تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: الگوریتم minimax
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگه توی الگوریتم minimax اگه بازیک MIN گزینه ای رو انتخاب کنه که سودمندی بیشتری داره کدوم یک از موارد زیر صحیح هست ؟

1-الگوریتم minimax با چنین فرضی طراحی نشده و این حالت قابل استفاده نیست
2- درهرحالت سودمندی max حداکثر برابر حالتی است که min گزینه ای با سودمندی کمتری انتخاب کند .


این یکی از سوالات کنکور سالهای پیشه (الان خاطرم نیست چون کتاب ندارم ) دو گزینه دیگه چون اشتباه بودنشون بدیهی بود رو ننوشتم
بین این دو گزینه شما کدوم رو انتخاب میکنید ؟
آخه مقسمی دو رو انتخاب کرده
حل تمرین یکی از اساتید رو هم که دیدم ایشون یک رو انتخاب کرده بودن

خودمم بار اول که با تست برخورد کردم یک رو انتخاب کرده بودم :دی

حالا کدوم ؟
بنظرم گزینه 1 درسته.
در تعریف MAXMIN اومده که بازیکن MAX میخواد بیشترین امتیاز رو به دست بیاره در حالی که حریف سعی می کنه امتیاز او رو مینیمم کنه . برای همین وقتی نوبت به MIN میرسه کمترین سودمندی رو انتخاب میکنه.

و اشکال گزینه 2 اینه. وقتی میگه در هر حالت، یعنی فرض شده که MIN می تونه سودمندی بیشتر رو انتخاب کنه. که در این حالت دیگه سودمندی max برابر حالتی که min بهینه بازی کنه نیست. بلکه بیشتر از اون هست.

صفحه 197 . هوش مصنوعی راسل ترجمه آقای راحتی:
در این تعریف از بازی بهینه برای max فرض می شود که min نیز به صورت بهینه بازی می کند، یعنی بدترین حالت ممکن را برای max در نظر می گیرد. حال اگر min به صورت بهینه بازی نکند، چه پیش خواهد آمد؟در این حالت که اثبات آن نیز ساده است، max بهتر عمل می کند.
(23 دى 1392 09:56 ب.ظ)Somayeh_Y نوشته شده توسط: [ -> ]در این تعریف از بازی بهینه برای max فرض می شود که min نیز به صورت بهینه بازی می کند، یعنی بدترین حالت ممکن را برای max در نظر می گیرد. حال اگر min به صورت بهینه بازی نکند، چه پیش خواهد آمد؟در این حالت که اثبات آن نیز ساده است، max بهتر عمل می کند.

به نظر من گزینه 2 درسته

طبق گفته بالا ما فرض رو بر بهینه بودن بازی min می گذاریم، و انتخابمون رو بر این اساس انجام میدیم، ولی اجباری در بهینه بودن بازی min نیست

min می تونه بهینه بازی کنه (که در اینصورت در نافع ترین جهت حرکت کردیم) یا می تونه بهینه بازی نکنه(که به نفع max میشه، یا به قول پوران؛ سایر استراتژی ها ممکن است بهتر عمل کنند)
لینک مرجع