تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: ارائه پیشنهادات واسه ضعف پایه ای طراحی الگوریتم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
من از فصل اول با این درس مشکل دارم. هم مدرسانو دارم هم پوران هم مقسمی اما شیوه های بازگشتی رو درک نمی کنم. فقط مستر تئوری رو بلدم. درخت و استقراء و... رو اصلا نمی فهمم. مشکلی با خوندن ندارم و می تونم سراغ هر منبعی برای یادگیری این چیزا برم ولی نمی دونم کجا برم و چی بخونم؟ حتی سی ال آر اس رو هم از کسی گرفتم ولی دیدم باز با بخش ریاضیش مشکل دارم . شاید خنده دار باشه اما من از سری ها و زیگما و ... باهاش مشکل دارم.

میخوام بدونم چه پیشنیازهایی رو برم بخونم بعد برگردم سر الگوریتم؟ نگین برو کتاب مرجع ریاضی بخون یا کتابای ریاضی دبیرستانو که نمیشه. میخوام دقیقا سرفصلایی که نیازه رو بدونم که برم گزینشی بخونمشون. میخوام بتونم سوالای تحلیلی رو حل کنم اما الان حس می کنم قدرتشو ندارم و فقط میتونم سوالای سطحی رو بزنم.
سلام. پیش نیاز ریاضی لازم نیست. اون دو سه تا سیگما هم که فرموله که یه جوری تو حافظه ات قرار بده. همین. دیگه ریاضی خاصی وجود نداره.
مدرسان(ظهیری) فصل اول رو خیلی روون درس داده. پوران چاپ جدید خیلی عالیه و کافی. یه کم باید وقت بذاری و فکر. درست میشه.
منم همین مشکلو داشتم کلا از خیرش گذشتم، چون این مباحث انقد گسترده هست که اگه یکی دو ماهم وقت بذاری روش بازم طراح سوال میتونه خیلی راحت غافل گیرت کنه، پس بهتره توام غافل گیرش کنی و ردش کنی Wink
تمرین زیاد حل کن ... دستت میاد Wink
حتی اگه اون مطالب رو متوجه نمیشید، شده چند بار بخونید و برید سراغ تمرین و تستاش و با استفاده از جواباشون ببینید چطور از اون مطالب و فرمولا استفاده شده. هیچ چیزی غیرقابل فهم نیست. فقط ممکنه نیاز باشه تعداد دفعات مرور رو لازم باشه بیشتر کنید (البته غیر از برخی دروسی که نیاز مبرم به پیشنیاز خوندن دارن که برای کنکور ارشد شاااااید بشه گفت گسسته اون هم نه در حد آنچنان پیشرفته و برای برخی مباحث مثل درخت در حد چند تا تعریف بعنوان پیشنیاز دروس ساختمان داده و طراحی الگوریتم لازمه که اون مباحث هم برای کسی که کامپیوتری بوده آشناست.
بعضی ها برای شروع فکر میکنن باید از قبل چندین درس که در کنکور ارشد هم ازشون استفاده نمیشه رو باید بخونن. گاهی شاید به فکر بعضی ها رسیده باشه که دروس ریاضی دبیرستان رو قبلش بخونن. هر چند کسی که به اون مباحث مسلطه خیلی راحت تره ولی برای کسی هم که تو اون مباحث ضعیف بوده نیازی به آنچنان پایه ای خوندن نیست. تلاش کنید همون دروس ارشد رو خوب و بارها بخونید و اگر دیدید فلان فرمول رو متوجه نمیشید برید سراغ منبعی و همون بخش رو از روش بخونید و یا توی نت یه سرچ کوچیک کنید که به طور خلاصه و سریع اون رو متوجه شید
موفق باشید
لینک مرجع