زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۳۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تحصیل یا تخصص؟؟؟

ارسال:
۲۹ تیر ۱۳۹۳, ۰۶:۳۳ ب.ظ
تحصیل یا تخصص؟؟؟
با عرض سلام خدمت همه ی مانشتی های گل
دوستان مدتیه فکرم شدیدا مشغوله واحتیاج به کمک شما دوستان با تجربه دارم
حدود دوهفته دیگه عروسیه بنده اس و من بجای اینکه به کارای مراسم بپردازم و فکر و ذکر در جهت تشکیل زندگی جدید باشه جای دیگه اس .اما کجا؟
قصه از آنجا شروع شد که یک شب تمام گذشته ی من جلوی چشمام اومدم و ناگهان به خودم اومدم که ای وااااای این جایی نیست که من توی رویاهام آرزوشو داشتم البته نه از نظر زندگی از نظر تحصیلات و شغل .بنده همسرگرامی را بسیاربسیار دوست میدارم و واسش میمیرم ولی خودمو نه .دوس ندارم....
من دختری بودم که همیشه شاگرد اول مدرسه بودم و هوشم زبانزد معلمین بوده و هنوزم اساتید محترم لطف دارن اما تنبلی مرا به جایی کشانده که الان در ترم چهارم در دانشگاه غیر انتفاعی معدلم به ۱۴ رسیده بزورررر...... و این افتضاحه باید به حال خودم تاسف بخورم که اون همه تعریف و تمجید در مورد بنده به اینجا کشانده شد.....Sad
البته میدونم که داشتم داشتم ملاک نیست و دارم دارم مهمه ولی افسوس که الان من از نظرعلمی هیچی ندارم
بعد از اون شب تصمیم گرفتم به خاطر زحمتای پدرو مادرم به خاطر همسرم و آینده ی فرزندانم راه زندگیمو عوض کنم و باموفقیتم از زحماتشون قدردانی کنم به خاطر همینم تصمیم گرفتم که بجای اینکه بخواهم یه مهندس بیسواد باشم و به زور وارد یک شرکت شم و سر خم کنم جلوی دیگرون خودم خانم خودم باشم و سروری کنم پول که ندارم ولی خوب میدنم استعدادو دارم
چند روز بعد از این فکرا اومدم سراغ اینترنت و جستجو در مورد ارشد تا اینکه با مانشت آشنا شدم ،میدونم زوده ولی دیگه دلم نمیخاد شب امتحانی باشم و اگه قراره برای ارشد تصمیم بگیرم از الان باید برنامه بریزم درسایی که فقط پاسشون کردم و نقاط ضعف من هستند رو به نقاط قوتم تبدیل کنم به خاطر همینم تصمیم جدی گرفتم که بعداز مراسم برای تقویت خودم به دوره ی دروس گذشته مثل ساختمان داده،گسسته ،منطقی و...بپردازم و شروع به جمع اوری کتب و منابع کردم و موضوع رو با همسرم در میون گذاشتم اما برخلاف من همسرم با عقاید من مخالف بود و میگفت بجای اینکه درسای گذشته رو که به هیچ دردی نمیخورن مرور کنی،سراغ تخصص بیا و بشین کتابای شبکه و برنامه نویسی رو بصورت کاربردی بخون که فردا خواستی بری سر کار بگی آقا من فلان زمینه رو تسلط کافی دارم.....و بعدم گفت من منعت نمیکنم از اینکه ارشد بدی هر جور خودت دوس داری همونو انتخاب کن
ومن ماندم و افکار پریشانم در مورد آینده ام اینکه من اصلا دوس ندارم صبح تا شب توی یه شرکت جون بکنم و سر خم کنم (البته بگم اصلا اصلا تمایلی به خانه داری و بیکاری ندارم و دوس دارم فعال باشم) دلم میخاد توی محیط کاری آینده ام از احترام برخوردار باشم و حداقل فردا که مردم، مثل خیلی از آدما فقط نیام به این دنیا و برم، خدمتی کرده باشم
از اینکه زیادی حرف زدم و سرتونو درد اوردم معذرت میخوام
دوستان ممنون میشم اگه راهنماییم کنین که کدوم راهو(تحصیل یا تخصص کاری) انتخاب کنم تا مثل ۲۱ سال گذشته عمرم به هدر نره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۰ تیر ۱۳۹۳, ۰۷:۴۷ ق.ظ
تحصیل یا تخصص؟؟؟
۱- بهتون تبریک میگم بابت اینکه به خودتون اومدید. معمولاً این در خود فرو رفتن ها اگر پایدار باشه تو آدمها انقلابی ایجاد میکنه که نتیجه اش فوقالعاده است.
۲-هر کدوم از این دو مسیرو که برید خوبه. با توجه به اینکه گفتید ترم ۴ هستید لازم نیست بشینید از الان برای کنکور بخونید. همین درس هایی که دارید پاس میکنید رو خوب بخونید و مفهومی. در کنارش خودتون رو برای بازار کار آماده کنید. تا زمان فارغ التحصیلی خیلی چیزها از کار یاد میگیرید و بعد از اون میتونید وقت بیشتری هم برای ارشد بگذارید .

فال بد، بدتر بود ازحال بد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: a_lotfali
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۳, ۱۲:۴۵ ق.ظ
تحصیل یا تخصص؟؟؟
سلام
خوندن کتابای ترم های پیش که فکر نمی کنم شدنی باشه و کلا کار زمان بریه از ترم های آینده درسا رو خوب دنبال کنید و هر جایی هم حس می کنید در پیش نیاز ها به مشکل خوردید رجوع کنید به منابع ترم های قبلی.به نظرم سعی کنید درس هاتون رو بخونید و معدل رو بالا بکشید.شما اصلا معلوم نیست که در آینده در چه جایگاهی قرار خواهید گرفت.طراح شبکه؟برنامه نویس وب؟ توسعه دهنده اندروید؟ بنابر این یاد گیری دانش فنی مورد نیاز رو به وقتش موکول کنید یا حداقل در حدی پیگیری کنید از اصل موضوع که برنامه دانشگاهیتونه غافل نشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: a_lotfali
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۳, ۰۳:۴۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۰۳:۵۵ ق.ظ، توسط poldasht.)
تحصیل یا تخصص؟؟؟
سلام

وقتی شروع کردم به خوندن متن تون، اولش گفتم که پاسخی نخواهم داد (بدلایلی) بعد اینکه کامل خوندم واجب شد تا پاسخی داده باشم. (البته از آخرین نظر به اولین شروع کردم Big Grin)

دوست عزیز، من فقط از دیدگاه خودم به این مسئله نگاه می کنم اما در هر حال سعی می کنم بهترین حالت رو گفته باشم. به نظر من با توجه به اینکه شما خانم هستید، فرصتی کافی برای متخصص شدن در یک زمینه را دارید، حالا چه بخواهید یک فرد آکادمیکی باشید و چه یه فرد فنی کار.

اگر بخواهید برای ارشد برنامه ریزی کنید باید دلیلی داشته باشید. روی هم رفته قرار است ۶-۷ سال برای ارشد و دکتری زمان صرف کنید و شدیدا کار کنید تا به قول خودتان کاری کرده باشید نه مثل بقیه فقط آمده و رفته باشید (بسیار از این حرفتون خوشحال شدم!)
اما واقعیت این هست که می توان در این شش سال بهترین ورزشکار باشید، می تونید بهترین متخصص باشید، می تونید در هر زمینه ای بهترین باشید.

حالا با توجه به عقاید خودتون تصمیم بگیرید که می خواهید یک متخصص باشید و یا اینکه در یک محیط علمی به کارهای علمی پژوهشی مشغول بشید.

اگر واقعا خواستید علمی کار کنید که دوستان مانشتی موفق بسیاری داریم که برنامه ریزی فوق العاده ای می تونید به کمکشان برای کنکور ارشد و ادامه تحصیل بریزد.
اگر که نه، پیشنهاد می کنم تخصصی که بهش علاقه دارید رو شروع کنید، برای کارهای عملی هم از همین الان پیشنهاد می کنم به صورت هدفمند یاد بگیرید. مثلا اگر می خواهید طراحی وب کار کنید، نیازی نیست که کتاب (های) ۱۰۰۰ صفحه ای بگیرید و بخونید. چون قرار نیست در یک مسابقه علمی شرکت کنید، در این صورت تنها عمر گرانبهاتون را بهدر خواهید داد. اما پیشنهاد می کنم مثلا برای شروع پروژه ای را که جنبه بازاری هم دارد در نظر بگیرید و سعی کنید در این راستا مطالعه کنید و پروژه را به اتمام برسانید. در انجام این پروژه خیلی مطالب یاد می گیرید که دقیقا مرتبط با بازار کار است.

همچنین پیشنهاد می کنم هر تصمیمی که می گیرید، دوستان و آشنایان خود را نیز مطابق با تصمیمتان انتخاب کنید. این نظر من است در حالی که شاید یه کسی که در بازار کار مشغول به فعالیت است نظری بهتر از این داشته باشید. اما مانشت برای کارهای آکادمیکی واقعا یکی از بهترین مورد ها است.

سپاس.

پ.ن. اگر غلط املایی یا گرامری مشاهده کردید، لطفا به بزرگی خودتان نادیده بگیرید.

ویرایش: پیشاپیش زندگی جدیدتان را تبریک عرض می کنم و امیدوارم خاطرات زیبایی را از جشن عروسیتان داشته باشید و انشالله مورد عنایت خداوند قرار بگیرید. (شما بهترین تفسیر را از این متن داشته باشید. راستش زیاد از این حرفا بلد نیستم و اینم بزور تونستم جور کتم و بنویسم)

 
 
 
 
ورود به سایت ->
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


*** به زودی نرم‌افزار تحت وب برای تسهیل دانشجویان و افراد جویای علم رونمایی خواهد شد ***
 
 
 
 
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: a_lotfali
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۳, ۱۰:۳۰ ق.ظ
تحصیل یا تخصص؟؟؟
سلام.اتفاقا من امروز جایی رفته بودم برای کار ک بهم پروزه بدن انجام بدم بعد اون شخصی ک قراره باهاش کار کنم و خودش تخصص های زیادی داره میگفت مشکل بزرگ خیلیا مخصوصا خانوما اینه ک فقط دنبال مدرک جمع کردنن دنبال کار اجرایی اصلن نیستن .ب نظر من درس خوندن و همینجوری بالا رفتن بدون اینکه آدم بتونه یه چیزی ک بدرد بازار کار بخوره یاد بگیره و ازش پول دربیاره بدرد نمیخوره.سعی کنید ازهمین حالا رو زمینه ای ک بیشتر بهش علاقه دارید (برنامه نویسی یا شبکه یا..)کار کنید و در کنارش درس رو هم پیش ببرید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: a_lotfali
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۳, ۱۱:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق.ظ، توسط poldasht.)
RE: تحصیل یا تخصص؟؟؟
(۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ق.ظ)mahnaz.p نوشته شده توسط:  سلام.اتفاقا من امروز جایی رفته بودم برای کار ک بهم پروزه بدن انجام بدم بعد اون شخصی ک قراره باهاش کار کنم و خودش تخصص های زیادی داره میگفت مشکل بزرگ خیلیا مخصوصا خانوما اینه ک فقط دنبال مدرک جمع کردنن دنبال کار اجرایی اصلن نیستن .ب نظر من درس خوندن و همینجوری بالا رفتن بدون اینکه آدم بتونه یه چیزی ک بدرد بازار کار بخوره یاد بگیره و ازش پول دربیاره بدرد نمیخوره.سعی کنید ازهمین حالا رو زمینه ای ک بیشتر بهش علاقه دارید (برنامه نویسی یا شبکه یا..)کار کنید و در کنارش درس رو هم پیش ببرید.

کاملا با شما موافق هستم، بخصوص در ایران باید همه فن حریف بود.

راستش واقعیت اینه که ما هیچوقت راهنمایی نداشتیم و دلیل اینکه الان بسیاری از ماها از این موضوع اذیت میکشیم فقط همینه که راهنمایی برای مشاوره و انتخاب راه و روش نداشتیم.

اگر همین الان در اینترنت سرچ کنید در مورد مدارک تحصیلی و اهداف آنها، میبینید که دانشجو باید در دوران کاردانی و کارشناسی بصورت عملی کار کنه و در دوران ارشد و دکتری بصورت تئوری روی مباحث علمی کار کنه.
اما متاسفانه در مورد ما کاملا اشتباه هست. بسیاری از ما، در دوران کاردانی و کارشناسی به صورت تئوری کار می کنیم (با حفظ مطالب و یا شب امتحانی بودن) و در دوران ارشد و دکتری تازه به این فکر می کنیم که علمی کار کنیم در صورتی که (باید) تئوری کار کنیم.

اما جای ناامیدی نیست. همین که همین امروز هم متوجه این قضیه شده ایم جای خوشحالی داره اما امیدوارم اونایی که تازه وارد دانشگاه میشند بتونند راه درست خودشون رو انتخاب کنند.

ویرایس: و البته این نکته رو هم بگم که متاسفانه از همان اول ما ها راه اشتباه رو انتخاب کردیم. باید در دوران کودکی کارهایی انجام میدادیم که الان در دوران کارشناسی انجام میدیم. در دوران کارشناسی باید عملی کار کنیم که در دوران ارشد و دکتری این کار رو انجام میدیم.

 
 
 
 
ورود به سایت ->
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


*** به زودی نرم‌افزار تحت وب برای تسهیل دانشجویان و افراد جویای علم رونمایی خواهد شد ***
 
 
 
 
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nlp@2015 , diligent , RASPINA , fateme66 , a_lotfali


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۶۱ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  بررسی سوالات تخصصی دکتری هوش masoomeh_s ۱ ۲,۰۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۱:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: vejdani
  درخواست جزوه زبان تخصصی دکتر مظفری commasoud ۲۵ ۲۱,۲۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: miss meri
  جواب سوالهای تخصصی دکتری هوش مصنوعی سال ۹۸ Lootus ۱ ۲,۵۶۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: machine86
  منابع تخصصی شغل تحلیل گر سیستم Hamedudk ۱ ۲,۹۲۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  ترجمه تخصصی چه معیار هایی دارد hightrans ۲ ۳,۲۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  امکان تحصیل مجدد در گرایش دیگر در مقطع کارشناسی ارشد؟؟؟؟؟؟ minafunda ۳ ۵,۵۶۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: saharfarhang
  تحصیل در دوره شبانه و تاثیر بر جذب هیات علمی siiib70 ۴ ۳,۵۱۱ ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: mashhad65
  درخواست پاورپوینت های درس های تخصصی IT / کامپیوتر negarin_ ۳ ۳,۷۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: doman
  ترجمه زبان تخصصی mavin1200 ۱ ۱,۸۰۸ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: samiranazemi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close