زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۴۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش

ارسال:
۲۳ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۴۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۲۵ ب.ظ، توسط homa.)
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش

نام خدا
موفقیت شما را مجددا"در آزمون کارشناسی ارشد،تبریک میگم.بسیاری از داوطلبین شرکت کننده در این ازمون مایلند راه و روش شما را برای غلبه بر سد کنکور بدانند.پاسخهای شما در سالهای آینده برای بسیاری از داوطلبان مفید و مورد استفاده خواهد بود.
از اینکه لطف میکنید و سوالات مصاحبه را ،که سوالات جمع قابل توجهی از دوستان شما در مانشت هست جواب میدین بسیار ممنونم.اگرچه سوالات زیاد بنظر میرسه ولی بعضی جوابهای کوتاه و یک کلمه ای دارند. با اینحال پاسخ به سوالات اختیاری است و میتونید بعضی که دوست ندارید را جواب ندید یا فقط یک قسمتهای دلخواهش را جواب بدید.



مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

محمد متولد ۶۷ تهران، ساکن تهرانم،شکر خدا رتبه ۴۹ نرم و ۸۳ هوش شدم. رتبم انقدر هم خوب نشده واسه مصاحبه اما امیدوارم بتونه برای دوستان مفید واقع بشه.


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کارشناسی نرم افزار خوندم و ناپیوسته بودم و سال ۸۹ فارغ التحصیل شدم. تابستان ۹۰ رفتم خدمت اما به خاطر شرایطی که داشتم و حدس میزدم شاید بعد از پایان خدمت دیگه نتونم ارشد بخونم و موقعیتش پیش نیاد به پیشنهاد پدرم سربازی رو پیچوندم و مهر ماه هوش تبریز اومدم .


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

واقعا داستانش طولانیه، من ناخواسته رفتم کامپیوتر فنی، بدون اینکه در مورد کامپیوتر اطلاعی داشته باشم، اما نتونستم برگردم و رشته مورد علاقه ام رو ادامه بدم ،اما رفته رفته به رشتم علاقه پبدا کردم، کاردانی کامپیوتر رو گرفتم و در اواخر دوره کاردانی مشکلی برام پیش اومد که نمی خواستم ادامه تحصیل بدم اما قسمت شد کارشناسی رو هم بخونیم، بعد کارشناسی مشغول به کار شدم و دنبال حل مشکلم. الان هم به رشتم خیلی علاقه دارم .


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

کاردانی رو از شمسی پور ،کارشناسی رو از جهاد دانشگاهی تهران و الان هم دانشجوی ترم ۲ ارشد هوش تبریزم !!!


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

من در تمام دوره تحصیلی متاسفانه سرگرم مشکلات خودم بودم و اون جور که دوست داشتم نتونستم درس بخونم ، در کل معمولی بودم ولی هیچ درسی رو نیفتادم، درسهایی رو که دوست داشتم نمره خوب می گرفتم و به معدل اصلا توجه نمی کردم.


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

بعد از اتمام دوره کارشناسی به فکر ارشد افتادم. اوایل علاقه زیادی به ادامه تحصیل داشتم اما مشکلاتی داشتم که نمی تونستم ادامه تحصیل بدم، بعد از حل مشکلم به ادامه تحصیل فکر کردم.


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

بله همین رشته رو می خواستم امتحان بدم.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

زبان : ۲۰
ریاضی:۲۹/۱۷
مشترک:۵۰
هوش:۳۱/۲۵
نرم:۴۴/۴۴
سال دومم بود، اما سال پیش شرایط خوبی نداشتم و درسته که از آذر همراه با کار شروع کردم به خوندن اما شرایط روحی مناسبی برای خوندن نداشتم و باعث شد رتبه خوبی نتونم بیارم(۴۳۵ نرم و ۵۲۷ هوش شدم).


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

مسلمه که دانشگاه با کنکور فرق داره اما برای کسی که خوب بخونه تویه هر دو می تونه موفق باشه. هر کسی مفهومی و با علاقه درسی رو تو دانشگاه بخونه مطمئنا تو کنکور می تونه موفق تر باشه.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من امسال دانشجو ارشد هوش تبریز بودم، مهر ماه کلا نتونستم بخونم و مشغول کارای ثبت نام و خوابگاه و .. دانشگاه بودم. از اواسط آبان شروع کردم، برنامم اینطوری بود که هر دو هفته یکبار می رفتم تبریز(کلا ۹ هفته از ترم رو سر کلاس رفتم) و روزهای یکشنبه تا سه شنبه کلاس داشتم و سه شنبه بر می گشتم تهران و چهارشنبه صبح شروع می کردم به خوندن، شاغل هم بودم (شغل آزاد شخصی) و معمولا یک روز در میان کار و درس بود ولی سعی می کردم تمام شبها حداقل ۲و۳ ساعت رو بخونم.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

چون هم دانشجوبودم و هم شاغل متاسفانه اصلا برنامم منظم نبود و مدام سعی می کردم از هر وقت اضافه ای استفاده کنم مخصوصا ساعات ۸ الی ۱۲و۱ شب.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

به دروس مشترک مخصوصا ساختمان و نظریه وقت بیشتری می گذاشتم، اولویت های بعدیم الگوریتم ،معماری و طراحی پیاده سازی زبان ها بودند. بعلت کمبود وقت هم نتونستم ریاضی رو خوب بخونم که باعث شد تراز ریاضیم خیلی پایین بشه .


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

من چون وقت کم داشتم رو این قضیه خیلی تاکید داشتم، چون ریاضی رو سال پیش هم نخونده بودم و احساس می کردم ضعیفم و از طرفی هم وقت کمی داشتم مجبور شدم دو درس رو حذف کنم(آمار و گسسته که هر دو زمان زیادی میخوان). مشترک و تخصصی زیاد می خوندم و زبان هم تقریبا وقت نداشتم بخونم.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

منابعم برای هر درس کاملا مشخص بود


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

زبان: فقط ۵۰۴ رو وقت کردم تا حدودی بخونم.
ریاضی مهندسی: مدرسان شریف به همراه کتاب مرجع برای حل اشکالات و یادگیری فرمول ها
محاسبات: پوران و مرجع دکتر قلی زاده برای رفع اشکال و یادگیری مفهومی فرمول ها.
ساختمان: مقسمی،پارسه و مرجع هورویتز و فصل هایی از پارسه.
نظریه: پارسه و پیتر لینز (سود کمپ رو سال پیش خونده بودم).
مدار: پوران و مانو (وقت داشتم حتما نلسون رو هم می خوندم)
معماری:پوران و مانو(پترسون رو هم گرفته بودم اما وقت نکردم کامل بخونم)
سیستم عامل: استالینگز رو با پارسه دکتر حقیقت (من نرسیدم اما تننباوم رو حتما بخونید)
کامپایلر: اهو با پوران
طراحی پیاده سازی زبان: مرجع اصلی کتاب پرت
الگوریتم: CLRS و بعضی فصل های پارسه اما CLRSبه تنهایی واقعا کفایت می کنه البته با حل تمرین.
پایگاه: مقسمی (کاش دیت رو هم می خوندم)
ویس و فیلم هم استفاده نکردم.


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

به نظر من اول باید همه مرجع هارو خوند(مخصوصا واسه مشترک ها) بعدش از کتاب تستها برای یادگیری جزییات استفاده کرد، فقط به کتاب تست و کنکوری اعتقادی ندارم.


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

من به خاطر مشکلات پیش آمده و شاغل بودنم زیاد سر کلاس ها نمی رفتم و سعی می کردم بیشتر درس هارو خودم از روی مرجع ها بخونم.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

من وقت نکردم زبان خوب بخونم، بیشتر تو راه تو اتوبوس می خوندم، سر جلسه هم چندتایی زدم اما واسه خوندن Reading ها وقت کم آوردم. در کل متوسطم.


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

اگه وقت دارید حتما همه رو بخونید، مطمئنا میشه بالا زد.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

من برای هر هفته برای هر درس تعدادی ساعات مشخص می کردم که حتما باید به اون اندازه می خوندم در غیر اینصورت به هفته بعدش اضافه می شد. یعنی مثلا تو یک هفته باید در ۳ روز ساختمان بخونم و هر دفعه ۳ ساعت و فصل مربوطه رو هم مشخص می کردم. چون هفته هایی که تبریز بودم وقت کمی داشتم پس در کل برای هر هفته روز اول هفته برنامه ریزی می کردم.


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

تنها، تو خونه ، هر جا که راحت ترید اونجا خوبه ، چه خونه چه کتابخونه.


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

سعی می کردم جلوتر از آزمون ها برم. معیارم رسیدن به حداکثر ساعات مطالعه برای هر درس بود که در هر هفته مشخص می کردم.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

با جریمه !! ساعات مطالعمو بیشتر می کردم . در اواخر به علت شروع امتحانات دانشگاه مجبور شدم یک درس رو که زیاد هم نخونده بودم حذف کنم(گسسته).


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از اول روی نرم افزار برنامه ریزی داشتم ، دروس تخصصی هوشم فقط درس الگوریتم رو زدم. تمام درس هارو همزمان با هم می خوندم (طبق برنامه هفتگیم برای هر هفته) .


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

من به خاطر شرایطم زیاد افت و خیز داشتم، بعضی ها بهم می گفتن نخون،بعضی ها می گفتن ارزش نداره !!!!، بعضی وقت ها هم از رفت و آمد خسته می شدم و ... که واسه هر کسی ممکنه پیش بیاد ، اما هدف من از اومدن از سربازی من واقعا و قلبا تصمیم داشتم بخونم و برم شریف ، خدا هم کمک کرد تا بتونم به هدفم تقریبا برسم(البته رتبم در حد شریف نشد اما خدارو هزار مرتبه شکر ، من تلاشمو کردم باقیش با خدا)


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

کلاس نرفتم. اصلا وقتشو نداشتم یعنی اگه وقتش رو داشتم ریاضی ها رو حتما می رفتم.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

آزمون های پارسه رو رفتم،تمام آزمون هارو، من بسته به شرایطم نیاز به یه محرک داشتم . بنابر این کنکور آزمایش می تونست واسم مفید باشه که واقعا هم مفید واقع شد و با ایجاد حس رقابت برای رتبه تک رقمی پارسه کمک زیادی بهم کرد تا با انگیزه بیشتری بخونم.


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

از هر درسی خلاصه نویسی داشتم، اواخر کار ۲ هفته مونده به کنکور برای جمع بندی این خلاصه هارو خوندم و تست زدم. اما در کل خوندن کامل درس و تست زدن واسم مهم بود و وقت جمع بندی نداشتم. حتی واسه چند درس فقط تونستم یکبار کامل کتاب رو بخونم مثل مدار و کامپایلر و در اواخر تستاشونو زدم.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

من واقعا هیچ وقت تو هیچ آزمونی اون آمادگی رو که دوست داشتم نتونستم برسم، هر بار مشکل خاصی واسم پیش میومد و یا کار اجازه نمی داد به هرحال قسمت این بوده دیگه . میشه گفت به ۶۰-۷۰ درصد آمادگی رسیده بودم. معیارم تسلط به منابع و خوندن کامل درسا و تعداد دور خوندن هایی که می خواستم بود.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

اعتقاد داشتم که باید همه درسارو بخونم و درصدها مربوط به سختی و آسونی کنکور میشه اما رو بعضی درسا زیاد حساب باز کرده بودم مثل ساختمان،مدار،نظریه و طراحی پیاده سازی اما اصراری تو خوب زدنشون نداشتم.


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

من فقط قبل کنکور استرس دارم همیشه و بعدش حسابی گرم تستا میشم و به نتیجه و درصدا فکر نمی کنم، یعنی دیگه یادم میره سره جلسه کنکورم و فقط حواسم به تست ها میره.


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

بله، برنامه داشتم اول مشترک رو بزنم بعدش برم سراغ ریاضی ، بعد مشترک رو چک کنم بعد ریاضی رو چک کنم و بعد برم سراغ زبان.


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

اگه مشابه داشته باشه که نمی شه کنکور ، ابتکار تو سوالات باعث جذابیت کنکوره(ابتکار با پیچوندن و سوال مزخرفو ، سوال فضایی و ... خیلی فرق داره!!!!)


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

مثل اکثر بچه ها تو دفترچه اول وقت کم آوردم و زبان هم نرسیدم بیشترشو ببینم،اما تو دفترچه دوم وقت کم نیاوردم.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

جوابا تو ذهنم بود فقط، همه درصدام درست بود به جز تخصصی نرم که یا ۵۲ میشد یا ۵۵ اما ۴۴/۴۴ زده بود تو کارنامه ، البته مشترکم ۴۸ میشد اما انگار یه سوال سیستم عامل حذف شد و شد ۵۰ درصد.


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی ۱۰ درصد
دانشگاه کارشناسی۱۰ درصد
برنامه ریز برای کنکور ۲۰ درصد
کلاس کنکور، بسته به فرد ، واسه من ۰ درصد
کنکور آزمایشی بسته به فرد ، واسه من ۲۰ درصد
شرایط سر کنکور ۱۰ درصد
شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...) ۲۰ درصد
سایر عوامل ۱۰ درصد
۱۰۰ درصد شد یا کم و زیاد داره !!!!!


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

دست رو دلم نذار رفیق که خونه، فعلا قصد ادامه تحصیل اگه خدا بخواد. مثل همه هدف زیاد دارم(آرزو بر جوانان عیب نیست) اما اینجافرصت بیانش نیست !!!!!!!! کوتاه مدت فعلا ادامه تحصیل ، آینده رو هم خدا می دونه.


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

جوابش خیلی سخته چون کاملا خصوصی و بسته به فرد داره ، من خیلی اعتقاد دارم. نظر شخصی من اینه پشت هر موفقیتی(نه لزوما موفقیت کوچیکی مثل کنکور) آرامشی هست که تا به اون آرامش نرسی اون موفقیت رو بدست نمیاری، این آرامش فقط در گرو ایمان بخدا، توکل بخدا و صبر است.


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

اول و آخرش خدا، خونواده من از کنکور مجدد من خبر نداشتن و فکر می کردن فقط دارم درسهای دانشگاهی رو می خونم من خودم نگفتم چون می ترسیدم ضایع بشم !!!!! اما خونواده تاثیر زیادی داشته. مهمترین فرد موثر تو زندگیم و تحصیلم همیشه پدرم بوده و همیشه مدیون اون هستم ، همیشه حامی ادامه تحصیل من بوده، من هم واقعا و قلبا همیشه عاشقشم اما هیچ وقت نتونستم بهش بگم اما خدا که می دونه.


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

در کل باید بیشتر از اینا می خوندم، وقتم کم بود اما بهانه خوبی نیست و می تونستم بیشتر بخونم، واسه بعضی درسا مثل ریاضیات و زبان باید وقت بیشتری می گذاشتم. اما باز خدارو هزار مرتبه شکر . روش خوندن درس هم بستگی به نحوه یادگیری فرد داره اما خلاصه نویسی برای من یکی خیلی مفیده همیشه.


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

من به نرم افزار بیشتر علاقه دارم و بر همین اساس هم انتخاب رشته کردم
انتخاب رشتم اینطوری بود :
شریف نرم-روزانه
شریف نرم-شبانه
تهران نرم-روزانه
امیرکبیر نرم-روزانه
شریف هوش روزانه
شریف هوش شبانه و ۶ انتخاب دیگر.


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

چند تا مطلب ر رو فقط در حد یک دوست عرض می کنم، همیشه واسه آرزوهامون بجنگیم، به هر جایی که بخواییم می تونیم برسیم کافیه بخدا توکل کنیم،اراده کنیم و برای رسیدن بهش تلاش کنیم، کنکور هم یکی از این آرزوهاست که میشه به بهترین درجش رسید. اگه الان بخوایید حتما تک رقمی کنکور خواهید شد، باور کنید.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

ممنون دوست عزیز، سوالا خوب بودن واقعا ، تشکر .
فقط یه درخواست از دوستان ، هر وقت این مصاحبه رو خوندید و یا یادتون افتاد و فکر کردید تونسته کمکی واستون باشه و اگه تمایل داشتید در حق پدرم که واقعه عاشقانه دوسش دارم یه صلوات بفرستید. البته نمی خوام این صلوات بابت مصاحبه حساب کنید و فقط یه پیشنهاد که بنظرم بچه ها دیگه هم استفاده کنن هم ثواب داره و هم یه کار خیره و هم یه تغییر مثبت تویه مصاحبه میشه و حال و هوایی هم عوض میشه.


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

مانشت واسه یه هدف انسانی(توسعه علم و دانش بچه های ایرانی) بوجود اومد و داره کارشو ادامه میده و واقعا جای تحسین داره و امیدوارم همیشه کارشو با موفقیت ادامه بده. از مدیر محترم بابت آماده کردن این مصاحبه هم تشکر می کنم.
ببخشید اگه طولانی شد. با آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون برای تمام دوستان مانشتی . اگه این مصاحبه حتی به اندازه ذره ای برای دوستان مفید واقع بشه من به هدفمم از مصاحبه خواهم رسید و ان شاالله که همینطور باشه و برای دوستان مفید واقع بشه.



از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۴۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: **sara** , Solmaziranica , SaMiRa.e , maryami , M.H.P , fatima1537 , majid67110 , Andrew S.Tanenbaum , Msccom , Aurora , esi , s.sadri , Mahbanoo313 , delta , prosperous , Ely , H-Arshad , hardware23 , alirrrrrr , Parva , marzieh , Xilinx , Maryam-X , Shiny , MSZ , abbassep , setareh soheil , saba_1984 , jafarir , موج , marzieh_s , reyhaneh64 , MONA_STAR , rasoul67 , Ali-B , farhud , reza_shadow , ati314 , parvaz_hj , zarei1991 , fateme66 , Amoojan , آرمین , نرگس-م , Payam92 , باران سپهری , Helmaa , equilibrium , omid69 , ماه بانو , آرتا , d.KH , mahdokht91 , fatemesoleimani , azad_ahmadi , younes , Sbahar , Adel01 , m_sardaari , sara_13686868 , 8Operation , jameshenas , Pakzad , *farnaz* , hamidreza_xz , Engineer , deh-ab , agh42778 , good-wishes , teacherpc , ریحان , sellena , tiger2012 , Sir.Aref , ashkan_d13 , sepidsal , neda_Network , mahinjoon , iApp , kaviresabz , Lover Of Science , ReihanehTorkzadeh , mr.saeed.h , jparisa , pr0tector , Happiness.72
ارسال:
۲۳ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۷:۵۰ ب.ظ، توسط SaMiRa.e.)
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
تبریک ، همیشه موفق وسربلند باشید .Smile
تشکر از هما خانم بابت مصاحبه .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: homa , esi , deh-ab
ارسال:
۲۳ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۴۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
تبریک میگم بهتون
یهع سوال داشتم.
شما که هوش تبریز می خونید ازاد می خونیدیا دولتی؟ و اگه دولتیه شبانه است؟ اخه این که سال قبل قبول شدید و امسال دوباره کنکور دادید مشکل ساز نمی شه؟ البته من اطلاع دقیقی ندارم فقط سوالیه Smile

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۵۵ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
(۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۶ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  تبریک میگم بهتون
یهع سوال داشتم.
شما که هوش تبریز می خونید ازاد می خونیدیا دولتی؟ و اگه دولتیه شبانه است؟ اخه این که سال قبل قبول شدید و امسال دوباره کنکور دادید مشکل ساز نمی شه؟ البته من اطلاع دقیقی ندارم فقط سوالیه Smile
ممنون
دولتی شبانه است، تصمیم نداشتم سال پیش برم اما قسمت شد، شبانه ها می تونن آزمون مجدد بدن و مشکلی هم نداره. تو دفترچه سنجش هم ذکر شده.

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Donna , انرژی مثبت , Parva , باران سپهری , agh42778
ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۰۷ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
تبریک میگم،امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشیSmile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال:
۲۵ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۳۶ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
خیلی عالیه دوست خوبم بهت تبریک میگم. هم رتبه ات هم اینکه هوش رو دوست نداری مرسی Smile

if things were easy to find, they wouldn't be worth finding
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال:
۲۵ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۵۹ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
(۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۷:۴۶ ب.ظ)homa نوشته شده توسط:  هر وقت این مصاحبه رو خوندید و یا یادتون افتاد و فکر کردید تونسته کمکی واستون باشه و اگه تمایل داشتید در حق پدرم که واقعه عاشقانه دوسش دارم یه صلوات بفرستید
چشم.فرستادم.چون خودم هم شدیدا پدر و مادرم رو دوست دارم
واقعا میگن نگاه محبت آمیز فرزند به پدر ومادر از عباداته و حسنه داره.این حس قدر دانی و احترام شما هم مسلما همینطوره.واین حس قدر دانی فرزند نسبت به پدر و مادر خودش به نظرم یکی از خوشبختیاست.
امیدوارم مشکلات سربازیتون هم به لطف پروردگار حل بشه
و اینکه از آبان شروع کردید و رفت و آمد داشتید ولی باز هم خوندید معلومه که پشتکار زیادی داشتید و خیلی زحمت کشیدید.
موفق باشید
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hardware23 , esi , انرژی مثبت , SaMiRa.e
ارسال:
۲۵ خرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۰۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۱۰ ق.ظ، توسط Parva.)
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
اللهم صل على محمد و آل محمد

درود به شما با این همت و پشتکار عالی،‌ دعای ما برای این مصاحبه حل شدن مشکل سربازیتونه.
امیدوارم که هرچه زودتر به آرزوتون برسین.

هما خانوم ممنون از بابت مصاحبه.

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SarahArshad , esi , homa
ارسال:
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۳۷ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
(۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۰۹ ق.ظ)parva نوشته شده توسط:  اللهم صل على محمد و آل محمد

درود به شما با این همت و پشتکار عالی،‌ دعای ما برای این مصاحبه حل شدن مشکل سربازیتونه.
امیدوارم که هرچه زودتر به آرزوتون برسین.

هما خانوم ممنون از بابت مصاحبه.

واقعا تشکر دوست عزیز
ممنون

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Parva
ارسال: #۱۰
۲۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۴۸ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
اقا اسی منم دوباره بتون تبریک میگم
مشکلتون حل شد ان اشاالله امسال شریف میرید؟

خـــــــــــدایا شکر‌ به خاطره همهٔ داده‌ها و نداده هایت
داده‌هات نعمتــــــــــ ، نداده‌ها هم حکـــــــــــمت ...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۱
۲۹ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۹ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
همیشه موفق و پیروز باشی دوست امید دهنده ی من


آرام باش***دنیا بی قرار توست...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۲
۳۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۳۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۴۲ ق.ظ، توسط esi.)
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
(۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۸ ب.ظ)najmehdj نوشته شده توسط:  اقا اسی منم دوباره بتون تبریک میگم
مشکلتون حل شد ان اشاالله امسال شریف میرید؟
ممنون دوست عزیز
نه هنوز ، اما من پیگیرم
توکل بخدا ، ما تلاشمونو می کنیم وباقی با خدا

(۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹ ب.ظ)Ghasedake_raha نوشته شده توسط:  همیشه موفق و پیروز باشی دوست امید دهنده ی من
ممنون
موفقیت دوستان ما هم به ارزشی موفقیت خودمون هست(یعنی واقعا برابره اگه خودخواه نباشم)
این خود تویی که به بهانه دیگران به خودت امید میدی تا توراه کم نیاری
موفق و پیروز باشی همیشه

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Engineer
ارسال: #۱۳
۳۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۰۲ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
امضاء‌ی آقای esi جوابی هست برای کسانی که امید میخوان

برای مردی که اراده دارد، هیچ چیز غیر ممکن نیست.((میرابو))

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۴
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۱۷ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
تازه مصاحبرو خوندم
صلواتو فرستادم
ممنون از مصاحبه
با آرزوی رستگاری برای شما دوست عزیز

هر تلاشی بالاخره به نتیجه میرسد...........................
آرامش واقعی ذهن از پذیرش بدترین حالت پیش می آید، زیرا پذیرش آنچه اتفاق اقتاده اولین گام برای غلبه بر پیامدهای هر بداقبالی است.

هرکه اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده به او میرسد دلش ارام میگیرد.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۵
۰۹ تیر ۱۳۹۱, ۰۱:۲۴ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۹ نرم افزار و ۸۳ هوش
(۰۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۳:۲۶ ب.ظ)rasoul67 نوشته شده توسط:  سلام
تبریک میگم.

یعنی شما حاضری بعد از این همه تلاش بری شبانه شریف ؟؟؟ (هزینه هاش خیلی از جاهای دیگه بالاتره)

یعنی روزانه دانشگاه تهران کشک ...

به هر حال موفق باشی چون واسه خودم عجیب بود گفتم.
سلام دوست عزیز
ممنون
برای زمینه ای که دوست دارم کار کنم شریف ۲و۳ تا استاد خوب داره اما تو تهران فقط یکی هست، در کل تویه شریف استاد بیشتری برای فیلد کاری که تمایل دارم روش کار کنم وجود داره، هزینه هم ملاکه ، حق با شماست اما دوست دارم کار کنم و شریف بخونم تویه زمینه ای که علاقه دارم و واسه رسیدنش کنکور دادم.
توکل خدا
منم براتون آرزوی موفقیت روزافزون می کنم.
تشکر

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: reyhaneh64


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۶۵ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۳۱۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۱۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  فیلم های مهندسی نرم افزار خلیلی فر osouly ۰ ۱,۹۰۲ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: osouly
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close