زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۲۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور

ارسال: #۳۱
۱۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۷:۱۰ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
ملیکا

مطمینید !!؟؟
چون اونجا به من یه برگه ای دادن که عنوانش تقریبا این بود‌: مراحلی که برای آزاد کردن مدرک باید طی کنید.
من فکر میکنم که کلا اونا اونجا مینویسن که این میخواد مدرکش آزاد بشه‌! ... وگرنه کلی تحصیل کرده جویای کار تو ایران هستند که بیکارن ... اول به اونا کار میدن تا که به یکی که نمیخواد کار پیدا کنه کار بدن !!

کلا تو کشور ما به کسایی که جویای کار هستند کار نمیدن‌، چه برسه به کسایی که کار نمیخوان !!!

منطقی ش اینه که آزاد بشه ... من همچین موردی تا حالا نشنیده بودم .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۲
۱۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۸:۰۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۰۵ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
در همین موضوع مورد بحث‌، یه مطلب خوبی پیدا کردم که خوندنش خالی از لطف نیست .

تعهد آموزش رایگان

دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری در روز ثبت نام متعهد میشوند تا به تناسب مدت تحصیلی‌ در ایران کار کنند (۱ تا ۳ برابر). لغو این تعهد یا انجام آن برای گرفتن دانشنامه الزامیست.

در کل ۳ راه برای لغو این تعهد هست:

۱- انجام کار در ایران به میزان متناسب با زمان بهره مندی از آموزش رایگان (راه اصلی)
۲- پرداخت هزینه آموزش رایگان
۳- دادن درخواست کاریابی؛ در صورتی که پس از شش ماه از ارائه درخواست، کار پیدا نشود، این تعهد لغو میشود.


۱- انجام کار در ایران

انجام کار در ایران به شرطی مورد تایید است که همزمان با دوره دانشجویی نباشد (مثلا اگر طی دوره کارشناسی ارشد خود مشفول به کار تمام وقت بوده اید، نمی‌توانید از آن برای لغو تعهد رایگان دوره کارشناسی خود استفاده کنید-بخشنامه مورخ اردبهشت ۱۳۹۰).

- انجام سربازی جزو سابقه کار حساب میشود.

تذکر ۱: هنگام محاسبه سنوات کاری برای ازاد کردن مدرک، ارائه سابقه بیمه لازم نیست. کار انجام گرفته می تواند در موسسات دولتی و یا خصوصی انجام گرفته شده باشد. (هر چند برخی از دانشگاهها ممکن است یک یا چند مدرک زیر را علاوه بر گواهی اشتغال به کار تمام وقت + تاریخ شروع و پایان خدمت را درخواست کنند: کپی روزنامه رسمی شرکت، کپی سابقه/دفترچه بیمه، کپی فیش حقوقی)

تذکر ۲: بر اساس بخشنامه اخیر وزارت علوم، برای درخواستهای خرید تعهد آموزش رایگان که بعد از اردیبهشت ۱۳۹۰ مورد برررسی قرار می‌گیرند، کار همزمان با تحصیل در مقطع بالاتر برای لغو تعهد رایگان قابل قبول نیست. مثلا اگر در شهریور ۱۳۸۶ دوره کارشناسی خود را به پابان رسانده‌اید و در مهر همان سال کارشناسی ارشد خود را شروع و در شهریور ۱۳۸۸ فارغ التحصیل شده اید، هر گونه سابقه کار تمام وقت قبل از شهریور ۱۳۸۸ برای لغو تعهد آموزش رایگان شما چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد، غیر قابل استفاده است.


۲- پرداخت هزینه آموزش رایگان (خرید مدرک)

با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل خود، بر اساس سال ورود شما و تعداد ترمهایی که تحصیل کرده اید، مبلغی را با استفاده از این جدول محاسبه میکنند. سپس باید این مبلغ را به حساب سیبای بانک ملی شماره ۲۱۷۲۰۱۹۰۰۳۰۰۸ شعبه پارسا کد ۹۷۴ واریز کنید. بعد، رسید بانکی را (احتمالا بهمراه ۲ کپی) به دانشگاه می برید. حالا مدرک شما آزاد شده است و می توانید دانشنامه خود را بعد از ۲۰-۳۰ روز تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است به میزان سابقه کار قابل قبولی (به قسمت کار در ایران مراجعه کنید) ارائه دهید، این مدت زمان از مدت زمان تحصیل شما کم می شود. مثلا اگر کارشناسی خود را در ۸ ترم گرفته باشید و ۱ سال نیز سابقه کار (غیر همزمان با تحصیل در هیچ مقطعی) ارائه کنید، هزینه آموزش رایگان شما بر اساس ۶ ترم آخر تحصیل شما محاسبه می‌شود.

(یا بر اساس نوشته قبلی: برای تسویه حساب به این روش، باید به خیابان عباس آباد، خ پاکستان کوچه اول سمت راست بروید. در ابتدای کوچه اداره صندوق رفاه (بابت خوابگاه و وام و ...) واقع شده است که در طبقه دوم این کار در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. برگه‌ای را که از این اداره دریافت می‌کنید به دانشگاه برده، با پرداخت پولی که برای تعهد کار خود در ایران باید بپردازید با آنها تسویه حساب ‌می‌نمایید.)

تذکر ۳: هزینه هر ترم تحصیل رایگان به سال ورود به دانشگاه بستگی دارد و معمولا تا پایان تحصیلات این مبلغ ثابت می‌باشد. مثلا برای دانشجویان ورودی ۸۸-۸۷ کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی هر ترم ۱۹۵ هزار تومان و برای کارشناسی ارشد همین رشته‌ها ترمی ۴۳۵ هزار تومان خواهد بود. برای اطلاع از هزینه هر ترم تحصیلات رایگان به فابل مربوط به سال ورودی خود به این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنید.

۳- دادن درخواست کاریابی

دادن درخواست کاریابی باید در مدت زمان مشخصی بعد از فارغ التحصیلی باشد.

تذکر ۴: دوستان تهرانی می توانند با مراجعه به اداره کار نیز مستقیما برای آزاد کردن مدرک اقدام کنند. به علت مراجعه کنندگان زیاد کاملا روند مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده است.

تنها راه برای لغو تعهد آموزش رایگان بدون سربازی رفتن، پرداخت شهریه تحصیلی میباشد. اگرچه دو راه دیگر نیز موجود است که هردو وابسته به انجام سربازی است.

به طور خلاصه این قانون را می توان اینگونه بیان کرد که فارغ التحصیلان غیر مشمول در صورت پیدا نکردن کار در یک مدت شش ماهه می توانند مدارک تحصیلی خود را بدون پرداخت هزینه تحصیل رایگان آزاد کنند. هنگام مراجعه به کاریابی داشتن شرایط زیر لازم هست:

-شش ماه باید از زمان فراغت از تحصیل گذشته باشد.

-شش ماه باید از زمان پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم گذشته باشد.

برای استفاده از این قانون کافیست به کاریابی مورد تایید وزارت کار مراجعه کنید و تقاضای کار بکنید. بعد از شش ماه عدم کاریابی نامه ای مبنی بر عدم کاریابی در این مدت گرفته و به وزارت کار استان خودتان مراجعه می کنید. وزارت کار نیز نامه ای به دانشگاه محل تحصیل شما مبنی بر آزاد سازی مدارک بدون دریافت هزینه تحصیل رایگان خواهد داد.

اصل بخشنامه وزارت علوم را در این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
می توانید مشاهده کنید.


پی نوشت خودم:

به نظر من چون نوشته کاریابی مورد تایید وزارت کار‌، پس می شه یه مرکز خصوصی‌، که احتمال زیاد میشه باهاشون کنار اومد Smile

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential , saba_1984 , inteligentium , neomit
ارسال: #۳۳
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۱۱:۲۵ ق.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
یه سوال دیگه:

میشه قبل از فارغ التحصیلی مراحل اپلای رو طی کرد ؟

مثلا یکی چند تا کار پژوهشی و مقاله داره و با همونا میتونه قبل از دفاع از پایان نامه ش از دانشگاهی پذیرش بگیره ؟
و شرط ارسال مدرک و ریز نمرات ارشد به تعویق بیافته؟

مست عشقم ، مست یارم، مست دوست
مست آن یارم که عالم مست اوست
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۴
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۱۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۱۸ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۲۵ ق.ظ)saba_1984 نوشته شده توسط:  یه سوال دیگه:

میشه قبل از فارغ التحصیلی مراحل اپلای رو طی کرد ؟

مثلا یکی چند تا کار پژوهشی و مقاله داره و با همونا میتونه قبل از دفاع از پایان نامه ش از دانشگاهی پذیرش بگیره ؟
و شرط ارسال مدرک و ریز نمرات ارشد به تعویق بیافته؟

شدنش که می شه . ببینید اولین کار اینه که شما رزومه تون رو برای اساتید دانشگاه مورد علاقه تون بفرستید که البته باید توی رزومه نمره های دروس اصلی تون رو هم ذکر کرده باشید( چه کارشناسی و چه ارشد )و لزومی نداره که همه نمرات ذکر بشن .همین کار( فرستادن رزومه و انتظار برای جواب )خودش زمان زیادی رو می بره که شما در همون حین سرگرم پایان نامه هستید . اما مشکل فقط این نیست و گرفتن پذیرش هفت خوانی داره که باید همه رو سر موقع انجام بدید و همین باعث میشه وقت زیادی رو از دست بدید و طبیعتا نتونید رو موضوع پایان نامه تون تمرکز کنید . چون وقتی توی این چرخه افتادید دیگه باید سلسله مراتب رو رعایت کنید . اونوقت اگه خدای ناکرده نمره پایان نامه تون ضعیف باشه یه با یه مشکل بزرگ‌تر برخورد کردید .
من احساس می کنم بهتره با آسودگی خاطر کل دوره ارشد رو پشت سر گذاشت و در ضمن دوره کارهای ممکن مثل خوندن برای تافل و GRE رو هم انجام داد . و کارهای مربوط به گرفتن پذیرش بهتره بعد از اتمام فارغ التحصیلی باشه .

اینا نطر من بود . اما شرایط گرفتن ریز نمرات رو هم می تونید یه نگاهی بهش بندازید:

ریز نمرات دانشگاهی

شما برای گرفتن پذیرش به ریز نمرات ترجمه شده‌ی خود نیاز دارید. برخی از دانشگاه‌ها مانند شریف، تهران، امیرکبیر و ... ریز نمرات ترجمه شده‌ی شما را در پاکت به صورت مهر و موم شده به شما تحویل می‌دهند یا برای دانشگاه مقصد می فرستند. ولی برخی دیگر تا قبل از تسویه حساب مالی ریز نمرات را به شما تحویل نمی دهند. فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نیازی به تسویه حساب مالی ندارند اما قبل از مراجعه به دارالترجمه باید ریزنمرات خود را به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسانند.

برای دریافت ریزنمرات تحصیلی پرداخت هزینه آموزش رایگان کافیست. تمامی دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم ملزم به تحویل ریزنمرات تایید شده پس از دریافت هزینه آموزش رایگان هستند. بدیهی است که ریزنمرات شامل دروسی خواهد بود که تاکنون گذرانیده اید. ریزنمرات تایید شده قابل ترجمه بوده و می توان آن را همراه سایر مدارک به دانشگاه‌ها ارسال کرد. اصل بخشنامه را در این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
می توانید مشاهده کنید.


توجه: دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند توجه کنند که ترجمه ریزنمرات آنها توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید نخواهد شد مگر آنکه دانشنامه خود را گرفته باشند. دقت کنید که بعد از فارغ التحصیلی حداقل سه ماه(در بهترین شرایط) طول می کشد تا دانشنامه شما آماده شود. لذا اگر قصد دارید ریز نمرات خود رابرای درخواست پذیرش بفرستید در این سه ماه نمی توانید این کار را انجام دهید. البته قابل ذکر است که دانشجویانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند برای گرفتن ریز نمرات به امور دانشجویی مراجعه می کنند و برای تاییدات دادگستری و وزارت خارجه با این مشکل روبرو نیستند. بنابراین اگر فکر میکنید زمان درخواست پذیرش در این دوره سه ماه قرار دارد،تقاضای فارغ التحصیلی ندهید!

زمان مناسب برای شروع اقدامات

چنانچه شما قصد دارید که در پاییز سال آینده تحصیلات خود را در خارج از کشور آغاز کنید، معمولا لازم است که مدارک مورد نیاز را تا قبل از پایان سال جاری میلادی تکمیل نموده باشید. به عنوان مثال چنانچه شما قصد دارید که در پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی تحصیلات خود را شروع نمایید، باید مدارک مورد نیاز را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۰ آماده کرده باشید.

همچنین میتوان برای ترم زمستان نیز تحصیلات را شروع کرد که در این صورت معمولان می‌توان تا تابستان مدارک را ارسال کرد. البته احتمال کمک مالی و TA و بعضی‌ موارد دیگر کمتر است.

از آنجا که نتایج امتحانات زبان و همچنین GRE بلافاصله پس از امتحان آماده نخواهد شد و معمولا چند هفته پس از امتحان قابل ارسال به دانشگاه‌ها می‌باشد، اکیداً توصیه می‌شود که تا قبل از پایان آبان ماه سال جاری این امتحانات را بگذرانید. ضرب الاجل دانشگاه‌های مختلف برای ارسال مدارک متفاوت است، اما اغلب دانشگاه‌های کانادا و آمریکا از شما می‌خواهند که مدارک را بین ۶ تا ۹ ماه قبل از شروع ترم برای آنها ارسال نمایید. به عنوان مثال ضرب الاجل اغلب دانشگاه‌های آمریکا برای شروع تحصیل در پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی، ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ یا ژانویه سال ۲۰۱۱ می‌باشد.

بسیاری از دانشجویان در زمان ارسال مدارک همچنان مشغول تحصیل هستند و هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند. تقریبا تمام دانشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در زمان شروع تحصیل (نه در زمان ارسال مدارک) یا حتی بعد از شروع تحصیل، مدرک فارغ‌التحصیلی از مقطع قبلی را ارائه نمایید. در نتیجه در زمان ارسال مدارک لازم نیست که حتما فارغ‌التحصیل شده باشید، و می‌توانید در سال آخرِ تحصیل مدارک خود را ارسال نمایید. بدیهی است که قبل از شروع تحصیل در خارج از کشور باید از دانشگاه‌ِ فعلی فارغ‌التحصیل شوید.

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mosavat , saba_1984 , inteligentium , polarisia , hsh88 , Potential
ارسال: #۳۵
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۱۹ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
دانش نامه همون مدرک اصلی منظوره؟
من متوجه نشدم بهترین زمان واسه ارسال مدارک برای پذیرش کی هست؟ و همچنین تافل

و خدایی که شاهد حقایق هست از هر باطلی آدم ها را بی نیاز خواهد کرد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۶
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۰۰ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۴:۱۹ ب.ظ)hsh88 نوشته شده توسط:  دانش نامه همون مدرک اصلی منظوره؟
من متوجه نشدم بهترین زمان واسه ارسال مدارک برای پذیرش کی هست؟ و همچنین تافل

۱- بله دانش نامه منظور همون مدرک اصلی هستش .

۲- بهترین زمان برای ارسال مدارک‌، بعد از فارغ التحصیلی هستش‌، ۶ ماه زمان حداقل لازمه که مدرک آزاد بشه( البته با اون روش عدم کاریابی ). اما در جواب دوستمون بنده عرض کردم که می شه همزمان با تحصیل هم این کار رو انجام داد‌، مثلا حین تحصیل در ترم آخر می شه کارای اپلای رو هم انجام داد که البته این کار‌، معایب خودشو داره و مزیتش هم صرفه جویی در زمان هست‌، یعنی اینکه زودتر می شه رفت .

برای تافل بهتره که در حین تحصیل بخونید و آزمون رو هم تا آبان سال قبل از سالی که پذیرش میگیرید‌، گذرونده باشید و مدرکش هم دستتون باشه که تو فاصله آبان تا عید که دارید کارها رو انجام میدید برای پذیرش پاییز سال بعد‌، مدرک زبانتون هم دستتون باشه که بتونید از اطلاعاتش تو رزومه تون استفاده کنید .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hsh88
ارسال: #۳۷
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۱۱ ب.ظ، توسط hsh88.)
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
فارغ التحصیلی از چه زمانی حساب میشه؟از زمان دفاع پروژه پایانی؟یا از زمانی که با دانشگاه تسویه حساب کردیم؟
چون من خیلی وقته دفاع کردم اما کارای فارغی را انجام ندادم الان اون سه ماه را گذروندم یا باید اول تسویه حساب کنم؟(یا به عبارتی کارت دانشجویی را سوراخ کنند)؟

یه سوال دیگه اینکه درست متوجه شدم که زمان ارسالcv وsop برای( پذیرش ترم مهر) تا بهار و برای( پذیرش ترم زمستان) تا آخر شهریور فرصت هست؟

و خدایی که شاهد حقایق هست از هر باطلی آدم ها را بی نیاز خواهد کرد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۸
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۲۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۲۶ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۰۵ ب.ظ)hsh88 نوشته شده توسط:  فارغ التحصیلی از چه زمانی حساب میشه؟از زمان دفاع پروژه پایانی؟یا از زمانی که با دانشگاه تسویه حساب کردیم؟
چون من خیلی وقته دفاع کردم اما کارای فارغی را انجام ندادم الان اون سه ماه را گذروندم یا باید اول تسویه حساب کنم؟(یا به عبارتی کارت دانشجویی را سوراخ کنند)؟

یه سوال دیگه اینکه درست متوجه شدم که زمان ارسالcv وsop برای( پذیرش ترم مهر) تا بهار و برای( پذیرش ترم زمستان) تا آخر شهریور فرصت هست؟


از زمانی که تو مدرکت موقتتون تاریخ می خوره و اون هم زمانیه که با دانشگاه تسویه حساب کرده باشید و تموم نمراتتون هم وارد شده باشه . بله کارت دانشجویی تون باید باطل شده باشه تا شما فارغ التحصیل به حساب بیایید . باید همه اینکارارو رو انجام داده باشید .

مهلت ارسال مدارک به دانشگاه های خارج از کشور برای ترم های پاییز و زمستان تو همه دانشگاه‌ها یکسان نیست و این مهلت که بهش deadline می گند رو باید از سایت دانشگاه ببینید و تا قبل از اون تاریخ مدارک رو ارسال کنید . به همین دلیل نمی تونم جواب دقیق بدم . مثلا سایت دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس( دانشگاه مورد علاقه خودم Smile UCLA )‌، این زمان رو توی صفحه‌ی مربوط به
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
اینطوری گفته: :
APPLICATION DEADLINE
The deadline to submit an application for admission is DECEMBER 1. Students are admitted once a year to start in the fall quarter.

یعنی این دانشگاه فقط یکبار در سال برای ترم پاییز پذیرش می کند و مهلت ارسال هم تا یکم ماه دسامبر هر سال است.

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hsh88
ارسال: #۳۹
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۲۸ ب.ظ، توسط nimaaa.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۰۵ ب.ظ)hsh88 نوشته شده توسط:  فارغ التحصیلی از چه زمانی حساب میشه؟از زمان دفاع پروژه پایانی؟یا از زمانی که با دانشگاه تسویه حساب کردیم؟
چون من خیلی وقته دفاع کردم اما کارای فارغی را انجام ندادم الان اون سه ماه را گذروندم یا باید اول تسویه حساب کنم؟(یا به عبارتی کارت دانشجویی را سوراخ کنند)؟

از وقتی که آخرین نمره تون که همون پروژه پایانی هست‌، بعد ازتایید دانشکده‌، توسط دانشگاهتون هم تایید میشه .
احتمالا یکی‌، ۲ هفته بعد از دفاع هستش.





هیچ ربطی هم به تسویه با دانشگاه نداره .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hsh88
ارسال: #۴۰
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۴۲ ب.ظ، توسط hsh88.)
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
مرسی از هر دو

اینجوری که آقای Nimaفرمودند من فارغ التحصیل شدم و اونجوری که آقای parsana میگند من هنوز فارغ نشدم!!؟

و خدایی که شاهد حقایق هست از هر باطلی آدم ها را بی نیاز خواهد کرد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۱
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۴۹ ب.ظ، توسط parsaNA.)
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۲۵ ب.ظ)nimaaa نوشته شده توسط:  از وقتی که آخرین نمره تون که همون پروژه پایانی هست‌، بعد ازتایید دانشکده‌، توسط دانشگاهتون هم تایید میشه .
احتمالا یکی‌، ۲ هفته بعد از دفاع هستش.


هیچ ربطی هم به تسویه با دانشگاه نداره .

ببینید من خودم تاریخ فارغ التحصیلی‌ام توی گواهی موقت‌، دقیقا روزیه که تسویه حساب رو انجام دادم و پرینت نمراتم توی پرونده ثبت شد‌، نه تاریخی که نمره پروژه پایانی‌ام تو سیستم ثبت شد که اون ۱ ماه قبل بود . تاریخ رو سیستم می زنه .

البته دانشگاه ما اینطوری بود شاید همه جا اینطور نباشه‌، باید دید یا پرسید . شما خودتون مدرکتون رو گرفتید ؟ اگه گرفتید تاریخ فارغ التحصیلی تون رو چی زده بودند ؟

البته درستش هم همینه که تاریخ فارغ التحصیلی موقعی باشه که همه نمرات توی سیستم وارد می شند‌، ولی اینجا ایرانه‌ها‌! ممکنه یه دانشگاه مثل مال ما باشه‌، که در این صورت فرد بدبخت می شه Smile
به نظر من در هر دو صورت بهتره که کارای فارغ التحصیلی( تسویه )بلافاصله بعد از ثبت آخرین نمره باشه که در غیر اینصورت اشتباه محضه و حتی یک روز هم نباید عقبش انداخت .

The greatest pleasure in life is doing what people say YOU CANNOT DO

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۲
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۵۰ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۵:۳۲ ب.ظ)hsh88 نوشته شده توسط:  مرسی از هر دو

اینجوری که آقای Nimaفرمودند من فارغ التحصیل شدم و اوهجوری که آقای parsana میگند من هنوز فارغ نشدم!!؟

البته آقای parsana استاد ما هستند‌، ایشون هم گفتند تمام نمراتتون تایید شه .
خیلی واضحه که بعد از آخرین نمره که استاد رد می کنه‌، گفتم یکی ۲‌، هفته بعد و بعد از تایید آموزش کل دانشگاهتون تاریخ فارغ از تحصیلی حساب میشه . اون تاریخ ملاک همه چیز هستش چه واسه نظام وظیفه چه واسه صندوق رفاه‌، چه واسه همه چیه دیگه .
دلیل هم که مشخصه ،اگه این طور باشه هیچکس دنبال تسویه نمی ره‌، غمی از سربازی هم نداره‌،
و .. هزاران مزایای دیگه Big Grin
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۳
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۵۲ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
شایدم حق یه نفر باشه که کار امروز به فردا نسپاره:دی البته من میخاستم مثلا از امکانات دانشگاه استفاده بکنم .

و خدایی که شاهد حقایق هست از هر باطلی آدم ها را بی نیاز خواهد کرد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۴
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۶:۰۵ ب.ظ
چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
تاریخ فارغ التحصیلی من رو دقیقا روزی که از پروژه پایانی دفاع کردم‌، زدن.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۵
۱۷ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۲۳ ب.ظ
RE: چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور
(۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۰۷:۱۰ ب.ظ)Potential نوشته شده توسط:  ملیکا

مطمینید !!؟؟
چون اونجا به من یه برگه ای دادن که عنوانش تقریبا این بود‌: مراحلی که برای آزاد کردن مدرک باید طی کنید.
من فکر میکنم که کلا اونا اونجا مینویسن که این میخواد مدرکش آزاد بشه‌! ... وگرنه کلی تحصیل کرده جویای کار تو ایران هستند که بیکارن ... اول به اونا کار میدن تا که به یکی که نمیخواد کار پیدا کنه کار بدن !!

کلا تو کشور ما به کسایی که جویای کار هستند کار نمیدن‌، چه برسه به کسایی که کار نمیخوان !!!

منطقی ش اینه که آزاد بشه ... من همچین موردی تا حالا نشنیده بودم .

بله کاملا مطمئنم‌، این دوست من اتفاقا میخواست بره استرالیا و چون تمام کسایی که دیده بود مدرکشون رو به این شیوه آزاد کردند و کار پیدا نکردند اون هم به توصیه دوستان ۶ ماه منتظر موند ولی در نهایت براش کار پیدا شد .. البته این دوست من کلا خیلی آدم بدشانسی هست .

حالم خوب است
هنوز خواب می‌بینم
ابری می‌آید
و مرا تا سرآغازِ روییدن ... بدرقه می‌کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  روابط احساسی خارج از ازدواج مردان متأهل morweb ۶۲ ۳۰,۴۳۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: fatemehbiglar
  دریافت مدارک تحصیلی به صورت آنلاین امکان داره ؟ MohsenRezaei ۱ ۲۳۰ ۰۹ دى ۱۴۰۲ ۰۴:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: MohsenRezaei
  پذیرش با عنوان قرآن کاوی رایانشی s-nowrozi ۴۷ ۳۱,۳۶۲ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  چگونگی پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۱,۸۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۳۴۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور چین shapor_hadifar ۰ ۱,۶۶۹ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: shapor_hadifar
  اخرین امار از ازدواج و طلاق در کشور mcse2010 ۱ ۲,۸۹۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان npour ۵ ۶,۰۸۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  رتبه های دعوت شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص ali hjt ۵۹ ۵۱,۶۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: musicianband1
  چگونگی دانلود مقاله از سیویلیکا؟ sun-shine ۱۳ ۳۶,۷۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق.ظ
آخرین ارسال: moghim1349

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close