زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۴۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران

ارسال:
۲۶ دى ۱۴۰۱, ۱۲:۰۵ ق.ظ
شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران
چگونه به بازار کار اصناف ورود نمائیم؟

روش های مختلفی جهت ورود به بازار در بخش اصناف و آموزش های لازم وجود دارد. حال قسط داریم جهت درک هرچه بهتر، بازار صنف الکتریکی های استان تهران را بررسی نمائیم. و مواردی همچون نوع ورود، سوددهی، زمان بازدهی و سایر موارد را بطور تفکیکی شرح نمائیم.
[quote]بنده نیکی کلهر هستم کارشناس رشته برق الکترونیک؛ جهت نشر رزومه و مقالات گسترده در بخش اصناف و کاریابی تجاربی را کسب نموده که در اختیار شما دوستان قرار می دهم.
صنف الکتریکی های عمده و خرده فروش استان تهران
ابتدا باید عرض نمائیم اقلام و کالا در صنف الکتریک دارای طیف بسیار گسترده ای نیز می باشد. بطور کلی محصولات برقی را در دو بخش
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
و تاسیسات برق صنعتی تقسیم می کنیم. همچنین شاهد گستردگی اقلام و خدامت در هر دو بخش که اشاره نمودیم می باشیم.
درآمد شغل در صنف الکتریکی چه میزان است؟
اگر در کارهای فنی مهارت دارید و به برق و الکترونیک علاقه دارید، این شغل مناسب شماست. با فروش لوازم برقی و خدمات تخصصی می توانید درآمد کسب کنید. با فروش لوازم برقی و خدمات تخصصی می توانید درآمد کسب کنید. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، برقکار متخصص سیم کشی برق ساختمان ها، ماشین آلات ثابت و تجهیزات مربوطه است.
برقکارهای صنعتی با برقکارهای سیستم کارخانه در ارتباط هستند. یک برقکار باید منظم و وقت شناس باشد و به جزئیات توجه کند. آنها همچنین باید از دستورالعمل های کاری موجود و مسائل ایمنی آگاهی کامل داشته باشند. یک برقکار همچنین باید بتواند با سرعت بالا کار کند و قدرت بدنی خوبی داشته باشد. برای ورود به این شغل می توانید دوره های فنی موجود را دنبال کرده و سپس نزد استاد کارآموزی کنید.
وظایف مشاغل خدماتی صنف الکتریک
طراحی و نصب سیستم های برق و روشنایی، بازرسی و حفاظت از سیستم های برق و اطمینان از عملکرد صحیح و ایمن، نصب و سیم کشی سیستم اعلام سرقت و مدارات دوربین مدار بسته، طراحی، نصب و سیم کشی سیستم اعلام حریق، نصب و سیم کشی تجهیزات حفاظتی، تحصیلات لازم و نحوه ورود پس از اتمام دوره اول متوسطه می توانید وارد رشته کار و دانش (رشته های برق صنعتی، برق ساختمان، تعمیر ماشین آلات برق و تابلو برق صنعتی) و یا فنی و حرفه ای (رشته های برق صنعتی، برق ساختمان، تعمیرات ماشین آلات برقی و تابلو برق صنعتی) شوید. رشته های الکترونیک یا برق و الکتروتکنیک).
همچنین علاقه مندان می توانند در این رشته ها تا مقطع کاردانی یا کارشناسی در دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند. کارگر بازار و آینده شغلی صاحب مغازه برق و برق، برقکار با توجه به رشته تخصصی خود می تواند در کلیه کارخانجات و مراکز صنعتی، اماکن اداری، تجاری و مسکونی مشغول به کار شود. هر چه او در کارش مهارت بیشتری داشته باشد، بیشتر می تواند وارد پروژه های بزرگ شود. بسیاری از برقکاران به طور مستقل کار کرده اند و کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند. و مغازه ای برای ارائه خدمات در شهر باز کرده اند. شخصیت های مناسب برای این کار. در انتخاب شغل صحیح باید عوامل مختلفی مانند ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و... برای هر فرد در نظر گرفته شود. یکی از مهم ترین عوامل، ویژگی های شخصیتی است.
شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیند پیچیده ای است که نیاز به تخصص و زمان کافی دارد. البته هر فردی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، حتی افرادی که تیپ شخصیتی مشابهی دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی همیشه در همه مشاغل افراد موفق با تیپ های شخصیتی مختلف وجود دارند و نمی توان دقیقاً بیان کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی در این شغل موفق هستند. اما طی تحقیقات انجام شده تیپ های شخصیتی که برای این شغل معرفی می شوند عموما این شغل را بیشتر دوست دارند و رضایت شغلی بیشتری در آن دارند.
[align=center][تصویر:  003.jpg]
تحلیل جهت ورود به کسب و کار های صنف الکتریک
تجزیه و تحلیل کسب و کار و تهیه تجهیزات مورد نیاز برای تاسیسات برقی نیاز به سرمایه نسبتا بالایی برای ورود به صنف الکتریک دارد، اما می توانید مغازه ای را اجاره کنید که به جای پرداخت پول بیشتر، اجاره می دهد و تجهیزات برقی را به صورت اقساطی یا با چک خریداری کنید. لازم است بدانید که فروش لوازم و ابزار برقی به تنهایی درآمد قابل قبولی ایجاد نخواهد کرد، بنابراین با توجه به توضیحات فوق لازم است فرد یا افرادی که در کارهای برقی مهارت دارند این حرفه را شروع کنند تا از طریق پروژه های برق می توانند در کمترین زمان ممکن درآمد قابل قبولی کسب کنند.
برای راه اندازی مغازه برق نیاز به ابزار برقی از جمله (سنگ دستی، شیار برقی، دریل هیلتی، مته معمولی و ...) دارید که حداقل ۵ میلیون تومان قیمت دارد. البته نباید فراموش کرد که یک منطقه برای برق باید در مکانی مناسب اجاره شود. اگر صاحب مکان مورد نظر هستید برای راه اندازی این کار شک نکنید، در غیر این صورت باید تا ۲۰ میلیون برای اجاره مغازه پیش پرداخت کنید و برای یک مغازه ۲۰ متری ماهیانه ۱-۲ میلیون تومان هزینه کنید. . برای دکوراسیون و تزیینات داخل مغازه و کولر گازی و پنکه بین پنج تا هفت میلیون تومان سرمایه نیاز است.
مرحله بعدی اخذ جواز کسب و مجوزهای قانونی است که مشکلی ندارد و در عرض چند هفته تکمیل می شود. طبق بررسی انجام شده با یکی از برقکاران شهرک صالحیه جناب آقای فراهانی درآمد بخشی از مغازه برق به شرح زیر بیان شده است: فرض کنید بسته ای از لوازم برقی شامل انواع لامپ، مهتابی، سیم کابل، پایانه، لوله خرطومی، کلید توزیع، کلید و پریز و... در طول روز به فروش می رسد. روزی ۴۰۰ هزار تومان است. و حدود ۳۰ درصد آن سود است. از طرفی کارهای برقی و پروژه های خارج از مغازه نیز بخشی از درآمد این شغل است. مثلاً یک آپارتمان ۷۵ متری باید در یک هفته برق دار شود. به طور متوسط ۵ میلیون لوازم برقی مورد نیاز است که یک میلیون تومان به عنوان دستمزد برقکار پرداخت می شود که درآمد سالانه این واحد در مجموع ۹۱ میلیون تومان می شود.
اکنون باید هزینه ها را از این مبلغ کم کنیم. هزینه نیروی انسانی (۱ نفر) حداقل ماهیانه ۱ میلیون تومان و سالیانه ۱۲ میلیون تومان، هزینه انرژی ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان و سالیانه ۱/۲ میلیون تومان، اجاره مغازه به طور متوسط ۱/۵ میلیون تومان در هر سال است. ماهانه و در سال ۱۸ میلیون تومان حقوق مدیریت ماهیانه دو میلیون تومان و سالیانه ۲۴ میلیون تومان است. برای راه اندازی کسب و کار به ۳۰ میلیون تومان کالای خریداری شده در مغازه نیاز است. بنابراین کل هزینه سالانه معادل ۵۵/۲ میلیون تومان می باشد. بنابراین سود خالص این برق در سال اول ۳۶ میلیون تومان خواهد بود و با احتساب سرمایه گذاری اولیه شصت میلیون تومانی، این میزان سرمایه گذاری در کمتر از دو سال برگشت داده می شود. با توجه به تحلیل مختصری که انجام شد، این تجارت می تواند سودآور باشد اما لازم است افرادی که در این فعالیت سرمایه گذاری می کنند تلاش مستمر، پشتکار و مدیریت قوی داشته باشند. البته برای راه اندازی برق جدید در یک منطقه جدید، بهتر است بررسی دقیق تری در آن مکان انجام شود.
[quote]به نقل از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۰۶۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۹۵ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۷۴۲ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
Big Grin اطلاعات در مورد دانشگاه تهران (پردیس فارابی) mehRUN ۲ ۴,۳۱۶ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: eng.behnam
  شروع به تدریس reyhaneh ۴ ۳,۲۲۰ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  دکتری بیوانفورماتیک دانشگاه تهران omid93 ۸ ۱۲,۱۲۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: razieh.msh91
  به دانشجوی تازه کار چه پیشنهادی میکنید ؟ اورمزد ۴ ۳,۹۱۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۵:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: اورمزد
  بهم یک کسب و کار خانگی معرفی کنید؟ packationmachinery ۰ ۲,۰۲۰ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: packationmachinery
  قبولی های علوم و تحقیقات تهران Hosein_2003 ۴۲ ۵۹,۴۸۲ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  بررسی وضعیت کار و درآمد گرایشهای مختلف. عزیز دادخواه ۱ ۲,۴۲۹ ۰۴ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close