تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: سوال درباره مالتی‌پلکسینگ TDM
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام؛
در TDM تمام فرکانس به به یک فرستنده اختصاص داده میشه یا اینکه پهنای باند بین ایستگاه ها تقسیم میشه؟ مثلا اگه ما رسانه ای داشته باشیم با نرخ ارسال ۱۰Mbps و ۱۰۰ تا ایستگاه داشته باشیم، در هر تایم اسلات ۱۰Mbps به هر ایستگاه داده میشه یا ۱۰۰kbps ؟ (۱۰Mbps/۱۰۰ = ۱۰۰kbps)
ممنون میشم راهنمایی‌م کنید.
تا جایی که می دونم در tdm همون 10 مگا تخصیص داده می شه و در sdm هست که 100k تخصیص داده می شه.
ولی من جواب این سوالی که پیوست کردم رو در مقسمی و راهیان ارشد نگاه کردم، هر دوتاشون ۱۰Mbps/۱۰۰ = ۱۰۰kbps رو جزئی از راه حل کرده بودند.
در هر دو پهنای باند تقسیم می شود اما یک فرق مهم بین TDM و STDM این است که در اولی به هر فرستنده یک زمان اختصاص میدهد حال اگر داده ای داشته باشد بفرستد یا نه!! اینجوری زمان تلف میشود یعنی به درستی از ظرفیت کانال استفاده نمیشه . اما درSTDM میان زمان استفاده از کانال رو بین ماشین هایی که داده ای دارند بفرستند تقسیم میکنن.پس کانال در هردو تقسیم میشه اما در STDM فقط بین ایستگاه هایی که میخوان ارسال کنند کانال تقسیم میشه.امیدوارم تونسته باشم منظورم و برسونم. اگه بخوای جوابو از یه راه ساده حل کنم برات.
(06 آذر 1391 05:33 ب.ظ)majid_22 نوشته شده توسط: [ -> ]در هر دو پهنای باند تقسیم می شود اما یک فرق مهم بین TDM و STDM این است که در اولی به هر فرستنده یک زمان اختصاص میدهد حال اگر داده ای داشته باشد بفرستد یا نه!! اینجوری زمان تلف میشود یعنی به درستی از ظرفیت کانال استفاده نمیشه . اما درSTDM میان زمان استفاده از کانال رو بین ماشین هایی که داده ای دارند بفرستند تقسیم میکنن.پس کانال در هردو تقسیم میشه اما در STDM فقط بین ایستگاه هایی که میخوان ارسال کنند کانال تقسیم میشه.امیدوارم تونسته باشم منظورم و برسونم. اگه بخوای جوابو از یه راه ساده حل کنم برات.

ممنون از پاسخ کاملتون. متاسفانه این مبحث رو بعضی کتابها خوب توضیح ندادن. ولی سوال ۴۰ فصل ۶ کتاب ۳۰۰۰ مسئله حل شده، یه شکل خوب داره که مطلب رو توضیح میده خیلی خوب. راسته که میگن 1picture = 1000words Smile
لینک مرجع