تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مهرماه 91
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آغاز ثبت نام آزمونهای فراگیر پیام نور از 9 مهرماه/ زمان برگزاری آزمونها

سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری 3 آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور را در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد سال 1391 دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
صورت می گیرد.

ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1391 دانشگاه پیام نور از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 12 مهرماه آغاز و در پایان روز پنجشنبه 20 مهرماه پایان می پذیرد.


براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون دوره های فراگیر کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور روز جمعه 24 آذرماه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر
3/7/91
نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی شنبه اعلام می شود

فهرست اسامی پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته که به صورت مشترک میان موسسات آموزش عالی وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار شد،‌ روز شنبه 8 مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

دکتر حسین توکلی - مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر افزود: پذیرفته شدگان این آ‍زمون در موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم می توانند از نتایج آزمون خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور مطلع شوند.

وی اظهار داشت: همچنین اسامی پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد نیز بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد قرار می گیرد و داوطلبانی که این دانشگاه را انتخاب کرده بودند می توانند برای اطلاع از نتیجه آزمون خود به این سایت مراجعه کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: افرادی که در هر دو موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند منحصراً‌ می توانند تنها در یکی از این موسسات ثبت نام کنند.

وی گفت: کارنامه این گروه از داوطلبان 20 مهر ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

خبرگزاری مهر
5/7/91

مبلغ وام شهریه تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اعتبار وام‌های شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی در نیمسال نخست سال تحصیلی 92-1391 به میزان 20 میلیارد ریال از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

در نیمسال نخست تحصیلی جدید، مبلغ وام شهریه برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به ازای هر ترم تا سقف 250 هزار تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فناوری به ازای هر ترم تا سقف یک میلیون تومان قابل پرداخت است.

همچنین سقف اعتبار وام شهریه تمام واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به زودی اعلام می شود.

دانشجویان متقاضی وام شهریه می‌توانند به مراکز آموزش علمی کاربردی محل تحصیل خود جهت ارائه درخواست مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر
5/7/91
زمان ثبت نام بیست و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت نام بیست و یکمین دوره انتخابات دانشجویان نمونه کشور از 20 مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.
متقاضیان می توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنند.
این مراسم هر ساله با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

خبرگزاری مهر
7/7/91

ساعت ۱۸ امروز؛ اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ناپیوسته

ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 91 ساعت 18 امروز شنبه 8 مهرماه اعلام می‌شود؛ داوطلبان پذیرفته شده باید طی روزهای سه‌شنبه 11 مهرماه تا پنج‌شنبه 13 مهرماه برای ثبت‌نام به مراکز پذیرفته شده مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، 424 هزار و 724 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 91 ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی 179 هزار و 856 نفر پذیرش می‌شوند.

نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز روز 8 مهرماه از طریق سایت مرکز آزمون این دانشگاه اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس
8/7/91
انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تا فردا(10 مهرماه) ادامه دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با تمدید انتخاب واحد پذیرفته شدگان دانشگاه پیام‌نور تا 10 مهر موافقت شده است.
ثبت‌نام و انتخاب واحد ورودی‌های جدید و قدیم دانشگاه پیام‌نور تا دهم مهر ماه 1391 ادامه دارد.
ضمناً امکان انتخاب واحد برای تمام دانشجویان سنوات قدیمی و ورودی جدید امکانپذیر شده است.

خبرگزاری فارس
9/7/91

افزایش 60 درصدی میزان وام‌های دانشجویی/ارایه لیست کامل وام‌ها

ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در سال گذشته میزان انواع تسهیلات دانشجویی 183 میلیارد تومان بود، این مبلغ امسال با 60 درصد افزایش به 300 میلیارد تومان رسیده است،‌
در ادرس زیرجزئیات پرداخت وام‌های دانشجویی طی دو سال گذشته آمده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


خیرگزاری فارس
9/7/91
دانشجویان سنواتی ورودی 90 به بعد ملزم به پرداخت شهریه شدند

ه گفته رئیس مرکز هیأتهای امنای وزارت علوم، دانشجویان تمام مقاطع ورودیهای 90 به بعد در صورتیکه سنواتی شوند باید برای ادامه تحصیل شهریه ای معادل شهریه نوبت دوم به دانشگاه پرداخت کنند.
مهدی ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم در صورتیکه دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی نتوانند در نیمسالهای اعلام شده تحصیل خود را به اتمام برسانند برای گذراندن دوره های سنوات مشمول پرداخت شهریه نوبت دوم می شوند.

وی گفت: این مصوبه برای تمام ورودیهای سال تحصیلی 90 به بعد عملی شده و به تصویب هیأت امنای هر دانشگاه رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، بر اساس این مصوبه ورودیهای سالهای قبل از 90 شامل پرداخت شهریه نمی شوند.

ایرانمنش درباره دریافت شهریه از دانشجویان مشروطی گفت: دانشگاه نمی تواند از دانشجوی مشروطی به این علت که سر موعد مقرر تحصیل را به اتمام نرسانده شهریه دریافت کند، در صورتیکه مقررات کمیسیون موارد خاص یا کمیسیون آموزشی دانشگاه به این دسته از دانشجویان اجازه تحصیل داد، دانشگاهها موظف به دریافت شهریه هستند.

وی ادامه داد: دولت تا سقف مشخصی برای دانشجویان، سرانه تعیین کرده است و بعد از اتمام این مدت، دانشجویان باید بر اساس مقررات تعیین شده شهریه نوبت دوم را پرداخت کنند.

رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم درباره پرداخت شهریه متغیر یا ثابت نوبت دوم برای دانشجویان سنواتی اظهار داشت: در صورتیکه دانشجو باید تنها واحد پایان نامه را بگذراند لازم است شهریه ثابت نوبت دوم را پرداخت کند، اگر لازم است واحدهای درسی را هم بگذراند ملزم است شهریه را به طور کامل پرداخت کند.

خبرگزاری مهر
11/7/91
10 آبان آخرین مهلت ارسال درخواست برای دریافت وام دانشجویی

به گفته قائم مقام صندوق رفاه، دانشجویان تا 10 آبان ماه برای ارسال درخواستهای دریافت انواع وامهای دانشجویی مهلت دارند.

منصور حبیب پور گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: بخشی از انواع وامهای مورد نیاز دانشجویان پرداخت شده و دانشجویان باید 10 آبان ماه تقاضای خود را برای دریافت این وامها به معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود ارسال کنند.

وی تاکید کرد که این مهلت برای دانشجویان تمدید نخواهد شد.

به گفته قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان، وام شهریه ای که هر دانشجو متقاضی دریافت آن است به حساب دانشگاه واریز می شود که با این اقدام، بدهی دانشجو از دانشگاه به صندوق رفاه منتقل خواهد شد.

خبرگزاری مهر
23/7/91
حذف نمره زیر10 از کارنامه دانشجویان/ اخذ شهریه برای گذراندن درس افتاده

به گفته دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی، آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی پس از تایید وزیر علوم به دانشگاهها ابلاغ شد که در این آیین نامه دانشجو باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کند.
سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: آیین نامه جدید و بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تایید رسید، امضا و روز گذشته به تمام دانشگاههای کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بازنگری آیین نامه مذکور سه سال به طول انجامید و مهمترین آیین نامه آموزش عالی کشور به شمار می آید، تاکید کرد که اجرایی شدن این آیین نامه از نیمسال جاری سال تحصیلی 92-91 توسط تمام دانشگاههای کشور لازم است.

حذف نمره زیر 10از کارنامه تحصیلی

به گفته قدیمی، کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است و اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با نمره 15 به بالا گذراند، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد با این حال دانشجو در دانشگاههای دولتی موظف است برای اخذ دوباره همان درس افتاده در ترم بعدی مبلغی را به دانشگاه پرداخت کند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.

به گفته قدیمی امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

کاهش طول سنوات تحصیل

این مقام مسئول در وزارت علوم اعلام کرد در آیین نامه تازه ابلاغ شده مقاطع کاردانی و کارشناسی، طول سنوات تحصیلی از 6 سال به 5 سال کاهش داده شد.

تغییر رشته به رشته های دلخواه امکانپذیر شد

قدیمی در ادامه گفت: امکان تغییر رشته در تمام گروه های آزمایشی و آموزشی به شرط رعایت برخی موارد خاص امکانپذیر شد.

صفر تا 20 ملاک نمره دهی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی درباره حذف اعداد صفر تا 9 از کارنامه که در آیین نامه پیشنهادی به وزیر علوم مطرح شده بود، اظهار داشت: در آخرین بررسی که توسط وزیر علوم صورت گرفت بحث صفر تا بیست ملاک نمره دهی قرار گرفت و با این پیشنهاد موافقت نشد.

وی افزود: این آیین نامه به پیشرفت تحصیلی 86 درصد دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی کمک می کند.

خبرگزاری مهر
24/7/91
رییس دانشگاه پیام نور: درصورت کمبود اعتبار شهریه دانشجویان 15 درصد افزایش می‌یابد

دکتر حسن زیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: دانشگاه مجوز افزایش 15 درصدی شهریه‌ها را از وزارت علوم گرفته است و درصورتی که هزینه‌ها جوابگوی مخارج دانشگاه نباشد این میزان افزایش شهریه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: البته افزایش شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کمتر از میزان ذکر شده خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا
28/7/91
لینک مرجع