تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: سیستم عامل اندروید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از ۳۰ کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند.
تمام برنامه ها برای آندروید یکی اند. آندروید فرقی میان یک برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند.
ویژگی ها و خصوصیات آندروید
آندروید تمامی تکنولوژی های اتصال (=Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth و Wi-Fi را پشتیبانی می کند.
آندروید از فرمت های مختلف فایل های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می کند.
SMS, MMS و XMPP فرم هایی هستند که آندروید برای ارسال پیغام های متنی یا همان SMS از آن ها پشتیبانی می کند.
مرورگر موجود در آندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته است.
SQLite نرم افزاریست که برای ذخیره داده ها و مدیریت بانک های اطلاعاتی سبک در آندروید در نظر گرفته شده است.
ماشین مجازی جاوا (=Java Virtual Machine) در آندروید به صورت پیش فرض تعبیه شده است. تمام برنامه های آندروید باید به زبان جاوا نوشته شوند. البته این نسخه از JVM برای دستگاه های موبایل بهینه شده است.
آندروید سیستم عاملی بر اساس لینوکس
این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و آندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند.

اندروید دارای کتابخانه های برنامه نویسی قدرتمندی است که کار برنامه نویسان را بسیار ساده میکند. از جمله دیتابیس رابطه ای کوچک شده‌ی SQLite ، توابع گرافیکی ۳ بعدی openGL ، موتور مرورگر webkit (همانند مرورگر کروم) و موتور گرافیکی SGL .

رابطه اندروید و جاوا
نرم افزارهای جانبی اندرویدی با استفاده از[b] زبان جاوا
نوشته میشوند و برای ارتباط با لایه های زیرین سیستم عامل میتوانند از کتابخانه های جاوایی اندروید استفاده کنند. بخش رابط کاربری سیستم عامل اندروید با زبان جاوا نوشته شده است و بسیاری از برنامه های اندروید هم با جاوا نوشته شده اند. اما این سیستم عامل ، Java Virtual machine ندارد . برای اجرای برنامه های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل میشوند و سپس روی Dalvik virtual machine اجرا میشوند.

فرمت فایل های پشتیبانی شده:
اندروید در حالت پیشفرض فایل های mp3, aac , ogg , amr , midi , mpeg4 , wav , bmp , gif , png , jpg را پشتیبانی میکند. اندروید Adobe Flash را نیز پخش میکند و میتواند فایل های GIF متحرک را با حرکت پخش کند. برای پخش فایل های جریان دار مانند صوت و ویدئو نیز میتوانید از تگ ویدئو html5 و همچنین تکنولوژی Adobe Flash Streaming استفاده کنید.

محیط برنامه نویسی اندروید:
Android SDK شامل یک دیباگر، کتابخانه های اندروید، شبیه ساز سیستم عامل ، مستندات اندروید و فایل های نمونه و آموزشی است که به شما در ایجاد اولین برنامه هایتان کمک میکند. هم اکنون این SDK بر روی یک سیستم ۳۲ بیتی که لینوکس ، ویندوز و یا mac OSX داشته باشد اجرا میشود. پیش نیازهای نصب این SDK عبارتند از JDK و Apache Ant و python 2.2 . برنامه های نوشته شده برای اندروید با پسوند .apk ذخیره میشوند.

App Inventor for Android شاهکار گوگل در ایجاد برنامه های اندرویدی:
برنامه ساز اندروید یک محیط برنامه نویسی ویژوال تحت وب برای برنامه نویسان تازه کار است که بر پایه ی کتابخانه جاوایی open Blocks و توسط یکی از استادان برجسته ی دانشگاه MIT بنا شده است و فانکشن هایی برای برقراری ارتباط با سخت افزارهای مورد پشتیبانی اندروید دارد: مانند شتاب سنج، جهت سنج، GSP ، مدیریت پیامک اندروید، مبدل صدا به متن و حتی امکان اتصال به وب سرویس ها (وب سرویس آمازون و توییتر بصورت پیشفرض در این محیط برنامه نویسی گنجانده شده). این محیط برنامه نویسی آنقدر پیشرفت کرده است که دانشگاه های MIT ، هاروارد، ولزلی و سانفرانسیسکو آنرا بعنوان یک کورس برای دانشجویان برگزار میکنند.
سلام
من میخام روی یه پروژه اندروید کار کنم البته در قسمت دیتابیسش که باید با وب سرویس حتما کار کنم.این پروژه نرم افزار تجاری ای هست که به صورت آنلاین کار میکنه.حالا میخوام بدونم میشه دیتابیس یعنی همون جدولامو با php و mysql بسازم؟اگر میشه ،چجوری به قسمت اندروید پروژه ، دیتابیسو میشه معرفی کرد؟خیلی ضروریه، اگر دوستان جواب سوالمو میدونن راهنمایی کنند
ممنون
اگر قراره یه اپ اندروید از یه وب سرویس استفاده کنه که احتیاجی نداره بدونه تو وب سرویس چه خبره. در اینصورت اصلا برای اپ اندروید مهم نیست که پشت قضیه یه دیتابیسه یا حتی یه سیستم فلت ساده. در سمت سروره که دیتابیس معنی پیدا میکنه. برای اپ اندروید فقط فرستادن درخواست و دریافت و استفاده از پاسخ ها مهمه.
خیلی ممنون از پاسختون؛ میشه بیشتر توضیح بدید
منم اینو بگم که پروژه به سه قسمت تقسیم شده و هر قسمت به یه نفر واگذار شده.
قسمت دیتابیسو به من دادن و تاکید کردن که با وب سرویس باشه.
حالا من نمیدونم اصلا باید چکار کنم. اگه درست متوجه شده باشم میشه با php , mysql بنویسم ولی برای ارتباط با قسمت کد پروژه من باید چکار کنم؟
شما اول یکی از استاندار های web service رو مشخص می کنید که کارتون بر اون مبنا باشه مثل SOAP. بعد کد php شما درخواست ها رو به فرمتی که پروتکل مشخص کرده میگیره، به دیتابیس وصل میشه و اطلاعاتی که لازمه رو واکشی میکنه و در نهایت با فرمتی که پروتکل مشخص کرده میفرسته.
(17 مرداد 1393 08:53 ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط: [ -> ]شما اول یکی از استاندار های web service رو مشخص می کنید که کارتون بر اون مبنا باشه مثل SOAP. بعد کد php شما درخواست ها رو به فرمتی که پروتکل مشخص کرده میگیره، به دیتابیس وصل میشه و اطلاعاتی که لازمه رو واکشی میکنه و در نهایت با فرمتی که پروتکل مشخص کرده میفرسته.

بازم ممنون
ببینید من اولین کار اندرید که انجام میدم. میخوام بدونم آیا نحوه اتصال به بانک در این پروتکل با نوع معمولی اتصال فرق میکنه؟
همانطور که دوستمون گفت اتصال به دیتابیس نیاز نیست. تمام کارها رو سرویس دهنده برات انجام میده و نتایجو برات میده.
یعنی شما درخواست میکنی مثلا لیست تمام تراکنش ها رو از دو ماه پیش تا الان بده. سرور اینکارو میکنه و نتیجه که همان لیست هست رو برات برمیگردونه.
حالا اینکه چطور اطلاعات پردازش بشه( همون کدهای اس کیو ال) به سرویس دهنده مربوط میشه. و شما تنها باید درخواست خود را به سرویس دهنده بدید( از طریق اندروید).
اما نحوه ارسال درخواست تو اندروید رو نمیدونم Big Grin تازه کارم هنوز. که اونم کار دوستان هست که کدشو بگند.

Sent from my GT-N5100 using Tapatalk

اینم اصافه کنم که شما چندتا پارامتر رو در صورت نیاز به یه آدرس اینترنتی که همون سرویس دهنده هست رو ارسال میکنید و نتایج رو میگیرید. بعدش باید نتایج رو تو اندروید آرایش کنید که به چه صورت نمایش داده بشند.

Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
شما میگید که پایگاه داده کار با شماست. پایگاه داده چه کاری به آندروید داره؟ حتی اگر تمامی کدهای سمت سرورش هم با شما باشه بازم ربطی به آندروید نداره. سرور درخواست رو میگیره و پاسخش رو میفرسته، کاری نداره کسی که اینو فرستاده از چه سیستم عاملی بوده و با چه زبانی بوده.
سوالتون رو تو یه تاپیک جدید با عنوان مناسب بپرسید تا یه جواب کامل به سوال شما بدم.
لینک مرجع