تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: بیوانفورماتیک و مصاحبه و پذیرش دکترا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان

می خواستم بدون شما اطلاع دارید که تو دانشگاهتون تو مقطع دکترا در زمینه بیوانفورماتیک کار میشه یا نه؟

اگه بخوام سوالم رو یه جور دیگه بپرسم اینجوری میشه که:

من گرایشم نرم افزاره اگه من پایان نامه ارشدم رو تو زمینه بیوانفورماتیک کار کنم (مباحث دیتاماینیگ و کاربردش در بیوانفورماتیک) موقع مصاحبه دکترا موضوع و حیطه کاریم چقدر تاثیر داره ؟ و تو چه دانشگاههایی شانس پذیرش دارم؟

آیا فقط باید دکترای بیوانفورماتیک شرکت کنم که دانشگاه تهران هم فقط پذیرش داره؟
اگه بخوام واسه دکترا هوش امتحان بدم وضعیتم چطور میشه؟
باید از دانشگاه تهران سوال کنید با ارشد ریاضی و علوم کامپیوتر که میدونم دانشجو میگیرن فکر کنم با ارشد کامپیوتر هم بگیرن.
دانشگاه ما هم امسال برای بیوانفورماتیک دانشجوی دکتری میگرفت.
سلام
در گروه ما هم تعدادی در این مورد کار کردند در مقطع ارشد و تا جایی که اطلاع دارم سال دیگه احتمال داره که دکترای الگوریتم و محاسبات دانشکده فنی تهران هم میارن که البته اساتید گروه الگوریتم خیلی این فیلد رو دوست ندارند ولی در مورد پروژه ها دست بچه ها رو باز گذاشتند و در ضمن آقای دکتر صادقی هم که با گروه الگوریتم همکاری دارند بیشتر در این زمینه کار میکنند که در صورتیکه گروه الگوریتم دکترا بیاره ایشون هم میتونند از جمله اساتید راهنما باشند
تا اونجایی که میدونم علوم تحقیقات هم تو این زمینه کار میکنند البته بچه های هوش. در هر صورت شما تو هر زمینه ای کار کنید ممکنه نتونید همون رو توی دکترا ادامه بدید اما اون طور که من میدونم این تو این فیلد کاری زیاد میشه مقاله داد و یکی از رمزهای موفقیت در دکتری هم داشتن تعداد مقاله زیاد هست
میدوارم موفق باشید
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون

نقل قول: تو این فیلد کاری زیاد میشه مقاله داد

اینطور که بر میاد این فیلد Favorite کامپیوتری ها نیست

و چون کلا یه فیلد بین رشته ای هست داوری مقالاتش سخت میشه و عملا فقط جاهای خاص میشه فرستاد.


یه سوال دیگه :
استادا موقع مصاحبه دکترا چقدر به فیلد ارشدت اهمیت میدن . یعنی فقط رزومه واسشون مهمه ؟ اینکه بدونن می تونی خوب مقاله بدی و research واسشون کفایت می کنه؟ یا دنبال دانشجویی هستند که قبلا هم تو فیلد اونا کار کرده باشه؟
(25 مرداد 1391 11:14 ق.ظ)saba_1984 نوشته شده توسط: [ -> ]استادا موقع مصاحبه دکترا چقدر به فیلد ارشدت اهمیت میدن . یعنی فقط رزومه واسشون مهمه ؟ اینکه بدونن می تونی خوب مقاله بدی و research واسشون کفایت می کنه؟ یا دنبال دانشجویی هستند که قبلا هم تو فیلد اونا کار کرده باشه؟

معمولا اکثر اساتید خیلی به فیلد ارشد اهمیت میدن. اما رزومه مهمتره واسشون. تو یکی از جلسات مصاحبه ای که داشتم یکی از اساتید خیلی مشتاق بود که من دانشجوی دکتراش باشم با اینکه ابدا ذره ای هم فیلد کاری مشابهی نداشتیم. واسه همین هم ازم پرسید که اگه بخوام فیلدم رو تغییر بدم مشکلی ندارم.
البته معمولا توی مدارکی که میفرستید معمولا باید ایده یا ایده های پژوهشی تون را قرار بدید و معمولا اساتید به جای خوندن خلاصه پایان نامه بیشتر مشتاق خوندن ایده های پژوهشی شما هستند. من سعی کردم سه چهار تا ایده رو بزارم که احتمال اشتراک تو فیلد کاری رو بالا ببرم. من فکر میکنم داشتن ایده پژوهشی مهمترین بحث توی جلسات مصاحبه میتونه باشه حتی اگر از شما در این مورد نپرسند میتونید ازشون وقت بگیرید و در این مورد صحبت کنید
موفق باشید
لینک مرجع