تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: افزایش کیفیت ورودی‌های مقطع دکترا/ شرایط پذیرش دانشجوی دکترا(بهمن 91)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌‌های علم و فناوری گفت: برای دوره دکترای امسال از نیمه دوم فروردین‌ماه انتخاب رشته آغاز می‌شود و اعلام نتایج برای معرفی افراد به مصاحبه دانشگاه‌ها نیز در نیمه دوم اردیبهشت است بنابراین رؤسای دانشگاه‌ها باید سریع‌تر ظرفیت نهایی پذیرش داوطلبان را اعلام کنند.

وی با مقایسه نتایج داوطلبان دکترا در سال‌های گذشته با امسال و تخصصی‌تر شدن رشته‌ها در دوره دکترا، اظهار داشت: در سال 90 تعداد رشته‌های دوره دکترا 108 رشته بود که در سال 92 این تعداد به 285 رشته افزایش یافته است.

خدایی افزود: در این دوره چند محور مورد توجه قرار گرفته‌اند، محورهایی همچون مدت زمانی که داوطلب فارغ‌التحصیل شده است، میزان معدل و سال فارغ التحصیلی مدنظر است.

رئیس سازمان سنجش عنوان کرد: امسال 83 درصد داوطلبان کمتر از 4 سال از فارغ‌التحصیلیشان می‌گذشت در حالیکه این تعداد در سال 90، 74 درصد بوده است.

وی ادامه داد: معدل ورودی داوطلبان مقطع دکتری نیز در مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط 17/20 و در مقطع کارشناسی 15/71 بوده است که نسبت به سال 91، یک دهم درصد افزایش داشته است.

خدایی گفت: تخصصی شدن این آزمون سبب شده است تا پذیرش دانشجو دکتری دانشگاه‌ها در همان دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد افزایش یابد به طوریکه در سال گذشته 33 درصد داوطلبان در دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد، مقطع دکترا را هم ادامه دادند و امسال این میزان به 41 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در دانشگاه تهران 45 درصد پذیرفته شدگان فارغ تحصیل همین دانشگاه هستند و این میزان در دانشگاه صنعتی شریف 75 درصد و در دانشگاه امیرکبیر 40 درصد است.

به گفته خدایی، این شاخص‌‌ها نشان می‌دهد که کیفیت ورودی‌های مقطع دکترا نیز افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر رقابت دانشگاه‌ها در 10 درصد رشته‌هاست و 7 هزار نفر معدل بالای 19/85 (Huh) داریم.

خبرگزاری فارس
11/11/91
شاید اشتباه تایپی توی متن خبر بوده...!!؟؟
19.85؟

وگرنه که هیچی دیگه....رفتیم الکی ثبت نام کردیم و 30تومن ریختیم تو اّب..!!
بندهای خدا ، تمام درسارو 20 شدن و فقط یه درس 19 گرفتن !!!!!!!!!!!
اونم 7 هزار نفر !!!!!!
لینک مرجع