تالار گفتمان مانشت
تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - نسخه‌ی قابل چاپ

تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - ۸Operation - 28 آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ ب.ظ

دوستان عزیز این سوال از کدوم مرجع اموده؟!من که نفهمیدم!ممنون میشم راهنمایی کنید
[تصویر:  97192977662155616425.jpg]
پیشاپیش مرسی

تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - ana_12345 - 22 آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۰۱ ق.ظ

حالا جواب کدوم گزینه بوده ؟
من یه سزچ کردم تو مبحث
(CBAM) روش تحلیل هزینه سود
روشی کمی برای تصمیمگیریهای طراحی معماری
هست . حالا جواب ؟؟؟؟؟

تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - sina_oonline - 22 آذر ۱۳۹۱ ۰۲:۳۹ ق.ظ

به نظر من گزینه ۱ میشه اگه درسته توضیح بدم واللا بگید که ما هم یاد بگیریم

RE: تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - ۸Operation - 22 آذر ۱۳۹۱ ۰۷:۱۹ ق.ظ

(۲۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۲:۳۹ ق.ظ)sina_oonline نوشته شده توسط:  به نظر من گزینه ۱ میشه اگه درسته توضیح بدم واللا بگید که ما هم یاد بگیریم
درسته دوست عزیز کلید هم گزینه یک هستش!میشه توضیح بدید...؟!
مرسی

تست مهندسی نرم افزار -IT85_اصول و مبانی تحلیل - sina_oonline - 22 آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۵۴ ب.ظ

در تحلیل سود و هزینه سازمان سازمان در مبحث سود دو نوع سود از فعالیت هاش می بره
۱/سود محسوس یا tangible : سودی که کمی بوده و با روش های ریاضی قابلیت آنالیز دارد
۲/سود نا محسوس یا intangible: سود کیفی که به ذات کمی نبوده و در ظاهر در تحلیل سود-هزینه به عنوان سود وارد نمی شود اما مدیر هوشمند می تواند با معادل سازی برای آن ها نیز معادل کمی در نظر بگیرد.
افزایش فروش که کاملا کمیه و باید یه سری عدد جمع زده بشه.
کاهش هزینه های تولید هم همین.سازمان بررسی می کنه هزینه تولید ماه پیشش مثلا ۱۰۰۰ تومن بود هزینه تولید این ماهش شد ۸۰۰ تومن
توان عملیاتی هم که واضحا کمیه مثلا سازمان میبینه ماه پیش با ۸۰ نفرماه کار را میفته این ماه با ۶۰ نفر ماه کارو بسته و محصول رو داده

اما افزایش رضایت مشتریان؟؟!شاید تو هیچ آنالیز سود -زیان ریاضی افزایش رضایت مشتریان چون کمی نیست نشه واردش کرد اما واضعیت اینه که افزایش رضایت مشتریان طبق مدل های رقابتی می تونه باعث افزایش تعداد خرید و همچنین تبلیغات های زبانی اون ها و ... و در نتیجه افزایش فروش سازمان بشه.

مثلا یه نمونه دیگه اثر intangible می تونه کاهش آلودگی محیط زیست باشه چون مثلا کاهش آلودگی زیستی می تونه سازمان رو در نهاد های ملی و بین المللی مطرح کنه و باعث بشه این احساس مسئولیت نوعی اعتماد مشتریان به سازمان رو ایجاد کنه و این اعتماد منجر به خرید از سازمان و سود سازمان بشه

خلاصه هر سودی که هی باید کش و بستش بدی تا بتونی تو یه سود tangible تجلیش بدی میشه سود غیر محسوس

منبعی که من ازش یاد گرفتم:
E.Turban, R.K.Rainer, R.E.Potter," Introduction to Information Technology", WILEY, 3rd Edition,2005.