زمان کنونی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۲:۵۴ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲

ارسال: #۱۶
۱۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۹:۵۸ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
مشکلات دانشجویان پیام نور با سامانه ثبت نام/ معاون دانشگاه: مدت ثبت نام را تمدید می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز سال تحصیلی، سامانه گلستان دانشگاه پیام نور بار دیگر برای دانشجویان این دانشگاه مشکل آفرین شد.

یکی از دانشجویان در این باره می گوید که از زمان آغاز ثبت نام و انتخاب واحد، یعنی از ۸ شهریور تاکنون موفق به انتخاب واحد و ثبت نام نشده است، از سوی دیگر همزمان با الکترونیکی شدن پرداخت شهریه فشار سنگینی به این سامانه وارد شده است.

یکی دیگر از دانشجویان پیام نور با انتقاد از کندی سامانه گلستان، می گوید در زمان پرداخت شهریه، ارتباط سامانه گلستان با بانک قطع و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از حسابش برداشت شده و تاکنون موفق به دریافت این مبلغ نشده است.

در همین باره، علیرضا دل افکار - معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، به مهر گفت: سامانه گلستان روزانه با بیش از یک میلیون دانشجوی پیام نور سروکار دارد که هر کدام از دانشجویان با بخشهای متفاوتی از این سامانه سروکار دارند؛ به همین دلیل در این روزها، سامانه مذکور سنگین شده و فرایند ثبت نام و انتخاب واحد به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از سال جاری ۴۰۰ مگابایت به پهنای باند سامانه گلستان افزوده شده است، تاکید کرد: برای کاهش مشکلات دانشجویان در فرایند انتخاب واحد و ثبت نام، این مدت تمدید خواهد شد و دانشجویان از این بابت نگرانی نداشته باشند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۹۲/۶/۱۳
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , سجاد۶۷
ارسال: #۱۷
۱۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۲:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ، توسط mmd2009.)
جزییات آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به تاریخ ۱۴ شهریور
آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی رییس دانشگاه برای اجرا از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱، ابلاغ شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آیین‌نامه با هدف بررسی و تصمیم‌گیری عادلانه در خصوص نقل و انتقالات دانشجویی و موارد خاص مربوطه با ایجاد وحدت رویه و رعایت دقیق و کارشناسانه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مصوب مربوط به انتقال دانشجویی و با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه، با حساسیت علمی و اسلامی به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

اعلام سقف میهمانی دانشجویان در هر سال

بر اساس این آیین‌نامه میهمانی دانشجویان در هر سال تحصیلی تا سقف ۲۰ درصد کل پذیرش دانشجویان ورودی سال و رشته تحصیلی با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان‌پذیر است و واحدهای مبدا و مقصد مجاز به موافقت با درخواست‌ها بیش از این سقف نیستند.

جزییات انتقال و میهمانی به واحدهای مختلف

انتقال یا میهمانی به گروه یک جدول همطرازی شهر تهران فقط تحت شرایط خاص و با تایید شورای موارد خاص امکان‌پذیر است و در دیگر موارد به طور مطلق ممنوع است.

میهمانی دانشجویان به واحدهای همطراز و به گروه‌های پایین‌تر جدول همطرازی بدون تغییر رشته و گرایش، در داخل یک استان و یا در استان‌های متفاوت با موافقت واحدهای مبدا و مقصد و بدون نیاز به تایید شخص دیگری مجاز است.

میهمانی از یک گروه جدول همطرازی به سایر گروه‌های بالاتر جدول همطرازی به استثنای استان‌های تهران و البرز با موافقت واحدهای مبدا و مقصد و تایید دبیر هیات امنای استان و برای استان‌های متفاوت با تایید دبیر هیات امنای استان‌های مبدا و مقصد بلامانع است.

میهمانی دانشجویان مقطع دکتری عمومی در دوره بالینی به غیر از استان‌های تهران و البرز با موافقت واحدهای مبدا و مقصد و تایید معاونت علوم پزشکی بلامانع است.

به گزارش ایسنا، درخواست نقل و انتقال دانشجویان واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد به واحدهای داخل کشور به (غیر از استان‌های تهران و البرز) و بالعکس (دانشگاه آزاد) پس از بررسی اولیه در معاونت بین‌الملل و سپس با تایید شورای انتقال دانشجویان خارج به داخل و با رعایت مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.

دانشجوی متقاضی نقل و انتقال بر اساس ماده یک، باید ترم قبل از درخواست خود مشروط نشده باشد و در مجموع ترم‌های تحصیلی بیش از یک ترم مشروطی نداشته باشد.

ضوابط میهمانی در صورت ازدواج دانشجو

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویان دختر که پس از ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه آزاد ازدواج دائم کرده‌اند به شهر محل زندگی همسر یا نزدیک‌ترین واحد به محل زندگی که رشته در آن دایر است، در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجویان متاهل زن (مقطع کارشناسی و پایین‌تر) که قبل از ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه آزاد ازدواج دائم کرده‌اند، به شرط اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و دکتری تخصصی نباشند، به تبعیت از محل زندگی دائم شوهر و یا نزدیک‌ترین واحد به محل زندگی دائم شوهر به هر یک از گروه‌های جدول همطرازی (به استثنای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجویان مرد متاهل به شرط اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و دکتری اختصاصی نباشند (به استثنای استان‌های تهران و البرز) فقط بر اساس شرایط خاص مجاز است.

ضوابط میهمانی در صورت فوت والدین و همسر و متارکه

در صورت فوت پدر یا مادر دانشجوی مجرد بعد از ثبت‌نام دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه، میهمانی دائم به محل زندگی والدین در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویان که پدر و مادر خود را (هر دو) بعد از ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه از دست داده‌اند، در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

میهمانی دائم دانشجوی متاهل زن که در حین تحصیل متارکه یا همسرش فوت کرده باشد، به محل زندگی دائم والدین در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

ضوابط میهمانی در صورت داشتن حکم سرپرستی

میهمانی دائم دانشجویانی که دارای حکم سرپرستی، امین بر عاجز و قیم‌نامه از مراجع ذیصلاح (مجتمع قضایی و دادگستری) باشند به محل زندگی خانواده در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است، البته تاریخ صدور حکم ارائه شده باید بعد از زمان ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه باشد.

همچنین، انتقال یا میهمانی دانشجویان در مقطع دکتری تخصصی ممنوع است.

ضوابط نقل و انتقال بر اساس چند دانشجویی

در صورتی که در یک خانواده سه دانشجوی مجرد یا بیشتر همزمان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشند، میهمان دائم یک نفر یا بیشتر از آنان به محل اشتغال به تحصیل سایر اعضای خانواده که رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجو در آن دایر باشد (به استثنای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

به گزارش ایسنا، در صورتی که دو دانشجوی مجرد از یک خانواده همزمان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشند، میهمان دائم یکی از آنان به محل اشتغال به تحصیل عضو دیگر خانواده در صورت احراز نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد به هر یک از گروه‌های جدول همطرازی که رشته، گرایش و مقطع دانشجو در آن دایر باشد، (به استثنای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

البته چنانچه شهر محل تحصیل سایر اعضای خانواده فاقد رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجوی متقاضی میهمانی دائم باشد، میهمانی دائم دانشجو به واحدهای همجوار (به استثنای واحدهای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است، البته انتقال یا میهمانی دانشجویان در مقاطع دکتری عمومی و دکتری تخصصی ممنوع است.

جزییات انتقالی بر اساس ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، هیات علمی و بیماری‌های خاص

انتقال و میهمانی این قبیل دانشجویان بر اساس آیین‌نامه مربوطه که به تایید رییس دانشگاه رسیده و ابلاغ شده است و پس از تایید کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام‌پذیر است.

انتقالی بر اساس ضوابط هیات علمی شاغل و بازنشسته

انتقال یا میهمانی فرزندان و همسر اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) و پیمانی دانشگاه آزاد با مرتبه علمی مربی و بالاتر در صورت احراز شرایط (کسب حداقل ۹۰ درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد) و دائر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی به شهر محل خدمت عضو هیات علمی یا محل سکونت با تایید و معرفی‌نامه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد (به استثنای مقطع دکتری تخصصی) امکانپذیر است.

انتقال فرزندان اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) دانشگاه آزاد با مرتبه علمی مربی و بالاتر که در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند در صورت برقراری تفاهم‌نامه و بر اساس بخشنامه مورد توافق با تایید و معرفی‌نامه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام‌پذیر است.

انتقال یا میهمانی فرزندان اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) با مرتبه علمی مربی و بالاتر از دانشگاه‌های دولتی که در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرفته شده‌اند به استثنای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در صورت برقراری تفاهم‌نامه و بر اساس بخشنامه مورد توافق ضمن احراز شرایط (کسب حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در مقصد) به شهر محل خدمت عضو هیات علمی (در صورت دایر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجو) با تایید و معرفی‌نامه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد انجام‌پذیر است.

چنانچه دانشجوی متقاضی انتقالی طبق ضابطه هیات علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب نکند، در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجوز دو ترم میهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط (گذراندن حداقل ۱۲ واحد درسی در هر ترم و کسب معدل کل ۱۴) پس از دو ترم میهمانی مجوز انتقال صادر می‌شود.

در غیر این صورت میهمانی دانشجو برای کسب معدل مطلوب قابل تمدید است، البته در صورتی که موفق به احراز شرایط انتقال نشود، می‌تواند در صورت موافقت واحد مقصد به صورت میهمان دائم، ادامه تحصیل دهد و مدرک تحصیلی وی از واحد مبدا صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، چنانچه رشته دانشجو در شهر محل اشتغال دائم به کار هیات علمی شاغل (نه محل ماموریت) دایر نباشد، انتقال یا میهمانی دانشجو به نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی همجوار در صورت احراز شرایط امکان‌پذیر است.

همسر و فرزندان افراد مشمول بندهای "ج" و "د" ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری می‌توانند در صورت تایید رییس دانشگاه آزاد، شامل شرایط اعضای هیات علمی شوند، البته درخواست این دسته از افراد از طریق معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد ثبت و پیگیری شود.

انتقالی بر اساس ضوابط بیماران خاص و معلولین

میهمانی (موقت و دائم) آن دسته از دانشجویان که دارای نوعی بیماری از جمله ضایعات پیشرفته، معلولیت جسمی و یا بیماری روحی و ... هستند و امکان ارائه خدمات درمانی مورد نیاز در شهر محل تحصیل آنان فراهم نباشد پس از بررسی و تایید پزشک معتمد واحد مبدا و دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته آن شهر ضمن تکمیل فرم پیوست آیین‌نامه (به استثنای تقاضا برای ورود به استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

چنانچه مقصد دانشجو هر یک از واحدهای استان‌های تهران یا البرز باشد، ضمن ارسال مدارک مثبته بیماری به همراه فرم تکمیل شده به معاونت دانشجویی سازمان مرکزی پس از تایید کمیسیون پزشکی دانشگاه و تصویب در شورای موارد خاص دانشجویی و تایید رییس عالی دانشگاه، انجام‌پذیر است.

نحوه ثبت درخواست انتقال و میهمانی

میهمانی یا انتقال دانشجویان بر اساس مواد این آیین‌نامه و از طریق خود واحدهای دانشگاهی و با رعایت دستورالعمل اجرایی ابلاغی انجام می‌شود، البته درخواست باید توسط خود شخص متقاضی انجام شود و در صورت نیاز به رجوع به سازمان مرکزی دانشگاه، باید فقط به ساختمان معاونت دانشجویی سازمان مرکزی مراجعه کند و موضوع درخواست فقط در معاونت دانشجویی ثبت و پیگیری شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند، تنها راه پیگیری درخواست نیز از طریق شماره ثبت نامه متقاضی در معاونت دانشجویی است، بنابراین برای ثبت و پیگیری این منظور (درخواست میهمانی یا انتقال) از مراجعه حضوری یا ارسال نامه به دیگر معاونت‌ها و یا حوزه ریاست دانشگاه جدا خودداری شود، چرا که دیگر معاونت‌ها و حوزه ریاست دانشگاه در خصوص دریافت، ثبت و پیگیری تقاضاهای انتقال و میهمانی هیچ گونه مسوولیتی ندارند.

اجرای آیین‌نامه جدید انتقالی از نیمسال دوم سال تحصیلی

به گزارش ایسنا، این آیین‌نامه از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ لازم الاجرا است و از زمان اجرا، تمامی آیین‌نامه‌های قبلی در این خصوص کان لم یکن تلقی می‌شود، بنابراین روسا، معاونین دانشجویی و معاونین آموزشی دانشجویی واحدها و مراکز دانشگاهی، مسوول اجرای دقیق این آیین‌نامه هستند و نظارت بر عملکردها به عهده دبیر هیات امنای استان و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای آن در واحدها به عهده معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد است.

بر اساس این آیین‌نامه، دانشجوی میهمانی دائم، کلیه واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر نیمسال ریز نمرات به دانشگاه مبدا ارسال و در پایان تحصیلات، مدرک وی توسط واحد مبدا صادر می‌شود.

نحوه پرداخت شهریه و هزینه انتقالی

دانشجوی میهمان و میهمان دائم باید شهریه ثابت هر ترم میهمانی را به واحد مبدا و شهریه متغیر را به واحد مقصد پرداخت کنند.

دانشجوی میهمان غیردائم، باید درصدی از شهریه ثابت هر ترم میهمانی، که درصد آن در هر سال توسط معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام می‌شود را به واحد مبدا، مازاد بر شهریه ثابت آن ترم پرداخت کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


ضوابط نقل و انتقال بر اساس چند دانشجویی

در صورتی که در یک خانواده سه دانشجوی مجرد یا بیشتر همزمان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشند، میهمان دائم یک نفر یا بیشتر از آنان به محل اشتغال به تحصیل سایر اعضای خانواده که رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجو در آن دایر باشد (به استثنای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

به گزارش ایسنا، در صورتی که دو دانشجوی مجرد از یک خانواده همزمان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشند، میهمان دائم یکی از آنان به محل اشتغال به تحصیل عضو دیگر خانواده در صورت احراز نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد به هر یک از گروه‌های جدول همطرازی که رشته، گرایش و مقطع دانشجو در آن دایر باشد، (به استثنای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است.

البته چنانچه شهر محل تحصیل سایر اعضای خانواده فاقد رشته، گرایش و مقطع تحصیلی دانشجوی متقاضی میهمانی دائم باشد، میهمانی دائم دانشجو به واحدهای همجوار (به استثنای واحدهای استان‌های تهران و البرز) در صورت موافقت واحد مقصد یا تصویب شورای موارد خاص سازمان مرکزی مجاز است، البته انتقال یا میهمانی دانشجویان در مقاطع دکتری عمومی و دکتری تخصصی ممنوع است.



====================

این گزینش به من میخوره ، من ترم بهمن پارسال بروجرد قبول شدم ، الان یک ترم هم گذشته ، ولی خب واسه تحصیل بروجرد نرفتم ، الان با این شرایط به من انتقال دائم میدن ؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۸
۱۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۵۶ ب.ظ
موضوع مردودی صلاحیت عمومی برای پذیرفته شدگان دکتری مطرح نیست (شهریور ۹۲)
موضوع مردودی صلاحیت عمومی برای پذیرفته شدگان دکتری مطرح نیست/ محفوظ بودن جای قبول شدگان در دانشگاه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره موضوع درج عنوان نقص پرونده برای برخی پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۹۲ گفت: این دسته از پذیرفته شدگان فرم صلاحیت عمومی خود را تکمیل نکرده اند و پس از تکمیل آن و دریافت استعلام می توانند تحصیل خود را شروع کنند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تمامی داوطلبان آزمون دکتری که برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی شدند باید فرن صلاحیت عمومی را پر می کردند تا هیات مرکزی گزینش دانشجو نسبت به استعلام آنها اقدام می کرد. بنابراین افرادی که عنوان نقص پرونده در کارنامه پذیرش دکتری آنها درج شده است، یا این فرم را پر نکرده اند و یا هنوز پاسخ استعلام آنها به هیات مرکزی گزینش دانشجو نیامده است.

وی افزود: به هیچ عنوان موضوع رد صلاحیت عمومی افراد مطرح نیست و هیچ فرد دیگری جای فرد پذیرفته شده معرفی نشده است بلکه با این افراد از سوی سازمان سنجش تماس گرفته شده که فرم صلاحیت عمومی را تکمیل کنند.

خدایی یادآور شدک به محض اینکه افراد پذیرفته شده فرم های صلاحیت عمومی را تکمیل کنند در نوبت بررسی قرار داده شده و تا پیش از مهرماه نتیجه اعلام شده و می توانند تحصیل خود را شروع کنند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی گفت: پیش بینی می شود بیش از ۹۹ درصد افرادی که فرم های خود را تکمیل نکرده اند با تکمیل مدارک خود بتوانند آموزش خود را شروع کنند. البته در این میان برخی از داوطلبان پاسخ استعلام مربوط به آنها به سازمان سنجش نیامده است که این استعلام ها هم تا هفته آینده می آید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: موضوع مردودی از نظر صلاحیت عمومی مطرح نیست و تنها موضوع همان نقص پرونده آنها است. ما انتظار داشتیم داوطلبان آزمون دکتری از خردادماه که فرصت پر کردن این فرم ها را داشتند این مدارک را تکمیل می کردند که اکنون با این موضوع مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: قاعدتا دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مرکزی است که بر اساس مدارک تکمیل شده نظر نهایی را اعلام می کند.

خدایی تاکید کرد: این داوطلبان که پذیرفته شده اند مطمئن باشند که کسی به جای آنها معرفی نشده است و محل های آنها در دانشگاه ها نگه داشته شده است و پس از تکمیل مدارک می توانند تحصیل خود را آغاز کنند.

به گزارش مهر، پس از اعلام نتیجه آزمون دکتری سال ۹۲ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، برخی از پذیرفته شدگان از درج عنوان "نقص پرونده" در کارنامه پذیرش خود خبر داده اند. به آنها گفته شده است باید برای تکمیل پرونده به سازمان سنجش مراجعه کنند که این موضوع نگرانی این افراد را از عدم پذیرش در رشته مورد نظرشان برانگیخته بود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۱۹
۱۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۰۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
توضیحات یک مسئول دانشگاه پیام نور درباره شهریه و اصلاح یک اشتباه

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد ابراهیم پور گفت: با توجه به مجوز صادر شده توسط هیات امنای دانشگاه پیام نور، ناظر بر افزایش سالیانه شهریه های دانشجویان، با در نظر گرفتن هزینه تمام شده خدمات، امکان سنجی خدمت رسانی به دانشجویان و بر اساس استحصال نظرات کارشناسی به عمل آمده، میزان شهریه های دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کارشناسی فراگیر و در نواحی پنج گانه کشوری بین ۱۴ تا ۲۱ درصد کاهش یافت.

وی افزود: این در حالی است که در مقطع کارشناسی ارشد شهریه های دوره های فراگیر با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد، علاوه بر این در سال جاری حداکثر افزایش شهریه در مقاطع مختلف دوره های رسمی نیز ۱۵ درصد تعیین و اعمال شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، گفت: برای دانشجویان برون مرزی نیز کاهش ۲۵ درصدی شهریه در مقطع کارشناسی اعمال شد؛ بنابراین چنانچه دانشجویانی وجود داشته باشند که شهریه دوره تحصیل آنها بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته، می توانند با انعکاس موضوع به معاونت اداری، مالی و عمرانی دانشگاه درخواست بررسی مجدد و اصلاح کنند.

ابراهیم پور با اشاره به یک اشتباه در سامانه گلستان دانشگاه پیام نور، خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد دوره های الکترونیکی طی سنوات گذشته، اشتباهی در محاسبه شهریه ثابت در سیستم گلستان بروز کرده بود که اکنون اصلاح شده و به عنوان افزایش شهریه تلقی نمی شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۹۲/۶/۱۵
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۰
۱۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۲:۱۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
پذیرش دانشجوی مشترک توسط دانشگاه‌های تهران و یوام مالزی

دانشگاه تهران و دانشگاه مالایا (یوام) مالزی به طور مشترک در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه تهران و دانشگاه یو‌ام مالزی، قرارداد اجرایی در زمینه پذیرش دانشجوی دکتری به صورت مشترک و صدور مدرک مشترک (Dual degree) توسط دانشگاه تهران و دانشگاه یو‌ام مالزی امضا شد.

در دیداری که هیاتی از دانشگاه تهران با مسوولان دانشگاه یوام مالزی داشتند ضمن بررسی جزییات اجرای این برنامه از اول اکتبر بر اجرای دیگر مفاد تفاهم‌نامه منقعد شده تاکید شد.

در این دیدار هیاتی از دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشگاه تهران و تاجیک، رایزن علمی ایران در مالزی حضور داشتند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۹۲/۶/۱۶
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۱
۱۷ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۵۰ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
شرایط ادامه تحصیل دارندگان مدرک معادل/ امکان شرکت در آزمون دکتری با رعایت یک شرط

آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر به دانشگاهها ابلاغ و بر اساس آن شرایط و ضوابط دارندگان مدارک معادل در مقاطع مختلف برای ادامه تحصیل در دوره های بالاتر اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، متن این آیین نامه که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ شده به این شرح است:

" به منظور هماهنگی در اجرای مصوبات جلسه ۴۳۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات ۲۲۱ و ۲۵۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه مربوط به جلسه ۷۴۸ شورای برنامه ریزی آموزش عالی و با هدف کمک به ادامه تحصیل آن عده از دارندگان مدرک معادل که موفق به قبولی در آزمونهای جامع دارندگان مدارک معادل نشده اند شورای گسترش آموزش عالی مقرر داشت:

۱- آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۳/۹/۱۳۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، در شمول این مصوبه قرار می گیرند.

۲- آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق الذکر در دوره های معادل شرکت نموده ولی قبولی آنان بعد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق الذکر اعلام شده است. در شمول این مصوبه قرار می گیرند.

۳- آن عده از دارندگان مدارک معادل که بعد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق الذکر در دوره معادل شرکت نموده و پذیرفته شده اند. به دلیل ممنوعیت برگزاری دوره معادل، در شمول این مصوبه قرار نمی گیرند و با مدرک معادل حق شرکت در آزمون های ورودی دوره های بالاتر را ندارند.

۴- آن عده از دارندگان مدارک معادل کاردانی و کارشناسی (مشمولین بندهای ۱ و ۲) که در دوره های با مجوز از شورای گسترش آموزش عالی برنامه های درسی دوره را برابر برنامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذرانده اند، اجازه دارند در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور و یا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون، ادامه تحصیل دهند. به این عده از پذیرفته شدگان در آزمون ورودی پس از طی دوره تحصیلات، برابر مقررات آموزشی بدون تغییر در نوع مدرک معادل مقطع پایه، مدرک مرسوم دانشگاهی در مقطع جدید داده می شود.

۵- آن عده از دارندگان مدارک معادل دوره های کاردانی و کارشناسی(مشمولین بندهای ۱ و ۲ )، که در دوره های فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی وارد شده اند، مشروط به اینکه برنامه های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت کرده باشند، اجازه دارند در آزمونهای مقاطع بالاتر شرکت کنند، این عده از داوطلبان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقاطع بالاتر موظفند تا ۲۰ درصد واحدهای دوره را به تشخیص دانشگاه یا موسسه آموزش عالی پذیرنده به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و کسب حداقل میانگین ۱۲ در درس مذکور، تحصیل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند. به این عده از پذیرفته شدگان در آزمون ورودی پس از طی دوره تحصیلات، بدون تغییر در نوع مدرک معادل مقطع پایه، برابر مقررات آموزشی مربوط مدرک مرسوم دانشگاهی در مقطع جدید داده خواهد شد.

۶-دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد که در دوره های با مجوز از شورای گسترش آموزش عالی و با برنامه درسی مصوب وزارت علوم تحصیل کرده اند، می توانند در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند و در صورت قبولی، ادامه تحصیل دهند.

۷- دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد که در دوره های فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی، با برنامه درسی دوره غیرمصوب وزارت علوم، تحصیل کرده اند می توانند در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند و در صورت قبولی و کسب حد نصابی که تعیین خواهد شد، ادامه تحصیل دهند.

۸- دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد که در دوره های فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی تحصیل کرده و برنامه های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت نکرده اند مجاز به شرکت در آزمون ورودی مقطع بالاتر نیستند.

۹- تعیین حد نصاب موضوع بند ۵ و نیز تصمیم گیری در خصوص موارد خارج از گروه بندی مذکور در این مصوبه، برعهده کمیته سه نفره ای متشکل از نمایندگان دفتر گسترش آموزش عالی و دفتر برنامه ریزی آموزش عالی حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود که پس از تایید معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل اجرا خواهد بود.

۱۰- متن اطلاعیه های مربوط به پذیرش مشمولین این آئین نامه، قبل از اعلام به رسانه ها و درج در دفترچه های آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی باید به تایید برسد.

۱۱- نظارت بر حسن اجرای این آئین نامه و ایجاد هماهنگی در اجرا و همچنین تعبیر و تفسیر مفاد این آئین نامه به عهده معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

۱۲- این آئین نامه در ۱۲ بند در جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است و آئین نامه ها دستورالعمل ها و بخشنامه های مغایر با این آئین نامه لغو می شود."


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۲
۱۷ شهریور ۱۳۹۲, ۰۸:۱۰ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
شهریه دانشجویان دکتری پیام نور بیش از ۱۵درصد افزایش نیافته است

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور، گفت: شهریه دانشجویان در حال تحصیل مقطع دکتری دانشگاه پیام نور، بیش از ۱۵ درصد افزایش نیافته است.

فرشاد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراض برخی از دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش شهریه های این مقطع، گفت: بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه پیام نور، این دانشگاه مجاز است هر سال با توجه به شاخصهای موثر در افزایش کیفیت خدمات دانشگاهی و بهای تمام شده خدمات، شهریه خود را حداکثر تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسیهای صورت گرفته در سال تحصیلی جدید، شهریه دانشجویان فراگیر کارشناسی بین ۱۴ تا ۲۱ درصد کاهش، شهریه دانشجویان ارشد فراگیر ۶ درصد کاهش، دانشجویان بروزن مرزی حدود ۲۵ درصد و شهریه دوره های رسمی هم حداکثر ۱۵ درصد افزایش یافته است.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بنابراین هر گونه افزایش در شهریه بالای ۱۵ درصد را تکذیب می کنیم.

ابراهیم درباره مقطع دکتری، گفت: در مقطع دکتری تنها افزایش شهریه ۱۵ درصدی اعمال شده است و بالاتر از این عدد، رقمی اضافه نشده است.

وی همچنین درباره زمان توزیع عابر بانک صادرات در میان دانشجویان دکتری، گفت: در اول مهرماه این عابر بانکها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۳
۱۸ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۵۶ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
آخرین جزییات اعطای مسکن مهر به دانشجویان/دانشجویان متقاضی خود پیگیر باشند

غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: مطابق شرایط تعیین شده از سوی وزارت مسکن لیستی به معاونین وزارت مسکن آن‌هایی که مربوط به شهرهای جدید می‌شوند تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام کارهای اداری و پیگیری‌های لازم برای تحویل مسکن مهر بر عهده خود دانشجو است تا با انجام پیگیری‌های لازم بتوانند مسکن خود را دریافت کنند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای انجام کارهای فرهنگی متولی دارند، تاکید کرد: در واقع تمام دانشگاه‌ها دارای معاونت فرهنگی و یا حداقل یک بخش فرهنگی هستند، بنابراین نسبت به شرایط و امکاناتی که در اختیار دانشگاه‌ها و وزارت علوم بوده است، توانسته‌اند کارهای فرهنگی خوبی در آموزش عالی کشور انجام دهند.

وی افزود: هنوز نسبت به آرمان‌ها و کارهایی که باید انجام شود از خودم و دانشگاه‌ها راضی نیستم، اما با توجه به امکانات موجود کارهای خوبی انجام شده است.

خواجه‌سروی با بیان اینکه در طول این مدت تلاش بر این بوده که کار فرهنگی به معنای واقعی کلمه در دانشگاه‌ها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اتفاق تاکنون افتاده است و پایه‌های آن گذاشته شده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: وزارت علوم یک سند تحول فرهنگی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته است که در آن درباره سند دانشگاه اسلامی تجدیدنظر شده است، همچنین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب آیین‌نامه‌های مختلف به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: برای اجرای این سند زیرساخت‌ها آماده شده و زمینه برای اجرای این سند کاملا آماده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۴
۱۸ شهریور ۱۳۹۲, ۰۸:۳۷ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
انفصال از خدمت رییس دانشگاه امیرکبیر

گروه سیاسی: در پی شکایت یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم پذیرش وی در این دانشگاه در دوره دکتری، دیوان عدالت اداری رای به دو سال انفصال از خدمات دولتی علیرضا رهایی، رییس دانشگاه امیرکبیر داد.

سینا صفایی دانشجوی مذکور مدعی شد: در آزمون ورودی دکتری دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده، اما دانشگاه از ثبت‌نام او امتناع کرده است و پس از رای دیوان عدالت اداری به ثبت‌نام او در دانشگاه و امتناع مجدد دانشگاه از این امر، دیوان عدالت اداری رای به دو سال انفصال از خدمات رییس این دانشگاه داد. در همین راستا بختیاری مدیر روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، با بیان اینکه این دانشجو در زمان پذیرش غیرمتمرکز و به صورت آزمون دکتری داخلی در این دانشگاه قبول شده است، گفت: وی مرحله اول آزمون کتبی را پذیرفته شد و توصیه‌ای نیز از اساتید گرفت که اگر در مصاحبه پذیرفته شد، یکی از آنها را به عنوان استاد راهنمای خود معرفی کند. وی با بیان اینکه این دانشجو در مصاحبه علمی قبول نشد، تصریح کرد: اما این دانشجو به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و توانست رای دیوان را مبنی بر دستور ثبت‌نام او در دانشگاه بگیرد.

بختیاری با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر با این وجود از ثبت‌نام او در دانشگاه بر اساس رای دیوان تمکین کرد، گفت: این دانشجو را در دانشگاه ثبت‌نام کردیم و برای او شماره دانشجویی نیز صادر شد، اما پذیرش دکتری به گونه‌ای است که استاد راهنما باید ظرفیت پذیرش دانشجو و موافقت ۱۰۰ درصدی برای کار کردن با یک دانشجو را داشته باشد. وی افزود: بنابراین نیاز است که استاد راهنما به صورت رسمی اعلام کند که این دانشجو را می‌خواهد، اما در حال حاضر هیچ استادی یا حاضر نیست این دانشجو را قبول کند و یا ظرفیت پذیرش او را ندارد. مدیر روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: از اختیارات رییس دانشگاه هم نیست که بتواند این دانشجو را به استادی تحمیل کند، بلکه دانشجو باید خودش با یک استاد راهنما به توافق رسیده و این موضوع را استاد راهنما باید کتبا اعلام کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر این دانشجو جزو سهمیه بورسیه‌های ما بوده و باید یک سازمان را برای پرداخت شهریه‌اش به دانشگاه پیدا و معرفی کند که این کار نیز انجام نشده است. وی همچنین با گله‌مندی از برخی رسانه‌ها به دلیل پخش این خبر، گفت: در حال حاضر دیوان عدالت اداری رای به انفصال از خدمت دکتر رهایی داده است، اما حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده، به صورت محرمانه بوده و بهتر بود که رسانه‌ها در این موضوع ورود پیدا نمی‌کردند. مدیر روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه دفتر حقوقی دانشگاه در حال حاضر نامه درخواست تجدیدنظر و توضیحات لازم در این باره را به دیوان عدالت اداری ارسال کرده است، تصریح کرد: ما انتظار داریم که جانب امانت‌داری انجام شود تا زمانی که رای به مرحله قطعی برسد.

منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
good-wishes، در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۳۴ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

به نقل از خبرگزاری مهر مشکل انفصال از خدمت رئیس دانشگاه امیرکبیر حل شد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


ممنون میشم دوستان اخبار سرویس آموزشی رو اینجا قرار بدهند وگرنه این عزل و نصب ها اعتباری بهش نیست. یه روز تیتر رو داغ میکنن یه روز می زنن زیر همه چیز . ما منتشر کننده این هیجانات نباشیم بهتره .
هرچند در همون حوزه آموزش هم متاسفانه مثلا یک خبر اعلام نتایج به چندین شکل در خبرگزاری ها اعلام میشه دیگه بهتره وارد بازی های سیاسی این دانشگاهها نشیم (منظورم از طریق مانشت هست وگرنه دوستان مختارند هر خبری که مایل باشند رو به هر شکلی که دلشون خواست خارج مانشت پیگیری کنند)


The best defense against logic is ignorance
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , احسان مومنی , diligent
ارسال: #۲۵
۱۹ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد/ گرانترین ناهار و شام ۷۷۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با ابلاغ بخشنامه ای به تمام دانشگاههای کشور، نرخ ژتون دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

بر این اساس، در جلسات متعدد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با روسا و معاون دانشجویی دانشگاه های کشور، پیشنهاداتی به شرح ذیل برای ژتون غذا مطرح شد:
۱- واقعی شدن نرخ غذا تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده طی پنج سال برنامه پنجم توسعه.
۲- قیمت ژتون غذایی دانشجویی بین ۴۵۰ تا ۷۷۰ تومان بر اساس فهرست غذایی تعیین و به عبارتی دیگر قیمت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت واقعی هر منطقه باشد.
۳- اعطای وام تغذیه تا ۱۰۰ درصد قیمت ژتون غذای دانشجویی به تمام دانشجویان متقاضی به تشخیص دانشجویی دانشگاه.

قیمت تصویب شده ژتون غذا
قیمت ژتون غذای دانشجویی با توجه به پیشنهاد معاونان دانشجویی دانشگاههای منتخب و دبیران مناطق دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و با تایید و تصویب هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان به شرح زیر جهت اطلاع و اجرا ابلاغ می شود:

۱- غذاهای کم هزینه(ناهار-شام) ۴۵۰ تومان
۲- غذاهای متوسط هزینه(ناهار-شام) ۶۳۰ تومان
۳- غذاهای پرهزینه(ناهار-شام) ۷۷۰ تومان
۴- صبحانه ۴۰۰ تومان

با توجه به تقاضای مکرر دانشگاهها، قیمت ژتون غذای دانشجویان سنوات غیرمجاز بر اساس میزان هزینه بین ۱۰۰۰ تومان تا ۱۴۰۰ تومان تعیین و ابلاغ می شود.

انواع غذای کم هزینه، متوسط هزینه و پر هزینه از طریق دبیران شورای معاوان مناطقه به دانشگاههای منطقه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، سال گذشته نرخ غذای کم هزینه ۳۵۰تومان، متوسط هزینه ۴۸۵تومان و پرهزینه ۵۹۰ تومان و صبحانه ۳۰۰ تومان بود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , احسان مومنی , Andrew S.Tanenbaum , x86
ارسال: #۲۶
۲۲ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۳۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
تخصیص ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه در دوره‌های ارشد و دکتری به دانشجویان استعداد درخشان

دکتر فاطمه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به پذیرش ۴۵ دانشجو در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی از طریق آئین‌نامه تسهیلات ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر برای دانشجویان ممتاز در سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته با توجه به مستقل نشدن دانشگاه آبادان و ارائه آمار آن همراه با دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز، ۳۷ درخواست برای ورود به دوره کارشناسی‌ارشد به‌ صورت بدون آزمون، جهت بررسی به سازمان سنجش ارسال شد.

وی با بیان اینکه پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان به دو صورت باآزمون و بدون‌ آزمون انجام می‌شود، افزود: از این تعداد ۱۶ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌ صورت بدون آزمون پذیرش شدند، همچنین ۲۹ نفر از طریق با آزمون و استفاده از سهمیه به دوره کارشناسی‌ارشد راه‌ یافتند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به شرایط لازم برای پذیرش از طریق آیین‌نامه استعدادهای درخشان، تصریح کرد: پذیرش از طریق بدون آزمون تنها برای دانشجویان رتبه اول هر ورودی و با شرط گذشتن کمتر از یک‌سال از زمان فارغ‌التحصیلی امکان‌پذیر است، همچنین شرایط پذیرش از طریق با آزمون کسب رتبه‌های اول و دوم هر ورودی و تا دو سال پس از زمان فارغ‌التحصیلی است.

احمدی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تفکیک دانشگاه آبادان از علوم‌پزشکی اهواز و ارائه آمار آن به‌ طور مستقل، تعداد درخواست‌ها برای پذیرش در کارشناسی‌ارشد از طریق بدون آزمون ۳۳ نفر بود، همچنین در پذیرش دوره‌های کارشناسی‌ارشد به شیوه با آزمون نیز ۳۹ نفر از سهمیه خود استفاده کردند.

وی با بیان این‌که ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه در دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی به دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دارد، تصریح کرد: پذیرش از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان برای ورود به دوره‌های دکتری تنها از طریق با آزمون امکان‌پذیر است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , ۸Operation
ارسال: #۲۷
۲۳ شهریور ۱۳۹۲, ۰۲:۱۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
اعمال اصلاحات در کنکور دکتری/ دانشگاهها هنوز هم بیشترین دخالت را پذیرش دکتری دارند

حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین تصمیم گیریها برای برگزاری کنکور دکتری ۹۳، اظهار داشت: معمولاً بعد از هر کنکوری، سازمان سنجش یک نظرسنجی از دانشگاههای مختلف دریافت می کند که در کمیته ای مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کنکور دکتری امسال هم شامل این اقدام خواهد شد، ادامه داد: سازمان سنجش گزارشهای کنکور دکتری امسال را در شورای معاونان وزارت علوم ارائه خواهد کرد و بر اساس این ارزیابیها، اگر لازم باشد اصلاحاتی اعمال می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیم خاصی برای کنکور دکتری ۹۳ در نظر گرفته نشده اما حتماً بررسی خواهد شد.

نادری منش در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد روند کنکور دکتری به حالت قبل بازگردد، تاکید کرد: همین الان هم دانشگاهها بیشترین دخالت را در پذیرش دانشجو دکتری دارند، تنها یک غربالگری عمومی است که توسط سازمان سنجش اعمال می شود.

وی ادامه داد: این تغییرات هر ساله بر اساس ارزیابیها و مطالعات در روند کنکور دکتری صورت می گیرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mahyar0011
ارسال: #۲۸
۲۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۸:۲۶ ب.ظ
حذف شرط کنکور برای صدور معافیت تحصیلی (شهریور ۹۲)
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: صدور معافیت تحصیلی برای مشمولانی که بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته می‌شوند صورت می‌گیرد.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حسینعلی مسن آبادی، در کارگروه تخصصی در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ضمن تبیین ضوابط و شرایط دانشجویان از مهرماه امسال، افزود: با توجه به حذف شرط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از طریق آزمون سراسری، صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان پذیرفته شده در تمام دوره‌های تحصیلی دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بلامانع بوده و در دستور کار معاونت وظیفه عمومی قرار دارد.

وی با اشاره به دوره‌های پودمانی، فراگیر، بین الملل، مجازی و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون، تصریح کرد: دانشجویانی که به این صورت در دانشگاه پذیرفته شده اند با اعلام پذیرش دانشگاه و نداشتن غیبت، واجد شرایط بهره مندی از معافیت تحصیلی هستند.

به گفته معاون وظیفه عمومی استان مرکزی مبنای پذیرش در دانشگاه‌ها چه با شرکت در آزمون و بدون آزمون، تاریخ ثبت نام در آن است.

[تصویر:  4]

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sir_ams , pooyaa
ارسال: #۲۹
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۳:۴۶ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
جزئیات وامهای شهریه دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

معاون دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی، گفت: اعتبار وام‌های شهریه برای نیمسال نخست تحصیلی به میزان ۳۰ میلیارد ریال توسط وزارت علوم، اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی صدر با اعلام این خبر گفت: به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه های شهریه تحصیلی دانشجویان، وام شهریه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: به دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در هر نوبت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان و به دانشجویان کارشناسی ارشد در هر نوبت حداکثر یک میلیون تومان وام شهریه پرداخت می شود.

به گفته صدر، دانشجویان متقاضی وام شهریه می توانند با مراجعه به مراکز آموزشی محل تحصیل خود نسبت به ثبت نام در سیستم صندوق رفاه اقدام کرده و پس از تایید واحد استانی وام شهریه را دریافت کنند.

معاون دانشگاه علمی کاربردی، خاطرنشان کرد: مهلت ورود اطلاعات وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ دانشگاه جامع علمی کاربردی که از ۱۲ شهریور آغاز شده، تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه اول آبان ادامه دارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۰
۲۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۹:۰۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در شهریور ماه ۹۲
زمان انتشار فراخوان بورس ۹۳ اعلام شد

مدیر کل امور بورس وزارت علوم با اشاره به حل شدن مساله بورسیه‌ها از انتشار فراخوان بورسیه سال ۹۳ در آبان ماه خبر داد.

حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از ابتدا مشکلی برای بورسیه‌ها وجود نداشت، اظهارکرد: اطلاعاتی به سرپرست وزارت علوم داده بودند که اعتبار کافی وجود ندارد، اما پس از بررسی اعتبارات، بحث بورسیه‌ها به روال عادی خود بازگشت.

به گفته وی دانشجویان قبول شده در بورس ۹۲ از همان ابتدا نیز مشکلی نداشتند و قبولی آنها بر قوت خود باقیست.

مسلمی با اشاره به بازگشتن بورس به روال عادی، تصریح کرد: طبق روال هر سال در آبان ماه فراخوان بورس برای سال آینده منتشر خواهد شد.

مدیر کل امور بورس وزارت علوم درباره میزان افزایش یا کاهش تعداد بورسیه‌ها برای سال ۹۳، گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۴۱ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۳۳۴ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۷۴۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۶۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۲۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۳۲۱ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۷۱۴ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
Sad اعزام اول شهریور کمک iman_amani ۸ ۶,۰۴۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: sina72

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close