تالار گفتمان مانشت
ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۶ - نسخه‌ی قابل چاپ

ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۶ - Doctorwho - 20 شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ق.ظ

‼️ توجه ‼️ ‼️ توجه ‼️
خبری ویژه برای آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۶!

- کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۶ درهم ادغام و تنها یک آزمون برگزار خواهد شد!
- زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ بهمن ماه امسال خواهد بود.
???
متن کامل صحبتهای رئیس سازمان سنجش با خبرگزاری مهر:
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت تجمیع شد اما شیوه پذیرش منوط به ابلاغ شیوه نامه است.
دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در جدیدترین جلسه خود این تصمیم را اتخاذ کرد.
وی افزود: بر این اساس یک کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشگاه آزاد نیز از طریق همین کنکور پذیرش خواهد داشت. همچنین در مورد رشته های علوم پزشکی نیز در وزارت بهداشت یک آزمون کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشگاه آزاد از طریق آن پذیرش دانشجو می کند.
خدایی خاطرنشان کرد: در خصوص سنجش تصمیم نهایی برگزاری یک آزمون کارشناسی ارشد است اما در مورد روند پذیرش و اینکه آیا فرم انتخاب رشته مستقل برای دانشگاه آزاد وجود داشته باشد یا خیر، منوط به تصویب شیوه نامه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.
وی افزود: دانشگاه آزاد در همین زمینه پیشنهاداتی به شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی ارائه داده است که این پیشنهادات بررسی می شود و پس از تصویب نهایی شیوه نامه این موضوع نهایی می شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در نهایت تا آبان ماه شیوه نامه اجرایی را به دانشگاه ها ابلاغ می کند.

ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۶ - خانه سبز - ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۰۴:۰۸ ب.ظ

این کار باید چند سال قبل انجام می شد
اشتباه دومشون هم این بود در زمستان ارشد برگزار می کردند
خوشبختانه برای ایندگان کنکور ارشد دارد منطقی تر می شود