تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: سوالی از لایه شبکه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک پیام ۶۴ کیلو بایتی از یک شبکه با دو پرش(hop)انتقال می یابد . در صورتی که حداکثر اندازه‌ی بسته‌ها ۲ کیلو بایت و هدر هر بسته ۳۲ بایت باشد با فرض بدون خطا بودن کانال و نرخ انتقال ۵۰mbps چقدر طول می کشد تا پیام از مبدا به مقصد برسد؟ طول هر پرش ۱۰۰۰کیلومتر و سرعت انتشار سیگنال ۳*۱۰^۸ متر بر ثانیه است؟ جواب با رابطهT=(n+1)tp +(n+(k-1)) tpacket+tpacket
بدست میاد و ۱۱/۲میلی ثانیه میشه و نمی دونم این فرمول چطوری بدست میاد . کسی می تونه کمک کنه؟
tp زمان انتشار و tpacket زمان انتقال است.
من این فرمول رو به این صورت تحلیل کردم:
[tex]\fn_jvn (n 1)T_{propagation} (n (k-1))T_{packet} T_{packet}[/tex]

[tex]\fn_jvn T_{packet}[/tex]دوم به این خاطر تفکیک شده که مربوط به بسته آخر هست و مقدارش نسبت به K-1 بسته قبلی میتونه کمتر باشه.
در هر سویچ ابتدا بسته به طور کامل دریافت میشود و پس از اطمینان از صحت آن ارسال میشود پس مثلا بسته اول از لحظه ۰ تا x دریافت و صحتش تایید میشه سپس تا لحظه ۲x ارسالش ادامه داره.
اگر تصور کنید متوجه میشید که از لحظه x تا [tex]\small \fn_jvn x*k[/tex] ارسالها و دریافتها همزمان انجام میشوند.۰ تا x فقط صرف دریافت بسته اول. [tex]\small \fn_jvn x*k[/tex] تا [tex]\small \fn_jvn x(k 1)[/tex] صرف ارسال بسته آخر میشود.
با این تفاسیر در هر سویچ بدون توجه به تعداد بسته‌ها به اندازه [tex]\fn_jvn T_{packet}[/tex] زمان تلف میشود.پس [tex]\small \fn_jvn (n)T_{packet}[/tex] زمان تلف شده در کل سویچهاست.
(n=تعداد سویچ‌ها , k=تعداد بسته ها, x زمان انتقال بسته)
بقیه فرمول هم که فکر میکنم روشن باشه.
فقط یک سوال دیگه چرا زمان انتشار فقط یکبار حساب میشه . من خیلی زمان انتقال و انتشار و درک نمی کنم.Huh
شکل رو بررسی کنید برای انتقال سه بسته یک تاخیر انتشار کافیست.

[attachment=1710]
لینک مرجع