![]() |
تدریس در ایلام - نسخهی قابل چاپ |
تدریس در ایلام - mosavat - 13 تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱ ب.ظ
خدمت کلیه اعضای تالار و بخصوص جناب تنهایی و اعضای قدیمی سلام : موافقین دسته جمعی یه سوالی از دکتر بپرسیم ؟ و اون سوال هم این باشه که : جناب تنهایی ! تجربه تدریس ترم گذشته تون( در دانشگاه ایلام )چطوری بود ؟ سبک تدریس دانشگاهی به نظرتون چه جوری باشه بهتر هست ؟ ( از نظر بیان مطالب ، اداره کلاس ، بازدهی کلاس ، بارم بندی و جو عمومی کلاس ) بالاخره کدوم سیستم بارم بندی رو انتخاب کردین ؟! ۴ - ۴ - ۲ یا .... ؟ ![]() کلا از تجربه تدریستون تعریف کنین .... |
RE: تدریس در ایلام - admin - 14 تیر ۱۳۹۰ ۰۶:۵۷ ب.ظ
در مورد ایلام، به نظرم شرایط خیلی خاصی حاکم بود. من با دانشجوهایی مواجهه بودم که علاقهای به برنامهنویسی نداشتن. دانشجوهایی که ۹۰ درصدشون رشته آیتی یا نرمافزار رو اشتباه انتخاب کرده بودن. توی این عدم علاقه دانشگاه ایلام هم نقش بسزایی داشته. نبود استاد متخصص، مدعو بودن بیشتر اساتید و عدم تسلط به خاطر رشته تخصصی نبودن اساتید یکی از مشکلات اصلی دانشگاه ایلام بوده است. فضای دانشگاهی بسیار بسته و محدود و مقاومت در برابر تغییرات از دیگر ویژگیهای دانشگاه ایلام بود. من با دانشجوهایی مواجهه بودم که دغدغه اصلی اونها نمره ۱۰ گرفتن بود و نه چیز دیگهای. من بدون هیچگونه شناختی نسبت به این جو دانشگاه ایلام وارد معرکه شدم. سعی کردم در طول ترم سعی کردم با دادن پروژهها، تمرینها و کوییزهایی که سر کلاس درس مطرح میشد بچهها رو تشویق کنم. سعی میکردم با بچهها دوست باشم، سعی در تغییر فضای خشک استاد دانشجویی داشتم. به نظر من سبک تدریس استاد کاملاً به دانشگاهی که توش تدریس میکنید بستگی داره. شیوه من واسه دانشگاه ایلام اصلا مناسب نبود. شاید اگه بار دیگه این دروس رو توی دانشگاه ایلام تدریس کنم طور دیگهای رفتار کنم. در مجموع من اصلاً رضایتی از تدریس توی ایلام نداشتم. تعطیلات بسیار زیادی توی طول ترم به وجود اومد. گرد و خاک هم مزید بر علت شد که ترمی که باید ۱۶ هفته کلاس داشته باشه ۱۲ هفته بیشتر تشکیل نشه. خدا رو شکر میکنم که فعلاً از معرکه ایلام راحت شدم. به نظرم درس دادن توی دانشگاه ایلام تواناییهای فراوانی (غیر علمی) میخواد. من با دانشجویانی مواجهه شدم که به راحتی برگه سفید امتحانی رو تحویل میدادن. خوشحالم که این دوران کوتاه به پایان رسید. |
تدریس در ایلام - Br2012 - 15 تیر ۱۳۹۰ ۰۲:۳۰ ق.ظ
دکتر شان شما بالاتر از این جاهاست! شما باید جایی تدریس کنید که یکی مثل خودتون تربیت بشه نه جایی که برگه سفید بدن کمیت مهم نیست کیفیت مهمه. اسم برگه سفیدو آوردی من ناراحت شدم چه برسه به شما افسوس که استعداد های مارو همین تعصبها نسبت به شهرو استانمون ممکنه خراب کنه!!! دکتر تنهایی نباید خودشو درگیر این تعصبها بکنه |
تدریس در ایلام - javadjj - 15 تیر ۱۳۹۰ ۰۳:۳۰ ق.ظ
خیلی جالب بود نقدتون دکتر این مشکل در حال حاضر توی خیلی از دانشگاهای ما حاکمه متاسفانه مشکل اصلی خیلی از دانشجوها عدم مطالعه کتب اصلی درس هستش و فقط و فقط جزوه استاد و انگار که برای نمره گرفتن می جنگند با استاد و دروس و کتابها و وقتی به زور ۱۰ میگیرند شیرینی هم میدن و احساس خوشی دارند در صورتی که اصلا براشون مهم نیست درس چی بود برای چی بود کاربردش چی بود اخر کار همه تقصیر رو به گردن اساتید میندازن که هیچی به ما یاد ندادند. اینا تجربیاتی بود که تو این یکی دوسال در کلاس های تدریس خصوصی که با دانشجوها داشتم بیشترو بیشتر درک کردم. |
تدریس در ایلام - admin - 15 تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۲۹ ب.ظ
این مشکل توی دانشگاههای سطح پایین مثل ایلام خیلی زیاده. توی دانشگاههای سطح بالا دانشجویان حق انتخاب داشتن و با چشمانی باز هر رشتهای که دوست داشتن انتخاب کردن. اما ایلام طرف چند تا رشته رو پشت سر هم زده که فقط قبول بشه. ولی من مشکل اصلی رو از اساتید میدونم. دانشجوها اونقدرها هم تفاوت ندارند. |
RE: تدریس در ایلام - blackhalo1989 - 16 تیر ۱۳۹۰ ۰۱:۲۵ ب.ظ
این جو بی انگیزگی خیلی بده. اونایی که انگیزه دارن رو هم سرد میکنه. بدتر از اون استدایی هستن که خوب درس نمیدن و آدم رو از درس زده میکنن. توی برنامههای مشاوره کنکور تلویزیون صحبت میشه که چجوری استرس رو فراموش کنن یا چجوری درسی که علاقه ندران رو بخونن. در حالی که این دید کاملا غلطه.استرس رو نباید فراموش کرد، باید بهشون یاد بدن چطور نابودش کنن با منطقی برخورد کردن.به جائی که بهشون کمک کنن رشته مورد علاقه رو انتخاب کنن راه سازش با درسهایی که علاقه ندران رو نشون میدان. هدف اکثر دانش آموزها شده دانشگاه رفتن و نه تحصیل در رشته مورد علاقه. به جای اینکه سعی کنن دید درستی از دانشگاه ایجاد کنن و سعی کنن این فرهنگ رو بسازن که "همه نباید دانشگاه برن بلکه اونایی که علاقه دارن باید رشته مورد علاقشون رو دنبال کنن"، میان کنکور رو حذف میکنن. دلیل معضل شدن کنکور این نیست که تستیه بلکه دلیلش اینه که متقاضی به شکل غیر منطقی زیاد شده. حذف کنکور فقط پاک کردن صورت مسئلست. میان ظرفیت دانشگاهها رو زیاد میکنن که "جوون مردم سرش گرم باشه".آخه این چه راه حلیه؟!!بعد هم میان "افزایش افراد متخصص" رو حسن زیاد شدن ظرفیت دانشگاهها اعلام میکنن. یکی نیست بگه آخه کسی که به زور پدر مادر یا مدرک رفته دانشگاه، توی رشته ای که یه ریزه بهش علاقه نداشته درس خونده چه تخصصی داره؟!! متاسفانه ما ایرانیا عادت داریم در برخورد با مشکلات سادهترین راه رو که همون حذف صورت مسئلست رو انتخاب میکنیم به جای اینکه دلایل مشکلات رو شناسایی کنیم. |
RE: تدریس در ایلام - Jabar-Asadi - 16 تیر ۱۳۹۰ ۰۲:۲۵ ب.ظ
(۱۴ تیر ۱۳۹۰ ۰۶:۵۷ ب.ظ)admin نوشته شده توسط: در مورد ایلام، به نظرم شرایط خیلی خاصی حاکم بود. من با دانشجوهایی مواجهه بودم که علاقهای به برنامهنویسی نداشتن. دانشجوهایی که ۹۰ درصدشون رشته آیتی یا نرمافزار رو اشتباه انتخاب کرده بودن. توی این عدم علاقه دانشگاه ایلام هم نقش بسزایی داشته. نبود استاد متخصص، مدعو بودن بیشتر اساتید و عدم تسلط به خاطر رشته تخصصی نبودن اساتید یکی از مشکلات اصلی دانشگاه ایلام بوده است. فضای دانشگاهی بسیار بسته و محدود و مقاومت در برابر تغییرات از دیگر ویژگیهای دانشگاه ایلام بود. من با دانشجوهایی مواجهه بودم که دغدغه اصلی اونها نمره ۱۰ گرفتن بود و نه چیز دیگهای. ============== سلام دکتر تنهایی . اول اینکه شما استاد مایی و بنده در حدی نیستم که راه و چاه رو نشون بدم پس جسارت من رو ببخشید ..... من فک نمی کنم شما هر چی هم احساس دین کرده باشید و خواسته باشید با صرف وقت و انرژیتون توی دانشگاه های درجه سه یا درجه دو کاری بکنید راه به جایی ببرید . این جور دانشگاهها کلا محدودیت هستن .از دربون دانشگاه بگیر تا رئیس دانشکده و ریاست دانشگاه ..... باید جایی کار کنید که برای زحماتتون ارزش قایل بشن چه مادی، چه معنوی . من خودم توی یکی از دانشگاهها درس خوندم، مسئولاش هیچ علاقه ای به تغییر و زحمت دادن به خودشون نیستن، هر کاری بخواید انجام بدید کلی افراد غیر متخصص در موردش نظر میدن و چون درکی روشن از کل قضایا ندارن تلاشهاتون تو نطفه خفه میشه . حیفه عمر که بخوایید اینطوری حروم کنید .... اینکه دیگه نمی رید واقعا خوبه ........ |
RE: تدریس در ایلام - mosavat - 16 تیر ۱۳۹۰ ۰۳:۰۱ ب.ظ
ولی من فکر میکنم تجربه تدریس در ایلام( مخصوصا اینکه زادگاهشون هم هست )تجربه لازمی بود خود ذات تجربه کردن محیطهایی که با محیط اصلی تحصیل آدم قدری متفاوت هست میتونه بسیار ارزنده باشه، شخصا فکر میکنم چند ماه حضور در ایلام در نگاه کلان و آینده نگرانه چندان لطمه ای به کارهای دکتر نمیتونه زده باشه، در عوض تجربه های بسیاری نصیب ایشون شده( از تجربه رفت و آمدهای پی در پی بین شهری و تجربه روش تدریس و اداره کلاس گرفته تا طرز برخورد با دیگر اساتید همکار و دانشجویان و کارمندان دانشگاه و .... ) به نظرم کسی که سختی و رنج سفر رو به خودش هموار میکنه و حاضر میشه حداقل برای یک مدت محدود و موقتی، در جایی تدریس کنه که کیلومترها از محل سکونتش و خانواده اش به دور هست به مراتب موفقتر از افرادی خواهد شد که حاضر نیستند از شعاع ۵۰ کیلومتری تهران پا فراتر بگذارند جدای از اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه ایلام یا سطح علمی دانشجوهاش چه طوری بوده، من صرف تجربه تدریس در ایلام رو برای جناب تنهایی تجربه ارزنده ای میدونم |