زمان کنونی: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۲۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار حوزه آموزش عالی در بهمن ماه ۹۲

ارسال:
۰۱ بهمن ۱۳۹۲, ۱۲:۱۶ ب.ظ
اخبار حوزه آموزش عالی در بهمن ماه ۹۲
شرایط شرکت در بورس دکتری دانشگاه آزاد/ حق انتخاب تنها یک اولویت وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که ارسال تقاضا تا اسفندماه ادامه دارد، متقاضیان بورس نیز امکان شرکت دارند.

دانشگاه آزاد اعلام کرد بورسیه تحصیلی شامل متقاضیانی می شود که حداکثر ۲ سال پس از موافقت با بورسیه آنها، از رساله دکتری خود دفاع کنند و در صورت عدم تحقق این موضوع، مطابق با قرارداد، تمام ضرر و زیان ها از متقاضی دریافت می شود.

در حال حاضر فقط می توان یک واحد دانشگاهی را انتخاب کرد و امکان انتخاب چند اولویت وجود ندارد. جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد برای استان صورت می گیرد و واحد دانشگاهی انتخاب شده اولویت فعلی محل خدمت است.

دانشگاه در هر زمانی می تواند محل خدمت عضو هیأت علمی را طبق نیازهای واحدهای دانشگاهی تغییر دهد.

در صورتیکه پس از ثبت اولویت، درخواست تغییر واحد دانشگاهی وجود داشته باشد باید قبل از اتمام فراخوان با در دست داشتن مدارک شناسایی به واحد انتخاب شده، مراجعه شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۲ بهمن ۱۳۹۲, ۰۳:۰۵ ب.ظ
سهم مصاحبه و سوابق تحصیلی در کنکور دکتری/ ۲۰ درصد مصاحبه؛ ۵۰ درصد سوابق
سهم مصاحبه و سوابق تحصیلی در کنکور دکتری/ ۲۰ درصد مصاحبه؛ ۵۰ درصد سوابق

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برخی جزئیات بخش مصاحبه آزمون دکتری ۹۳ خبر داد و گفت: در آزمون دکتری مصاحبه تنها ۲۰ درصد سهم دارد.
سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص پاسخگویی به سوال نمایندگان درباره وزن کنکور دکتری سال ۹۳، گفت: در این جلسه توضیحات لازم ارائه و مباحث فنی مطرح شد، نمایندگان نیز نظرات موافق و مخالف مفیدی در این باره اعلام کردند.

وی ادامه داد: مقرر شد در جلسه دیگری که طی چند روز آینده برگزار خواهد شد، مباحث کارشناسی مطرح شود.

معاون حقوقی با یادآوری اینکه در کنکور دکتری ۹۳، وزن آزمون ۳۰ و وزن مصاحبه ۷۰ درصد اعلام شده است، تاکید کرد که برای برخی نمایندگان در ارتباط با وزن ۷۰ درصدی مصاحبه، شبهاتی ایجاد شده بود.

نصیری قیداری با ارائه توضیحاتی در این باره، اظهار داشت: نباید این شبهه ایجاد شود که ۷۰ درصد وزن برای کل مصاحبه در نظر گرفته شده است، بلکه ۲۰ درصد، وزن مصاحبه و ۵۰ درصد مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است.

به گفته معاون حقوقی وزارت علوم، اینکه دانشجو در دوران تحصیل خود چه سوابق آموزشی دارد و چه نمراتی کسب کرده، در وزن ۵۰ درصدی سوابق علمی می گنجد.

وی ادامه داد: استادانی که در کمیته ارزیابی هستند با صرف وقت کافی داوطلب را با پرسش و پاسخ ارزیابی می کنند تا توان و دید علمی، سهم در نوشتن مقالات علمی و سایر موارد شناسایی شود و ۲۰ درصد وزن مصاحبه در این مرحله اعمال می شود.

معاون حقوقی وزارت علوم، ابراز امیدواری کرد که این نحوه سنجش و پذیرش دانشجو، به پذیرش دانشجویان شایسته در مقطع دکتری کمک کند.

نصیری قیداری همچنین درباره شیوه جدید پذیرش دانشجو در مقطع دکتری با برگزاری آزمون و مصاحبه، ابراز امیدواری کرد که این شیوه هر سال کامل تر شود.

وی تاکید کرد که کارشناسان هر ساله با توجه به آمارهای سازمان سنجش نقاط قوت و ضعف این شیوه پذیرش دانشجوی دکتری را بررسی می کنند.

به گفته معاون حقوقی وزارت علوم، به زودی شیوه نامه برگزاری آزمون دکتری به دانشگاههای کشور ابلاغ می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa , Aurora , ppositiveenergy , انرژی مثبت
ارسال:
۰۵ بهمن ۱۳۹۲, ۱۰:۴۹ ق.ظ
ذکر عنوان "پردیس خودگردان" در مدارک تحصیلی/ تایید اعتبار مدارک
ذکر عنوان "پردیس خودگردان" در مدارک تحصیلی/ تایید اعتبار مدارک

علیرغم اعلام مسئولان پیشین وزارت علوم مبنی بر عدم درج عنوان " پردیس خودگردان" در مدارک تحصیلی، اما مدیر کل گسترش وزارت اعلام کرد این عنوان در مدارک دانش آموختگی قید می شود.
حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر، گفت: بر اساس مصوبات شیوه نامه پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان که مصوب دولت قبلی است، تاکید شده نوع و شیوه پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان در زمان فراخوان باید به اطلاع داوطلبان رسانده شود.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر در نحوه صدور مدرک باید با تغییر شیوه نامه همراه شود؛ در شیوه نامه فعلی نیز اعلام شده نوع و محل تحصیل باید در مدرک تحصیلی قید شود.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید این موارد را به صورت شفاف به اطلاع دانشجویان برسانند که حین تحصیل ابهامی ایجاد نشود، درباره اعتبار این مدارک، تاکید کرد: این پردیسها وابسته به دانشگاههای مادر کشور هستند؛ بر اساس قانون سه دانشگاه مادر استان یا دانشگاه تخصصی اجازه پذیرش دانشجو دارند و به تمام دانشگاهها مجوز راه اندازی این پردیسها داده نشده است. بنابراین اعتبار این دسته مدارک مورد تایید دانشگاه مادر و وزارت علوم است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , neda_Network
ارسال:
۰۵ بهمن ۱۳۹۲, ۱۰:۵۰ ق.ظ
فعالیت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد در پنجشنبه ها
فعالیت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد در پنجشنبه ها

با صدور بخشنامه ای از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه به دبیرخانه هیات امناهای استانی، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این بخشنامه آمده است: با توجه به ضرورت ایجاد امکان همسازی اساتید سایر دانشگاه ها با واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و فراهم آوردن فرصت بیشتر برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان در این دانشگاه، واحدها و مراکز آموزشی به ویژه در دوره های تحصیلات تکمیلی، ترتیبی اتخاذ کنند تا با فراهم آوردن امکان ارائه خدمات اداری و پشتیبانی توام با صرفه و صلاح و بکارگیری حداقل نیروی انسانی مرتبط با فعالیت های آموزشی و بنا به صلاحدید هیات امنای استانی و روسای واحدها و همراه با نظارت نمایندگان تام الاختیار اینجانب در استان ها، نسبت به فعال سازی واحدها و مراکز آموزشی در روزهای پنج شنبه با رعایت ۴۴ ساعت کارکرد هفتگی کارکنان دانشگاه اقدام کنند.

همچنین در بخشنامه مذکور ساعات کار روزانه کارکنان واحدهای ستادی و سازمان مرکزی که ضرورتی به فعالیت در روزهای پنجشنبه ندارند از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۶/۱۰ تعیین شده است و ساعت کار مازاد بر آن در صورت نیاز و ضرورت به همکاری آنان حداکثر ۱۲۰ ساعت به عنوان اضافه کار محاسبه شود.

در این بخشنامه ساعات کاری واحدها و مراکز آموزشی در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷/۳۰ تا ۱۵ و روزهای پنجشنبه ۷/۳۰ تا ۱۳ تعیین شده است و ساعات کارکرد مازاد بر آن در صورت نیاز و ضرورت به همکاری آنان به عنوان حداکثر ۱۲۰ ساعت محاسبه می شود.

پرسنل سازمان سما و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش و کادر حفاظت دانشگاه ، مشمول ضوابط و مقررات مربوط به خود بوده و همانند گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ppositiveenergy
ارسال:
۰۶ بهمن ۱۳۹۲, ۰۲:۱۶ ب.ظ
آخرین اخبار از مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور
آخرین اخبار از مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور

مدیر کل بورس واعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مقرری ۶ ماه اول سال آینده دانشجویان بورسیه خارج از کشور بعد از ابلاغ بودجه و تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
به گزارش مهر، میزان مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور از سال ۸۹ ثابت مانده بود و رایزنان علمی و نمایندگان ایران در خارج از کشور همگی بر افزایش میزان مقرری اتفاق نظر داشتند برهمین اساس افزایش مقرری بورسیه‌های خارج از کشور به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت رسید و قرار شد این موضوع به تصویب هیات دولت نیز برسد و از ابتدای سال آینده مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور بسته به کشور محل تحصیل بین ۱۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

دکتر احمد غلامی - مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: افزایش مقرری بورسیه‌ها در دستور جلسات هیات دولت قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال این موضوع طرح و تصویب شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تا پایان سال افزایش مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور تصویب شود از ابتدای سال ۹۳ لازم الاجرا خواهد بود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان درباره پرداخت مقرری سال آینده دانشجویان بورسیه خارج از کشور نیز گفت: مقرری سال آینده این دانشجویان بعد از ابلاغ بودجه قابل پرداخت است تا زمانی که بودجه ابلاغ نشود اعتباری وجود ندارد که پرداخت شود.

وی افزود: از یک ماه گذشته جمع آوری لیست دانشجویان مشمول مقرری در حال آماده شدن است و به محض ابلاغ بودجه و تامین اعتبار مقرری ۶ ماه اول دانشجویان بورسیه خارج پرداخت می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۶ بهمن ۱۳۹۲, ۰۲:۲۰ ب.ظ
۴۳ رشته تحصیلی جدید به تصویب رسید
۴۳ رشته تحصیلی جدید به تصویب رسید

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد ۳ رشته تحصیلی دوره کاردانی ، ۱۰رشته دوره کارشناسی ،۲۲ رشته دوره کارشناسی ارشد و ۸ رشته دوره دکتری در دانشگاههای کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد رشته های تحصیلی دوه کاردانی کاردان فنی عمران ـ کارهای عمومی ساختمان ، نقشه کشی معماری ـ معماری و ساختمان ـ کارهای عمومی ساختمان در مؤسسه آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی وحدت به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.

همچنین این شورا با ایجاد رشته های تحصیلی کارشناسی علوم ورزشی در مرکز آموزش عالی کاشمر، مدیریت صنعتی درمرکز آموزش عالی الشتر ، مهندسی کشاورزی ـ ترویج و آموزش کشاورزی دردانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ، مهندسی ماشینهای صنایع غذایی در دانشگاه تبریز،مهندسی مکانیک بیوسیستم در دانشگاه مراغه و مهندسی عمران ، مکانیک، پزشکی ، برق و شیمی در پردیس خودگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موافقت کرد.

براساس این گزارش، شورای گسترش آموزش عالی همچنین با ایجاد رشته‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ایران‌شناسی گرایشهای ایران شناسی ـ فرهنگ مردم، آداب و رسوم و میراث فرهنگی و ایران‌شناسی ـ تاریخ در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، بهداشت آبزیان در دانشگاه شهرکرد، مدرسی معارف اسلامی در دانشگاه کاشان، زیست شناسی ـ فیزیولوژی گیاهی در دانشگاه پیام نور مرکز رامسر موافقت کرد.

همچنین ایجاد رشته های زبان و ادبیات فارسی گرایش کودک و نوجوان در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد ، ریاضی کاربردی ـ تحقیق در عملیات در دانشگاه پیام نور مرکز بوئین زهرا، ریاضی محض ـ جبر در دانشگاه پیام نور مرکز شاهرود، ریاضی محض ـ ترکیبات و نظریه گراف در دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق و شیمی آلی در دانشگاه پیام نور مرکز ایلام به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

براساس تصویب این شورا رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد، شیعه شناسی گرای‌شهای کلام و جامعه شناسی در دانشگاه گلستان، باستان شناسی در دانشگاه شیراز، مدیریت بازرگانی در دانشگاه حضرت معصومه (س)، مهندسی عمران، مکانیک، برق، شیمی، پزشکی، کامپیوتر، صنایع و علوم کامپیوتر در پردیس خودگران دانشگاه صنعتی امیر کبیر ایجاد می شوند.

همچنین ایجاد رشته‌های تحصیلی دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عرفانی در دانشگاه الزهرا(س)، حسابداری در دانشگاه شهید بهشتی ،علوم باغبانی در دانشگاه محقق اردبیلی ، زبان و ادبیات فارسی گرایشهای ادبیات عرفانی، ادبیات حماسی، ادبیات غنایی در دانشگاه تهران، علوم کامپیوتر در دانشگاه شهید باهنر کرمان و حشره شناسی کشاورزی در دانشگاه زابل به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۱۹۶ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  آموزش زبان ترکی ( آذری ) Eternal ۱۴۶ ۶۰۱,۴۵۵ ۰۳ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: yeni_iran_1290
  فیلم آموزش ساختمان داده negin_bt ۰ ۱,۰۲۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: negin_bt
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۲۸۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۴۱ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۴,۱۰۵ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۲,۰۷۵ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدی ها + مکالمه وحشتناک واقعی cyruskingsolomon ۰ ۱,۷۲۰ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  اصطلاحات انگلیسی با رنگ‌ها آموزش زبان انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۱,۶۵۹ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close