زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۳۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چه کسانی پشت (عقب مانده از) تحولات اینترنت هستند؟

ارسال:
۲۳ شهریور ۱۳۹۵, ۱۰:۴۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۰۵:۲۶ ب.ظ، توسط ali139084.)
چه کسانی پشت (عقب مانده از) تحولات اینترنت هستند؟
چه کسانی پشت (عقب مانده) تحولات اینترنت هستند؟
اینترنت اغلب فناوری رها بخش صدا رده می‌شود. مهم نیست که شما که هستید و در چه نوع کشوری زندگی می‌کنید، صدای شما می‌تواند به صورت آنلاین تقویت و در تمام دنیا شنیده شود. اما فرض کنید که افراد می‌توانند به اینترنت در محل اولیه دسترسی داشته باشند. پژوهش‌ها نشان داده‌ است که فقر و دوردستی موجب جلوگیری افراد از آنلاین بودن می‌شود. در اینجا اولین نقشه جهانی از افرادی که پشت تحول اینترنت هستند آورده شده است.
کشیدن نقشه اینترنت سخت است. با اینکه هر کامپیوتری از یک محلی درون جهان واقعی به اینترنت وصل می‌شود، اما هیچ کسی فعالانه نمی‌تواند جا و مکان همه آنها را بگوید. جدا از سارماندهی بالا-پایین، کامپیوترهای دنیا از طریق سرورهای شبکه شده به هم متصل می‌شوند. هر کشوری از زیرساخت‌هایش برای اتصال شهروندان به به اینترنت گسترده محافظت می‌کند. تصمیم برای توسعه و نگهداری از زیرساخت‌ها وابسته به قدرت برای منطقه‌‌ای گرفته و برای منطقه دیگری گرفته نمی‌شود. و اینجا این مشکل وجود دارد: اقلیت‌های قومی و مذهبی که از فرایند سیاسی کشورشان خارج شده‌اند ممکن است به طور سیستماتیک از اینترنت جهانی نیز خارج شوند.

اینترنت

به گزارش نگارش به نقل از ساینس، نیلز ویدمن دانشمند علوم سیاسی دانشگاه کنتانس آلمان پژوهشی را با عنوان بررسی جنبش‌های اعتراضی و میزان وابستگی آنها به ارتباطات اینترنت انجام داده است. وی می‌گوید: « اطلاعات ریز و خوبی در رابطه با اعتراض‌ها و مخالفت‌ها دارم، اما تخمین ریز و خوبی از نفوذ اینترنت ندارم». او برای حل مشکلش با دانشمندان کامپیوتر دانشگاه علم و فناوری زورخ سوئیس که دقیقا روی حل این مشکل کار می‌کردند همکاری کرد. روش آنها به خوبی کار می‌کرد و او موفق شد، نقشه شکاف دسترسی به اینترنت در سراسر جهان را به دست آورد.

روش آنها نیازی به رفتن به تمام نقاط دنیا نداشت. به جای آن، آنها منفعلانه داده‌های بسته‌بندی شده از طریق سرورهای فراهم‌ آورنده خدمات اینترنتی سوئیت‌ زرلند فراهم آوردند. مانند نامه‌های سیستم پستی سنتی، بسته‌های اینترنت نیز با آدرس‌های «فرستنده» و «گیرنده» مهر می‌شوند. آدرس پروتکل اینترنتی چیزی مانند کد پستی است، این «زیرشبکه» نقاط دسترسی به افراد واقعی را فراهم می‌کند.

خبرهای خوب اینکه دسترسی به اینترنت به طور کلی برای هر شخصی در طول ۸ سال افزایش یافته است. اما این افزایش برای کشورهای دموکراتیک بیشتر بوده است، و برای تعضی گروه‌های بیشتر از دیگران بوده است. مکان‌هایی که گروه‌ای خارج شده از سیاست زندگی می‌کردند بیشتر مکان‌هایی بودند که دسترسی به اینترنت در آن بسیار کم بود. نتیجه نهایی این که گروه‌های خارج شده از سیاست ۳۰ درصد اتصال اینترنتی کمتری در مقایسه با دیگر افراد کشورشان داشتند. و بیشتر گروه‌های محروم به کمتر از ۱ درصد کاهش یافته بودند (رتبه‌بندی بالا را ببینید). این آنالیز‌های آماریش را با دیگر فاکتورها کامل کرد – توسعه زیرساخت‌های عمومی، فقر، فاصله تا پایتخت، نوع زمین، و شهر نشینی- و هیچ کس نمی‌تواند این شکاف را توضیح دهد، گروه‌ تحقیقی سیاست‌های اجتماعی را سرزنش کردند.

مارشال برک، اقتصاددان دانشگاه استنفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا گفت: «نتایج به دست آمده برخلاف تمام شعارهایی است که شما در مورد فناوری رهابخش می‌شنوید». او شگفت‌زده است از اینکه چقدر دسترسی در محیط سیاسی به اینترنت سخت است. «شاید از بین همه شما تنها افرادی با دسترسی ضعیف به اینترنت باشید، تا بدانید اقلیت‌ها و ناراضیاتی‌های خاص چگونه است.» بنابراین گام بعدی اندازه‌گیری تاثیر شکاف اینترنت با استفاده از آزمایش‌های طبیعی است. اگر دسترسی‌های افراد به کامپیوترهای آنلاین، نتایج انتخابات یا بسامد‌های ریشه‌های سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید این ضرب‌المثل قدیمی را به یاد بیاریم: اطلاعات واقعا قدرت است.
منبع:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اعْمَلُوا آلَ دَاوُدَ شُکراً وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِی الشَّکورُ.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: dokhtare payiz


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منبع متناسب با شرایط کسانی که قصد تغییر رشته دارند MrBob ۷ ۵,۴۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  اینترنت دانشگاه شیراز cpt.mazi ۳ ۳,۰۶۳ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: The BesT
Question ارتباط real time نرم افزار اندرویدی با سرور اینترنت ic.chitgar ۱ ۲,۲۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: nasimnami
  الگوریتم SRT زمانبندی کوتاه ترین زمان باقی مانده Happiness.72 ۶ ۱۷,۰۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: amirjo0on
Big Grin دنبال آدمای با انگیزه برای گروهی درس خوندن ارشد تو این ۲۳ روز باقی مانده هستم maedeee ۱ ۲,۱۶۴ ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ۰۱:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Milad_Hosseini
  دوستانی که مایل به حل و تحلیل سوالات سال های اخیر الگوریتم هستند پیام بدن تحلیل کنیم robin ۱ ۲,۴۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: h@3!n
  اینترنت اشیاء (internet of things) borzoo2 ۰ ۱,۴۳۹ ۱۷ دى ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵ ق.ظ
آخرین ارسال: borzoo2
  مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات در خصوص تعرفه جدید اینترنت H-Arshad ۰ ۲,۹۷۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  فروش کتاب های کنکوری ( اکثرا" نو ) به قیمت ۶۵ درصد پشت جلد marjan_m ۱ ۲,۸۸۶ ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: نارینا
  کسب در آمد از اینترنت ss311 ۲ ۲,۲۳۸ ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: ss311

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close