تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: نحوه ی ساختن لینک فعال سازی حساب کاربری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان

حتما تا حالا توی سایت های مختلف عضو شدین ... هر کدوم از سایت ها برای خودشون یه سیاستی دارن که از معتبر بودن اعضاشون مطمئن بشن !
بعضی از سایت ها، با ارسال رمز عبوری (که خودشون برای کاربرا در نظر میگیرن) ، به ایمیل اون شخص ، این کارو انجام میدن.
.
.
.
اما بعضی دیگه از سایت ها ، با ارسال لینک فعال سازی حساب کاربری به ایمیل طرف ، از معتبر بودن ایمیل شخص ثبت نام کننده ، اطمینان حاصل می کنند. ( که بحث ما هم همینه )
حالا شاید بپرسید این کار چه لزومی داره ؟ به نظر من، این کار دو تا مزیت عمده داره :

1- از درست بودن ایمیل کاربر، موقع ثبت نام مطمئن میشیم (درست نبودن ظاهر ایمیل از دو جهت مشکل سازه : یکی اینکه ربات ها ( که اگه اشتباه نکنم ، نرم افزارایی هستند که به طور خودکار یکسری کارا انجام میدن ) می تونن هر ایمیل نادرستی رو وارد کنن و ثبت نام کنن و دوم اینکه بعدا، اگر به هر دلیلی لازم شد که با کاربران در ارتباط باشیم ، چون تنها راه ارتباطی ما ، ایمیلی هست که موقع ثبت نام وارد می کنن ، اگر ایمیل وارد شده اشتباه باشه، دچار مشکل میشیم )

2- اطمینان از اینکه ایمیلی که وارد شده ، مال خود شخصه و با ایمیل شخص دیگه ای که روحش هم از این ماجرا خبر نداره ، ثبت نام صورت نگیره .


دوستان کسی هست که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشه ؟
منظورم اینه که چجوری با کلیک کردن روی اون لینک ، حساب کاربری فعال میشه ؟ (سایت چجوری اینو تشخیص میده ؟ )
اصلا خود همین لینک رو چجوری تولید می کنن ؟ آیا برای همه یکسانه ؟
یه هش بر اساس مثلا مشخصات کاربر و زمان ثبت نام و ... تولید می کنن و اون رو مقلا به همراه زمان منقضی شدن داخل دیتابیس ذخیره می کنن. بعد یه لینکی شامل اون هش رو واسه کاربر ایمیل می کنن. بعد از اینکه کاربر روی لینک کلیک می کنه سمت سرور چک می شه که ایا این هش کد وجو داره یا نه و آیا منقضی شده یا نه و اگر مشکلی وجود نداشت کاربر فعال میشه.
(01 مرداد 1392 12:00 ب.ظ)armin_b00ter نوشته شده توسط: [ -> ]یه هش بر اساس مثلا مشخصات کاربر و زمان ثبت نام و ... تولید می کنن و اون رو مقلا به همراه زمان منقضی شدن داخل دیتابیس ذخیره می کنن. بعد یه لینکی شامل اون هش رو واسه کاربر ایمیل می کنن. بعد از اینکه کاربر روی لینک کلیک می کنه سمت سرور چک می شه که ایا این هش کد وجو داره یا نه و آیا منقضی شده یا نه و اگر مشکلی وجود نداشت کاربر فعال میشه.


بسیار خوب ، لطفا اگر ممکنه با code راهنمایی بفرمایید !
لینک مرجع