تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: رشته شبکه در ارشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام دوستان
میخواستم بدونم کسی سرفصل دروس دوره کارشناسی ارشد شبکه و امنیت اطلاعات دانشگاه های سراسری رو داره برام آپلود کنه؟Big Grin
ممنون Shy
سلام اینم لینکش


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
کسی از بچه ها که این رشته رو خونده یکم توضیح بده. من علاقه به این رشته دارم هم سطح عملیش و هم تئوری و اطلاعاتم فقط در حد خوندن چند صفحه جزوه در کاردانی است و الان میخوام این رشته رو تو ارشد بزنم نمیدونم در چه مباحثی بحث میشه در ضمن من اصلا علاقه ای به مبحث مخابراتی ندارم مثلا دیود و مدار و .... و اینکه ریاضیاتم خیلی خیلی ضعیفه و اصلا چیزی بلد نیستم.میخوام بدونم رشته شبکه یه رشته ای مثل علوم کامپیوتر نباشه که همش بحثهایی ریاضیاتی باشه مثلا درسهایی مثل سیستم عامل و پایگاه خوبن یعنی از این مدل درسها خوبن ولی چیزایی مثل قضیه های الگوریتم و گسسته زیاد ریاضیاتیه.میخوام بدونم در چه مباحثی بحث میشه و کسی که دوست نداره سراغ قضیه های ریاضیاتی بره خوبه؟واینکه اگه قبول بشیم نشه بعد چند ترم مشروتی اخراجمون کنن؟در ضمن من هدفم دانشگاههای سطح بالا است
من خودم هنوز وارد مقطع ارشد نشدم، اما در مورد رشته شبکه از یکی از استیدم که تو شریف شبکه خونده بود یه سری اطلاعات گرفتم.
من هم از این بابت که این رشته چقدر ریاضیاتی هست، سوال کرده بودم ازشون و گفتن که اصلا نیازی به مباحثی که تو ریاضیات عمومی یا ریاضی مهندسی خونده میشه ندارین تو شبکه، و برای اینکه تو این رشته خیلی خوب بتونین جلو برین باید یکی زبانتون خوب باشه و یکی تو گسسته قوی باشین.
البته ایشون یکی دو بار تو صحبتاشون تاکید کردن که شریف اینطوره. ولی فکر می کنم تو دانشگاه های دیگه هم کم و بیش همین طور باشه.
تو امیرکبیر هم این جور که بچه هاش میگفتن تا خودت نری طرف مباحث ریاضیاتش مشکلی نداره
اما واسه ارزیابی کارایی شبکه های کامپیوتری که با دکتر خرسندی هست ریاضی داره فکر کنم آمار باشه مباحثش.
(04 مرداد 1391 02:47 ب.ظ)mammad_asir نوشته شده توسط: [ -> ]برای خوندن این گرایش آیا وقتی میخوام واسه هیت علمی اقدام کنم شرایصش چطوره؟

اول بخون و قبول بشو و بعدش فارق التحصیل که شدی اگه تا اون وقت هئیت عملی با مدرک فوق لیسانس خواستن بهش فکر کن.
الان وقت اینجور فکرها نیست.
ظاهرا دکتری این رشته فعلا فقط تو امیرکبیر هست
ولی رشته ای هست که چون تعداد قبولی توش خیلی کم هست و در نتیجه فارغ التحصیل کمی داره و از طرفی هم خیلی بهش نیاز هست تو دانشگاه ها و صنعت، خیلی خوب جذب دانشگاه ها میشن
اگه علاقه داشته باشی خوبه در کل تمام چهار ترم فقط بحث درباره شبکس از شبکه ی که توی کارشناسی خوندی تا فیبر نوری ریاضی داره اما خیلی وارد ریاضی نمیشن بستگی به استاد داره اگه بخوای خوب یاد بگیری باید بری سراغ ریاضی هم مثلا توی ارشد مخابرات1 و 2 رو درس نمیدن اما واقعا باید خودت بری بخونی چون خیلی نیازه تا درک بهتری از شبکه داته باشی البته رفتن به کلاس های MCITP و CCNA و ادامه اونا تا مراحل بالاتر خیلی مفیده چون توی دانشگاه فقط تئوری درس میدن و همش باید بری دنبال مقاله و کار پژوهشی البته اگه علاقه داشته باشی خیلی جذاب و جالبه اینم بگم تا دلت بخواد با فرمول طرفی البته سخت نیستن فقط خیلی زیاده مطالب واقعا زیاده و احتیاج به مطالعه زیاد داره تا فراموش نشه و تسلط پیدا کنی
میشه یه مقدار بیشتر در مورد دکتری رشته شبکه بحث کنین؟من کارشناسی نرم افزار خوندم ولی برای ارشد itمی خوام شرکت کنم و شنیدم itدکتری نداره از اونجاییکه شدیدا به تحصیل در مقطع دکتری علاقه دارم یه مقدار دودل شدم کهitبخونم یا نه ممنون میشم کمک کنین.
(08 مرداد 1391 07:10 ب.ظ)samaneh@90 نوشته شده توسط: [ -> ]میشه یه مقدار بیشتر در مورد دکتری رشته شبکه بحث کنین؟من کارشناسی نرم افزار خوندم ولی برای ارشد itمی خوام شرکت کنم و شنیدم itدکتری نداره از اونجاییکه شدیدا به تحصیل در مقطع دکتری علاقه دارم یه مقدار دودل شدم کهitبخونم یا نه ممنون میشم کمک کنین.

فعلا که دکتری آی تی تو سه تا دانشگاه تهران - شریف - امیرکبیر هست روی هم رفته کمتر از 15 نفر از کنکور سراسری دکتری جذب می کنن. اما لازمه این کار اینه که شما فعلا بهش فکر نکنی و بخونی واسه ارشد و وقتی قبول شدی و ارشدو فارق التحصیل شدی با رزومه درست و حسابی نوبت دکتری میرسه.
دوستان میشه ی مقدار بیشتر در مورد درسای شبکه توی ارشد توضیح بدن؟؟

بهتره چه چیزایی رو به عنوان پیش زمینه قبل از ترم یک بلد باشیم و توی مهلت باقی مانده روش کار کنیم ؟

ممنون
(08 مرداد 1391 07:14 ب.ظ)ali نوشته شده توسط: [ -> ]
(08 مرداد 1391 07:10 ب.ظ)samaneh@90 نوشته شده توسط: [ -> ]میشه یه مقدار بیشتر در مورد دکتری رشته شبکه بحث کنین؟

فعلا که دکتری آی تی تو سه تا دانشگاه تهران - شریف - امیرکبیر هست .

سلام
البته با توجه به دفترچه دکتری سال 91، دانشگاه شهید بهشتی، خواجه نصیر، مالک اشتر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات هم دکتری میگیرند.
(09 مرداد 1391 05:04 ب.ظ)Potential نوشته شده توسط: [ -> ]
(08 مرداد 1391 07:14 ب.ظ)ali نوشته شده توسط: [ -> ]
(08 مرداد 1391 07:10 ب.ظ)samaneh@90 نوشته شده توسط: [ -> ]میشه یه مقدار بیشتر در مورد دکتری رشته شبکه بحث کنین؟

فعلا که دکتری آی تی تو سه تا دانشگاه تهران - شریف - امیرکبیر هست .

سلام
البته با توجه به دفترچه دکتری سال ۹۱، دانشگاه شهید بهشتی، خواجه نصیر، مالک اشتر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات هم دکتری میگیرند.
عکس از دفترچه[attachment=5869]
To mrousra:

این لینک

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


سیلابس شبکه کامپیوتری امیرکبیر هست.


To ali:
عکس از قسمت دیگری از دفترچه
این لیست دروس ارشد برای گرایش شبکه است البته توی دانشگاه های مختلف یه کمی باهم متفاوت هستند اما در کل یکی هستند. البته یه چیزی هم بگم که بیشتر ریاضی در این گرایش بر میگرده به لایه های فیزیکی شبکه که خیلی هم مهمه در کل میشه بدون ریاضی این دروس رو حتی با نمره بالا پاس کرد اما در کل برای یادگیری احتیاج به داشتن ریاضی در کل دارید
صفحه‌ها: 1 2
لینک مرجع