه خاصی برای گسترش شبکه فیبر نوری در شهرستان های محروم و مناطق دورافتاده -فعلا- ندارد و لذا حالا حالا ها خبری از پهنای باند در حد 2 مگ برای لایه های پایینی دستگاههای اجرایی حداقل در این مناطق نخواهد بود. البته پروژه هایی را می خواهند برای دستگاه هایی مثل وزارت بهداشت کار کنند که شاید بتوان از کنار اجرای آنها شبکه را به مناطق محروم ببرند. و البته در ایران چیزی قطعی نیست!
کار بسیار خوبی
تا کی اطلاعات داخلی ما باید در سرورهای موجود در امریکا باشه
باید تمامی سیستم های تحت وب داخل ایران به صورت اینترانت و با سرعت زیاد و یکپارچه ایجاد بشه تا هم تخلفات مالی و اداری کمتر بشه وهم اطلاعات حفظ بشه...
من با کلیات این موضوع موافقم و امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق خوب بیوفته ..
لینک مرجع