تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در شرکتهای خصوصی(5/91)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحول در پذیرش دانشجویان دوره های دکتری پژوهش محور خبر داد و گفت: در این زمینه آیین نامه ای تدوین می شود و بر اساس آن دستگاه های اجرایی و شرکتهای خصوصی می توانند نسبت به پذیرش آنها اقدام کنند.

.....
وی با اشاره به تعیین اولویت های پژوهشی، اضافه کرد: اولویتها در 10 کمیسیون علوم انسانی، صنعت، انرژی، دفاع، امنیت، سیاست خارجی، مدیریت، علوم پایه، سلامت، اقتصاد و کشاورزی تعیین شد که با ذکر چند توصیه به تصویب رسید.

تحول در دوره های دکتری پژوهش محور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد تحول در دوره های دکتری پژوهش محور را از دیگر مباحث مطرح شده در یازدهمین جلسه شورای عالی عتف ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان دوره های دکتری به دلیل مشغله های تحصیلی، پس از فراغت از تحصیل چند سال طول می کشد تا مهارتهای لازم را به دست آورند از این رو در دنیا دوره های دکتری پژوهش محور مطرح شد.

وی با اشاره به راه اندازی این دوره ها در کشور، یادآور شد: امسال برای دومین سال اقدام به پذیرش دانشجویان دوره های دکتری پژوهش محور شد به گونه ای که برای اولین بار به پژوهشگاه های خصوصی نیز مجوز پذیرش دانشجوی دوره های دکتری پژوهش محور داده شد.

...
وی با بیان اینکه این طرح در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در صورت تصویب و تایید وزیر علوم نهایی و ابلاغ خواهد شد.


خبرگزاری مهر
۱۰/۵/۹۱
لینک مرجع