تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: فصل سوم سوال 13 سیستم عامل پارسه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام و خسته نباشیید ممنون میشم به این دو تا سوال پاسخ بدهید من هر کاری میکنم متوجه نمیشم که چیکار کرده و جوابش رو به دست اورده ؟ به طور جامع توضیح بدهید لطفا باتشکر[attachment=20850][attachment=20852]
سلام.
لطفاََ هر سوال رو توی تاپیک جدا بپرسید.
سوال ۱۳.
با توجه به ترتیب ورود و این که از الگوریتم RR استفاده میشه، اول فرایند A وارد میشه، ۵ واحد زمانی بهش اختصاص داده میشه، ازش CPU گرفته میشه بعد از این ۵ واحد زمانی و زمان ۵ تا ۱۰ به اندازه ی ۵ واحد زمانی CPU رو به فرآیند B، اختصاص میدیم. بعد توی زمان ۱۰ از این فرایند هم گرفته میشه CPU و به فرایند C داده میشه. ۳ واحد زمانی کلا میخواد یعنی از ۱۰ تا ۱۳ کارش تموم میشه.حالا CPU رو توی زمان ۱۳ ازش میگیریم و به D میدیم، ۵ واحد زمانی دستش میمونه یعنی از ۱۳ تا ۱۸. دوباره ازش میگیریم توی زمان ۱۸ و به E میدیدم CPU رو. ۵ واحد زمانی هم دست E میمونه تا زمان ۲۳.
حالا از اول به فرایندهایی که کارشون تموم نشده CPU رو به ترتیب اختصاص میدیم. A از زمان ۲۳ تا ۲۸. بعدش B سه واحد زمانیش مونده. بهش میدیم این سه واحد رو. یعنی از ۲۸ تا ۳۱. بعد C که کارش تموم شده بود و هیچی دیگه توی صف نیست. بعدش D هم که کارش تموم شده بود توی همون ۵ ثانیه. E دو واحد زمانی میخواد از ۳۱ تا ۳۳.
حالا از اول A، ۲ واحد زمانی میخواد بهش میدیم و تموم. یعنی از ۳۳ تا ۳۵
پس طبق جدول زیر زمان اتمام فرایند ها رو میبینیم:
[attachment=20862]

که جواب به دست اومده توی گزینه ها نیست :|
لینک مرجع