زمان کنونی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۸:۱۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار حوزه آموزش عالی در آذر ماه ۹۲

ارسال: #۱۶
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۰۳:۰۳ ق.ظ
موافقت با برگزاری چند آزمون در سال/ عدم تغییر کنکورهای ارشد و دکتری آزاد (آذر ۹۳)
وجه مشترک دانشگاه آزاد و پیام نور هم در اینه که هر دو با بی تدبیری تمام اقدام به پذیرش دانشجو کردن که فقط از هم سبقت بگیرن این وسط هیچ کدام از مسولین این دانشگاه ها به این فکر نکردن که آیا امکانات وتجهیزات و اساتید لازم برای پذیرش اینهمه دانشجو رو دارند یانه. واینجوری شد که فلان دانشگاه رشته مهندسی هوا فضا میگرفت ولی دوتا کامپیوتر نداشت که آموزشگاه کامپیوتر ۱ رو برگزار کنه!!
جدیدا هم که مجازی و پردیس و هزار تا اسم دیگه دراومده که فقط اسمشون فرق داره و ظرفیتشون هم داره بیشتر از دولتی میشه، ظاهرا این وسط فقط دانشگاهای دولتی اضافین. دوستان پشت کنکوری :عجله کنید تا حذفش نکردن!
(با عذر خواهی از مدیر که در پست خبری مطلب گذاشتم دیگه رو دلم مونده بود!)

ریشه ی اعتقاد از آنجا خشک می شود
که بخواهند تحمیلش کنند...


باید دنبال شادی ها گشت، غمها خودشان ما را پیدا می کنند
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۷
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۱۶ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آذر ماه ۹۲
مقرری دانشجویان بورسیه خارج تا ۵۰ درصد افزایش یافت/ دیون دانشجویان پرداخت شد
مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: میزان مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور از سال ۸۹ ثابت مانده بود و رایزنان علمی و نمایندگان ایران در خارج از کشور همگی بر افزایش میزان مقرری اتفاق نظر داشتند. از این رو بین ۱۰ تا ۵۰ درصد مقرری این دانشجویان افزایش می یابد. این افزایش به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت رسیده و به زودی به تصویب دولت نیز می رسد. پس از تصویب در دولت این مصوبه از تاریخ ۱ فروردین سال ۹۳ اجرایی می شود.

بحث دیون باقیمانده از سال ۸۷ نیز موضوع دیگری بود که با پیگیری سازمان امور دانشجویان و وزارت اقتصاد این دیون نیز تأیید، ابلاغ و تأمین اعتبار شد. میزان این دیون را ۵ میلیارد تومان بوده و تا پایان سال ۹۱ را تسویه کردیم.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation
ارسال: #۱۸
۱۱ آذر ۱۳۹۲, ۰۲:۳۰ ب.ظ
توقف تبدیل بورس خارج به داخل (آذر ۹۲)
رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: هم دانشجویانی که متقاضی بورس دکتری داخل هستند و هم دانشجویانی که متقاضی بورس خارج هستند باید در آزمون دکتری که وزارت علوم برگزار می کند، شرکت کنند. دیگر تبدیل بورس خارج به داخل نخواهیم داشت و هرکسی در نوع بورسی که مشخص کرده و پذیرفته شده اعزام خواهد شد.

دکتر مجتبی صدیقی صبح امروز در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو به وضعیت بورس های داخل و خارج اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر بورس داخل و خارج از طریق پنج مسیر محقق می شد.

>> بخشی از این مسیر این بود که براساس فراخوانی که هر ساله اعلام می شد، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در این فراخوان شرکت می کردند و براساس ضوابط گذشته که حداقل معدل و سوابق پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی لحاظ می شد بعد از جمع بندی تعدادی از این دانشجویان پذیرفته می شدند.
در پذیرش دانشجویان آزمونی وجود نداشت و بورس دکتری خارج، بخش قابل توجهی از این افراد به دلیل کمبود اعتبارات به بورس داخل تبدیل می شد

>> پس بر این اساس یک عده از دانشجویان از طریق فراخوان بورس خارج اعزام می شدند و عده ای نیز بدون آزمون وارد دوره دکتری داخل کشور می شدند.

>> مسیر سوم این بود که مربیان دانشگاه ها بر اساس معرفی دانشگاه پس از گذراندن مصاحبه در بورس داخل پذیرفته می شدند و عمده بورس این افراد به بورس داخل تبدیل می شد و تعداد اندکی به خارج اعزام می شدند.

>> یک مسیر دیگر هم این بود که اعزام بورس از طریق بخشنامه ادامه تحصیل ایثارگران وزارت علوم و دانشگاه ها صورت می گرفت که این بخشنامه حدود دو سال است اجرایی می شود، ایثارگران وزارت علوم و دانشگاه ها با کسب حداقل معدلی که مشخص شده به دوره دکتری داخل کشور معرفی می شوند.

>> یک مسیر دیگر نیز حدود یکسال است که شروع شده، دکتری پژوهش محور است که براین اساس دانشگاه با صنعت ارتباط پیدا می‌کند و براساس قرارداد صنعت و دانشگاه دانشجو برای ادامه تحصیل در دوره دکتری پژوهش محور در دانشگاه مشغول به تحصیل می شود که در حال حاضر تعداد کمی در دوره دکتری پژوهش محور تحصیل می‌کنند و تعدادشان قابل توجه نیست.

در تمام این مسیرها آزمونی پیش بینی نشده و همه بر اساس آیین نامه و ضوابط وزارت علوم در مورد آنها تصمیم گیری شده و این امتیاز به آنها داده می شد و بعد با مصاحبه علمی و عمومی، ارزیابی صورت می گرفت و در شورای مرکزی بورس جمع بندی صورت می گرفت و تحصیل دانشجویان آغاز می شد.

صدیقی اضافه کرد: برای اینکه فضای رقابتی و فضای عادلانه را ایجاد کنیم تصمیم گرفته شد از این پس هر کس تمایل دارد در خارج از کشور با استفاده از بورس، ادامه تحصیل دهد، حتما باید در آزمون دکتری سازمان سنجش شرکت کند که در دفترچه دکتری که هفته پیش منتشر شده، ستونی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور مشخص شده و قریب به اتفاق رشته ها نیز، بورس دکتری خارج مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم دانشجویانی که متقاضی بورس دکتری داخل هستند و هم دانشجویانی که متقاضی بورس خارج هستند باید در آزمون دکتری که وزارت علوم برگزار می کند، شرکت کنند و دانشجویان می توانند هم بورس داخل و هم خارج را انتخاب کنند. برای ادامه تحصیل با استفاده از بورس تحصیلی شرکت در آزمون سازمان سنجش ضروری است.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: دیگر تبدیل بورس خارج به داخل نخواهیم داشت و هرکسی در بورسی که مشخص کرده و پذیرفته شده اعزام خواهد شد.

صدیقی تاکید کرد: کلیه تعهدات قبلی که توسط همکاران قبلی برای بورسیه های داخل و خارج پیش بینی شده همچنان به قوت خود باقی است تغییر سیاست ها شامل پرونده های قبلی نمی‌شود؛ چراکه ما معتقدیم تغییر سیاست نباید مشکلی برای افراد ایجاد کند.

وی افزود: با وجود اینکه در قریب به اتفاق رشته ها دست دانشجویان را برای بورس خارج باز گذاشته ایم، ولی اعزام در رشته هایی صورت خواهد گرفت که ضروری هستند و امکان انتخاب به این معنی نیست که در تمام این رشته ها اعزام صورت می گیرد . همچنین دانشجویان باید از شرایط خاصی مانند معدل، سوابق پژوهشی و شاخص های دیگر که بعدا اعلام خواهد شد، برخوردار باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: ما فکر می کنیم یک رقابت سراسری به طریق آزمون شرایط را سالم نگاه می دارد تا اینکه وزارتخانه رأسا خود در مورد آن تصمیم بگیرد.

صدیقی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان قصد ندارد در وظایف گزینش اخلاقی و اعتقادی این افراد وارد شود، بحث های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی را حوزه های مربوطه دنبال می کنند.

وی از دیگر سیاست های سازمان امور دانشجویان به توسعه دوره های دکتری کوتاه‌مدت داخل اشاره کرد و افزود: ۴۱۳ نفر در حال حاضر بورسیه خارج از کشور هستند که در ۲۷ کشور مشغول تحصیل هستند. در سال جاری ۴۹۱ نفر از دوره کوتاه‌مدت بورس خارج استفاده کرده اند و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از امکانات بورس داخل در حال استفاده هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۴۶ هزار دانشجو برای استفاده از تسهیلات ارزی به سامانه تسهیلات ارزی مراجعه و ثبت نام کرده اند که ۲۹ هزار نفر از آنها، پسر و ۱۷ هزار نفر دختر هستند، ۶۳ درصد متأهل، ۳۷ درصد مجرد هستند که از این افراد ۴۰ درصد در مقطع دکتری، بیش از ۴۳ درصد در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

صدیقی ادامه داد: در ۱۷ کشور تعداد این دانشجویان بیش از ۵۰۰ نفر است، بیشترین دانشجویان ایرانی که از تسهیلات ارزی استفاده می کنند، اول در کشور مالزی، سپس آمریکا و کانادا هستند که این تعداد ۸۸ درصد دانشجویان را تشکیل می دهد و ۱۲ درصد بقیه دانشجویان در ۵۱ کشور دیگر تحصیل می کنند.

وی افزود: از نظر گروه تحصیلی نیز ۵۴ درصد مهندسی، ۲۷ درصد علوم انسانی، ۷ درصد علوم پایه، ۶ درصد هنر و ۴ درصد در علوم زیستی مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص تعهد وثیقه این دانشجویان نیز گفت: نهادهای نظارتی و دیوان محاسبات تاکید دارند که ارز تحصیلی به دانشجویانی تعلق گیرد که به وزارت علوم تعهد می سپارند و حرف ما این است که این دانشجویان شامل اخذ وثیقه نمی شوند، وثیقه از افرادی دریافت می شود که براساس قانون از سوی وزارت علوم اعزام شده باشند.

صدیقی ادامه داد: رای نهادهای نظارتی دراین زمینه که آیا دانشجویانی که با هزینه شخصی اعزام شده اند و از تسهیلات ارزی استفاده می کنند نیز باید وثیقه بسپارند که این موضوع به زودی اعلام می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص بازگشت دانشجویان ستاره‌دار نیز گفت: مسیر بررسی متقاضیان بازگشت در هیات های گزینش همچنان دنبال می شود، درخواست ها بررسی می شود تا وقتی که به نتیجه برسد، نظر نهادهای مسئول نیز گرفته می شود و در حال پیگیری است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Hamed-IT
ارسال: #۱۹
۱۲ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۱۰ ب.ظ
پرسش شما از مسئولان ارشد آموزش عالی کشور چیست؟
خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو در فراخوانی پرسش‌ها، درخواست‌ها، راهکارها، انتقادات و پیشنهادات شما را درباره دانشگاه ها و نظام آموزش عالی کشور جمع آوری و منتشر می‌کند.

ایسنا که قصد دارد این مناسبت را ذیل عنوان "هفته دانشجو" برای نخستین بار مطرح کند، پرسش‌ها و انتقادات شما را جمع‌آوری و با مسئولان ارشد آموزش عالی در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌کند.

علاوه برانتشار نظرات و پیشنهادات در قالب کامنت، مخاطبان همچنین در صورت تمایل می‌توانند از طریق daneshgah@isna.ir دیدگاه های خود را در این باره مطرح کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۲۰
۱۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۰۱ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آذر ماه ۹۲
تصویب آیین نامه تشویقی چاپ مقالات اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
در نشست هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست حمید میرزاده برگزار شد، آیین نامه تشویقی چاپ مقالات اعضاء هیات علمی و دانشجویان به منظور افزایش تولید مقالات علمی بررسی و تصویب شد.

راه اندازی اتوماسیون جامع دانشگاه آزاد
یکی دیگر از مصوبات این نشست، تهیه طرح پروژه اتوماسیون جامع و سراسری دانشگاه آزاد اسلامی توسط شورای IT دانشگاه بود.
بر اساس این مصوبه، این شبکه باید به گونه ای طراحی شود که تمام معاونت ها در سازمان مرکزی و نیز تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بتوانند تمام امور اداری خود را با استفاده از این سامانه به انجام رسانند.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پ.ن : جل الخالق ! پس تا الان اتوماسیون نداشتن چکار می کردند ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۱
۱۴ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۹ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آذر ماه ۹۲
دانشجویان سئوالات خود از رئیس جمهور را مطرح می‌کنند
انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی، دانشگاه شهیدبهشتی با توجه به حضور رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی، در روز ۱۶ آذر آدرس پست الکترونیکی به نشانی info.cul.stuvp@mail.sbu.ac.ir برای طرح سئوالات دانشجویان از رئیس جمهور معرفی کرد.

این انجمن با طرح این سئوال که اگر شما به رئیس جمهور محترم دسترسی داشته باشید، چه سؤالی مطرح می کنید؟ از دانشجویان خواست تا سئوالات خود را با رئیس جمهور مطرح کنند تا سئوالات در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۱۳ آذر ۹۲
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال: #۲۲
۱۶ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۴۷ ب.ظ
پرسش شما از مسئولان سازمان سنجش چیست؟ (آذر ۹۲)
خبرگزاری دانشجویان ایران همزمان با روز دانشجو و هفته دانشجو در فراخوانی پرسش‌ها، درخواست‌ها، راهکارها، انتقادات و پیشنهادات شما را درباره آزمون‌ها جمع‌آوری و با مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور در میان می‌گذارد.

علاوه برانتشار نظرات و پیشنهادات در قالب کامنت، مخاطبان همچنین در صورت تمایل می‌توانند از طریق daneshgah@isna.ir دیدگاه های خود را در این باره مطرح کنند.

ایسنا پیش از این در قالب خبری به جمع‌آوری و انتشار نظرات و پیشنهادات درباره نظام آموزش عالی کشور پرداخت و برای پیگیری، آنها را در اختیار مسئولان امر قرار داد.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: tarane1992
ارسال: #۲۳
۱۶ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۵۱ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در آذر ماه ۹۲
تمام دانشجویان از بیمه پایه سلامت برخوردار می شوند
طی تفاهمنامه‌ای با سازمان بیمه سلامت ایرانیان تمام دانشجویان با پرداخت ماهانه ۲۰۰۰ تومان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این به مناسبت روز دانشجو از بیمه ۱/۵ میلیون دانشجوی فاقد دفترچه بیمه در کشور خبر داده و گفته بود: بر اساس دستور رییس جمهور و به مناسبت روز دانشجو ، یک و نیم میلیون دانشجویی که فاقد هر گونه دفترچه بیمه هستند با رقم کمی که در حد وسع دانشجویی باشد بیمه خواهند شد.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۲۴
۱۷ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۱۷ ب.ظ
امکان تعیین محل شرکت در امتحانات، برای دانشجویان ارشد پیام‌نور فراهم شد (آذر ۹۲)
امکان تعیین محل شرکت در امتحانات، برای پیام‌نوری‌ها فراهم شد


بر اساس آنچه در تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور آمده است، امکان تعیین محل آزمون امتحانات پایان ترم برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا فردا ۱۸ آذر ماه ۹۲ در سیستم گلستان پیام ­نور فراهم خواهد شد.

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در زمان مقرر می­‌توانند با مراجعه به سیستم گلستان پیام­ نور نسبت به تعیین محل آزمون خود اقدام کنند.

محدودیتی برای تعیین محل آزمون وجود ندارد. در تعیین محل آزمون، شهریه و استاد تغییر نمی‌کند و فقط محل آزمون تغییر می‌کند.
مهم نیست آن شهری که دانشجویان انتخاب می‌کنند رشته کارشناسی ارشد دارد یا ندارد، تنها چیزی که مهم است داشتن دانشگاه پیام نور در آن شهر است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان بدهکار بعد از پرداخت شهریه می­‌توانند در سیستم از امکان تعیین محل آزمون استفاده کنند.

همچنین لازم به ذکر است، دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند با استفاده از امکان مهمان اضطراری با موافقت مبدا و مقصد نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۵
۱۷ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۰۹ ب.ظ
زمان آغاز ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم ۹۲ (آذر ۹۲)
زمان آغاز ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم ۹۲

منصور حبیب پور گودرزی درباره زمان آغاز ثبت نام برای دریافت وام شهریه نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، گفت: تاریخ ایجاد لیست برای دریافت وام شهریه ۱۶ بهمن ماه سال جاری اعلام شده است و تمام دانشجویان دانشگاههای کشور می توانند تقاضای خود را به معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیلشان اعلام کنند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم از حداکثر ظرفیت برای بهره برداری منابع مالی به منظور تامین شهریه دانشجو استفاده کنیم؛ در ترم تحصیلی جاری هم به صد در صد تقاضاهای ارسال شده برای دریافت وام پاسخ داده شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa , سجاد۶۷
ارسال: #۲۶
۱۹ آذر ۱۳۹۲, ۰۳:۳۰ ب.ظ
نتایج مرحله نخست طرح سربازی هیأت علمی دانشگاهها اعلام شد (آذر ۹۲)
نتایج مرحله نخست طرح سربازی هیأت علمی دانشگاهها اعلام شد (آذر ۹۲)

دانشگاهها و موسسات آموزش عالی متقاضی که قبلاً نسبت به ثبت مشخصات متقاضیان در پورتال مرکز نظارت و ارزیابی اقدام کرده اند، می توانند با مراجعه به لیست مشاهده تقاضاها​ی ثبت شده نسبت به نتیجه بررسی اطلاع حاصل کرده و متقاضیان را از نتیجه بررسی آگاه سازند.

همچنین ابلاغ طرح سربازی پذیرفته شدگان به دانشگاه مربوطه ارسال شده است.

آن دسته از افرادی که به دلیل تکمیل ظرفیت در رشته های مورد تقاضا در اولویت پذیرش قرار نگرفته اند، باید در تاریخ مندرج در برگه اعزام برای گذارندن خدمت سربازی عادی به محل مندرج در آن مراجعه کنند و عواقب ناشی از عدم مراجعه به موقع متوجه مشمولین متقاضی خواهد بود.

از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نیز تقاضا می شود با توجه به کاهش سهمیه ۹۳-۱۳۹۲ اعلام شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح و تکمیل ظرفیت در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، ریاضی، آمار، مهندسی عمران، رشته های گروه علوم انسانی، فیزیک و رشته های گروه کشاورزی و دامپزشکی از ارسال تقاضاهای جدید تا پایان دوره یعنی اول شهریورماه ۹۳ خودداری کنند.

همچنین با توجه به حجم بالای کار و به منظور رسیدگی به موقع به تقاضاهای ارسالی، مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم تاکید کرد از مراجعه حضوری یا تلفنی افراد متقاضی خودداری و پیگیری های لازم از طریق نماینده آن دانشگاه یا موسسه آموزش عالی صورت پذیرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷
ارسال: #۲۷
۱۹ آذر ۱۳۹۲, ۰۴:۵۲ ب.ظ
دوره‌های MBA و DBA جزو مدارک دانشگاهی محسوب نمی‌شوند (آذر ۹۲)
دوره‌های MBA و DBA جزو مدارک دانشگاهی محسوب نمی‌شوند

حسین حسینی با اعلام این خبر، گفت: دفتر گسترش آموزش عالی عمدتا یک دوره‌های رسمی در دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد برگزار می‌کند و تمام این رشته‌ها و مراکز مجوز لازم را از دفتر گسترش وزارت علوم کسب می‌کنند ولی امروزه برخی از مراکز هستند که ما آنها را تحت عنوان آموزش آزاد می‌شناسیم و دوره‌هایی را برگزار می‌کنند که از جمله رشته‌های آن می‌توان از "MBA "و "DBA" نام برد، که مدارک آنها دانشگاهی تلقی نمی‌شود.

وی افزود: این مدارک اعطا شده از سوی مراکز آموزش آزاد صرفاً برای ارتقاء دانش کسانی است که در این حوزه آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

حسینی در خصوص صدور بخشنامه‌ای از سوی دفتر توسعه مدیریت انسانی ریاست جمهوری مبنی بر اینکه این مدارک ارزش استخدامی نیز ندارند، گفت: وقتی مدرکی صادر می‌شود باید مسئولان مراکز برگزار کننده و داوطلبان شرکت در این رشته ها نسبت به استناد و گواهی دریافت شده از دفتر گسترش آموزش عالی اطلاعات کافی را کسب کنند، در غیر اینصورت این مراکز بدون داشتن مجوز نمی‌توانند مدرک دانشگاهی صادر کنند.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷
ارسال: #۲۸
۲۰ آذر ۱۳۹۲, ۰۴:۴۱ ب.ظ
رشته رباتیک پزشکی راه اندازی می شود/ جزئیات پذیرش دانشجو (آذر ۹۲)
رئیس مرکز تحقیقات فناوری بیومدیکال و رباتیک دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی گرایش رشته رباتیک پزشکی در رشته‌ی مهندسی پزشکی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی های مرکز مطالعات و توسعه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشگام ایجاد این گرایش به صورت یک برنامه‌ی آموزشی در مقطع دکتری در دنیا است.

[تصویر:  230174_IMG09291424.jpg]

دکتر علیرضا احمدیان مدیر گروه‌ آموزشی فیزیک و مهندسی پزشکی و با اشاره به ایجاد گرایش جدید رباتیک پزشکی در زیر مجموعه رشته مهندسی پزشکی اظهار داشت: این گرایش همگام با پیشرفت دانش پزشکی در دنیا و با توجه به سابقه و توانمندی های گروه فیزیک و مهندسی پزشکی، در شهریور ماه ۹۲ در شورای گسترش وزارت بهداشت مورد تصویب قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابتدا توضیحاتی در رابطه با رشته مهندسی پزشکی ارائه کرد و افزود: رشته مهندسی پزشکی شاخه ای از تلفیق علوم پایه، مهندسی و پزشکی است که در به‌کارگیری مهارت‌های مهندسی در علوم پزشکی به‌منظور حمایت و توسعه خدمات تشخیصی، درمانی فعالیت می نماید. رشته مهندسی پزشکی، گرایش رباتیک پزشکی در مقطع دکتری به طور خاص کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد. این موضوع در ۱۰ سال گذشته توسط بسیاری از دانشگاه های تراز اول دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته و به صورت یک موضوع بین رشته ای پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه سلامت انسان‌ها را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: رشته مهندسی پزشکی دارای سه گرایش بیوالکتریک(از تلفیق پزشکی با مهندسی برق و کامپیوتر)، بیومتریال(تلفیق پزشکی با مهندسی مواد) و بیومکانیک (تلفیق پزشکی با مهندسی مکانیک) است که رسالت این رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران متفاوت از رشته های مصوب وزارت علوم است و متناسب با نیازهای حوزه درمان دیده شده و آموزش داده می شود.

مدیر گروه‌ آموزشی فیزیک و مهندسی پزشکی با بیان این که رشته مهندسی پزشکی متناسب با نیاز های حوزه درمان حرکت می کند، گفت: خوشبختانه امروزه رشته مهندسی پزشکی جایگاه خود را در راستای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و بخش های مختلف حوزه درمان پیدا کرده است.

احمدیان تصریح کرد: رشته مهندسی پزشکی ۱۴ سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گرایش بیوالکتریک ایجاد شد. در حال حاضر خواسته ها و نیاز های متنوع و بسیاری از حوزه های بالینی به این رشته ارجاع می شود، حتی در مواردی متقاضی راه اندازی رشته های جدید متناسب با نیازهایشان هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به ایجاد گرایش جدید رباتیک پزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نتایج درخشان رشته مهندسی پزشکی و بدنبال راه اندازی مرکز تحقیقات فناوری بیومدیکال و رباتیک اثر بخشی حداکثری فناوری تجهیزات پزشکی برای اولین بار در کشور، گرایش رباتیک پزشکی، به عنوان تلفیقی از رشته های مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر با رشته‌ی پزشکی ایجاد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سابقه درخشان و اقدامات مسمر ثمر رشته مهندسی پزشکی را نقطه عطفی در ایجاد گرایش رباتیک پزشکی دانست و افزود: حدود ۱۰ سال از راه اندازی آزمایشگاه جراحی رباتیک در مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گذرد که دستاوردهای بزرگی از جمله طراحی و ساخت سامانه راهبری جراحی ، ربات‌های دستیار جراح و جراحی رباتیک از راه دور و ربات‌های بازتوانی می باشد.

مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی هدف عمده از ایجاد گرایش جدید رباتیک پزشکی را تولید دانش فنی و آموزش، پژوهش، بکارگیری دستارودهای آن در خدمات سلامت و درمان و تولید ثروت عنوان کرد و گفت: تمام تاکید ما بر این است که علاوه بر بحث آموزش و پژوهش، حرف جدیدی در ارائه خدمات و تولید ثروت از علم داشته باشیم.

احمدیان ادامه داد: امروزه در دنیا، این نیاز ها از یک سو و انگیزه تولید ثروت در بخش صنعت از سوی دیگر هستند که منجر به ایجاد رشته های جدید می‌شوند در بسیاری موارد بخش صنعت به واحد های آموزشی و دانشگاهی مراجعه و در خصوص نیروی انسانی با شرایط خاص اعلام نیاز می کنند و با بر عهده گرفتن هزینه ها، شرایط ایجاد رشته و تربیت نیروی انسانی متخصص را فراهم می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری بیومدیکال و رباتیک با اشاره به جایگاه رباتیک در دنیا اظهار کرد: تکنولوژی رباتیک در همه حوزه ها به‌ویژه پزشکی رسوخ پیدا کرده است به نحوی که در حوزه پزشکی در سال ۲۰۱۲ نسبت به ۲۰۱۱ بیست درصد افزایش داشته است و در کشور ما نیز به لحاظ وجود دانش فنی و متخصصین توانمند باید این حرکت شروع می شد که خوشبختانه در دانشکده پزشکی ایجاد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: طبق بررسی هایی که توسط مرکز مطالعات توسعه ‌آموزش پزشکی دانشگاه صورت گرفته، تا کنون در دنیا رشته ای مجزا با برنامه ریزی مجزا به نام رباتیک پزشکی ایجاد نشده بلکه به صورت سرفصل و تک درس وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در دانشکده پزشکی تاکید داشتیم که استفاده از دانش رباتیک در حوزه پزشکی باید از متن نیازهای حوزه پزشکی بیرون بیاید و این افتخار دانشگاه علوم پزشکی تهران است که پیشگام بهره گیری از دانش رباتیک پزشکی در کشور شده است، و قطعاً این موفقیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی ما بسیار بیشتر از دانشگاه‌های فنی خواهد بود.

احمدیان خاطر نشان کرد: از بهمن ماه ۹۲ اولین سری از پذیرفته شدگان گرایش رباتیک پزشکی پس از انجام مصاحبه و آزمونی که توسط وزارت بهداشت برگزار شد، در گروه فیزیک و مهندسی پزشکی پذیرفته خواهند شد و آموزش آنان توسط اعضای هیات علمی گروه و همکاری اساتید مدعو از گروه بیومکانیک دانشگاه صنعتی شریف انجام خواهد شد.

وی با بیان این که تمامی دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی پزشکی (کلیه گرایش‌ها) - مهندسی مکانیک (کلیه گرایش‌ها)، مهندسی مکاترونیک، مهندسی برق (کلیه گرایش‌ها)، مهندسی رباتیک، مهندسی و علوم کامپیوتر (کلیه گرایش‌ها)، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی، انفورماتیک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فیزیوتراپی، فیزیوتراپی ورزشی، کاردرمانی، ارگونومی و پزشکی عمومی می توانند وارد رشته رباتیک پزشکی شوند، خاطر نشان کرد: برخی از دروس این گرایش به طور مشترک با حضور یک متخصص فناوری رباتیک و متخصص جراحی و سایر متخصصان حوزه پزشکی آموزش داده خواهند شد و این فرصتی است که تنها در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است.

احمدیان افزود: به عنوان یک اصل همه پایان نامه های این رشته باید یک مشاور بالینی داشته باشند تا در نهایت منجر به ایجاد محصولات کاربردی، متناسب با نیاز بخش درمان شود و امیدواریم پس از اتمام دوران تحصیل، پایان نامه هر دانش آموخته منجر به ایجاد زمینه های تولید و طراحی ربات های پیشرفته پزشکی شود.

مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی ادامه داد: تربیت نیروهای متخصص در حوزه رباتیک پزشکی نقش بسزایی در ارتقا سطح فرآیندهای جراحی خواهد داشت به گونه ای که از طرفی قادر به ارزیابی، انتخاب و نظارت در به‌کارگیری فنآوری‌های رباتیک و آموزش کاربری به منظور استفاده بهینه از تجهیزات رباتیکی در مراحل مختلف درمان از تشخیص تا مداخلات پزشکی باشد و از طرفی دیگر با طراحی و پیاده سازی سیستم های رباتیکی توانبخشی کمک شایان توجهی به فرآیندهای توانبخشی در حوزه بیماری‌های دستگاه اسکلتی عضلانی بپردازد.

مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی افزود: ممکن است به نظر برخی طراحی و تولید نمونه هایی که مشابه خارجی آنها وجود دارد کار بیهوده ای باشد اما در واقع با خرید نمونه های خارجی بحث مهم انتقال دانش اتفاق نمی افتد و مانند یک جعبه سیاه بدون اجازه دخل و تصرف در اختیار ما قرار می گیرد و در صورت خراب شدن به علت عدم دسترسی به دانش فنی بلا استفاده باقی می ماند کما این که تعدادی سامانه راهبری جراحی خارجی وارداتی به همین علت بدون استفاده هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: با ایجاد چنین رشته هایی علاوه بر ارتقا سطح بهره وری در فرآیندهای آموزش جراحی و تربیت نیروهای متخصص، طراحی و ساخت تجهیزات به روز و پیشرفته دنیا، صرفه جویی ارزی، تولید ثروت و ... در موارد بسیاری نیز موجب پایبندی نیروهای نخبه و عدم خروج آنها از کشور می شود.

مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی انجام عمل جراحی توسط ربات با نظارت جراح را جراحی با حداقل خطا و تهاجم دانست و گفت: در این روش جراح اطمینان دارد که ربات مسیر خود را می داند و به درستی حرکت می کند از این رو علاوه بر اعتمادی که برای جراح در انجام یک عمل بدون خطا ایجاد می کند موجب اطمینان بیشتر بیمار خواهد شد.

احمدیان تصریح کرد: به‌عنوان یک نمونه از دستاوردهای استفاده از فناوریهای پیشرفته در حوزه جراحی با استفاده از سامانه راهبری جراحی (نویگیشن) بالغ بر ۶۰۰ عمل جراحی در ۳۰ بیمارستان کشور در حوزه مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی و ۷۰۰ عمل جراحی لاپاروسکوپی با ربات دستیار جراح (روبولنز) در ۴ بیمارستان انجام شده است که خود گواهی متقن بر کارآیی این سیستم است و در اقدامات بعدی امیدورایم فرآیندهای نمونه برداری و بیوپسی ها نیز با استفاده از ربات ها صورت پذیرد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima.sr68 , انرژی مثبت , maneshty , fulgent , Aseman7
ارسال: #۲۹
۲۰ آذر ۱۳۹۲, ۱۱:۲۰ ب.ظ
رشته رباتیک پزشکی راه اندازی می شود/ جزئیات پذیرش دانشجو (آذر ۹۲)
ثبت نام ازمونش کی هست؟ یعنی اولین ورودی هاشو گرفته؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۰
۲۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۶ ب.ظ
RE: رشته رباتیک پزشکی راه اندازی می شود/ جزئیات پذیرش دانشجو (آذر ۹۲)
(۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب.ظ)zahra256 نوشته شده توسط:  ثبت نام ازمونش کی هست؟ یعنی اولین ورودی هاشو گرفته؟

"رشته مهندسی پزشکی، گرایش رباتیک پزشکی در مقطع دکتری به طور خاص کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد."

"از بهمن ماه ۹۲ اولین سری از پذیرفته شدگان گرایش رباتیک پزشکی پس از انجام مصاحبه و آزمونی که توسط وزارت بهداشت برگزار شد، در گروه فیزیک و مهندسی پزشکی پذیرفته خواهند شد و آموزش آنان توسط اعضای هیات علمی گروه و همکاری اساتید مدعو از گروه بیومکانیک دانشگاه صنعتی شریف انجام خواهد شد. "

"وی با بیان این که تمامی دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد رشته های [ذکر شده در متن خبر] می توانند وارد رشته رباتیک پزشکی شوند ، خاطر نشان کرد: برخی از دروس این گرایش به طور مشترک با حضور یک متخصص فناوری رباتیک و متخصص جراحی و سایر متخصصان حوزه پزشکی آموزش داده خواهند شد و این فرصتی است که تنها در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است."

جدول زمان‌بندی ثبت نام آزمون‌های وزارت بهداشت :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fulgent , انرژی مثبت


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۲۳۷ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  آموزش زبان ترکی ( آذری ) Eternal ۱۴۶ ۶۰۱,۷۶۰ ۰۳ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: yeni_iran_1290
  فیلم آموزش ساختمان داده negin_bt ۰ ۱,۰۲۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: negin_bt
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۲۹۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۵۲ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۴,۱۰۸ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۲,۰۷۷ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدی ها + مکالمه وحشتناک واقعی cyruskingsolomon ۰ ۱,۷۲۳ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  اصطلاحات انگلیسی با رنگ‌ها آموزش زبان انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۱,۶۶۲ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close