تالار گفتمان مانشت
کمیته تجاری‌سازی ثبت اختراعات در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی شد(مهر ۹۲) - نسخه‌ی قابل چاپ

کمیته تجاری‌سازی ثبت اختراعات در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی شد(مهر ۹۲) - good-wishes - 07 مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ

کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تجاری‌سازی اختراعات و ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و مخترعان و فرهنگ سازی، کمیته تخصصی با عنوان تجاری سازی ثبت اختراعات راه‌اندازی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه اصفهان،‌ روشنک امامی، مسوول این کمیته در جلسه نخست این کمیته گفت: ثبت اختراعات و ایده‌های نو، تجاری سازی و صنعتی کردن ثبت انجام شده از جمله دغدغه‌های مخترعان و فعالان اقتصادی بوده که نیازمند تشکیل شبکه ارتباطی است.

وی افزود: با توجه به صنایع مختلف در هر یک از زمینه‌های مورد نیاز جوامع نظیر کشاورزی، صنایع غذایی، حمل و نقل و... اختراعاتی صورت می‌گیرد که نیازمند تجاری سازی و تولید انبوه است.

مسوول کمیته تجاری سازی اختراعات اظهارکرد: یکی از روش‌های جدید برای دستیابی به صنایع نوین، احترام به حقوق مالکیت معنوی مخترع است.

امامی خاطرنشان کرد: روش‌های دستیابی مخترعان به اختراعات جدید شامل تحقیقات آکادمیک، نوآوری در صنایع موجود و نوآوری در صنایع به ‌صورت ثبت یک صنعت نوین است که پس از ثبت اختراع هیچگونه ارتباطی با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و صنعت‌گران نداشته و این کمیته به جهت ارتباط سریع‌تر و اقتصادی‌تر و دقیق‌تر تشکیل می‌شود.

وی شناسایی مخترعان، امکان‌سنجی اقتصادی طرح‌های ثبت شده، ایجاد صنایع پایلوت و صادرات صنایع نوین را از رویکردهای مهم اقتصاد کشور دانست و گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند پل ارتباطی بین مخترعان و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را ایجاد کند.

امامی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در حال حاضر با توجه به الگوی مصرف و نیاز جمعیت بیش از ۳ برابر عرصه‌ کشور جهت پاسخگویی و پشتیبانی از نیاز ساکنان مورد احتیاج است و با ادامه‌ روند فوق و الگوی افزایشی جمعیت در سال‌های آتی مسلما این رقم در سال ۱۴۰۵ مجددا افزایش خواهد یافت و بنابراین شناسایی نخبگان، ایجاد صنایع نوین و صادرات آن‌ها یکی از راه‌های برون رفت از چالش موجود است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.