تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: سوال از درخت دودویی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چه تعداد درخت دودویی برچسب دار متفاوت با n گره و با برچسب های ۱ تا n که دارای ترتیب های یکسان در دو روش پس ترتیب و بین ترتیب می باشند وجود دارد؟

جواب:!n
فرمول +اثبات :تعداد درخت های دودویی که با n کلید میتوان ساخت؟
(16 مهر 1391 05:29 ب.ظ)mahtab_rafiei نوشته شده توسط: [ -> ]چه تعداد درخت دودویی برچسب دار متفاوت با n گره و با برچسب های ۱ تا n که دارای ترتیب های یکسان در دو روش پس ترتیب و بین ترتیب می باشند وجود دارد؟

جواب:!n

سلام.
ببینید، گفته "ترتیب یکسان در دو روش پس ترتیب و پیش ترتیب"، تنها در صورتی این شرط امکان پذیر خواهد بود که درخت اریب باشد.
یعنی اگه درخت اریب به چپ باشد این اتفاق خواهد افتاد. توجه کن که درخت دودویی (درختی که یا حداکثر 2 فرزند دارد) با درخت جستجوی دودویی(ترتیب عناصر در این درخت مهم است) تفاوت دارد.
حالا اگه درخت رو به ازای n=8 رسم کنیم، بصورت زیر خواهد بود:
8
--7
----6
------5
--------4
----------3
------------2
--------------1
پس یکی از حالات میتونه شکل بالایی باشه. در درخت دودویی برخلاف درخت جستجوی دودویی، ترتیب عناصر مهم نیست، یعنی مثلا جای 7 و 8 میتونه عوض بشه. با توجه به تعداد جایگشت های n عنصر، N! حالت می توان ایجاد کرد.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توجه کن که اگه در صورت سوال می نوشت، تعداد درخت های جستجوی دودویی چندتا است، جواب 1 میشد،(همون شکل بالا که رسم کردم) چون ترتیب عناصر مهم هستند و اینکه عدد بزرگتر باید پدر عدد کوچیکتر باشد.

موفق باشی.
با تشکر از پاسخ شما. اگه اشاره ای به برچسب نمی کرد جواب چی میشد مثلا می گفت تعداد درختان دودویی بدون برچسب یا تعداد درختان دودویی. اون وقت می شد یکی؟
طرح سوال در محل نامناسبی است. حذف نشدنش صرفا" بجهت احترام به دوستان است ولی منبعد برای حفظ نظم حذف میشن.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
لینک مرجع