تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: HTML چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  uo0ce2uy8f5yqznok11w.jpg]

وقتی پا می گذاریم به حوزه ی طراحی وب ، اول کار می گن برو HTML یاد بگیر .

خوب بگذارید بعنوان مقدمه کار ، اینجا بپرسیم که :


HTML اصلا چی هست ؟
درباره HTML

[تصویر:  81713_1_1379093521.gif]

کمی به کد کوتاه اریه شده دقت کنید از این کد چه میفهمید خوب البته اگر یک طراح وب باشید بدون شک میگویید این یک کد بسیار بسیار ساده ی HTML است.
در واقع کد بالا حداقل ملزومات یک صفحه ی اینترنتی است و شاید هیچ صفحه ی در اینترنت پیدا نکنید که در آن از کدهای بالا استفاده نشده باشد . تقریبا همه ی صفحات اینترنتی به شکلی از HTML نوشته میشوند حتی زبانهای دیگر هم در خود بشکل توکار از این زبان برای نمایش صفحاتشان استفاده میکنند مثلا PHP که یکی دیگر از زبانهای متداول خلق صفحات وب است از HTML برای نمایش محتویات و وظایفش به کاربر استفاده میکند و اگر HTML نبود مرورگرهای ما قادر به نمایش صفحات نبودند حال من به توضیحاتی درباره HTML میپردازم تا شما با این زبان در حد اطلاعات عمومی مورد نیاز یک وبلاگ نویس آشنا شوید.

HTML چیست؟
HTML یک زبان است که به شما امکان میدهد متن را قالب دهی کنید، تصاویر گرافیکی ، صوت و ویدیو را اضافه کنید و همه ی اینها را در یک فایل متنی که هر کامپیوتری میتواند آنرا بخواند ذخیره و سپس در صورت تمایل آنرا از طریق شبکه ی جهانی اینترنت با همه ی دنیا به اشتراک بگذارید .
HTML متشکل شده از یک سری تگهاست که هرکدام از تگها یک وظیفه ی خاص را برعهده دارند. این تگها با یک دستور مشخص شروع و با دستوری مشخص دیگری که بسیار شبیه به دستور شروع کننده است به پایان میرسند مثلا در اچ تی ام ال به وسیله ی تگ <html> به مرورگر گفته میشود که کدهای HTML از اینجا شروع میشوند و به وسیله ی کد </html> مشخص میشود که کدهای HTML به پایان رسیده اند که در کد بالا میتوانید دستور آغازین و پایانی این تگ را با رنگ سبز ببینید.
همانطور که در کد بالا قابل مشاهده است در بین هر تگ دستورات دیگری قرار گرفته اند مثلا در بین تگ <html> تگهای مانند تگ هد <head> و تگ بادی <body> قرار گرفته اند که من آنها را برایتان به ترتیب با رنگهای آبی و صورتی مشخص کرده ام و نیز میبینید که در بین تگ هد تگ دیگری با نام تیتل <title> قرار گرفته که آنرا هم با رنگ قرمز برایتان متمایز نموده ام.
حتما به این نکته پی بردید که تمام تگهای تمام کننده فقط در ممیز قبل از دستور با تگ شروع کننده فرق دارند و نیز با دقت به کد بالا به این نکته هم میتوان پی برد که بعضی از تگها وظیفه ی نگهداری تگهای دیگر و بعضی تگها وظیفه دارند که عنصری مشخص مانند متن یا تصویر را در صفحه به نمایش بگذارند.
مثلا تگ هد وظیفه دارد بعضی تگهای دیگر مانند تگ تیتل را در خود نگهداری کند و تگ تیتل وظیفه دارد عنوان صفحه را که در موقع اجرای کد توسط مرورگر در نوار عنوان مرورگر به نمایش در میاید را در خود نگهدارد و تگ بادی هم محتویات خود صفحه را که ممکن است حاوی متن ، تصویر ، صدا و یا حتی ویدیو و عناصر دیگر که در وب قابل مشاهده اند را نگه میدارد.البته نمایش هر یک از عناصر صفحه خود توسط دستورات دیگری انجام میشود اما در هر حال این تگ بادی است که باید همه ی آنها را در خود نگهدارد تا مرورگر بتواند کدها را تفسیر کند .
به یاد داشته باشید که اگر کسی از شما بخواهد کدی را در بین فلان تگ وارد کنید شما میبایست ابتدا تگ شروع کننده و تمام کنند را پیدا کنید و سپس به صورتی که کد جدید در کار سایر کدها اخلال ایجاد نکند کد را قرار دهید .مثلا اگر گفته شد کدی را در بین تگ هد وارد کنید باید این کد را طوری قرار دهید که تگ دیگری مانند تگ تیتل را بهم نریزد.
بنظر من مهمترین تگ تو اچ تی ام ال تگ table هست.و کار کردن با این تگ واقعا هنر میخواد.کل نقشه بندی سایت به این تگ بستگی داره.اینکه چی کجا باشه...
البته قالب بندی هم با جدول و هم با div و css انجام میشه. مخصوصا برای سایت های بزرگ css استفاده میشه.
داشتم سایت خوب w3schools.com رو می دیدم.
تعریف مختصر و مفیدی از HTML داده :

کد:
With HTML you can create your own Web site

کد:
What is HTML?

HTML is a language for describing web pages.
• HTML stands for Hyper Text Markup Language
•HTML is not a programming language, it is a markup language
•A markup language is a set of markup tags
•HTML uses markup tags to describe web pages
(27 فروردین 1391 12:00 ق.ظ)Ferestadeh نوشته شده توسط: [ -> ]With HTML you can create your own Web site
با html میتوانید سایت خودتان را ایجاد کنید
-------------------------
What is HTML?
html چیست؟
------------------------
HTML is a language for describing web pages.
html زبانی است برای توصیف صفحات وب
• HTML stands for Hyper Text Markup Language
html مختصر شدۀ ، "زبان نشانه گذاری فرامتن" است
•HTML is not a programming language, it is a markup language
html زبان برنامه نویسی نیست ، بلکه زبان نشانه گذاری است
•A markup language is a set of markup tags
یک زبان نشانه گذاری یک مجموعه از tag های نشانه گذاری است (منظور از tag همان برچسب یا علامت است)
•HTML uses markup tags to describe web pages
html از tagهای نشانه گذاری ، برای توصیف صفحه وب استفاده میکند
البته خیلی متن ساده ای بود ولی خب....
(28 فروردین 1391 02:13 ق.ظ)mam نوشته شده توسط: [ -> ]همینطور٬ برای مرورگرهای مختلف٬ محتوای table یک شکل Load نمیشه. برای مثال در نسخه‌های IE (جدیدهاش رو مطمئن نیستم) اول باید کل محتوای داخل table بارگذاری بشه و بعد به کاربر نشان داده میشه در حالیکه برای مثال در فایرفاکس اینطور نیست. فرضاً حالا کسی در وبلاگ یا سایتش یک عکس دو مگابایتی گذاشته باشد!

100% مخالفم!
جداول در تمامی مرورگرها ساختار یکسانی دارند. جدول ها از ابتدای پیدایش مرورگر و HTML حضور داشتند و تمامی مرورگرها شکل یکسانی از آن را ارائه می کنند.
اما،امـــــــــــــــان و 100 امــــــــــــــــان از DIV. یک تگ ساده که خاصیت Float بودنش گاهی بدجور شما را توی دردسر می سازد.
کسانی که یک سایت را 100% با div پیاده سازی می کنند بسیار بر CSS و ساختارهای HTML تسلط دارند.
ی
(28 فروردین 1391 04:41 ب.ظ)mohammad-a نوشته شده توسط: [ -> ]به نظرم تگ DIV با همین خاصیت٬ مثل موم در دست میمونه و بسیار منعطف هست (میشه باهاش هر کاری انجام داد)
همین طوره واقعا
لینک مرجع