تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: پوران قسمت پایپ لاین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
تو این سوال دقیقا حافظه ی کدوم قسمت ها با هم مشترک هست ؟ اگر مخاطره ای وجود نداشته باشه باید درصد ها رو تو کلاس ها ضرب کرد؟ مثلا 0/48*4 + 0/22*5 و ..
[تصویر:  429359_c4dg_03012017626.jpg]
[تصویر:  429359_cbk2_03012017627.jpg]
سلام. اینجا که حرفی از مخاطره نزده ضمنا اصلا به پایپلاین اشاره نکرده در نتیجه فرض میشه که پردازنده پایپلاین نداره.
دستورات نوع کلاس A، کلا ۴ سیکل طول میکشن که از این ۴ سیکل توی یک سیکلش یعنی IF به حافظه دسترسی دارند و توی سه تا سیکل دیگه حافظه برای DMA آزاد هست و میتونه کلمات رو انتقال بده. پس ۳ سیکل و نرخ حضور دستورات ۰.۴۸ میشه ۳*۰.۴۸ کلمه توی هر دستور از این نوع.
دستورات نوع کلاس B, کلا ۵ سیکل طول میکشن که توی دو سیکل IF و MEM به حافظه دسترسی دارند و توی سه تا سیکل دیگه حافظه برای DMA آزاد هست و میتونه کلمات رو انتقال بده. پس ۳ سیکل و نرخ حضور ۰.۲۲ میشه ۳*۰.۲۲ کلمه توی هر دستور از این نوع.
دستورات نوع کلاس C, کلا ۴ سیکل طول میکشن که توی دو سیکل IF و MEM به حافظه دسترسی دارند و توی دو تا سیکل دیگه حافظه برای DMA آزاد هست و میتونه کلمات رو انتقال بده. پس ۲ سیکل و نرخ حضور ۰.۱۸ میشه ۳*۰.۱۸ کلمه توی هر دستور از این نوع.
دستورات نوع کلاس D, کلا ۳ سیکل طول میکشن که توی سیکل IF به حافظه دسترسی دارند و توی دو تا سیکل دیگه حافظه برای DMA آزاد هست و میتونه کلمات رو انتقال بده. پس ۲ سیکل و نرخ حضور ۰.۱۲ میشه ۲*۰.۱۲ کلمه توی هر دستور از این نوع.
پس کلا به اندازه ی جمع تعداد این عددا، کلمه انتقال پیدا میکنه:
۰.۴۸*۳+۰.۲۲*۳+۰.۱۸*۲+۰.۱۲*۲=۲.۷
توی هر ثانیه ۱۰ میلیون دستور انجام میشه پس در هر ثانیه ۲.۷*۱۰میلیون سیکل حافظه در دسترس DMA هست.
لینک مرجع