تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: ویندوز فون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سیستم عامل ویندوز فون برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت مایکروسافت برای موبایل های هوشمند طراحی و عرضه شد. رابط کاربری ویندوز فون، مترو نام دارد که نسبت به ویندوز موبایل از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است. این سیستم عامل از یک صفحهٔ کلید مجازی برای تایپ استفاده می کند و امکان اتصال کیبورد فیزیکی را هم به موبایل فراهم کرده است. ویندوز فون ۷، از مرورگر اینترنت اکسپلورر موبایل بر پایهٔ اکسپلورر ۹ استفاده می کند؛ این مرورگر تا شش صفحه را می تواند هم زمان لود کند، امکان ذخیرهٔ عکس های موجود در صفحات را دارد و مولتی تاچ نیز هست. هم چنین امکان جستجوی یک واژه در صفحهٔ لودشده نیز وجود دارد. این مرورگر هم چنین می تواند جدا از هستهٔ سیستم عامل ویندوز فون به روز رسانی شود.

این سیستم عامل ابتدا به عنوان یکی از برترین سیستم عامل های موبایل در میان کاربران مطرح شد و قرار بود به عنوان یکی از رقبای جدی اندروید و آی او اس، دنیای اسمارت فون ها را در دست بگیرد اما طولی نکشید که در هیاهوی بازار سیستم عامل ها گم شد. شاید به همین دلیل بود که مایکروسافت تصمیم گرفت ویندوز فون ۸ را با کارایی های بالاتر عرضه کند. ظاهراً ویندوز فون ۸ از هستهٔ اصلی ویندوز ۸ استفاده کرده است و شباهت های بسیاری هم به آن دارد.پردازشگرهای چند هسته ای تا ۶۴ هسته، پشتیبانی از کارت حافظهٔ SD، بازی های گرافیکی با کیفیت بالا، فناوری VOIP که درون سیستم عامل اعمال شده و آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن ها بخشی از امکانات این سیستم عامل است.
همگام سازی توسط نرم افزار Zune و کابل USB انجام می شود. شما می توانید عکس، ویدئو، پادکست و موزیک را همگام سازید. همچنین با تنظیم نرم افزار می توانید همگام سازی را به صورت Wireless انجام دهید.
مایکروسافت تاکید میکند به روز رسانی سیستم عامل ویندوز فون از طریق به روز رسانی های Microsoft Update ارائه خواهد شد. هنگامی که آپدیتی آماده باشد بر روی گوشی یا نرم افزار Zune بر روی PC پیغام An Update is Available نشان خواهد داده شد.
این ویژگی از نسخه مانگو به ویندوز فون اضافه شده. با فشردن و نگه داشتن دگمه Back می توانتید به ۵ تسک قبلی بروید.
ویندوز فون یک Office Hub دارد که کلیه فایل های مرتبط با نرم افزارهای آفیس را مدیریت میکند. امکان ایجاد و ویرایش فایل های آفیس داخل گوشی، فایل های موجود در skyDrive و Office 365 با این برنامه فراهم است. اضافه شدن اپلیکیشن Adobe Reader و ادغام آن به مجموعه آفیس، ویندوز فون را به سیستم عامل کاربردی تری تبدیل کرده است.
با استفاده از نرم افزار Zune for Windows Phone می توانید فایل های رسانه ای خود را بین رایانه و تلفن همراه خود انتقال دهید.
بر خلاف سیستم عامل ویندوز موبایل که طراحی ای مشابه ویندوز رومیزی دارند، در این سیستم عامل از رابط کاربری ای به اسم "مترو" استفاده که بسیار پویا تر از دیگر سیستم عامل هاست.استفاده از کاشی های زنده (Live Tile) دلیل محبوبیت این رابط کاربری است.
از این رابط کاربری در ویندوز فون ۸، ویندوز ۸ و ایکس باکس نیز استفاده شده است.
معروفترین سیستم عامل های موبایل 6 سال پیش؟
دو روز وقت دارین که تحقیق کنین ببینین معروف ترین سیستم عامل های موبایل الان چی هستن وگرنه بسته می شه تاپیک Big Grin
چشم مهندس
شرکت RIM از دیروز دیگه وجود نداره.
یادم رفت موجودیتش رو چک کنم
ماشا ا.. شما همیشه آپ هستید
ویرایش کردم
لینک مرجع