(۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۷:۲۱ ب.ظ)signal_micro نوشته شده توسط: این ۹۴ بود
اینم جوابش
برای سوالای ۹۵ جواب هم گیر نیووردم
اگر کسی از دوستان همفکری ، نظری ، جوابی از این سوالا داره بیزحمت دریغ نکنه
سوال ۸۰ که RC Tree هست آسونن در کل. برای رفتن از مبدا CLK به A، همهی خازنها رو (تک تک) به مقاوت مشترک "مسیری که از CLK به اون خازن" هست، و "مسیری که از CLK به A" هست ضرب میکنیم.
مسیر CLK به A شامل مقاومتهای R1 و R2 هست.
برای خازن C1، از CLK تا خازن C1، مقاومت R1 هست که با R1,R2 اشتراک داره، پس C1R1 اینجا داریم.
برای خازن C2، از کلاک تا خازن C2، مقاومتهای R1 و R2 هستند که جفتشون اشتراک دارند پس
C2(R1+R2) اینجا داریم
بقیهی خازنها هم تنها همون R1 هست که با R1,R2 اشتراک داره. مثلا در مسیر CLK به C4، ۴ تا مقاومت هستند ولی همون اولی که R1 باشه مشترک هست.
برای نقطهی C هم، مسیر از CLK به C شامل R1,R3,R1,R5,R6 هست (دقت کنید که اسم مقاومت مهم نیست و خودش باید مشترک باشه، چون اینجا سومی رو هم R1 نوشته!)
از کلاک به C1، مقاومت R1 با بالا اشتراک هست پس تأخیر C1R1 اینجا هست
از کلاک به C2، دوباره فقط R1 مشترک هست پس C2R1 میفته
و..
از کلاک به C5، مقاومتهای R1,R3,R1,R5 همگی مشترک هستند و در C5 ضرب میشن
ضمنا پارسه آخرش در ۰/۷ ضرب نکرده. ۳/۳ رو ضربدر ۰/۷ کنی میشه ۲/۳۱ و گزینهی ۲ میشه
ضمنا بار ثباتها ۹۰ فمتو هست که با ۱۰ فمتوی سیمها میشه ۱۰۰/ ممکن هست بگه بار خازنی ۹۰ فمتو هست و طراح در جوابش حواسش نباشه این ۱۰ رو حساب کنه و همون ۹۰ بگیره، در این صورت گزینهی نهایی باز به ۲/۳۱ نزدیک خواهد بود و میشه زد.
(۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۰۳ ب.ظ)Behnam نوشته شده توسط: (07 اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۷:۲۱ ب.ظ)signal_micro نوشته شده توسط: این ۹۴ بود
اینم جوابش
برای سوالای ۹۵ جواب هم گیر نیووردم
اگر کسی از دوستان همفکری ، نظری ، جوابی از این سوالا داره بیزحمت دریغ نکنه
سوال ۸۰ که RC Tree هست آسونن در کل. برای رفتن از مبدا CLK به A، همهی خازنها رو (تک تک) به مقاوت مشترک "مسیری که از CLK به اون خازن" هست، و "مسیری که از CLK به A" هست ضرب میکنیم.
مسیر CLK به A شامل مقاومتهای R1 و R2 هست.
برای خازن C1، از CLK تا خازن C1، مقاومت R1 هست که با R1,R2 اشتراک داره، پس C1R1 اینجا داریم.
برای خازن C2، از کلاک تا خازن C2، مقاومتهای R1 و R2 هستند که جفتشون اشتراک دارند پس C2(R1+R2) اینجا داریم
بقیهی خازنها هم تنها همون R1 هست که با R1,R2 اشتراک داره. مثلا در مسیر CLK به C4، ۴ تا مقاومت هستند ولی همون اولی که R1 باشه مشترک هست.
برای نقطهی C هم، مسیر از CLK به C شامل R1,R3,R1,R5,R6 هست (دقت کنید که اسم مقاومت مهم نیست و خودش باید مشترک باشه، چون اینجا سومی رو هم R1 نوشته!)
از کلاک به C1، مقاومت R1 با بالا اشتراک هست پس تأخیر C1R1 اینجا هست
از کلاک به C2، دوباره فقط R1 مشترک هست پس C2R1 میفته
و..
از کلاک به C5، مقاومتهای R1,R3,R1,R5 همگی مشترک هستند و در C5 ضرب میشن
ضمنا پارسه آخرش در ۰/۷ ضرب نکرده. ۳/۳ رو ضربدر ۰/۷ کنی میشه ۲/۳۱ و گزینهی ۲ میشه
ضمنا بار ثباتها ۹۰ فمتو هست که با ۱۰ فمتوی سیمها میشه ۱۰۰/ ممکن هست بگه بار خازنی ۹۰ فمتو هست و طراح در جوابش حواسش نباشه این ۱۰ رو حساب کنه و همون ۹۰ بگیره، در این صورت گزینهی نهایی باز به ۲/۳۱ نزدیک خواهد بود و میشه زد.
البته ظاهرا پارسه اشتباه حل کرده چون مثلا در تأخیر آخری، نوشته ۱۰f*100 در حالی که هیچ مقاومت ۱۰۰ اهمی نداریم و باید ۱۰ میشد چون منظورش R1 بوده. یا مثلا C3 رو در ۲۰ ضرب کرده در حالی که باید در ۳۰ ضرب میکرد. کلا یه مقاومت ۱۰ اهمی این وسط از دست داده