تالار گفتمان مانشت
تصاحب رتبه ۱۹ جهانی سرانه استنادات علمی از سوی دانشگاه علم‌وصنعت - نسخه‌ی قابل چاپ

تصاحب رتبه ۱۹ جهانی سرانه استنادات علمی از سوی دانشگاه علم‌وصنعت - plusdeck - 23 شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ق.ظ

بر اساس نتایج منتشر شده از سوی موسسه QS دانشگاه علم وصنعت ایران، رتبه ۱۹ جهان و اول کشوری را در بخش سرانه استنادات علمی به خود اختصاص داد.

[تصویر:  57300232.jpg?ts=1466159761327]

به گزارش ایسنا بر اساس آخرین رتبه‌بندی۲۰۱۶ دانشگاه‌ها از سوی موسسه QS، دانشگاه علم و صنعت ایران با قرار گرفتن در رده ۵۰۰-۴۹۱ در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت و در مجموع رتبه دوم برترین دانشگاه کشور را کسب کرد.

براساس این رتبه‌بندی، دانشگاه علم وصنعت ایران با امتیاز ۹۷/۷ در بخش «نسبت استنادات به تعداد اعضای هیات علمی» در رتبه ۱۹ در بین ۹۱۶ دانشگاه‌ رتبه‌بندی شده سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

[تصویر:  421698_57350573.jpg]

درسال جاری موسسه QSتعداد ۳ هزار و ۸۰۰ دانشگاه را مورد ارزیابی قرار داد که از میان آنها ۹۱۶ دانشگاه برتر رتبه‌بندی شدند. همچنین ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مقاله علمی و ۶۶/۳ میلیون استناد به مقالات مورد تحلیل قرار گرفته است.

در بین ۵ دانشگاه کشور که در سال ۲۰۱۶ در فهرست دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده QS حضور دارند، دانشگاه علم وصنعت ایران رتبه اول از نظر استنادات و در مجموع شاخص‌ها رتبه دوم را کسب کرد.

بر اساس نتایج منتشر شده از سوی QS دانشگاه علم وصنعت ایران رتبه ۱۹ جهان و اول کشوری را در بخش سرانه استنادات علمی در رتبه‌بندی QS به خود اختصاص داد.

نظام رتبه‌بندی QS از سال ۲۰۰۴، تعداد ۷۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان را هر ساله ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند و تا سال ۲۰۰۹، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را با همکاری نظام رتبه‌بندی تایمز منتشر می‌کرد؛ ولی از سال ۲۰۱۰ هر یک از دو مؤسسه مذکور به طور مستقل و جداگانه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را انجام می‌دهند.

شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها در رتبه‌بندیQS شامل "«اعتبار دانشگاهی» با وزن ۴۰ درصد بر اساس پاسخ‌های ارائه‌شده به نظرسنجی‌های توزیع شده در مراکز دانشگاهی و علمی توسط منابع مختلف اندازه‌گیری می‌شود"، "«نظر کارفرمایان در مورد فارغ‌التحصیلان دانشگاه مورد نظر» یا Employer Reputation با وزن ۱۰ درصد فقط در رتبه‌بندی QS لحاظ می‌شود و در معیارهای سایر نظام‌های رتبه‌بندی موجود نیست"، "«نسبت استاد به دانشجو» با وزن۲۰ درصد"، "«استنادات نسبت به تعداد اعضای هیأت علمی» با وزن ۲۰ درصد" و "«اعضای هیأت علمی بین‌المللی و دانشجویان بین‌المللی» هرکدام با وزن ۵ درصد" است.

منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.