تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: به نظر شما قسمت (ب) این جواب این سوال مشکل نداره؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان
به نظر شما جپاب قسمت ب این سوال مشکل نداره؟
ما چه جوری باید بدونیم طول ماکزیموم چقدر است برای مثال برای زبان منظم awa که w خود یک رسته می باشد باید از کجا بفهمیم طولش چقدره؟
البته اگر سوال حواب سوال بدیهی و خیلی ساده بود ببخشید چون من هنوز خیلی خوب راه نیوفتادم
ممنون می شم جواب بدید
عکس سوال رو زمیمه کردم شرمنده هر کاری کردم نشد اندازشو کوچیک کنم. به بزرگی خودتون ببخشید٫٫٫


[تصویر:  ph0usxgjk7bfpmav2wq3.jpg]
قسمت ب درسته.چون زبان تولیدی آتاماتا یا همون [tex]L(M)[/tex] متناهی هستش پس می تونیم تک تک رشته های این زبان رو بررسی کنیم تا ببینیم طولانی ترین رشته دارای چه طولی هست.
در مورد اون زبانی هم که شما مثال زدی(awa) باید بگم که اگر شما آتاماتای این زبان رو رسم کنید می بینید که این آتاماتا دارای چرخه خواهد بود پس درمورد حداکثر طول رشته های این زبان نمیشه اظهار نظر کرد
پاسخ دوست گرامی mfXpert کامل بود در مورد متناهی بودن اما زمانی که در شرایطش طول متناهی باشهمیشه طول ماکس رو تشخیص داد برای همین زبان awa مثال میزنم که چطور میشه طول ماکزیمم رو تشخیص داد البته چون گفتی که هنوز راه نیفتادی ساده میگم:

[tex]L= {awa|w=b^{n},1<=n<=100,(a,b})[/tex]


الان این زبان منظم و محدود هست و طولش هم حداکثر ۱۰۲ میتونه باشه و مینیمم هم ۳ هست و رشته هایی به شکل ab...ba رو تولید میکنه و قابل تعیین هست و برای رسم dfa هم نیاز به حلقه نیست اما یک dfa حجیم داره بسته به حد بالای شرطش که این جا ۱۰۰ هست یعنی بدون حلقه هست. و اگر شرایط تغییر کنه میتونه حلقه دار هم بشه
و از نوع حالت ب هست البته من یه مثال ساده آوردم میتونه سخت‌تر هم باشه با همین شرایط یعنی متناهی.
لینک مرجع