تالار گفتمان مانشت
میزان اعتبار سوالات موسسات آموزشی - نسخه‌ی قابل چاپ

میزان اعتبار سوالات موسسات آموزشی - مورتن - ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ب.ظ

به نکته ای که بعد از دیدن چند آزمون موسسات مختلف امادگی کنکور رسیدم این بود که سوالات سعی شده متفاوت انتخاب بشه و زیاد آسان نباشد اگر چه حدود سر فصل را رعایت میکند. اما سوال اینجاست آیا امکان طرح شدن این سوالات در کنکور وجود دارد؟ همانطور که همه میدانیم بیش از ۹۰ درصد سوالات کنکور از منابع مختلف طرح میگردند. مثلا یکدوره درس سوالات سیستم عامل از استالینگز و یکدوره دیگر شاوم و... طرح گردید و همینطور است درباره دروس دیگر. یا از منظر دیگر اگر نگاه کنیم برخی دروس با مطالعه سوالات سالهای قبل میتوان به سوالات جدید که اندکی تغییر کرده اند پاسخ داد. اما سوالی که از دوستان دارم. آیا تا بحال پیش آمده سوالاتی که مثلا در موسسه پارسه طرح میشود یکبار در آزمون ارشد طرح گردد؟ یا صرف اینکه نمیخواهند مشابه کنکور باشد این سوالات سخت را طرح میکنند. (بگذریم از این موضوع که طراحان واقعا خودشان طراحی میکنند یا از جایی کپی برداری میکنند)

لازم به توضیح است که منظور من این نیست که ایا این موسسات مفید هستند یا نه. صرفا میخواهم بدانم که ارتباط سوالات طرح شده با سوالات آزمون ارشد به چه میزان است.

میزان اعتبار سوالات موسسات آموزشی - Mohammad-A - 10 آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ب.ظ

(۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ب.ظ)مورتن نوشته شده توسط:  آیا تا بحال پیش آمده سوالاتی که مثلا در موسسه پارسه طرح میشود یکبار در آزمون ارشد طرح گردد؟

سر سوالات بحث برانگیز امسال در سیستم عامل، یادمه یکی از دوستانی که رتبه‌ی خوبی گرفته بود از تکرار یکی از سوالات در یکی از آزمونهای جامع داده گفته بود.
اما شخصاً فکر میکنم این موضوع بیشتر از تصادف چیزی نیست.