زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۰:۵۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

ارسال:
  

tarane1992 پرسیده:

هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

سلام
جواب گزینه ۲ هست .

سوالم اینه که چرا گزینه ۳ نمیشه.مگه هرس کردن در درخت بازی با درختهای دیگه فرقی داره؟
و یه سوال کلی چرا در هرس کردن درختها مثلا اگر کلا درخت ما ۳ تا شاخه ۲ تایی داشته باشه چرا وقتی شاخه اولو همه گرهاشو بررسی میکنیم بعدش با ریشه گره در سطح اول مقایسه نمیکنیم بارها دیدم با اینکه هم پوشانی نداره ولی میریم و گره شاخه بعدی رو بررسی میکنیم چرا؟چرا از همون اول این شخه دومی رو هرس نکردیم؟اشکال کار منو بگید کجاست؟Blush




مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

tarane1992 پاسخ داده:

RE: هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

دوستان کسی نمیتونه این سوال کمکم کنهBlush
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

Aseman7 پاسخ داده:

RE: هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

تقریبا مثل درخت معمولی برا همین هم گزینه ۲ می شه دیگه . من نمی دونم چرا می گید ۳ باید جواب باشه ؛ نفر اول که ان ریشه اصلی است می خواد امتیازش رو ماکس کنه و رقیبش در صدد مینمم کردن است . در مورد شاخه سمت چپ که کامل بررسی می شه و رقیب مینیمم ارزشها را برمی داره (ا چرا ۷ را برداشته اشتباه چاپی نشده ؟ یعنی ان ۱ باید یه عدد بزرگتر از ۷ باشه مگه نه؟)

در مورد شاخه وسط اولین گره بررسی می شه می بینه ۳ در واقع به رقیب اجازه بررسی بیشتر رو نمی دیم چون بلا خره گره بعدی هر چی هم باشه قراره که رقیبم اگه کمتر یا مساوی ۳ بود ان را جایگزین کنه پس به درد من که قراره ماکس رو بردارم نمی خوره . دقت کن چرا از همون اول به قول تو کل شاخه وسط را هرس نمی کنیم چون ما که تا نریم سراغ ان گره با ارزش ۳ متوجه نمیشیم که این شاخه به درد ما نمی خوره در واقع یه طمع برا ی بدست اوردن ارزش بیش تر از ۷ داریم که با دیدن گره (۳و۴) می فهمیم بررسی گره بعدی این شاخه (۳و۵) به ما سودی نمی ده.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

hoomanab پاسخ داده:

RE: هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

این سوالم دقیقا مثل همون راه حل قبلی حل میشه. فقط خودش جواب نهایی رو داده و یه جورایی هم کار رو ساده کرده هم گم راه کنندست.
با توجه به اعدادی که گذاشته نتیجه میگیریم که اولین سطح MAX هست. فقط نمیدونم چرا سطح سوم گذاشته ۱/ فکر کنم اشتباه چاپی باشه شاید ۱۰ باشه چون اگه ۱ باشه، ۱ انتخاب میشه نه ۷/
از شاخه سمت چپ حرکت میکنیم و بازه رو قرار میدیم بی نهایت
اول ۱ انتخاب میشه و بازه به روز میشه چون بازه پدر بی نهایته. همینطوری تا آخرین عنصر چک میشه چون عامل اینطور فکر میکنه که چون حدی براش تعریف نشده ممکنه هر چی جلو بره عدد بهتری پیدا کنه.
گره سمت چپ سطح دوم به روز میشه به عدد ۷ و گره اول به روز میشه به ۷ تا بی نهایت
گره دوم از سطح دوم بررسی میشه با بازه بی نهایت. اول ۳ چک میشه و بازه به روز میشه یعنی منفی بی نهایت تا ۳/ چون با پدرش همپوشانی نداره گره های بعد، یعنی ۸، هرس میشه. و بازه اولین گره تغییر نمیکنه.
گره سمت راست رو بررسی میکنیم با بازه بی نهایت. اول ۴ بررسی میشه و پدرش به روز میشه، یعنی منفی بی نهایت تا ۴/ چون با گره اول هم پوشانب نداره اینم هرس میشه.
پس جواب گزینه ۳ میشه.
این نکته رو بدونید که همیشه گره اول یک شاخه چک میشه مگر اینکه ۱) گره پدر ماکس باشه و توی بازه تعریف شده توسط مسیله از گره های قبل بیشترین مقدار رو گرفته باشه . ۲) گره پدر مین باشه و از گره های قبل کمترین مقدار رو گرفته باشه ۳) توی درختای شانسی از گره های قبل یه عدد به دست اومده باشه و حالا که میخوایم شاخه جدید رو بررسی کنیم ببینیم که ۱)برای گره پدر ماکس: حتی اگه بیشترین مقدار بازه رو در عنصر شانس ضرب کنیم(با این که این مقدار بزرگترین ممکنه توی اون شاخه باشه یا نباشه)، مقداری که به دست میاد از مقدار به دست اومده توسط گره های قبل کمتر باشه. ۲)برای مین برعکس.


Sent from my SM-T210R using Tapatalk
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

tarane1992 پاسخ داده:

RE: هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

)برای گره پدر ماکس: حتی اگه بیشترین مقدار بازه رو در عنصر شانس ضرب کنیم(با این که این مقدار بزرگترین ممکنه توی اون شاخه باشه یا نباشه)، مقداری که به دست میاد از مقدار به دست اومده توسط گره های قبل کمتر باشه. ۲)برای مین برعکس.
خوب اینی که گفتی خیلی برام جالب بود تا حالا نشنیده بودم چون این جا بیشترین مقدار که بینهایت در عنصر شانس که ۷ ضرب کنیم جوابش بزرگ میشه پس اینجا لازم نیست درست فهمیدم؟؟(برای همینه از اول شاخه های وسطی رو هرس نمیکنیم.چون من گفتم شاید چون گره ماکس ۷ تا بینهایته بعد گره مین ۷ تا منفی بینهایته اینا با هم هم پوشانی ندارن هرس بشن شاخه های وسطی)

راستی ممنونم ازتون یک دنیا ممنونم چون کمک بسیار بزرگی کردی.Smile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

hoomanab پاسخ داده:

RE: هرس آلفا بتا در درخت بازی(کامپیوتر ۸۶)

خواهش میکنم. این طور هم میشه گفت که در واقع اول این مسیله چک میشه بعدش هم پوشانی چک میشه. چند تا مسیله که حل کنی دستت میاد

Sent from my SM-T210R using Tapatalk
نقل قول این ارسال در یک پاسخ



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تعداد برگ درخت؟؟؟؟؟؟؟ rad.bahar ۴ ۳,۹۵۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mohamadrra
  دو سوال در مورد درخت BST(درخت جستجوی دودویی) امیدوار ۳ ۵,۱۷۲ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: marzi.pnh
  زمان جستجوی درخت fateme.sm ۰ ۱,۶۰۷ ۰۶ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: fateme.sm
  مرتبه ایجاد درخت rad.bahar ۱ ۳,۰۸۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۰۳:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: rad.bahar
  عمق درخت ???? rad.bahar ۱ ۲,۱۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۳:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  محاسبه ارتفاع درخت.... baharkhanoom ۳ ۷,۵۳۹ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۶:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: mohsentafresh
  تعداد درخت فراگیر ss311 ۰ ۲,۰۹۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  درخت دسترس پذیری برای شبکه های پتری αɾια ۱ ۲,۱۴۵ ۰۹ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  سطح و عمق و ارتفاع درخت remove ۵ ۱۰,۷۸۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۰۴:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mstfvi
  الگوریتم درخت porseshgar ۰ ۱,۵۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close