تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: پردازش سیگنال رادار
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امیدوارم کسایی در این فروم باشند که در حوزه پردازش سیگنال رادار فعالیتی دارند یا داشته اند . من دانشجوی ارشد هوش مصنوعی هستم سوال من این است که چقدر دانش پایه در این حوزه لازم است . من که هوش مصنوعی هستم و می خواهم پایان نامه و حتی شاید مسیر آینده خود را به این سمت جهت دهم آیا می توانم با دانش کم درباره سیگنال تو این حوزه فعالیت کنم . برای شروع کار چه منابعی را پیشنهاد می کنید ؟ آیا لازم است با مباحث ریاضیاتی سنگین طراحی و تحلیل سیگنالهای رادرا درگیر شوم یا نه ؟ آیا نیاز به دانش الکترونیک در این حوزه می باشد ؟
برای شروع مطالعه کتاب Discrete-time signal processing نوشته ی Oppenheim که رفرنس اصلی این مبحث هستش ،خیلی بهتون کمک میکنه . ترجیحا ویرایش سوم رو پیدا کنید خیلی بهتره
(07 مهر 1392 12:40 ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط: [ -> ]در حد اطلاعات خودم توضیح میدم. چون فکر کنم کسی اطالعی نداشته باشه.
اگه کارشناسی تون هم نرم افزار بوده توصیه نمیشه کاین حوزه را دنبال کنید.
این حوزه بیشتر توسط دانشجویان ارشد مخابرات سیستم و الکترونیک دنبال میشه و نیاز باطلاعات سیگنالی و ریاضیات مهندسی پیشرفته داره.
اگه استاد راهنماتون برقی یا مخابراتی باشه و مطالب را تا سر رسیدن به پردازش نرم افزاری سیگنال برساند و البته شما سیگنال و سیستم و DSP پاس کرده باشید و از مباحث هوش هم به تشخیص پترنها و موارد مشابه آشنایی داشته باشید میتونید کار را دنبال کنید ولی همانطور که می بینید زیاد اما و اگر داره.
برای دیدن نمونه کارهایی در این حوزه میتونید بعضی پایان نامه های قدیمی یا جدید را ببینید . پایان نامه هایی در این حوزه در دانشگاه مالک اشتر انجام شده.(بیشتر بین پایان نامه های ارشد مخابرات بگردید)
این موضوع البته جذابه و سابقه طولانی در ارائه تز داره. مثلا" ارشدهای قدیمی ترهاش هم هست که در سالهای اواخر دهه شصت ،ساخت یه رادار در دانشکده برق دانشگاه صنعتی اصفهان کار شده و تعدادی از اساتید فعلی تز ارشدشون را در اینمورد گذرانده اند . (مثل تز پایان نامه ارشد خانم دکتر نصیری استاددانشکده برق شریف)

ممنون از توضیحات خوبتون .
راستش من کارشناسی نرم افزار بودم و گرایش من به این حوزه بیشتر ازسرعلاقه به پردازش سیگنال است . همانطور که خودتون گفتید وارد شدن به این حوزه اما و اگرهای زیادی دارد مثلا اساتید ما تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ کدوم اطلاعی در این حوزه هم ندارند چه برسد فعالیتی انجام داده باشند بنابراین باید به سراغ اساتید برق و مخابرات رفت . اما سوال من اینجاست که چند مدت است که من دارم با دو کتاب در مورد پردازش سیگنال رادار پیش می روم و با ریاضیات سنگین آن درگیر شده ام این مسائل تئوری است در حالی که من بیشتر به دنبال پیاده سازی این مسائل می گردم اما به قول معروف هر چه بیشتر تلاش می کنم کمتر به نتیجه می رسم . آیا منابع یا اساتیدی را می شناسید که من بتونم ازشون کمک بگیرم .
یکی از دوستان کتاب DSP رو معرفی کرده در حالی که این کتاب مرجع پردازش سیگنال است و من صرفا آن را در کنار کتاب های رادار استفاده می کنم و هر موقع به مفاهیم مبهم رسیدم از این کتاب کمک می گیرم . و این کتاب منبعی نیست که شما از ابتدا شروع کنید به خوندن و در آخر انتظار داشته باشید بعد از اون همه درگیری با مسائل غیر از حالا قدری درک مفاهیم دانش بیشتری به معلوماتتون اضافه شده باشد و در انتها بتونید مسئله ای را پیاده سازی کنید .
لینک مرجع