زمان کنونی: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲, ۰۹:۳۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هر آنچه که باید از آزمون تافل بدانیم

ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۲, ۱۲:۰۵ ق.ظ
هر آنچه که باید از آزمون تافل بدانیم
درباره آزمون :
آزمون تافل ( TOEFL ) یکی از چندین آزمون بین المللی است که موسسه‌ی ETS برگزار می‌نماید. هدف ازاین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون دهنده بر اساس مهارت‌های چهارگانه ی خواندن، شنیدن،سخن گفتن،ونوشتن است.این آزمون در حال حاضر به دو شکل PBT و iBT برگزار می شود. سابقا آزمون دیگری به نام CBT برگزار می شد که به مرور زمان با پیدایش اینترنت و فرآیند تسهیل آزمون ها در سرتا سر دنیا ، توسط آزمون iBT جایگزین شد.آزمون PBT نیز به تدریج در حال منسوخ شدن میباشد و تعداد برگزاری آزمون های آن فقط در کشورهایی که دسترسی به اینترنت ساده نیست ، به تعداد محدود همچنان ادامه دارد.توصیه می شود اگر در ابتدای مسیر هستید بررسی های لازم را در جهت مشکلاتی که ممکن است در مسیر این آزمون باشد بررسی نموده و با علم به این قضیه آن را انتخاب نمایید.چرا که در مقام مقایسه با آزمون iBT این آزمون در تعداد بسیار کمتری برگزار می شود. همچنین برخی دانشگاه ها و اساتید با علم بر اینکه این آزمون مانند iBT بخش گفتاری شما را مورد سنجش قرار نمی دهد ، در طی فرآیند درخواست پذیرش ،شمارا موظف به شرکت در مصاحبه ی تلفنی یا اینترنتی می کنند. لذا شرکت در آزمون PBT عملا در بیشتر موارد راه مناسبی در جهت پنهان سازی ضعف گفتاری شرکت کننده نخواهد بود .

آزمون اینترنتی تافل ( Internet Based TOEFL - iBT ) :
تفاوت عمده ی آزمون iBT با دو نوع دیگر تافل ، افزوده شدن بخش Speaking و حذف بخش Structure از آن می باشد. سیاست سازمان ETS آن است که این آزمون را رفته رفته جایگزین امتحان PBT نماید. شیوه ی سنجش در این آزمون واقعی‌تر است و هر ۴ مهارت زبان در آن مورد سنجش قرار می‌گیرند. در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها هر دو آزمون PBT و iBT را می‌پذیرند اما به کسانی که به دنبال دریافت Teacher Assistantship هستند توصیه می‌شود تا در آزمون نوع iBT شرکت نمایند چرا که یکی از شرایط پذیرش شما به عنوان استادیار نمره ی بخش گفتاری می باشدو برخی دانشگاه ها حتی برای این مورد حداقلی برای مثال نمره ی ۲۲ رامعین میکنند. در ابتدای ظهور امتحان iBT تصور دانش‌آموختگان بر این باور بود که این امتحان از لحاظ ارزیابی سخت‌تر است، اما امروزه می‌توان مزیت‌های فراوانی همچون دسترسی به زمان‌های متعدد ثبت‌نام،وجود مراکز آزمون متعدد در شهرهای مختلف ایران ، تقویت اعتماد بنفس شرکت کننده از این جهت که در کلاسهای زبان خارجی در آینده مشکلی از جهت فهم دروس نخواهد داشت و کوتاه بودن زمان آماده شدن نمرات و گزارش به دانشگاه های مورد نظر را اشاره نمود.در این آزمون شما قادر خواهید بود مهارت های فردی خود را در جهت نت برداری ، درک مطالب ، تلفیق مطالب درک شده و شنیده شده در یک مجموعه نوشتاری واحد و تسلط در برقراری ارتباط با افرادی که به زبان انگلیسی مکالمه می کنند ، تقویت نمایید.این آزمون از ۴ بخش ۳۰ نمره ای تشکیل شده است و تقریبا ۴ ساعت به درازا می کشد. نمره این امتحان از ۱۲۰ می باشد و نمره بالای ۱۰۰ در این امتحان در اکثر موارد نمره خوبی تلقی می شود. اگر چه بخش Structure‌ به صورت یک بخش مجزا در این آزمون مشاهده نمی شود اما باید در نظر داشته باشید که در قسمت گفتار و نوشتار شما به دانش در زمینه ی ساختار نیاز دارید بنابراین برای آماده سازی برای این آزمون توصیه می شود ابتدا مدتی دامنه ی لغت خود را به کمک کتب مرجع تقویت نموده و ضعف خود در بخش گرامر را نیز برطرف نموده سپس به تقویت مهارت های چهارگانه بپردازید. قطعا تقویت گرامر به شما کمک میکند تا در بخش نوشتار جملاتی زیباتر و با گرامری در سطح بالاتر بکار برده و خود را شایسته ی دریافت نمره ی بالاتر از طرف داوران ETS نمایید. دقیقا این مورد در بخش گفتار نیز قابل توجه خواهد بود.ایرادات گرامری پیش پا افتاده در بخش گفتار تا حدودی چشم پوشی می شود اما اشکالات گرامری بزرگ تاثیر بدی در نمره ی شما در این بخش خواهد گذاشت.گرامری که برای این آزمون نیاز است نه خیلی سطح بالا بوده و نه خیلی ابتدایی. بهترین کتابی که پاسخگوی نیاز گرامری شما خواهد بود کتاب: ((Grammar In Use (Intermediate) آقای مورفی میباشد. شما مختارید از کتب پیشرفته تر استفاده نمایید و نمرات بالاتری کسب نمایید اما تجربه نشان میدهد که این کتاب بیشتر نیازهای موجود را برطرف مینماید.

»» تفاوت Long Format و Short Format :
بطور کلی می توان امتحان iBT را از نظر نحوه ی برگزاری به ۳ صورت ذیل دسته بندی کرد . که به ترتیب اولویت عبارتند از :
بخش Reading آن short format و بخش Listening آن long format است . (در بیشتر موارد این مورد مشاهده شده است ) .
بخش Reading آن long format و بخش Listening آن short format است .
بخش Reading آن long format و بخش Listening آن long format است . (این مورد بسیار بندرت به چشم می خورد )
قاعده آن است که شما در آزمون موظف هستید ۳ متن Reading و ۶ بخش Listening داشته باشید. اما اگر در پشت سیستم خود نشسته اید و بعد از پاسخ دادن به ۳ Reading که اصولا اولین بخش آزمون است متوجه می شوید که به جای انتقال به بخش بعدی یک Reading جدید برای شما بازمی شود تعجب نکنید. به احتمال ۹۹ در صد شما شرکت کننده ایی می باشید که ۴ Reading دارد و به این حالت Reading Long Format می گویند. میتوانید اینطور نتیجه بیگیرید که بخش Listening شما قطعا ۶ مورد بیشتر نخواهد بود. در این حالت شما ۲۰ دقیقه بیشتر از کسانی که Reading Short Format هستند باید به بحث Reading بپردازید . اینطور گفته میشود که یکی از این متون نمره ایی در بر ندارد اما شما چون نمی دانید کدامیک ،بهتر است در هر ۴ مورد تمام توان خود را بکار ببرید و از شیوه های غیر استادارد حدس زدن و غیره برای یافتن این Reading بپرهیزید. قطعا شرکت کننده ایی که برای این آزمون کاملا آماده باشد نیازی به شیوه های غیر متعارف برای یافتن Reading بدون بارم نخواهد داشت.
معادل این قضیه برای Listening صادق است با این تفاوت که شما هنگامی که بخش Reading را به اتمام رساندید و اگر ۳ متن بیشتر نبود باید خود را آماده ی بخش Listening Long Format کنید. به این مفهوم که شما به جای دو بخش ۱۷ دقیقه ایی قطعا ۳ بخش ۱۷ دقیقه ایی Listening خواهید داشت. در مورد زمان در این بخش باید محتاط تر عمل نمایید . در بخش Reading شما ۸۰ دقیقه زمان دارید و مختارید بین ۴ متن Reading به هر کدام می خواهید بپردازید و زمانبندی عملا در دستان شماست. اما در بخش Listening چنین رویکردی تنها به سرعت مکالمات و پاسخگویی شما به سوالات بستگی دارد. هنگامی که تایمر ۱۷ دقیقه ی اول را نشان داد شما یک مکالمه بین دو نفر می شنوید و سوالات آن را پاسخ می گویید و سپس دو سخنرانی ( Lecture )‌ توسط دو استاد ارائه می شود که بعد از هر کدام باید به سوالات پاسخ گویید. حالا که شما در بخش Listening شرکت کننده ی Long Format می باشید بعد از هر ۱۷ دقیقه و عملا هر ۳ Listening یک توقف کوتاه و بعد بخش بعدی آغاز می شود. شما باید خود را آماده ی شنیدن ۳ مکالمه و ۶ سخنرانی ( Lecture ) توسط ارائه دهنده ها بکنید. این بخش شاید در نظر کمی خسته کننده تر از معادل آن در Reading باشد لذا در زمان تمرینات پیش از آزمون ، خود را به شنیدن طولانی مدت انگلیسی عادت دهید تا در طی آزمون خستگی تمرکز شما را کم نکند. کوچکترین عدم تمرکزی در این بخش به قیمت از دست رفتن نکات کلیدی صحبت سخنران تمام شده و شما قادر نخواهید بود به سوالات با اطمینان کامل پاسخ دهید خصوصا که معمولا در قسمت های خاص که سخنران با سرعتی تند تر از بخش های دیگر صحبت میکند و اصولا حاوی Idiom یا Expression است شما بدون تمرکز کافی قادر نخواهید بود منظور او را متوجه شوید.
فرمت سوم که بسیار به ندرت اتفاق افتاده حالتی است که هر دو بخش به صورت Long خواهد بود. میتوانید امیدوار باشید که این حالت برای شما اتفاق نمی افتد.

بخش خواندن( Reading ) :
بخش ریدینگ در امتحان به این صورت است که ابتدا متنی ۴ یا ۵ پاراگرافه نمایش داده می شود و پس از آن سوالات ۴ گزینه ای درباره متن پرسیده می شود. شما با فرمت این سوالات در کتب مرجع بخوبی آشنا می شوید. پس از پاسخ گویی به سوالات، متن دوم نمایش داده می شود و پس از آن سوالات مربوطه و این روند تا پایان یافتن تعداد مشخص شده متن ها ادامه دارد. پس از پاسخ گویی به سوالات امکان بازگشت به سوالات جواب داده شده (و یا جواب نداده شده!) قبلی و تصحیح و پاسخ گویی مجدد به آن ها وجود دارد. دکمه ای در بالای صفحه وجود دارد که با کلیک بر روی آن فهرست شماره سوالات به نمایش در می آید و وضعیت پاسخ گویی در جلوی شماره سوال و به صورت Answered و Not Answered نشان داده می شود. با کلیک بر روی سوال مربوطه ، سوال مورد نظر نشان داده می شود ( در طول امتحان راهنمایی های لازم بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود ).تنظیم وقت و اختصاص دادن زمان مورد نیاز به هر متن در این بخش به عهده ی آزمون دهنده می باشد.در نوع Long Format شما ۸۰ دقیقه دارید و میتونید به راحتی در بین متون به هر کدام نیاز است زمان بیشتری اختصاص دهید. اصولا زمانی که تایمر شما به ۵ دقیقه ی پایانی نزدیک میشود شما یک حالت چشمک زن و صدای زنگ کوتاهی را می شنوید که جهت هشدار دادن به آزمون دهنده می باشد که ۵ دقیقه بیشتر از زمان شما باقی نمانده است.در نوع Short Format سه متن داده می شود. مدت زمان پاسخ گویی در این مدل ۶۰ دقیقه می باشد و همانند مدل قبل تنظیم و اختصاص دادن زمان برای هر متن به عهده آزمون دهنده می باشد. لازم به ذکر است که تمرین بر صفحه رایانه بسیار موثرتر از خواندن بر برگه خواهد بود چرا که تندخوانی برصفحه رایانه در مدت زمان معین عامل مهمی در موفقیت این بخش می‌باشد. برای مثال مهارت تندخوانی متنی با ۳۰۰ کلمه در مدت زمان حدودا ۲ دقیقه با احتساب درک ۵۰ درصدی مطلب سرعت مناسبی است. در کل عادت به سریع خواندن مطالب در موضوعات مختلف مفید خواهد بود. تمرین و تکرار نمونه متن های منابع مختلف و تکرار مشاهده لغات مشابه مهارت داوطلب را افزایش خواهد داد. متن های داده شده در این بخش موضوعات مختلفی را از علوم مختلف مانند Biology,Archaeology , History, Astronomy , Psychology, Botany , Physics, Environmental science ,Philosophy , Business management , Business Correspondence , Literature , Public health class , Music education , Geography,American History ,Science ,Linguistic, ... شامل می شود ولی این مسئله نباید باعث نگرانی آزمون دهنده شود. چرا که برای پاسخ گویی به سوالات نیازی به داشتن اطلاعات قبلی درباره این علوم نبوده و تمام موارد و اطلاعات لازم برای پاسخ گویی به سوالات در متن مورد نظر آورده می شود. نکته قابل توجه این است که تافل نمره منفی نداشته و به همین دلیل توصیه می شود حتی اگر جواب سوالی را نمی دانید سوالات را بی جواب نگذارید.

بخش شنیداری ( Listening ) :
بخش شنیداری این امتحان شامل مکالمات بلند و لکچر های درسی می‌باشد و مکالمات کوتاه دو نوع دیگر تافل در آن وجود ندارد. همچنین از لحاظ سرعت پخش شدن از دو نوع دیگر سخت‌تر می باشد. البته اگر داوطلب خود را با این شیوه امتحان تطبیق داده باشد ، مشکلی نخواهد داشت و نمی‌توان گفت که به طور کلی این امتحان از انواع دیگر سخت‌تر است.در بسیاری از منابع آماده سازی تافل iBT معمولا به داوطلبین توصیه می‌شود که در ضمن گوش دادن به مکالمات از شنیده‌های خود نت‌برداری کنند ولیکن نکته قابل تامل این است که داوطلب باید بتواند ضمن گوش دادن به دقت مطالب مهم را به خاطر بسپارد. چرا که مکث کردن مقطعی بر قسمتی از مطالب به منظور نت‌برداری کامل، امکان فهمیدن مطالب متعاقب را کمتر خواهد نمود. البته می‌توان با نت‌برداری از کلمات کلیدی و یا علامات اختصاری برای پاسخ‌گویی بهتر به سوالات استفاده کرد. در سوالات این بخش تاکید بیشتر بر درک داوطلب از مطالب در توان پاسخگویی به سوالات است و اسامی خاص و یا جزئیات حاشیه‌ای مد نظر نمی‌باشند.بخش لیسنینگ در امتحان همانند بخش ریدینگ به دو صورت long و short می باشد. در این قسمت داوطلب به وسیله هدست به لیسنینگ ها گوش می دهد.در این بخش هر سه لیسنینگ یک پکیج را تشکیل می دهند و به این صورت است که ابتدا آزمون دهنده به یک لیسنینگ گوش داده (لیسنینگ اول از پکیج اول) و پس از پایان آن سوالات مربوط به آن نمایش داده می شود، در هر لیسنینگ معمولا ۵-۶ سوال پرسیده می شود (قبل از شروع لیسنینگ نمی توان سوال ها را دید)، پس از آن لیسنینگ دوم پخش شده و بعد سوالات آن شروع می شود و سپس لیسنینگ سوم پخش می شود. پس از پایان سوالات لیسنینگ سوم، پکیج دوم شروع می شود(آزمون دهنده باید توجه کند که زمان زیادی را صرف پاسخ گویی به یک سوال نکند، زیرا ممکن است برای جواب دادن به بقیه ی سوالات آن پکیج دچار کمبود وقت شود!). سوالات به صورت تک تک نمایش داده شده و پس از پاسخ گویی به سوال امکان بازگشت به سوال و تصحیح و یا پاسخ گویی آن ،بر خلاف قسمت ریدینگ ، وجود ندارد. هنگام پاسخ گویی به سوالات تایمر کار می کند (به صورت معکوس ) و هنگام پخش لیسنینگ ها تایمر تا شروع دوباره سوالات متوقف می شود . با تمرین نمونه تستهای منابع شناخته شده به این مهم می‌توان دست یافت که موضوعات این بخش ( و حتی بخش های دیگر ) حول و حوش موضوعات مشابهی همچون اطلاعات در مورد موضوعات رایج در محیط دانشگاه برای دانشجویان و مطالب معمول و ساده در کلاس هایی همچون Biology,Archaeology , History, Astronomy , Psychology, Botany , Physics, Environmental science ,Philosophy , Business management , Business Correspondence , Literature , Public health class , Music education , Geography,American History ,Science ,Linguistic, ... می‌باشند . همچون امتحانات دیگر با تمرین و تکرار گوش دادن به نمونه‌ ها و چک کردن لغات جدید بر روی متن شنیده شده به راحتی میتوان حتی نمره کامل را بدست آورد چرا که پاسخ‌ها در این بخش از اعمال سلیقه مصححین مصون می‌باشند . این بخش نیز همانند بخش ریدینگ نمره منفی نداشته به همین دلیل توصیه می شود به تمامی سوالات پاسخ داده شود.

بخش گفتاری ( Speaking ) :
پس از استراحت ۱۰ دقیقه بعد از بخش خواندنی و شنیدنی از شما درخواست خواهد شد که برای پاسخگویی این بخش بازگردید. این قسمت شامل سه بخش می باشد که در هر بخش دو سوال مشابه به هم مطرح می‌شوند. در بخش اول یک موضوع عمومی داده می شود که در سوال اول معمولا تعریفی از رخدادهای عمومی و سوال دوم نقدی بر رد و یا تایید موضوعی از جانب شما خواهد بود. در این بخش به شما ۱۵ ثانیه زمان داده می شود تا پاسخ خود رامرور نموده و پس از اتمام، ۴۵ ثانیه در مورد آن صحبت کنید. زمان سنج صفحه رایانه زمان را دقیقا به شما نشان خواهد داد.
در بخش دوم ابتدا عنوان موضوعات سوال از هدفن پخش میشود، سپس یک متن بصورت خواندنی روی صفحه ظاهر میشود که ۴۵ ثانیه زمان دارید تاآنرا بخوانید در این زمان شما میتوانید نکات را بر برگه ای که به شما داده شده یادداشت کنید. در همین باره گفتگویی ما بین دونفر (در سوال اول) و یک سخنرانی در کلاس درس(در سوال دوم) از هدفن نیز پخش می شود. بعد از آن، یک سوال از این دو مورد پرسیده می شود. که ۳۰ ثانیه زمان برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صحبت کردن دارید.
در بخش سوم یک گفتگو مابین دونفر (در سوال اول) و یک سخنرانی در کلاس درس(در سوال دوم) از هدفن پخش می شود و یک سوال در توصیف مکالمات و سخنرانی پرسیده می شود که در این بخش نیز ۳۰ ثانیه برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید.نکته مهمی که خود برگزار کننده امتحان(ETS) نیزهمواره برای این بخش تاکید داشته این است که باید بتواند در وهله اول پاسخی " منسجم" و " واضح" از خود ارئه دهد. در ضمن برای قسمتهایی که شامل متن و گفتگو و یا سخنرانی در کلاس درس می‌باشند، باید به موارد مهم و کلیدی در ضمن پاسخ اشاره نمود. با مرور درنمونه پاسخ‌ های ارائه شده در فروم برای این بخش به این نتیجه می توان رسید که بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان نمرات بالا نصیب کسانی خواهد شد که مضمون اصلی را با ساختار گرامری صحیحی به طور واضح ارائه نمایند و نیازی به دارا بودن لهجه غلیظ انگلیسی نیست .
برای مهارت یافتن در این بخش در ابتدا داوطلب باید از تسلط بر صحیح ارائه نمودن پاسخ های خود از لحاظ گرامری اطمینان حاصل کند. چرا که بخشی از مهارت های گرامری داوطلب در این بخش ارزیابی خواهد شد. در ادامه داوطلب باید با ضبط نمودن پاسخ های خود به موضوعات مختلف و گوش دادن به انها نقاط قوت و ضعف خود را دریافته و در مدیریت زمانبندی نیز تسلط یابد. نکته دیگر این است که داوطلب باید بتواند مطالب ارئه شده در گفتگو و یا سخنرانی را به طور کامل و با بیان خود در زمان تعیین شده ارئه کند. البته نکات مهم در اولویت قرار دارند و نمیتوان به کل مطالب در مدت زمان ۶۰ ثانیه اشاره کرد. ولیکن مطمئنا نمرات خوب زمانی حاصل می‌شنوند که داوطلب بتواند مضمون کلی را با دقت و با استفاده از لغات جدیدی که در ذهن خود دارد بیان نماید. بدیهی است که استفاده از لغات بهتر و ارائه جملات قوی نمره بالاتری را به ارمغان خواهد آورد. نت برداری در این بخش در ضمن گوش دادن به موضوعات می‌تواند کمک به سزایی داشته باشد. نکته مهم دیگر در ارتباط با این بخش این است که در هنگام پاسخگویی به سوالات داوطلب ضمن تنظیم میکروفون(که حتما توسط برگزارکنندگان آزمون نیز راهنمایی‌های لازمه انجام خواهد گرفت)، باید با صدای واضح و رسا صحبت کند تا از ضبط شدن صدای خود اطمینان یابد. چرا که بوده‌اند کسانی که به خاطر صحبت‌ کردن با صدای آرام ، صدایشان به خوبی ضبط نشده و نمره خوبی نگرفته‌اند.البته نیازی به داد زدن نمی باشد، و باید از این مساله خودداری کرد زیرا موجب ایجاد مزاحمت برای سایر داوطلبان می شود.

بخش نوشتاری ( Writing ) :
در بخش نوشتاری این امتحان دو قسمت وجود دارد.درسوال اول ابتدا برای داوطلب متنی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه ای بر صفحه رایانه پدیدار می‌شود که داوطلب ۳ دقیقه زمان برای مطالعه آن دارد. در این زمان داوطلب باید سعی کند که موضوع و مطالب کلی را به خاطر بسپارد که نیازی به نت‌برداری نیست زیرا در هنگام تایپ متن دوباره این متن نیز در صفحه ظاهر می‌شود.سپس یک بخشی توسط هدفن مطالبی در تایید و یا رد متن ارائه شده شنیده می‌شود.در این زمان داوطلب باید حتما مطالب مهم را نت‌برداری نماید. پس از آن سوالی در این باره پرسیده شده و داوطلب باید در هنگام نوشتن متن خود با تلفیق مطالب متن داده شده و مطالب شنیده شده نوشتاری مستدل ارائه نماید.زمان نوشتن ۲۰ دقیقه بوده و متن باید حاوی حداقل۱۵۰-۲۰۰ لغت باشد. سوال دوم این بخش همچون تافل ورقه‌ای شامل یک سوال با مضمون عمومی است که ارئه یک متن ۵ پاراگرافی با رعایت اصول نوشتاری مناسب برای تافل کافی است. زمان پاسخگویی به این متن ۳۰ دقیقه و نیز باید حداقل حاوی ۳۰۰ کلمه باشد. در هنگام نوشتن هر دو متن تعداد کلمات نوشته شده در بالای صفحه نشان داده می‌شوند .
»»» منابع writing را از این آدرس در فروم دریافت نمایید .
»»» منابع مطالعاتی گرامر را نیز می‌توانید از این آدرس دریافت نمایید .
در صورتی که زمان چندانی برای شرکت در امتحان ندارید، با شرکت در کلاسهای مکالمه وقت خود را تلف نکنید تا مهارت تکلم خود را برای بخش تکلم این امتحان یا برای اینکه در خارج از کشور به مشکل بر نخورید، افزایش دهید. بعد از امتحان اگر وقت کردید می توانید به این کلاسها بروید. شما صرفا باید حول موضوعاتی که در این امتحان مطرح می‌شود در طی زمان‌هایی که گفته شد صحبت کنید و نه بیشتر.اگر چه مطالب امتحان تافل iBT گسترده‌تر از امتحانات دیگر به نظر میرسد ولیکن این آزمون نیز همچون همه امتحانات دارای فرمت خاصی است که تنها با تکرار بر منابع خود امتحان و استفاده از نمونه تستها می‌توان بر آن مسلط شد .
این امتحان مطمئن‌ترین نوع امتحان در ایران است ، زیرا :
۱ . همیشه ثبت نام آن ظرفیت دارد .
۲ . کارنامه به سرعت صادر می‌شود .
۳ . اگر خدای نکرده امتحان را خراب کردید به سرعت می‌توانید برای امتحان مجدد خود را آماده و ثبت نام کنید .
۴ . کسانی که به دنبال کمک مالی " حل تمرینی Teacher Assistant TA" می‌باشند با گرفتن نمره خوب در بخش تکلم می‌توانند شانس خود را برای دریافت کمک مالی افزایش دهند .
۵ . کسانی که در بخش نوشتاری دارای تبحر هستند می‌توانند امتیاز کل خود را در امتحان افزایش دهند چون این نمره این بخش در نمره کل این امتحان محاسبه می‌شود .

منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۹
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sulduz , Lonely Palm , MoonRise , atti joon , maneshty , sybarite , Amir V , احسان مومنی , khadi , tohidi4503 , matrix.h32 , student_92 , مهرانگیز , aminmazi , saeidkhan , mslinkin001 , hannah , mrsh1372 , mrm.sary , computerman , RinoOo
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۲, ۰۶:۵۷ ب.ظ
هر آنچه که باید از آزمون تافل بدانیم
ممنون از توضیحاتتون/
میشه لطف کنید در مورد IELTS هم توضیح بدید و تفاوتش با تافل را و اینکه کدوم سختتره اگه بخواییم برای دکترای داخل مدرک زبان ارائه کنیم شما کدوم یکی را توصیه میکنید ...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۵ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۲ ب.ظ، توسط sybarite.)
هر آنچه که باید از آزمون تافل بدانیم
(۰۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۶:۵۷ ب.ظ)didar نوشته شده توسط:  ممنون از توضیحاتتون/
میشه لطف کنید در مورد IELTS هم توضیح بدید و تفاوتش با تافل را و اینکه کدوم سختتره اگه بخواییم برای دکترای داخل مدرک زبان ارائه کنیم شما کدوم یکی را توصیه میکنید ...
MSZ عزیز ، این سوال من هم هست . اگر در مورد زبان برای دکترای داخلی اطلاعاتی دارید لطفا بگید . چند تن از دوستان من در مقطع دکترا بجای ایلتس اکادمیک ، تافل رو پیشنهاد دادن نظر شما چیست ؟ ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریحان
ارسال:
۱۹ تیر ۱۳۹۲, ۰۹:۵۸ ب.ظ
RE: هر آنچه که باید از آزمون تافل بدانیم
(۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۰ ب.ظ)sybarite نوشته شده توسط:  
(05 تیر ۱۳۹۲ ۰۶:۵۷ ب.ظ)didar نوشته شده توسط:  ممنون از توضیحاتتون/
میشه لطف کنید در مورد IELTS هم توضیح بدید و تفاوتش با تافل را و اینکه کدوم سختتره اگه بخواییم برای دکترای داخل مدرک زبان ارائه کنیم شما کدوم یکی را توصیه میکنید ...
MSZ عزیز ، این سوال من هم هست . اگر در مورد زبان برای دکترای داخلی اطلاعاتی دارید لطفا بگید . چند تن از دوستان من در مقطع دکترا بجای ایلتس اکادمیک ، تافل رو پیشنهاد دادن نظر شما چیست ؟ ممنون
من در این مورد کمی تحقیق کردم و متوجه شدم بین گرایش های مختلف دکترا نمره تافل ۵۰۰ تا ۵۵۰ باید احراز بشه . البته اکثرشون ایلتس رو هم می پذیرن با نمره ای حدود ۵/۵ . اما عمومیت اونها و همچنین ترجیح دانشجویان روی تافل هست .
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: kimiagar


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Video صد فیلمی که باید قبل از مرگ دید؟ sama2010 ۱۵ ۸,۶۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: gerdoo_456
  برنامه ریزی و کارهایی که باید انجام بدم fatemesoleimani ۲۰۸ ۶۱,۵۱۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ق.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  راهنمای کامل برای آزمون تافل mavin1200 ۱ ۲,۴۰۰ ۱۵ دى ۱۳۹۷ ۰۵:۲۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  نکته های مهم که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید در نظر داشته باشید resanehlab ۰ ۱,۷۴۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۰۳:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: resanehlab
  کلماتی که خوب است معانی آن را بدانیم! (دیتاسنتر) αɾια ۶ ۳,۶۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  آنچه مردان در مورد ازدواج و مهریه باید بدانند H-Arshad ۰ ۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  قویترین بسته جزوات کدینگ لغات زبان (۵۰۴ و ۱۱۰۰ و تافل) با ۲۵ درصد تخفیف ali.arr74 ۰ ۲,۲۷۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: ali.arr74
  ساختار Website RFP شما چگونه باید باشد؟ دارکوب۱ ۰ ۱,۸۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۲:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: دارکوب۱
  ۵۰۴, تافل,۱۱۰۰ کلمه festival ۳ ۴,۹۶۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: festival
  مواردی که قبل از کاشت مو باید بدانید hamid.radami ۱ ۱۴ ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: cavalier

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close