زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۱۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱

ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۱۴ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱

بنام خدا
موفقیت شما را مجددا"در آزمون کارشناسی ارشد،تبریک میگم.بسیاری از داوطلبین شرکت کننده در این ازمون مایلند راه و روش شما را برای غلبه بر سد کنکور بدانند.پاسخهای شما در سالهای آینده برای بسیاری از داوطلبان مفید و مورد استفاده خواهد بود.
از اینکه لطف میکنید و سوالات مصاحبه را ،که سوالات جمع قابل توجهی از دوستان شما در مانشت هست جواب میدین بسیار ممنونم.اگرچه سوالات زیاد بنظر میرسه ولی بعضی جوابهای کوتاه و یک کلمه ای دارند. با اینحال پاسخ به سوالات اختیاری است و میتونید بعضی که دوست ندارید را جواب ندید یا فقط یک قسمتهای دلخواهش را جواب بدید.



مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

متولد ۱۳۶۴ از شهری که اصفهان پشت کوه هاش هست: تجارت ۱۵ و شبکه ۱۳ مهندسی فناوری اطلاعات .


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کامپیوتر (نرم افزار). من کاردانی و بعدش کارشناسی خوندم.


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

والا بر میگیرده به زمان دایناسور ها. من وقتی راهنمایی بودم دوست بابام می خواست بره مسافرت کامپیوترش رو آورد خونه ما که مواظبش باشیم ما هم به روز دوم نکشیده زدیم خرابش کردیم دیگه ویندوزش بالا نیومد.فکر می کردم که اگه خاموش بشه درست میشه خلاصه خاموش هم کردیم و درست نشد یک شب بیدار شد چند بار با مشت زدم تو سرکیس که درست بشه و نشد کلی هم به کیس فحش دادم که چرا درست نمی شی.
خلاصه جرقه این کامپیوتر تو من زده شد رفتم تو یک مسجدی کلاس کامپیوتر اونا هنوز ویندوز نصب نکرده بودن رو سیستمشون وDOS داشتن هرچی میگفت من نمی فهمیدم من فقط می خواستم CAR 2 بازی کنم.چند سالی گذشت تا وقت انتخاب رشته دبیرستان رسید من کلا با ریاضی و حفظی جات خوب نبودم رفتم هنرستان فنی حرفه ای که اونجا هم رد شدم به خاطر ریاضی که امتحان گرفتن و کلا پارتی بازی بود. از شانس من یک هنرستان کاردانش تاسیس شده بود که رشته کاردانش کامپیوتر داشت واسه اولین بار و من رفتم اسمم رو نوشتم و از اونجا دیگه شروع شد.بعدش که ۲ سال کاردانش رو خوندیم اصلا نمی دونسیم که می تونیم بریم دانشگاه ,دیدیم که بچه های فنی میرن دفترچه کنکور می خرن ما هم رفتیم خریدیدم و سر جلسه کنکور که رفتیم ای دل غافل ما که هیچی از این درسا رو نخوندیم،خلاصه کنکور رو قبول نشدیم و نشستیم از صفر درسای فنی رو خوندم از صبح ساعت ۷ می رفتم کتاب خونه تا ۱۰ شب درس می خوندم که بالاخره سال ۸۲ تو کنکور دانشگاه فنی حرفه ای مهاجر اصفهان روزانه قبول شدم و از ترم بهمن وارد دانشگاه شدم.تو دانشگاه هم من زیر خط فقر درس خوندن بودم اصلا درس نمی خوندم همش دو دره بازی می کردم عشق Delphi بودم و تو بازار کار می کردم شبا هم با بچه ها بخش Support یک شرکت بودیم تا ۳-۴ صبح اونجا بودم اصلا درس نمی خوندم اگه چیزی می فهمیدم سره کلاس بود و همون جا بود که خیلی از ریاضی فاصله گرفتم که الان هیچی حالیم نیست از ریاضی. خلاصه موقع کنکور کارشناسی شد و من همه کار و بار رو تعطیل کردم و چسبیدم به خوندن کنکور خیلی سخت پیش می رفت اما غیر انتفاعی اشرفی اصفهانی قبول شدم و تو کارشناسی هم اصلا درس نمی خوندم درسی رو که همه ۱۷ تا ۲۰ می گرفتن من ۱۰ زوری می گرفتم.فقط به چند تا درس علاقه داشتم که می خوندم یک پایگاه داده و مهندسی اینترنت و برنامه نویسی وب و مهندسی نرم افزار و ..


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای شهید مهاجر اصفهان
کارشناسی موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی



مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

اصلا درس نمی خوندم بر اساس علاقم اون درس های که دوست داشتم رو می خوندم و نمره خیلی خوب می گرفتم.


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

والا من ترم ۳ کارشناسی که بودم یکی از بچه های پیام نور شهرضا آمار داد بهم که بشینم بخونم و اون اوایل هم خیلی کمکم کرد تا این که خودش قبول شد و رفت.نه اصلا تو برنامم نبود چون تو دانشگاه واقعا کسی نبود که بتونه کمک کنه و من می خواستم برنامه نویسی بکنم.
تصمیم مصمم رو تو اتاق استاد راهنما پروژه کارشناسیم گرفتم من به درس مهندسی نرم افزار خیلی علاقه داشتم و استادش (استاد راهنما پروژه کارشناسیم)وقتی میومد تو دانشگاه ما کلا کلاس ۳ ساعته رو تو ۱ ساعت می پیچوند و می رفت البته تقصیر بچه ها هم بود که از سر کلاس میرفتن و تو دفتر استاد راهنمام به TA ش گفت که درس مهندسی نرم افزار کارشناسی ها تموم نشده بهشون بگو باید چند جلسه تو تابستون بیاید. اونجا به خودم گفتم ای دل غافل مگه ما چه فرقی داریم ، اینجا اینجوری اونجا اونجوری ! خلاصه تصمیم گرفتم دانشگاه دولتی درست و حسابی قبول بشم.



مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

والا من چون مشکل ریاضی داشتم و خیلی از درس های دیگه رو تو دانشگاه از زیرش در رفتیم تصمیم گرفتم که آی تی بخونم
حساب کن تو دانشگاه ما نظریه زبان کامپایلر مدارالکترونیک طراحی پیاده سازی نخوندیم و تو ترم چهار می خواستن که این درسا رو بهمون بندازن من که کنکور داده بودم به بچه ها گفتم بیخیال بشید که فقط معدلمون رو میاره پایین این درسا و خلاصه در رفتیم از این درسا.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

زبان تخصصی ۴/۴۴
دروس مشترک /ساختمانهای گسسته -ساختمان های دا ۴۵/۹۸
اصول ومبانی مدیریت ۴۴/۴۴
اصول طراحی پایگاه داده ها ۶۱/۱۱
هوش مصنوعی ۱۶/۶۷
سیستم های عامل ۱۰۰/۰۰
معماری کامپیوتر ۶۱/۱۱

امسال پنجمین بارم بود که کنکور دادم و چهارمین باره که مجاز میشم و سومین باره که قبول میشم اما من فقط می خواستم که دانشگاه درست و حسابی درس بخونم ( اگه حالش باشه بخونم !)


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

خیلی خیلی خیلی فرق میکنه . اولا که ببینیم چه کسانی بهمون درس دادن، فرض کن هوش مصنوعی و طراحی الگوریتم رو کسی به ما درس داد که خودش یکبار تو کارشناسی پاسش کرده بود و یکبار هم واسه کنکور ارشد خونده بود (اگه خونده باشه).بقیه درس ها هم همین طور. استاد درست و حسابی ما دکتر زمانی فر بود فقط.
وقتی که استادی میاد درس میده از همون چیزای که خودش درس میده امتحان میگیره فوقش یک جزوه بگه که ۶۰ صفحه باشه اما ما تو کنکور با کتاب ۳۰۰ صفحه به بالا که تو ریز همه مباحث میره سروکار داریم.
تو امتحان پایان ترم فقط سئوال از مباحث میان ترم به بعد میاد اما تو کنکور از همه جای کتاب امکان داره سئوال بیاد.
۱۰۰ % که درس خوندن متفاوت رو می طلبه.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من از مهر شروع کردم واسه امسال با یک چند روز دیرتر و ساعت مطالعه کمتر و برنامم ۵ ماهه بود من تمامی درس ها رو قبلا خونده بودم و نمی خواستم زیاد چیز جدیدی یاد بگیریم.
مهر و آبان سرباز بودم و از بس دودره کرده بود روال ترخیصم تا ۲۰ آذر ماه طول کشید، اما خدمت رو همیشه دودره می کردم و می آمدم خونه درس می خوندم.


مانشت ۱۱: ۱۱- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

مثل پارسه ۲۵ درصدی پیش میرفتم واسه خودم و تو اون مدت زمانی که باید ۲۵ درصد کتاب ها رو می خوندم هر روز هر درسی حسش بود می خوندم. وقتی که ۲۵ درصد اول کتاب های تموم شد هر روز تست های پارسه و سایر موسسات رو می زدم و هر روز که هر مبحث درسی رو می خودنم تا ۲-۳ روز بعدش تست های همون مبحث رو سعی می کردم تموم کنم.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

نه.
من گسسته و زبان رو حذف کردم و بقیه رو حسابی خوندم.


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

آره من تو معماری ضعیف بودم که بیشتر براش وقت می گذاشتم.بخصوص فصل حافظه ها و پایپ لاین که تست های متفاوتی داره و برا حل کردن تست هاش باید ایده داشت، با حل تست های سال گذشته این مباحث (فکر کنم ۳ بار حل کردم تست های این دو فصل رو) سر کنکور مطمئن بودم که اگه از این دوتا فصل تست بیاد میزنمش.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

نه من واسه بیشتر درس ها یک کتاب مطالعاتی داشتم و یک کتاب که بعضی قسمت ها رو بهتر گفته بود یا حداقل این که من بهتر می فهمیدم.

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

سیستم عامل : دکتر حقیقت - موسوی (پوران)
ساختمان داده : مقسمی و پوران و پارسه
طراحی الگوریتم : مقسمی و پوران و پارسه
شبکه: دکتر حقیقت
معماری: یوسفی ، یکمی مانو و ویس های دکتر اجلالی که هاتف عزیز زحمت آپلودش رو کشید من برای من همون روزهای پست کردن.
هوش: کتاب راحتی و پوران (مهدیه شادی البته اشتباه تو تست هاش هست).یک کتاب دیگه هم رامین رهنمون نوشته که حل مسائل هوش هست که بهتر از مهدیه شادی هشت.
پایگاه: روحانی رانکوهی و مقسمی
مدیریت : من کتاب سال ۸۸ پارسه رو داشتم و خوندمش
مهندسی نرم: من کتاب پرسمن ترجمه سالخورده رو خوندم اما هرکی بخونه دهنش آسفالت میشه از بس مطلب بیخود داره ، کتاب پوران سال ۸۸ رو داشتم خوندم. پیشنهادم اینه که کتاب پوران رو بخونید.
گسسته : نخوندم
زبان: نخوندم.


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

الان با این کتاب های خوبی که پیدا میشه نه اما اگه ۲ سال پیش می پرسیدید می گفتم سیستم عامل و شبکه
معلومه که معماری کم کم داره میره سمت پترسون حداقل پایپ لاین و حافظه که سئوالاش داره عجیب میشه.


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

من هفته آخر کلاس ها می رفتم جزوه کپی می کردم


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

من واسه زبان هیچی نخوندم. کلا سطح زبان من ضعیفه. اما از بس فیلم دیدم فقط می فهمم چی میگن نه به طور کامل. تو کنکور هم هیچی زبان نخوندم و فقط ۴ درصد شانسی زدم.


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

والا من ریاضی هیچی هیچی هیچی حالیم نیست هیچی هیچی صفر صفر صفر.
من که گسسته رو حذف کردم و شد.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

فقط این جوری میگم که هیچ درسی رو کامل نخونید و بعد برید سراغ درس دیگه ، هیچ وقت همچین کاریو نکنید.
آهسته و پیوسته همه مطالب رو با هم پیش ببرید و با تست زدن کنکور های قبی و آزمایشی همیشه مباحث قبلی رو یاد آوری کنید.



مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

همراه با یکی از عزیز ترین کسانم
.
.
.
.
.
.
خیر خبری نیست همراه با لپ تاپم مطالعه می کردم در خونه تنهای تنها.
به نظرم خونه خیلی بهتره ، ۱: اینترنت داره ، ۲ آدم کنجکاو نداره ۳ سئوال پرسیدن تو کتابخونه نداره و خیلی مزایای دیگه.
کلا ساعت مطالعه من هم وقتی نبود که کتابخونه باز باشه من از ۳ ..۴ بعد از ظهر شروع می کردم تا ۳ صبح، بعدش هم فیلم می دیدم تا ۶ صبح و بعدش می خوابیدم.


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

فیدبک من از تست های که می تونستم بزنم یا نمی تونستم مشخص میشد.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

وقتی که از برنامه عقب می افتاد BattleFiled و CallOfDuty بازی می کردم.


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

من از همون اول واسه آی تی امنیت اطلاعات می خوندم و چون گسسته رو حذف کرده بودم به جاش مدیریت هم خوندم که اگه سر انتخاب رشته بازی در آوردند من تو دو تا گرایش رتبه خوب داشته باشم.


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

دقیقا زمانی کند شد که به خاطر غیبت هام از خدمت منو ۲۰ روز ترخیص نمی کردن ، من این ۲۰ روز تو خونه درس می خوندم اما ۶۰-۷۰ درصد ذهنم درگیر اونجا بود.


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

من نرفتم.
به نظرو کسائی که امکانش رو دارن برن کلاس یک جورایی دوپینگ هست.شدیدا پیشنهاد می کنم معماری دکتر اجلالی رو برید.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

من سال ۸۸ پارسه رفتم فقط.


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

جمع بندی رو ۲۵ روز به کنکور بهش رسیدم که مرور کلی از مطالب می کردم و تست می زدم


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

من تا ساعت ۸ شب قبل کنکور داشتم مرور می کردم و ساعت ۹ هم رفتم بخوابم اما فکر کنم ساعت ۱ یا ۲ صبح بود که خوابم برد از فکر و استرسی که نسبت روز کنکور داشتم.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

من رفتم سر جلسه واسه جواب دادن ۴ تست از ۶ تا تست هر درس


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

نه سرجلسه تو وضعیت خوبی بودم فقط این یکم استرسی که داشتم رو سعی کردم در جهت ایده دادن به حل سئوالات سوقش بودم که نتیجش سیستم عامل ۱۰۰ درصد و معماری ۶۱ درصد شد.


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

نه من از اول شروع کردم و رفتم تا آخر دفترچه و اگه تست روی نمی دونستم تو دور بعدی وقت روش می گذاشتم.


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

بیشترش رو دیده بود یا نمونه هاشو با یکمی تغییر،
تجربه به من نشون داده بود که بیخودی به یک سئوال گیر ندم.


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

نه من وقت زیاد آوردم کلا این ۲ سال اخیر که سئوال هارو ۶ تا کردن وقت اضافه آوردم.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

چیزی ننوشتم اما یادم مونده بود چی زده بودم. وقتی حساب کردم با چیزی که الان دارم کلی فرق داره، مثل سیستم عامل که دوتا از سئوال هارو حذف کردن.


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟

پایه تحصیلی : ۰%
دانشگاه کارشناسی: ۰%
برنامه ریزی برای کنکور : ۲۰%
کلاس کنکور : نرفتم اما مهمه،
کنکور آزمایشی : ۷۰%
شرایط سر جلسه : ۸۰%
شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...) : ۱۰۰۰%
سایر عوامل : مثلا چی ؟


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

security specialist


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

توکل به یه قدرت ماورا خوبه. بعضی ها فکر می کنن اگه نماز و روضه بگیرن می تونن تو کنکور قبول بشند اما من می گم واسه کنکور باید درس بخونی و توکل کنی و واسه اینکه روحیه داشته باشی عبادت کنی با نماز خوندن تنها عزیز من کنکور قبول نمیشید.


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

اول دوم سوم که خدا . بعدش پدر مادرم و بعدش مانشت و بعدش همکاران سربازیم که میگذاشتن من دو در کنم بیام خونه درس بخونم.


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

نه راضیم.


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

من چهارشنبه گذشته رفتم تهران که این ۳ تا دانشگاه (شریف تهران امیرکبیر) رو ببینم و با بچه هاش صحبت کنم در مورد دانشگاهشون
خب من یک سری ملاک واسه خودم دارم مثل اینکه استادا واسه دانشجو ها بیخودی سخت نگیرن و تمرین زیاد ندن و اگر تمرین میدن حداقل کاره گروهی رو قبول کنن.
اولش که انتخاب رشته کردم اینجوری بود و شریف رو فقط به خاطر اسمش اول زدم.
۱- شریف it it
۲- امیرکبیر شبکه
۳- امیرکبیر امنیت
۴- تهران it it
۵- امیرکبیر تجارت
اما یکهو نصفه شب بود و سرچ می کردم مثل چی پشیمون شدم که نمی خوام برم شریف و من حوصله زیاد درس خوندن و بیخودی علاف یک درس بودن رو ندارم و یک سری ملاک واسه خودم نوشتم و بهشون نمره دادم و به این نتیجه رسیدم که اینجوری انتخاب رشته کنم.
۱-امیرکبیر شبکه
۲-تهران it it
۳-امیرکبیر امنیت
۴- تجارت امیرکبیر
۵- شریف it it

فکر میکنم دانشگاه تهران قبول شم.


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

واسه اون چیزی که واقعا می خوای باید خیلی از مسائل رو قربانی کنی واساسی درس بخونی اگه من با -۱۰۰ شروع کردم و شد (لطف خدا و تلاشم بوده) شما که بیشتر از من می فهمید هم می تونید.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

هست اما الان حسش نیست.


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

مانشت همه جا با قدرت ظاهر شد اما به نظر من تو انتخاب رشته مانشت کسیو از حداقل ۳ تا دانشگاه تهران و شریف و امیرکبیر تو رشته های مختلف نداشت که جواب ابهام ما رو بدهند.


از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۵۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mohammad-A , **sara** , SarahArshad , web132 , neilabak , SaMiRa.e , elhameli , sajad_8900 , saba_1984 , Aurora , Solmaziranica , Sunshine Off , M.H.P , hamed_k2 , انرژی مثبت , pos , majid67110 , arixooo , mr-sky , Mahbanoo313 , raha0067 , ماه بانو , nikou , rezvan_m , zarei1991 , Sophia , hnarghani , mojtaba14405 , عسل شیرین , farazin , deh-ab , -Ali- , آرمین , a_azarbarzin , fatima1537 , pourheidar , سپهر , comp_s , kerm , Ravi , reyhaneh64 , goldoonehkhanoom , mApMd , Mansoureh , sarehkar , mp1368 , jameshenas , H.Mohammadi , ana_12345 , Helmaa , asbphoenix , hajar2261 , mohsen_4050 , Mänu , Xilinx , follower , iajghan , EMT , پروفسور , dasthayekhaly , mis masi , نرگس-م , friends , باران سپهری , lili91 , jafarir , Payam92 , gordafarid , nejatezamin , svk7 , m_u3fi , rednet , nana2010 , sattar2 , ehsanmomeni , aida fazeli , پسر کوچولوی دانشجو , mehdi.m2 , adel28 , saeedehs , Soroush_m , aydingol , good-wishes , Behzad TP , bagherok , sepidsal , mara84 , kimidoonekekie , دهنخم , CS_IT , - rasool - , friendchp , msalehi1991 , alagh , ahmad_gh1369 , barankhanom , shozdeh , احسان مومنی , Golnazzz , god1 , ITgirl , sahar121 , niloofar_68 , hoomanab , zoltrix_66 , AI. , takexpert , Pure Liveliness , sahar salehi , K@online , happy07 , elhamgh , creator1105 , نارین , setarehfb , Venus. , S - Is
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۵:۱۱ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۴ ق.ظ)homa نوشته شده توسط:  


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

وقتی که از برنامه عقب می افتاد BattleFiled و CallOfDuty بازی می کردم.

[b]



Big Grin با حال بود!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali , nejatezamin
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۴۴ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
خیلی عالیه ، همیشه موفق باشید .Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۵۴ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۵:۱۱ ق.ظ)neilabak نوشته شده توسط:  
(15 خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۴ ق.ظ)homa نوشته شده توسط:  


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

وقتی که از برنامه عقب می افتاد BattleFiled و CallOfDuty بازی می کردم.

[b]



Big Grin با حال بود!

خیلی شوخ طبع اند، شاید رمز موفقیتش بودهBig Grin.
دپرس بودم، حال و هوام عوض شد.

آسمان فرصت پرواز بلندیست ،ولی قصه این است چه اندازه کبوتر باشیم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۱۰ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
آقا خیلی عالی بود مصاحبه ی شما من یکی که کلی خندیدم و خیلی خوشحال و امیدوار شدم به خودم وقتی که دیدم یکی مثل خصوصیات اخلاقی خودم تونسته رتبه خوبی بیاره تبریک میگم Big Grin

شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم

صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم
Heart
.
.
.
.
Heart
بگم
این حقه هیج کس نیست که با ثروت فقیر باشه
کسی که فرش میبافه نباید رو حصیر باشه
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: elhameli , ali
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۳۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۳۴ ب.ظ، توسط majid67110.)
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
دوست عزیز کارت خیلی درسته .
به خیلی از بچه ها با این مصاحبه ات امید دادی . امیدوارم که در مقطع ارشد هم موفق باشی و به شغل مورد علاقت که Security Specialist هست هم برسی .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali , kimidoonekekie
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۴۹ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
خیلی باحالیBig Grin

گاهی به لطف خداوند خود را همچون عقابی
بر فراز آسمان می یابم.اما ناگاه فقط به خاطر لذت خوردن موشی ،

‌ به سوی زمین خاکی شیرجه می زنم و
آسمانی بودنم را به موشی می فروشم.. Angel
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۲۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۲ ب.ظ، توسط آرمین.)
مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
خیلی ممنون از مصاحبه ی خوبتون و تبریک فراوان بابت موفقیتتون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۳۰ ق.ظ
Rainbow RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
وای خدای من خیلی جالب و خنده دار بود.
امیدوارم بعد از قبولیتون هم به مانشت سر بزنید و به بچه ها مشاوره بدید
شما خیلی ادم جالبی هستید
SmileSmile

با خدا باش و پادشاهی کن...


فان مع العس یسری...
ان مع العصر یسری
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال: #۱۰
۱۸ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۳ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
کارتون درسته
نکته قابل توجه برای من این شرکت متوالی در آزمون کارشناسی ارشد و ناامید نشدنشون بود.
از بچگی هلاک این جور حرکتها بودم
موفق باشید
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali , Mehman , kimidoonekekie
ارسال: #۱۱
۱۸ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۰۳ ب.ظ، توسط fatima1537.)
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
تبریک فراوان
کلی روحیه گرفتم و نشاط مضاعف
...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر جای شما بودم اول شریفو میزدم.

هر تلاشی بالاخره به نتیجه میرسد...........................
آرامش واقعی ذهن از پذیرش بدترین حالت پیش می آید، زیرا پذیرش آنچه اتفاق اقتاده اولین گام برای غلبه بر پیامدهای هر بداقبالی است.

هرکه اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده به او میرسد دلش ارام میگیرد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali , kimidoonekekie
ارسال: #۱۲
۱۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۲۱ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
(۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۱۳ ق.ظ)welcome87at نوشته شده توسط:  کارتون درسته
نکته قابل توجه برای من این شرکت متوالی در آزمون کارشناسی ارشد و ناامید نشدنشون بود.
از بچگی هلاک این جور حرکتها بودم
موفق باشید

واقعا راست میگن.
افرین به تلاشتون علی جون.شاهکاره
انشا الله با همین انرژی ارشد رو هم بری جلو.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali
ارسال: #۱۳
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۰۷ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
(۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۱ ب.ظ)mojtaba14405 نوشته شده توسط:  
(18 خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۱۳ ق.ظ)welcome87at نوشته شده توسط:  کارتون درسته
نکته قابل توجه برای من این شرکت متوالی در آزمون کارشناسی ارشد و ناامید نشدنشون بود.
از بچگی هلاک این جور حرکتها بودم
موفق باشید

واقعا راست میگن.
افرین به تلاشتون علی جون.شاهکاره
انشا الله با همین انرژی ارشد رو هم بری جلو.


مرسی در حال رایزنی هستیم.Big Grin


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۳۸ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
نقل قول: مرسی در حال رایزنی هستیم.Big Grin

رایزنی چی؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۲ خرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۱۳ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ی ۱۵ تجارت و ۱۳ شبکه ارشد ۹۱
وقتی OK شد خبرت می کنم.


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۱ ۱۲,۹۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  تجارت الکترونیک خواجه نصیر یامدیریت سیستمهای اطلاعاتی تربیت مدرس؟ lotuss ۰ ۱,۵۹۳ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۴:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: lotuss
  منابع آزمون دکتری گرایش تجارت الکترونیک wskf ۳ ۵,۹۷۱ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Ametrine
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۱ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۷۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close