زمان کنونی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۵۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تصمیم گیری برای وارد شدن یا نشدن در مقطع کارشناسی ارشد

ارسال:
۲۵ اسفند ۱۳۹۲, ۱۰:۰۵ ق.ظ
تصمیم گیری برای وارد شدن یا نشدن در مقطع کارشناسی ارشد
با سلام خدمت دوستان.
دیدم جای چنین تاپیکی در مانشت خیلی خالی هست. مخصوصا برای کسانی که قصد دارند چند سال از عمر خودشونو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا پشت کنکور ماندن صرف کنند. میتونن از تجربیات کسانی که این مراحل را طی کردند استفاده کنند.

از بچه های فارغ التحصیل و در حال تحصیل ارشد می خواستم چند سوال کنم:

۱/ آیا خواندن ارشد در جذب بازار کار شدن تاثیر محسوسی دارد. یا صرفا مدرک ارشد شرایط جذب در اماکن دولتی را راحتتر میکند و بازار کار فقط نیاز به تخصص دارد؟

۲/ آیا کسانی که فارغ التحصیل شدند دروسی که در ارشد خواندن در کار بدردشان خورده؟ و آیا ارزش ۳ سال (با احتساب یک سال کنکور) را داشته یا نه میشد از طریق کتب خارجی بدون ارشد خواندن این نیاز برطرف شود؟

۳/ آیا این درست است که ارشد بدرد کسانی می خورد که علاقه شدیدی به پژوهش دارند؟ اگه اینطور است آیا این جمع کثیر که ارشد میخوانند واقعا علاقه مند به پژوهش هستند؟ چون عمدتا ۵ درصد از این افراد شاید چیزی به علم اضافه کنند و بقیه تکرار مکررات میکنند و فایده این تکرار مکررات چیست؟

۴/ از نظر بچه های فارغ التحصیل و در حال تحصیل خواندن ارشد واقعا بدرد چه گروه از افرادی می خورد؟ و آیا خودتان راضی بودید یا نه ترجیح میدادید این مدت را صرف ورود به بازار کار و افزایش تخصص عملی کنید؟

اگه دوستان غیر ارشدی سوال دیگه ای دارند میتونند مطرح کنند تا اضافه کنم.

به نظرم بهتره حداقل یکی دوتا از دوستان فارغ التحصیل و در حال تحصیل ارشد اول جواب سوال ها رو بدهند و بعد دوستان پشت کنکوری نظرات و سوالات خودشون را از اونها بپرسن.
پیشاپیش از جوابهاتون که میتونه به بقیه دوستان در تصمیم گیری بهتر کمک کنه کمال تشکر را دارم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: soolmaz , Amoojan , bahman2000
ارسال:
۲۵ اسفند ۱۳۹۲, ۱۰:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق.ظ، توسط دلشکسته.)
RE: تصمیم گیری برای وارد شدن یا نشدن در مقطع کارشناسی ارشد
(۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ق.ظ)maziars نوشته شده توسط:  ۱/ آیا خواندن ارشد در جذب بازار کار شدن تاثیر محسوسی دارد. یا صرفا مدرک ارشد شرایط جذب در اماکن دولتی را راحتتر میکند و بازار کار فقط نیاز به تخصص دارد؟

بستگی به کارش داره. اگر کارش به عنوان برنامه نویس معمولی در شرکت های طراحی سایت و برنامه های کاربردی ویندوز و اندروید باشه مسلماً خوندن برای ارشد و ارشد خوندن بی فایده خواهد بود ولی اگر کارش تخصصی باشه مثل کارهای علمی مثل برنامه نویسی برای موشک یا ماهواره یا ساخت دستگاه هایی از این قبیل، یا کارهایی تو حوزه ی هوش مصنوعی و پردازش تصویر یا کاربرد های انفورماتیک یا پروژه های بزرگ ملی، اینجور کارها رو معمولا به عزیزان کارشناسی و گاها با ارشد ها هم نمی دن و شما باید در مقاطع بالای تحصیلی باشید تا بتونید این کارها رو انجام بدید.

(۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ق.ظ)maziars نوشته شده توسط:  ۲/ آیا کسانی که فارغ التحصیل شدند دروسی که در ارشد خواندن در کار بدردشان خورده؟ و آیا ارزش ۳ سال (با احتساب یک سال کنکور) را داشته یا نه میشد از طریق کتب خارجی بدون ارشد خواندن این نیاز برطرف شود؟

با توجه به سوال قبل میشه پاسخ این سوال رو هم اینطور داد که بستگی داره شما بعد از ارشد چی کار کنید، اگر به کارهای معمولی روی بیارید همونطور که گفتم قطعا دروس ارشد به هیچ دردی نمیخورن، ولی اگه بخوایید کار تخصصی انجام بدید تک تک دروسی که پاس می کنید در لحظه به لحظه ی کارهاتون به دردتون خواهند خورد، دروسی مثل ریاضیات مهندسی پیشرفته و فرایندهای تصادفی که تماما فرمول هستند در کارهاتون بهتون کمک خواهند کرد. شاید الان هیچ کاربردی رو نتونید تصور کنید که توش انتگرال گیری مورد استفاده قرار بگیره ولی اگه توی کارهای نظامی وارد بشید که ما خودمون الان وارد شدیم خواهید دید که نه تنها انتگرال بلکه مشتقات جزئی و معادلات لاپلاس چقدر به شما کمک خواهند کرد.

(۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ق.ظ)maziars نوشته شده توسط:  ۳/ آیا این درست است که ارشد بدرد کسانی می خورد که علاقه شدیدی به پژوهش دارند؟ اگه اینطور است آیا این جمع کثیر که ارشد میخوانند واقعا علاقه مند به پژوهش هستند؟ چون عمدتا ۵ درصد از این افراد شاید چیزی به علم اضافه کنند و بقیه تکرار مکررات میکنند و فایده این تکرار مکررات چیست؟

تا حدودی این حرف درست است، باز هم با توجه به سوال های قبلی باید متوجه شده باشید که کارهای معمولی مثل طراحی سایت و ساخت نرم افزار های نه چندان تخصصی نیازی به پژوهش ندارن و بعد از اینکه شما یک دوره ی آموزشی گذروندید به راحتی خواهید تونست سایت و نرم افزار های مورد نیاز رو بسازید ولی تو کارهای تخصصی مثل ساخت سیستم عامل برای موشک یا هواپیما یا پرداز داده های ماهواره ای شما بدون پژوهش قطعا نخواهید تونست کار رو به انجام برسونید و برای ساخت یک سیستم چندید مقاله باید بخونید تا موضوع کاملا روشن بشه، از طرفی اینگونه سیستم ها معمولا جدید هستن و از قبل ساخته نشدن و ساخت اونها روش روتینی نداره و باید مطالعات زیادی روش انجام بشه. ما دوستانی رو داریم که قبل از انجام کار چندین ماه تحقیق و پژوهش می کنن تا فقط پروژه رو امکان سنجی کنن. بنابراین تکرار مکرراتی که میگید در این حوزه صادق نیست.

(۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ق.ظ)maziars نوشته شده توسط:  ۴/ از نظر بچه های فارغ التحصیل و در حال تحصیل خواندن ارشد واقعا بدرد چه گروه از افرادی می خورد؟ و آیا خودتان راضی بودید یا نه ترجیح میدادید این مدت را صرف ورود به بازار کار و افزایش تخصص عملی کنید؟

خواندن ارشد به درد افرادی میخوره که واقعا به رشتشون علاقه دارن، دوست دارن کارهای جدید انجام بدن، دوست دارن علم خودشون رو افزایش بدن و دوست دارن روز به روز پیشرفت کنن و تجربه های جدیدی داشته باشن. از انجام کارهای روتین حتی اگه حقوقش هم خوب باشه خوششون نمیاد (البته این نظر منه Wink ) و در نهایت اینکه دوست دارن جاهای بزرگ و تو پروژه های بزرگ شرکت داشته باشن در حد گوگل و ماکروسافت (نخند، میگم نخند Smile ) و در نهایت اینکه هر که را بهر کاری ساختند، واقعا بعضی ها برای ارشد خوندن ساخته نشدن، خوندن ارشد برای این ها نه تنها فایده ای نداره و در واقع وقت تلف کرده. این افراد همون هایی هستن علاقه ی چندانی به پژوهش ندارن و به قولی از همون کارهای روتین بیشتر خوششون میاد، آقا برای ما یه فروشگاه میسازی؟ باشه فردا آمادست، آقا یه سایت موسیقی آنلاین! حله پس فردا آماده میشه، یه سایت خبری اوکی اونم تا دوساعت دیگه آمادست، چی کار به خوندن ریاضیات مهندسی دارم من!

موفق باشید

[تصویر:  zahra1.png]

ای تاج سر عالم و آدم زهرا *** از کودکیم دل به تو دادم زهرا

آن روز که من هستم و تاریکی قبر *** جان حسنت برس به دادم زهرا

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: soolmaz , maziars , maneshty , Amoojan , sadafak7


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۸۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  راهنمایی درباره مقطع کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ عزیز دادخواه ۲ ۳,۸۴۷ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  تصمیم گیری مهم درباره مکان سرور سایت admin ۴ ۴,۴۶۰ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa3323
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۵۱۱ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  سوالات آزمونهای کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی sima84 ۰ ۲,۲۷۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۹۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  رفع اشکال نصب جاوا، مشکل ساخته نشدن virtual machine shiivaa ۱۲ ۱۹,۳۹۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: wanted471
  بهترین گرایش ها برای اپلای در مقطع دکتری rezamim2020 ۰ ۲,۵۴۴ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: rezamim2020
  مهمان شدن دانشگاه nasrin81r ۲ ۲,۴۳۹ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۳:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: majidnourirad10

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close