تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: کتاب لینز ترجه صراف زاده+عبدالله ناصری(نشر کیان سبز رایانه) یا صراف زاده (ناقوس)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این دو کتاب از لحاظ مطالب فرقی دارن ؟ من اولیو خریدمش کدوم بهتره؟ خودش که تنها مترجمه یا تفاوتی نداره و زیاد حساس نباشم؟ مرسی از همه که کی خوان جواب بدن
همون اولی که گرفتید رو استاد کارگهی معرفی کردن و گفتن از بقیه بهتر هست.(البته ویراست چهارمش)
نه این و نه اون... کتاب لینز فقط و فقط ترجمه ی پور محقق و سلیمی!
من کتاب صراف زاده مال ناقوس داشتم کتاب خوبی بود ولی اشتباه تایپی داره.
(31 اردیبهشت 1391 02:13 ب.ظ)skygirl_00 نوشته شده توسط: [ -> ]آخع من از جاهای دیگم تعریف روان بودن کتاب سلیمی رو شنیدم. حالا موندم همینم داره خوبه یا نه.کلا جای سوال بود نکنه انقدام فرق داشته باشن ک من از نطریه چیزی نفهمم با صراف زاده
نباید اینقدر که تفاوت داشته باشند من یکی که با کتاب لینز مهدی صادق زاده هم زیاد از نظریه فهمیدم البته وقتی که تمرینات لینز رو حل کردم بازم میگم مهم تمرینات کتاب لینزه حالا بله کتاب صراف زاده میگن روانتره اما همین خوبه اینقدر هم خوب و بد کردن درست نیست البته منبع مناسب پیدا کردن هم خیلی مهمه اما با همین شروع کن و حتما تمرینات لینز رو حل کن
زیاد به این چیزا وسواس نشون ندید.من سلیمی رو داشتم راضی بودم.ولی همونطور که دوستای دیگه گفتند لینز مهم حل تمریناشه.که اون هم زیاد درگیر ترجمه نمیشید.فکر نکنم خیلی با ترجمه ها به مشکل بربخورید.توی کتاب فقط یه جاهایی روش کار زبانهای مختلف و ماشین پشته ای و... را گفته.(تازه صراف زاده فکر میکنم اولی مترجم این کتاب بوده،و اون هم معروفه ترجمه اش)
توی دانشگاه به ما ماشین تورینگ را نگفتند و ماشین پشته ای را هم خیلی خلاصه گفتند!ولی با اینکه ترجمه سلیمی را داشتم برام معجزه نکرد و بازهم توضیحاتش (اون جاهای سختش)نامفهوم بود و فقط و فقط با تمرین تونستم بفهمم چی شده.از حق نگذریم بچه های مانشت هم اون موقع خیلی مثالها رو به روش خودشون حل میکردند و برام جا افتاد.فقط مرور و تکرار و تعمق در مفهوم و نحوه عملکرد یک گرامر یا زبان ...!

(31 اردیبهشت 1391 02:22 ب.ظ)yaser_ilam_com نوشته شده توسط: [ -> ]کتاب لینز مهدی کوچک زاده
منظورتون صادق زاده است؟
ای بابااااااااااااااااااااااااا. خلم کردین....... صاق زاده، صراف زاده، سلیمی ...........
همون صراف زاده رو دارم بیخیال. 7500 پولشو دادم همین هفته .بگین خوبه دلم وا شه :-)
من که گفتم خوبه بازم میگم ملکه ذهنت کن تمرین تمرین تمرین
(31 اردیبهشت 1391 08:26 ب.ظ)skygirl_00 نوشته شده توسط: [ -> ]بگین خوبه دلم وا شه :-)
من طبق مطالبی که بقیه گفته بودند ترجمه صراف زاده رو نخوندم مستقم رفتم سراغ سلیمی! ولی اصلا به این چیزا توجه نکن مسلما صراف زاده هم خوبه.قبلا این کتاب فقط با ترجمه ایشون موجود بود.شما متن کتاب رو بخون و تمرینها را هم حل کن.مسلما بعضی چیزها را با 1 یا 2 بارخودندن متوجه نمیشی.سعی کن با چند بار تکرار مفهوم رو متوجه بشی.نهایتا اگر واقعا احساس کردی که کتاب چیزی رو بد گفته اونوقت برو سراغ ترجمه سلیمی، 7500 ارزشش رو داره که 1 کتب خوب بخری و تستهاش رو توی کنکور بزنی.
دوستان نکته ای رو درمورد نظریه می گم ممکنه بدرد بخوره.
یکی از اساتید ما می گفت نظریه درسیه که تو شرایط مختلف نحوه برخورد ما با تست رو تغییر میده.
می گفت از تست زدن واهمه ای نداشته باشید، ممکنه یک تست رو امروز نتونید حلش کنید اما فردا همون
تست رو بهتون بدن بدون آمادگی و براحتی براتون قابل حل باشه. پس از اینکه در ابتدا نمی تونید تست های نظریه رو
حل کنید، ترسی نداشته باشید. تمرین و تکرار تنها راه یادگیری این درسه. من کتاب لینز رو بدون ترجمه می خونم و حل المسائل رو هم دارم. اما تاجایی که می تونید از فکر خودتون استفاده کنید.
نظریه درس سختی نیست، فقط نیاز به تمرین زیاد داره.

نقل قول از استاد عسگریان
دوستان ی کتاب دیگه که ما خوندیم این بود جعفر تنها ومحمد سلیمانی تبار(نص) بنظرم خیلی خوب ترجمه شده
البته مهم نیست که چی می خوانید مهم اینکه به ی سطح خاص تو این درس برسید براحتی می توان سوالات جواب داد و این جز با حل انواع تمرین بیشتر به دست نمیاد
من خودم کتاب صراف زاده انتشارات ناقوس رو خریده بودم و با کتاب اصلی لینز که مقایسه کردم دیدم یه سری از مطالبش که حوصله نداشته یا درست متوجه نشده رو ترجمه نکرده !
البته در کل ترجمه ی آقای صراف زاده ترجمه ی قابل قبولی هست و از بقیه ترجمه ها اگه بهتر نباشه بدتر نیست . ولی در کل برای درس نظریه ترجمه ای که در حد کتاب اصلی انگلیسی باشه واقعا وجود نداره .
هرچند که به قول دوستان تمرین خیلی برای این درس مهمه و برای خوب تست زدن در این درس به نظر من حداقل باید 70 درصد تمرینات کتاب لینز رو که بعضا بسیار سخته بتونید کاملا مسلط حل کنید .
سلام دوستان
یه سوال، حل تمرین لینز همین کتابی هست که نویسنده اش آقای علی ریاحی هست و مال انتشارات ناقوسه؟
بعد یه نکته ای این کتاب هم که تا فصل 9 حل کرده، پس بقیه اش؟
(14 مرداد 1391 05:53 ب.ظ)fa_karoon نوشته شده توسط: [ -> ]سلام دوستان
یه سوال، حل تمرین لینز همین کتابی هست که نویسنده اش آقای علی ریاحی هست و مال انتشارات ناقوسه؟
بعد یه نکته ای این کتاب هم که تا فصل ۹ حل کرده، پس بقیه اش؟

فکر نکنم بقیه ای وجود داشته باشهBig Grin
جالبه من دنبال جواب یه سری سوالام که بود تو این کتاب پیداش نکردمBig Grin
حال المسائل غیر از ناقوس خود انتشارات کیان رایانه سبز توسط عبداللهناصری و فرشته مریوانی چاپ کرده منتی اون هم تا فصل نهم بیشترنداره!
لینک مرجع