تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۷۵ معماری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
بنام خدا
اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
سلام. امید رنجبرهستم متولد دیماه ۱۳۶۸/
اهل شهر آمل هستم. رتبه‌ی ۷۵ کنکور کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر.



۱- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
در حال حاضر ترم ۱۰ مهندسی کامپیوتر سخت افزار(کارشناسی پیوسته) امیرکبیرم.


۲- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
راستشو بگم دیگه؟Big Grin انتخاب ۲۱ ام من تو انتخاب رشته‌ی کنکور کارشناسی ۸۷ سخت افزار امیرکبیر بود و اصلا و ابدا فکر نمی‌کردم کار به این انتخابم بکشه. دوستایی که تیر بومی تهران بودن توو کنکور ۸۷ حتما یادشون هست که چه بلایی سر ما موقع انتخاب رشته آوردن و بومی‌سازی عجیب وغریب و شدید سازمان سنجش همه رو غافلگیر کرد. منم از این قاعده مستثنی نبودم و همه‌ی انتخابام یکی پس از دیگری رد شدن و به سخت افزار امیرکبیر رسیدن. شاید جالب باشه بدونین قصدم عمران بود و مهندسی شیمی (چقد هم به کامپیوتر ربط دارن!!Big Grin).
در هر صورت با کامپیوتر هم مشکلی نداشتم و ناراحت نبودم که چرا اینو قبول شدم.


۳- کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
امیرکبیر یا همون پلی تکنیک. از بچگی عاشق این اسم پلی تکنیک بودم. فکر می‌کردم اونجا همه دارن کشف و اختراع می‌کنن دم به دیقه(تقصیر اخبار علمی فرهنگی کانال ۴ بود). رفتیم دیدیم نه، همچین خبر خاصی هم نیست. شایدم از پاقدم من بودهBig Grin


۴- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
خیر معدلم تا الان ۱۴/۵۶ هست. اتفاقا خیلی هم درس نخون هستم.Cool این ترم هم قطعا معدلم میاد پایین‌تر. اونایی که دوس داشتم رو می‌خوندم تا حدی که نمره ی آبرومندانه بگیرم. اوناییم که دوست نداشتم رو فقط پاس می‌کردم. مثلا شبکه رو خیلی دوس داشتم و منطقی و VLSI و مدار۲ و ...


۵- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
از کِی که... عرضم به خدمتتون از وقتی که فهمیدم با این معدل نمیشه هیچ جایی اپلای کرد و دلار شد چند برابر، تصمیم بر دادن کنکور ارشد شد. از ابتدای ورود به دانشگاه که رویایی فکر می‌کردم میرم بهترین دانشگاه‌های دنیا (البته خیلی از دوستام رفتن) ولی خب تنبلی تا بخشی و یک سری از اتفاقات بد، این رویا رو در حد همون رویا نگه‌داشت. ایشالله دکتری...Smile


۶- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
اولش که می‌خواستم برم آی تی تا شبکه بخونم ولی اوضاع ظرفیت پایین آی تی رو دیدم و استاندارد بودن کنکورمون که حتما هرکی بخونه به حقش میرسه!!Big Grin تصمیم گرفتم سخت افزار رو ادامه بدم. البته دوست دارم تو ارشد با استادی کار کنم که تو فیلد شبکه باشه.Blush


۷- میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
زبان: سفید (پارسال که آزمایشی داده بودم، ۵۰ زدم، امسال اصلا وقت نکردم سوالاشو ببینم که خیلی هم ضرر کردم)
ریاضی: 33.33 (واقعا سوالاش بد بود واسم، درصدم خیلی از حد انتظارم پایین‌تر شد. سوالای مهندسی باعث شد هنگ کنم و ۳۰ دقیقه وقتم صرف این ۴ تا سوال شد که دو تا رو زدم هر دو غلط به سلامتیBig Grin. با ریاضی شروع کردم و قفل شده بود مغزم. مهندسی رو واقعا بلد بودم خیلی هم بلد بودم، بعد که رفتم خونه ۳ تاشو خیلی سریع حل کردم. سوالاشو حفظ کرده بودم بس که وقت گذاشتم واسشون)
مشترک: 44.44 (معمولی زدم. تو آزمایشی ها معمولا تو این رِنج یا بالاتر میزدم. ولی سوالای غلطش مخصوصا اون سوال معماری حافظه نانو که ۷ دقیقه داشتم حلش می‌کردم و اون سوال دوم سیستم عامل که تهش بدون درنظر گرفتن زمان سوئیچ بالاخره حل کردم و حذف شدBig Grin بدون تاثیر مثبت)
تخصصی معماری: با کمال سرافکندگی 14.58 از همه سخت افزاری‌ها عذر میخوام واقعا خودم هنوزم تو شوکم بابت این درصدBig Grin


۸- آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
پارسالم آزمایشی داده بودم تازه صبش دوستم که از آمل اومده بود تهران خونمون، به زور بیدارم کرد برم کنکور بدم. Big Grin 612 شده بود رتبم.


۹- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
کنکور سبکش متفاوته با امتحانای تشریحی پایان ترم، ولی خوندن درسا در دوران تحصیل، طبیعتا به خوندن درسا برای کنکور کمک زیادی می‌کنه. من ولی درس خاصیو خوب نخونده بودم که تو کنکور کمکم کنه جز انتقال داده و منطقی.


۱۰- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
می‌خواستم از اول مرداد شروع کنم ولی یه کاری بم پیشنهاد شد که دو سه هفته درگیرش بودم و بعدش هم شروع نکردم تا... تا اینکه ۱۶ شهریور به صورت رسمی استارت زدمBig Grin ولی بعد از اون تقریبا وقفه‌ی بلندمدتی پیش نیومد(بیش از ۲، ۳ روز) میانگین مطالعم پایین بود تقریبا ۳ ساعت در روز.


۱۱- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
معمولا برنامه هفته‌ای مطابق با آزمون‌های پارسه تنظیم می‌کردم. همیشه هم عقب بودم. Big Grin اصلا دوستم که فهمید میخوام مصاحبه کنم گفت آقا جوونا رو از راه به در نکن بذار درسشونو بخونن.
سعی می‌کنم نکات منفی رو بگم که درس عبرت شه. داستانِ ادب از که آموختیه... Big Grin



۱۲- بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
من ریاضی رو خیلی دوست دارم واس همین بیشتر وقتم رو ریاضی می‌ذاشتم. هرچن قطعا باید متناسب با توانایی‌های فرد، تعداد سوالا، سختی سوالا و سایر شرایط تصمیم گرفت چه درسی رو چه موقع، چقد و چه جوری و چه سبکی خوند.
دوستان باید دقت کنن واس زبان نباید به صورت کوتاه‌مدت وقت گذاشت و اگه زبانشون رو می‌خوان تقویت کنن باید از همون تابستون و مداوم تا نزدیکای کنکور کارشونو ادامه بدن. من زبانم بد نبود پارسال آزمایشیو ۵۰ زدم و امسال می‌خواستم بیشتر رو لغت کار کنم که امروزو فردا کردم و آخرش هم شروع نکردم. بخش ریدینگ رو میشه نتیجه گرفت حتی اگه لغت زیاد بلد نباشین فقط باید هر هفته ۴، ۵ تا متن از کنکورهای گذشته رو بخونین که دستتون بیاد چکار کنین.



۱۳- آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
قطعا. حالا اینکه ریاضیو دوس داشتم و بیشتر میخوندم رو در نظر نگیریم، کار درست اینه که رو درسایی که کمتر تسلط دارین بیشتر وقت بذارید. شاید بعضی از دوستان با حذف درس مخالف باشن ولی گاها حذف درس به نفع آدم تموم میشه. دوستم امسال ۴ تا درس رو حذف کرده بود رتبش شد ۳۲/(صرفا یک مثال بود) البته خیلی به شانس هم ربط داره که اون درسایی که حذف می‌کنید سوال کنکور ازش سخت بیاد یا آسون و عوامل دیگه. پس حذف درس وقتی منطقیه و ارزش ریسک داره که یا وقتتون کمه و نمی‌تونین به همه درسا برسید یا اینکه یه درسی هست که نمی‌تونین باش ارتباط برقرار کنین یا واقعا براتون سخته و خوندنش فایده ای نداره و نمی‌تونین ازش نتیجه مناسبی بگیرید.Shy
درس ریاضی مهندسی برای کنکور جزء درساییه که خیلیا حذف می‌کنن. بستگی به آدمش داره من به شخصه خیلی خوندمش آخرشم خیلی به ضررم تموم شد ولی پشیمون نیستم یه جورایی چون واقعا دوس داشتنیه واسم. شما هم اگه ریاضیتون زیاد قوی نیست و خوندن مهندسی واستون ملال‌آوره گزینه‌ی مناسبی برای حذفه! نرین حذف کنین بگین امید گفتا!!! اصلا بخونین به من چهBig Grin از شوخی گذشته اگه وقت دارید، بخونیدش درس شیرینیه ولی اگه مثلا فقط ۲ ماه وقت دارید و میخواین شروع کنین حتما حذفش کنین.
درس آمار به نسبت درس آسونیه. ولی سوالای امسالش به نظرم سخت بودم مخصوصا این که بر خلاف سال‌های گذشته، امسال سوالات بیشتر از احتمالات بوده و این بخش از این درس یه مقدار قلق داره، ولی درس قشنگیه و به نسبت آسون و زیاد هم وقت‌گیر نیست جز دو فصل آخر. دقیق و خوب بخونیدش.
درس محاسبات که از بقیه درسای ریاضی کم‌تر وقت می‌گیره و واقعا آسونه.Cool
درس ساختمان گسسته که خیلیا ازش می‌ترسن و من به کسایی که میخوان کنکور بدن توصیه می‌کنم حتما این درس رو بخونن و از رو پوران هم بخونن و چند بار هم بخونن چون هم به درسای دیگشون مثل ساختمان داده کمک می‌کنه هم خیلی‌خیلی درس قشنگیه. تستاشم از دست ندید. به جای آنکه چندین کتاب بخوانید، کتاب پوران گسسته را چندین بار بخوانیدBig Grin عاشقشم. در ضمن گسسته رو تو دانشگاه هیچی نخوندم و با تقلب پاس کردم (خواهشا بدآموزی نداشته باشه) Big Grin
درس ساختمان داده که واقعا در مورد سوالای امسال ایده‌ای ندارم. خیلی بلد بودم ولی طراح سوال ظاهرا رو اُردر زمانی قفل کرده بود. سوال غلطم که حداقل ۲ تا داشت ولی درخت‌ها و گراف خیلی روتینه و قابل حل. معمولا سوال زیاد میاد از درخت البته جز امسال. درکل درسیه که هم باید دقیق خوند هم تست زد. از دستش ندین.
درس مدار منطقی که به نظرم روتین‌ترین درس و آسون‌ترین درس تو مشترکاس. حتما حتما و حتما بخونید بعد از تسلط تست‌هاشو بزنین از جمله درساییه که فرّار نیست و با دو دور خوندن، بقیش با تست ردیف میشهBig Grin اگه بخواین یه درسو واس ارشد خوندن انتخاب کنین بدون شک منطقی بهترین گزینس.Big Grin
درس تئوری یا همون نظریه جزء درسای بدقلقه که هنوز کتاب کنکور خوب واسش تالیف نشده و هم‌چنان بهترین منبع‌اش پیترلینز و تمریناشه. ولی زمان‌بره و به نسبت سخت. من که تقریبا کنارش گذاشته بودم ولی چون تو کارشناسی خوب خونده بودمش دو سه تا سوال زدم ازش.
درس معماری هم جزء درسایی که واقعا باید چند دور خونده شه تا مسلط شی. تسلطش وقت می‌بره ولی خوندنش نه(متوجه شدین؟Big Grin) از جمله درساییه که جواب دادن به سوالاش تو کنکور خیلی به طراح سوالش بستگی داره. من مسلط بودم و ۴ تاشو جواب دادم اگه اشتباه نکرده باشم.
درس سیستم عامل رو که اگه برگردم به عقب حذفش می‌کنم البته توصیه نمی‌کنم کسی حذف کنه این درسو ولی زمان‌برترین درس مشترک برای من محسوب می‌شد و آخرشم چون جمع‌بندیش نکردم موفق نبودم. یا این درسو کاملا مسلط شین یا نرین سمتش.
از بین تخصصی‌های معماری، مدار هیچ سوالیشو توکنکور نزدم چون آخرا بیخیالش شده بودم. مدارم مثل سیستم عامل نیاز به تسلط داره و کلی خوندنش و تست حل نکردن ازش هیچ فایده‌ای نداره.
در مورد VLSI و دیجیتال هم من نتونستم منابع کنکوری خوبی گیر بیارم و خیلی نمی‌تونم نظر بدم. ولی ظاهرا خیلی بد زدم توو کنکور، چون درصدتخصصیم افتضاح شده. راستش زیادم وقت نذاشتم برای خوندنشون.
درس انتقال داده رو خوب خوندم خوب هم زدم تو کنکور با اینکه سوالای امسال سخت بود. اما ظاهرا VLSI و دیجیتال رو درصد تخصصیم تاثیر منفی داشتنBig Grin از رو شبکه‌ی پارسه، ۷ فصل اولش رو خوب بخونید و همه‌ی تستاشو خوب حل کنید حتما نتیجه می‌گیرید. خوندنش درکل زیاد وقت نمی‌گیره و می‌ارزه به نظرم که واسش وقت بذاره آدمBig Grin



۱۴- خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
نه من زیاد به تعدد منبع اعتقاد ندارم و سعی کردم به یه منبع مناسب برسم و از رو همون بخونم. در واقع به جای اینکه چندین کتاب بخوانم یه کتابو چندین بار بخونم. معمولا پیش می‌اومد از برنامم عقب بیفتم ولی اگه به برنامم نمیرسیدم سعی میکردم زود جبرانش کنم. نمیدونم درست متوجه سوالتون شدم یا نهBig Grin


۱۵- میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
فقط کتاب کنکور خوندم و ویس و فیلم استفاده نکردم
مهندسی: پارسه (کتاب خوبیه ولی در مورد مهندسی بالاتر هم توضیح دادم که داستانش چیه)
آمار: پارسه (خیلی خوبه)
محاسبات: پارسه و پوران
گسسته: پوران (عالیه)

ساختمان داده: پوران (یه بخشایی هم از پارسه، هر دو خوبن.)
تئوری: جزوه‌ی دکتر میبدی
مدار منطقی: راهیان ارشد (کتاب خوبیه)
معماری: پوران (اگه وقت دارین قبلش مانو رو بخونین که من نخوندم البته)
سیستم عامل: پارسه دکتر حقیقت (کتاب خیلی خوبیه ولی خب، سوالای کنکوره و... Big Grin)

مدار: پارسه (من نتیجه نگرفتم البته تنبلی از خودم بود)
VLSI: راهیان ارشد (مقسمی هم داشتم که یکی از دوستام می‌گفت خیلی خوبه من نخوندمش)
دیجیتال: راهیان ارشد. (کامل نیست. ولی کلا اون مباحث TTLو DTL و ... خیلی مزخرفن، شانس بیارین نیادBig Grin)
انتقال داده: شبکه پارسه دکتر حقیقت (عالیه. ۷ فصل اولش رو بخونین)


۱۶- بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
فکر کنم نظریه فقط
۱۷- ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
من جزوه محور بودم ولی کتاب خوندن خیلی خیلی بهتره از هر لحاظ که در نظر بگیرید.
۱۸- زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبه یا عالی؟
تو سوالای قبلی مفصلا توضیح دادم (۱۲)



۱۹- در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
اینم بالاتر کامل توضیح دادم. میشه بالا زد ولی به خودتون بستگی داره. (۱۳)


۲۰- اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید..
راستش برنامه‌ریزیم مطابق آزمایشی‌های پارسه بود. خیلی خوب برنامه می‌نوشتم واس خودم و اصلا خوب اجرا نمی‌کردمBig Grin در مورد درسا هم خداییش بالا خیلی توضیح دادم. هی میگم زنده مصاحبه کنین واس همینه دیگهBig Grin(کِی گفتم خودمم نمی‌دونمTongue)


۲۱- آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
خیلی خیلی خیلی به آدمش بستگی داره من خودم اوضاع درس خوندنم جوری بود که وقتی خیلی داغون می‌شد و خیلی کم می‌خوندم برای عوض کردن جو می‌رفتم کتابخونه. کار خوبیه وقتی به مشکل برمی‌خورید و نمی‌تونین زیاد بخونین سرمربی رو عوض کنین(شوک به تیم و بازیکنا) نه! منظورم محیطه(شوک به کتابا) محیطو عوض کنینBig Grin


۲۲- حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
من کلا زیاد سرعت مطالعم بالا نیست ولی سعی کنین خودتونو نسبت به خودتون مقایسه کنین و سعی کنین به مرور سرعتتونو متعادل کنین (نه کم نه خیلی زیاد). من ساعت مطالعمو دقیق می‌نوشتم تو یه سررسید. خیلی خوبه این‌کار. حتی این‌که چه کتابی و کجاهاشو خوندم جلوی ساعت می‌نوشتم. مثلا ۱۰ تا ۱۱:۱۰ مهندسی صفحه‌ی ۱۰۱ تا ۳۳۰(زیاده؟Big Grin)برای دوباره خوندن درسا و برنامه‌ریزی فیدبک خوبی میده. کلا این کارو بکنین، خوبه. Big Grin


۲۳- اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
شده که درس کنار بذارم مثلا تئوری. معمولا سعی می‌کردم اون وسطا یه جوری جاش کنم که جبران شه. ساعت مطالعه که قربونش برم هی زیاد می‌شد!!!!Big Grin میانگینم ۳ بود در مجموع. ولی بهترین راه جبران، افزایش ساعت مطالعس البته تدریجی.


۲۴- اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
کلا از اول تصمیم گرفتم معماری رو بخونم


۲۵- آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
پیش میاد که نامید شه آدم. سعی کنین یه مجرب داشته باشین که وقتی با مشکل مواجه شدید کمکتون کنه. البته خدا رو شکر مانشت انقد دوستای خوبی داره که در مواقع نیاز کمک حال کنکوریا باشن. سعی نکنید مدام بخونید. هیچ تفریحتونو حذف نکنین، کمش کنین، با برنامه ریزیش کنین، حذف نکنین. مثلا من عاشق پیاده‌روی هستم و نمی‌تونستم حذفش کنم، ورزش رو به مرور حذف کردم (البته از رو تنبلی) و واقعا الان احساس پشیمونی کنم. اگه اهل ورزشین حذفش نکنین جون منBig Grin


۲۶- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
من استفاده نکردم، ولی به نظرم بعضی درسا رو که واقعا حس می‌کنین خودتونو نمی‌تونین وفق بدین باش برید کلاس. در حد یکی دو درس البته


۲۷- آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
پارسه به نظرم موسسه خوبیه. یه فورس(اجبارBig Grin) محسوب می‌شد برای من که حتما به برنامه‌هاش برسم. برنامه‌ریزی خوبی هم داره. من تو پارسه‌ها رتبه‌هام خیلی خوب بود و بم انگیزه می‌داد این رتبه‌ها و درصدا. هرچند که کنکورو اصلا خوب و در حد اون رتبه‌ها نشدم. اگه هم آزمون آزمایشیتون بد شه فورس میده که تلاشتونو بیشتر کنین (کلا آزمون آزمایشی منظورمه نه صرفا پارسه)

۲۸- تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
جمع‌بندی موفقی نداشتم نمی‌تونم خیلی نظر جامعی بدم ولی اواخر سردرگم شده بودم، چون بعضی درسا و بعضی بخشا رو یادم رفته بود و تسلطم کم شده بود ولی اگه یادداشت برداری می‌کردم خیلی خوب بود و راحت‌تر می‌تونستم جمع بندی کنم.
ولی سعی کنین حتما از یه جایی به بعد مثلا از اول بهمن جمع‌بندی کنین و سوالای کنکورای گذشته رو بزنید و تایم و درصد هم بگیرید.



۲۹- برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
شاید ۷۴ درصد (محاسباتش سنگینه و از بحث خارجهBig Grin) از شوخی گذشته از اوجم فاصله داشت. البته شاید اوجش یه هفته قبل کنکور بود که پارسه ۱ شدم ولی هفته آخر افت شدیدی کردم چون سردرگم بودم و کار خاصی نکردم. دو هفته آخر خیلی کلیدیه، خیلی.


۳۰- آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
100 درصد که تو کنکور کامپیوتر بی معنیه(Null)Big Grin ولی منطقی و انتقال و ساختمان داده و محاسبات و مهندسی و گسسته رو واقعا آماده بودم. نظریه و سیستم عامل و مدار و حس بدی داشتم نسبت بشون


۳۱- سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
وقتی دیدم ریاضی رو دور اول فقط ۳ تاشو زدم و ۴۵ دقیقه از وقتم گذشته! واقعا نامید شدم ولی می‌دونستم که در بدترین شرایطم هم نتیجم قابل قبول خواهد بود. زبان رو نرسیدم بزنم واقعا سر تخصصیا از لحاظ انگیزشی تحلیل رفته بودم که نتیجشم می‌بینیدBig Grin ولی خدا رو شکر با وجود این‌که این کنکور واسم افتضاح بود نتیجش غم‌انگیز نبود، ولی اگه روال طبیعی برای من زمان کنکور طی می‌شد، احتمالا رتبم خیلی خیلی بهتر می‌شد. ولی بازم خدا رو شکر


۳۲- آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
همیشه اول ریاضی رو می‌زدم بعد مشترک و بعدشم برمی‌گشتم اونایی که علامت زدم رو روشون فکر می‌کردم و می‌زدم و معمولا نیم ساعت زیاد می‌اومد و زبان رو می‌زدم که تو کنکور امسال نه تنها زیاد نیومد بلکه دو سه تا سوال مونده بود که حتی صورتشم یه دور نخوندم، چه برسه زبانو بزنم. تو تخصصی ها هم مدارو آخر می‌زدم.


۳۳- وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
دوست داشتم تکراری نباشه ولی دوس داشتم روتین و استاندارد باشه. تکراری و مشابه بودن خیلی جالب نیست به نظرم.


۳۴- وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
اینو بالاتر هم گفتم وقت زیاد می‌شد خیلی فرق داشت واسم. خیلی


۳۵- آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
چنتا سوالو بررسی کردم به صورت ناخواسته. یعنی یا تو مانشت دیدم یا دوستام ازم پرسیدن. هنو نگاه نکردم سوالاروBig Grin
تخمین خاصی نداشتم جز زبان صفر که درست بود. و تخصصی هم فک می‌کردم بالای ۴۰ باشه که شد :cool:14



۳۶- بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیل خیلی عامل موثریه ولی من پایه‌ی قوی‌ای نداشتم چون درس‌خون نبودم (ریاضیم ولی قوی بوده همیشه).
دانشگاه کارشناسیم که دانشگاه خوبیه تو کشور، قطعا تاثیرگذاره ولی شاید انگیزه‌ی اونایی که دانشگاه‌های کمتر مطرح هستن خیلی بیشتر باشه از ماها. شاید
برنامه‌ریزی برای کنکور نقش اصلی رو داشت.
کنکور آزمایشی هم موثره. مخصوصا از لحاظ انگیزشی
شرایط سر کنکور تو کنکور ارشد خیلی خیلی خیلی موثره. من اگه ۱۰ تا کنکور دیگه می‌دادم شاید هیچوقت انقد بد نمی‌شد شرایطم تو کنکور و نتیجم
شرایط مطالعه هم که عامل مستقیمه. قطعا نقش اساسی داره.
...



۳۷- حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
راستش خیلی دوست دارم برم تو بیزینس اگه شرایطش جور بشهBig Grin ولی اگه بخوام تو زمینه رشته‌ام کار کنم دوست دارم تو فیلد شبکه کار کنم.


۳۸- چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
توکل به خدا قطعا مهمترین عامل برای افزایش قوت قلب و رسیدن به موفقیت بیشتره.
۳۹- کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
قطعا.
خانواده، مخصوصا خواهرم و جا داره از دوستای خوبم هم تشکر کنم.



ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
مهندسی وسیستم عامل رو باید حذف می‌کردم، مدار رو باید خوب می‌خوندم و سرسری نمی‌گرفتم و نظریه رو از اول با پیترلینز می‌خوندم.


۴۰- توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
به صورت پیوسته(نه یه روز در میونBig Grin) و با برنامه‌ریزی مناسب درس بخونید. فقط صِرف خوندن باعث موفقیت نمیشه. خودتونو هم فراموش نکنین، اگه فکر می‌کنین کنکور ارشد یعنی فقط درس و زندگی تعطیل واقعا اشتباهه. خوندن برای ارشد یعنی زندگی کنین و درس را هم زندگی کنین(چه جمله‌ایTongue)
به خودتون مطمئن باشین، تلاشتونو بکنین و به این فکر کنین که شما تلاشتونو می‌کنین و حتما نتیجه مطلوب حاصل میشه.Smile



۴۱- بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟
نمیدونمBig Grin


۴۲- و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.
من خیلی دیر با مانشت آشنا شدم، ۹ روز قبل کنکور. کاش زودتر آشنا می‌شدم.Smile از همه‌ی دست اندرکاران متشکرم.
مرسی از لطفتون.
موفق باشیدShy




بیراهه رفته بودم آن شب، دستم را گرفته بود و می‌کشید زین پس همه‌ی عمرم را بیراهه خواهم رفت.
تبریک مجدد
موفق باشید
یه سوال من یه کتاب انتقال از پارسه دارم
منظورتون از شبکه پارسه این کتاب برای رشته ای اتی بایدباشه درسته؟
(30 اردیبهشت 1392 01:59 ق.ظ)shahbazi نوشته شده توسط: [ -> ]تبریک مجدد
موفق باشید
یه سوال من یه کتاب انتقال از پارسه دارم
منظورتون از شبکه پارسه این کتاب برای رشته ای اتی بایدباشه درسته؟
مرسیSmile
آره میدونم چیو میگین. اون خیلی کامل نیست. مخصوصا 2 3 فصل آخزش. اگه شبکه رو بخرین بهتره
اسم کامل کتاب چیه؟
مصاحبتون خیلی خوب بود جواباتون کامل بود
جنبه ی فان شخصیتتون فک کنم خیلی بالاست Big Grin
راستشو بگم تو مصاحبه هایی که خوندم از ماله شما خیلی لذت بردم
موفق باشید
(30 اردیبهشت 1392 07:34 ب.ظ)viona نوشته شده توسط: [ -> ]راستشو بگم تو مصاحبه هایی که خوندم از ماله شما خیلی لذت بردم
موفق باشید

لطف دارین شماShy ایشالله شما هم همیشه موفق باشیدWink

(30 اردیبهشت 1392 03:33 ب.ظ)atenaa نوشته شده توسط: [ -> ]مصاحبتون خیلی خوب بود جواباتون کامل بود
جنبه ی فان شخصیتتون فک کنم خیلی بالاست Big Grin
من یه بار جواب دادم بخدا. پریــــــــــــدBig Grin هرچی میبینم نیست اینجاIdea
لطف دارین شما. گفته بودم تو اون پاسخ قبلیه، من خیلی شخصیتم عالیه(دور از شوخیBig GrinBig GrinBig Grin). ولی از شوخی گذشته سعی کردم جوابام به سوالا طوری باشه که خسته نشین وسطش Tab رو ببندید.Big Grin
امیدوارم مفید بوده باشه واستونRolleyes موفق باشیدShy

(30 اردیبهشت 1392 02:54 ب.ظ)shahbazi نوشته شده توسط: [ -> ]اسم کامل کتاب چیه؟

شبکه های کامپیوتری دکتر حقیقت(برای دانشجویان IT)
یه چی تو این مایه ها.جلدش مشکیه
Smile
ضمن تبریک، از اینکه وقت گذاشتین و مصاحبه خوب و مفید (و صد البته شادBig Grin) واسه مانشتی ها انجام دادین ممنونم.
راستی درباره مهندسی به نظرتون کتاب مومن زاده گرایش برق (راهیان ارشد)یا محمود کریمی(نصیر ) میتونه تضمینی باشه واسه ۱۰۰% زدن؟!
ممنون از مصاحبه جالبتون (هم محتواش هم شوخیاش)
کاملو عالی بود
همیشه موفقو شاد باشید
(01 خرداد 1392 12:46 ق.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]ضمن تبریک، از اینکه وقت گذاشتین و مصاحبه خوب و مفید (و صد البته شادBig Grin) واسه مانشتی ها انجام دادین ممنونم.
راستی درباره مهندسی به نظرتون کتاب مومن زاده گرایش برق (راهیان ارشد)یا محمود کریمی(نصیر ) میتونه تضمینی باشه واسه ۱۰۰% زدن؟!
راستش من هیشکدوم از این دو تارو نخوندم. یکی از دوستام کریمی داشت راضی بود خیلی. ولی اگه جسارت نشه خدمت استاد کریمی، باید بگم ایشونم کنکور بدن فک کنم نتونن تضمین کنن تو اون شرایط و وقت محدود و سوالای غلط و استرس و ... 100 درصد بزننBig Grin(میزنن بابا شوخی کردم)

ولی شما بخون ایشالله هر 4 تا رو درست میزنی، کار نشد نداره. Smile پارسه و کریمی هر دو خوبن ولی دقیق بخون و تست زیاد حل کن. پارسه تو متن درسش تست خوب زیاد داره البتهSmile

(01 خرداد 1392 12:50 ب.ظ)rata نوشته شده توسط: [ -> ]ممنون از مصاحبه جالبتون (هم محتواش هم شوخیاش)
کاملو عالی بود
همیشه موفقو شاد باشید

خواهش میکنم انجام وظیفه بودShy
شما هم موفق باشید همیشهShy
بازم مرسی آقا امید.
ایشالا در تمام مراحل زندگیت شاد و موفق باشی و امیدوارم درگیر درس و پروژه ارشد شدی ماها رو فراموش نکنی و بتونیم از تجربیاتتون استفاده کنیم.
(01 خرداد 1392 06:11 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]بازم مرسی آقا امید.
ایشالا در تمام مراحل زندگیت شاد و موفق باشی و امیدوارم درگیر درس و پروژه ارشد شدی ماها رو فراموش نکنی و بتونیم از تجربیاتتون استفاده کنیم.

قربانت آریا جان(اگه راست گفته باشه ID تBig Grin)
شما هم همینطور، عزیز.Smile ما در خدمت دوستان هستیم. ایشالله سالای آینده مصاحبه شما رو ببینیمShy
موفق باشیدCool
(01 خرداد 1392 09:19 ب.ظ)omidranjbar نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 06:11 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]بازم مرسی آقا امید.
ایشالا در تمام مراحل زندگیت شاد و موفق باشی و امیدوارم درگیر درس و پروژه ارشد شدی ماها رو فراموش نکنی و بتونیم از تجربیاتتون استفاده کنیم.

قربانت آریا جان(اگه راست گفته باشه ID تBig Grin)
شما هم همینطور، عزیز.Smile ما در خدمت دوستان هستیم. ایشالله سالای آینده مصاحبه شما رو ببینیمShy
موفق باشیدCool

ایشالله همینجوری بشه. من که عزمو جزم کردم.
حالا که اینجوری شد الان میرم درستش می کنم!
در واقع پوریا هستم!
(01 خرداد 1392 10:04 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 09:19 ب.ظ)omidranjbar نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 06:11 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]بازم مرسی آقا امید.

قربانت آریا جان(اگه راست گفته باشه ID تBig Grin)

ایشالله همینجوری بشه. من که عزمو جزم کردم.
حالا که اینجوری شد الان میرم درستش می کنم!
در واقع پوریا هستم!

پوریای عزیزShy قبولت داریم آقا پوریا. عالیه
(01 خرداد 1392 10:13 ب.ظ)omidranjbar نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 10:04 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 09:19 ب.ظ)omidranjbar نوشته شده توسط: [ -> ]
(01 خرداد 1392 06:11 ب.ظ)arya_sad نوشته شده توسط: [ -> ]بازم مرسی آقا امید.

قربانت آریا جان(اگه راست گفته باشه ID تBig Grin)

ایشالله همینجوری بشه. من که عزمو جزم کردم.
حالا که اینجوری شد الان میرم درستش می کنم!
در واقع پوریا هستم!

پوریای عزیزShy قبولت داریم آقا پوریا. عالیه

آقا پس سال دیگه شریف(یا تهران) می بینمت.فقط جایی نری تا من بیام.
اینو میگن ارزش!!Shy
صفحه‌ها: 1 2
لینک مرجع