تالار گفتمان مانشت
آیا امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ، به صورت آزمایشی (و بدون انتخاب رشته) هست؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

آیا امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ، به صورت آزمایشی (و بدون انتخاب رشته) هست؟ - agha_Yahya - 05 دى ۱۳۹۵ ۰۶:۳۶ ب.ظ

به نام خدا
با سلام

من دانشجوی ترم ۳ (ورودی ۱۳۹۴) و محصل در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه شاهد هستم.تمایل دارم جهت محک خود و آشنایی با فضای کنکور کارشناسی ارشد - در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم - ولی انتخاب رشته نخواهم کرد.سوال من : ۱- آیا من مجاز به انجام این کار هستم؟آیا برای من به لحاظ قانونی منع نخواهد داشت؟ ۲- برای انجام این کار - چه کارهایی لازم هست انجام دهم ۳- در صورتی که می توانم این کار را بکنم : در دفترچه راهنمای ثبت نام سال ۱۳۹۶ - در صفحه ی ۸ - قسمت مدارک مورد نیاز برای آزمون - در مورد ششم - باید برگه ی تکمیل شده ی معدل و میانگین واحد های گذرانده شده را نیز برای سازمان ارسال کنم و من - با توجه به این که دانشجوی سال آخر کارشناسی نیستم - نمیتوانم این برگه را تهه کنم.آیا بدون این برگه - اجازه ی شرکت در آزمون و دریافت رتبه در سهمیه منطقه ۱(و عدم انتخاب رشته بعد از آزمون) را خواهم داشت؟

با تشکر از جواب شما

RE: آیا امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ، به صورت آزمایشی (و بدون انتخاب رشته) هست؟ - Pure Liveliness - 05 دى ۱۳۹۵ ۰۷:۴۹ ب.ظ

سلام.
فک میکنم درس خاصی رو پاس نکردید تا الان.
میشه المیپاد شرکت کنید ولی نمیدونم ترم ۳ میشه یا نه و این که باید شرایط خاص چند درصد اول معدل و اینا باشید. راجع به این توی دفترچه سرچ کنید. البته کاربرا هم کمک میکنن.
به هر حال. بله میتونید شرکت کنید و انتخاب رشته نکنید. از خداشون هم هست ۳۳ تومن بیشتر بگیرن.
۲/ هیچی فقط ثبت نام کنید و تاریخ فارغ التحصیلی رو بزنید شهریور ۹۶/ اصلا اهمیتی نداره که اون موقع فارغ التحصیل نمیشید. معدل هم میانگین ۲ ترم رو بزنید و بعد اصلاحش کنید بعد از این ترم وقتی زمان اصلاح رسید سنجش اعلام میکنه.
۳/ نیازی به برگه نیست. قرار نیست انتخاب رشته کنید.
سهمیه بندی نیست ارشد و مناطق با هم فرق ندارن. بله رتبه ی شما هم مثل سایر داوطلبا میاد.
موفق باشید.