تالار گفتمان مانشت
گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - نسخه‌ی قابل چاپ

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - omid93 - 06 اسفند ۱۳۹۳ ۰۵:۰۳ ب.ظ

براساس آخرین ارزیابی یک مؤسسه رتبه‌بندی بین‌المللی، گروه علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه ۹۰ جهانی قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه افتتاح مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی با اعلام این مطلب گفت: موسسه پژوهشی آمریکایی ‘یو اس نیوز’ US NEWS همه ساله اقدام به ارزیابی دانشگاه‌های مهندسی دنیا در رشته‌های علوم پایه و رشته‌های مختلف می‌کند.

علی محدث خراسانی درباره وضعیت ایران در این ارزیابی‌ها گفت: نتایج آخرین رتبه بندی این موسسه در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر موفق به کسب رتبه ۹۰ در میان کشورهای دنیا شده است که بسیاری از دانشکده های مطرح دنیا در رتبه های پایین تر قرار دارند و این یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی درباره شاخص های ارزیابی این رتبه بندی توضیح داد: در مجموع ۱۶ شاخص برای رتبه بندی لحاظ شده است که برخی از آنها شامل آمار مقالات تولیدی، میزان ارجاعات بین المللی به مقالات، تعداد کنفرانس ها، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات علمی برتر دنیا و فعالیت‌های پژوهشی است.

دبیر هفتمین مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: ارتباطات بین الملل نیز یکی دیگر از شاخص‌های مهمی است که در این رتبه بندی‌های علمی درنظر گرفته می شود و برگزاری مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم تاثیر زیادی در برقراری ارتباطات بین المللی و بالا بردن وضعیت این شاخص داشته است.

وی درباره این مدرسه زمستانی نیز گفت: این مدرسه به نوعی یک ترم کوتاه آموزشی محسوب می شود که سه مبحث الگوریتم، رباتیک و هندسه محاسباتی به مدت ۱۰ روز در آن آموزش داده می شود که مبحث رباتیک امسال به مدرسه اضافه شده است.

محدث با بیان اینکه سه روز نخست مدرسه به زبان فارسی و توسط استادان مطرح ایرانی برگزار می‌شود، ادامه داد: مباحث آموزشی هفت روز بعدی کنفرانس به زبان انگلیسی و با حضور پروفسور دیوید مانت از دانشگاه مریلند آمریکا، دکتر جیسون اوکین از دانشگاه کارولینا آمریکا و دکتر ولفگانگ مولزر از دانشگاه برلین آلمان ارائه خواهد شد.

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - aliabbasi - 06 اسفند ۱۳۹۳ ۰۵:۵۴ ب.ظ

omid93 یعنی اگر تو جزء دوست های واقعی بودی من به شخصه خودم رو دار مزدم.

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - omid93 - 06 اسفند ۱۳۹۳ ۰۶:۳۲ ب.ظ

چرا؟
دلیل؟

RE: گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - enigma2 - 07 اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۴۰ ب.ظ

(۰۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۵:۵۴ ب.ظ)aliabbasi نوشته شده توسط:  omid93 یعنی اگر تو جزء دوست های واقعی بودی من به شخصه خودم رو دار مزدم.

واقعا حوصله جواب دادن نداشتم .......
ولی با این لحن صحبتت دار بزنی بهتر .... والا ! یعنی چی اگر دوستم بودی خودم و دار میزدم ! انتقاد داری ؟ بگو !

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - omid93 - 07 اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۵۷ ب.ظ

سلام
آره من که متوجه نشدم منظورشان چی بود!!!!
یا ایمیرکبیر را قبول نداشتند یا ترسیدند رقیب زیاد کنند که مشخصا هرکسی رتبه خوبی بدست بیاورد امیرکبیر حتما اولویت اول او نباشد دوم هست

RE: گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - ahrmb - 26 اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق.ظ

من خودم کارشناسی همون دانشکده هستم، من منظورش رو میفهمم که چرا این حرف رو زد :دی شماهم تا پرنشده توی انتخاب واحد انتخاب کنید تا منظورمون رو بفهمید. این پست و خبر جوک سال دانشکدست.

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۹۰ دنیا - Mahjub24 - 26 اسفند ۱۳۹۳ ۰۱:۲۷ ب.ظ

البته رتبه مال دانشگاهه نه دانشکده. امیرکبیر هم علوم کامپیوتر داره هم مهندسی کامپیوتر. Computer Science همۀ زمینه هایی رو که تو ایران با اسمای علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، الگوریتم و محاسبات و ... تفکیک شدن، شامل میشه. علوم کامپیوتر امیرکبیر قطعاً تو این رتبه نقش خیلی پررنگی داره ولی در کنار دانشکده مهندسی کامپیوتر باعث این رتبه شده.