زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۲۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

گام به گام تا ارشد ۹۹

ارسال: #۱۰۶
۱۸ مرداد ۱۳۹۸, ۱۰:۳۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ب.ظ، توسط مهسا.م.)
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴ ب.ظ)sinashan73 نوشته شده توسط:  
(18 مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  میخوام توی بعضی از زمینه ها باهاشون مشورت کنم.

سلام
اگه سوالی داشتید بپرسید در خدمتم تا جایی که بتونم کمکتون میکنم
راجع به منابع سوال داشتم اگر میشه بهم بگین برای هر درسی منبعتون چی بوده...
من خودم برای هوش راهیان دارم. ولی برای مهندسی نرم و درسهایی مثل شبکه و پایگاه به نتیجه ی چندان ثابتی نرسیدم.
اگر از منبعی هم ناراضی بودین بهمون بگین تا تهیه اش نکنیم.
نظرتون هم راجع به فیلم ها و ویسها بگین. اگر خودتون استفاده کردین مفید بودن یا نه.
برای درسی مثل زبان هم اگر موفق بودین بهمون راهکار بدین. از شیوه ای که با این درس برخوردر کردین بگین.
خیلی سپاسگذار خواهم بود. مرسی از وقتتون.
راستی شما مشاور هم داشتین؟ به نظرتون واجب و ضروری هست؟

(۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۴۴ ب.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  
(18 مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  
(17 مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۴۵ ب.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  
(17 مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۴۱ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  سلام دوستان.
برای درس ساختمان داده شما از چه منابعی استفاده کردین و از کدومهاشون راضی و ناراضی بودین؟
از ویس و فیلم هم استفاده کردین؟
اسم استاد طورانی رو زیاد میشنوم. از دوستان کسی از هست تجربه ی استفاده از منابع ایشون رو داشته باشه؟
ممنون از پاسخ گوییتون Smile

سلام، برای درس ساختمان داده من خیلی تجربه خوبی این مدت کسب کردم و اون اینکه اگه قوی هستی با کتاب پوران پژوهش آبی که نوشته هادی یوسفی هست شروع کن. اگه یه کم میلنگه پس با طورانی یا با کتاب انتشارات نصیر شروع کن. اینا تا اینجا از همه بهتر هستن.
برای حل مسئله هم اینجا دوستان گفتن که کتاب ۶۰۰۰ مساله قدسی خوبه.

فیلمهای آموزشی والا من ندیدم هنوز جز یه فرادرس که واسه پاس کردن این درس تو دانشگاه خریده بودم قسمت هم نشد استفاده کنم. ولی کلاسهای آنلاین و فیلم فراوونه و شما مثلا توی آپارات برای درس ساختمان داده و الگوریتم کلی میتونی فیلم آموزشی پیدا کنی. حتما یه سری اونجا بزن که عالیه و حرف توش نیست.

منم فکر کنم آمارو بخونم و معادلات رو حذف کنم. بیخودی کلی پول کتاب نصیر رو هم براش خریدم.

مرسی لطف کردین Smile
چیزی راجع به ویدیوهای اقای رضوی نشنیدین؟
بعد ویس ها و فیلم ها و جزوه ی طورانی رو کجا میتونم پیدا کنم؟
از دوستان اگر کسی دسترسی داره ممنون میشم راهنمایی کنین Smile

والا یه سری از اینا تو سایت مکتب خونه هست، یه سری دیگه رو تو اینترنت و کانال های کنکوری باید بگردی.
من اگه پیدا کردم لینکها رو اینجا میزارم تا همه استفاده کنن.

(۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  
سلام مجدد به همگی.
بچه ها شما ای دی رتبه های برتر ای تی و کامپویتر ۹۸ رو دارین به منم بدین؟
میخوام توی بعضی از زمینه ها باهاشون مشورت کنم.
اگر داشتین خیلی ممنون میشم . کمک خیلی بزرگی به من میکنین.
اگر راحت تر هستین که ایمیل بزنید این ایمیل من هست.
csmodirjavan@gmail.com
بازم ممنون.

اگه واقعا میخوای با برترین ها مشاوره کنی، این تاپیک بهترین روشه. اینجا ما یه سینا داریم که رتبه ۸ معماری کامپیوتر و هوش امساله.
راستش من مشاورم یکی از رتبه های برتره ولی متوجه شدم راهنمایی هاش و برنامه هاش مناسب من نیست. ولی اینجا مشاوره هایی گرفتم از دوستان که با هیچ تجربه و مشاوره ای قابل مقایسه نیست.
من خودم به عنوان کسی که سومین ارشدش رو میخواد قبول شه و کسی که از این دوستان تجربه کسب کرده بهت میگم از ساختمان داده نترس و با کتاب هادی یوسفی از پوران پژوهش شروع کن. ضرر نمیکنی بهترین کتاب ساختمان داده هست الان. اینجا غیر از من که خودم کنکوری هستم و برای ارشد هوش مصنوعی میخونم، باقی همه رتبه های برتر سالهای قبل و حتی امسال هستن.
بنویس اینجا هر چه میخواهد دل تنگت عزیز
مرسی از راهنمایی هایی که میکنی. ممنون واقعا.(گل)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰۷
۱۸ مرداد ۱۳۹۸, ۱۱:۲۷ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  راجع به منابع سوال داشتم اگر میشه بهم بگین برای هر درسی منبعتون چی بوده...
من خودم برای هوش راهیان دارم. ولی برای مهندسی نرم و درسهایی مثل شبکه و پایگاه به نتیجه ی چندان ثابتی نرسیدم.
اگر از منبعی هم ناراضی بودین بهمون بگین تا تهیه اش نکنیم.
نظرتون هم راجع به فیلم ها و ویسها بگین. اگر خودتون استفاده کردین مفید بودن یا نه.
برای درسی مثل زبان هم اگر موفق بودین بهمون راهکار بدین. از شیوه ای که با این درس برخوردر کردین بگین.
خیلی سپاسگذار خواهم بود. مرسی از وقتتون.
راستی شما مشاور هم داشتین؟ به نظرتون واجب و ضروری هست؟

کل منابعی که استفاده کردم رو توی صفحه دوم اگه یه نگاهی بندازید توی یه لینک گذاشتم میتونید از اونجا ببینید.

من گرایش اصلیم معماری بود و راجع به هوش و نرم و پایگاه نظری ندارم(گرچه هوش فک کنم همون راهیان کتاب خوبی باشه). شبکه هم کلا نخوندم ولی طبق شنیده ها میگن همون کتاب راس که مرجع اصلی هست باید خونده بشه چون ظاهرا منبع مناسبی موجود نیست.

تقریبا از تمام منابعی که استفاده کرده بودم راضی بودم. خیلی خودتون رو درگیر اینکه کدوم منبع بهترینه و اگه فلان منبع رو نداشته باشم چی میشه نکنید معمولا کتابای مطرح توی هر درس مشخصه و اکثرا هم از همونا استفاده میکنن(از جمله کتابایی که من تو فایل منابعم معرفی کردم) شما هم کافیه اون کتابا رو تهیه و شروع به مطالعه کنید.

من از ویس استفاده نکردم ولی خب فیلم ها میتونن مفید باشن مخصوصا اگه احساس میکنید باید یه مقدار پایه تون رو قوی کنید این فیلما در نقش کاتالیزور عمل میکنن و سرعت یادگیری رو بالا میبرن.

زبان رو هم نخوندم در نتیجه تا روز کنکور که سوالاشو زدم باهاش برخوردی نکردم Smile

اگر احساس میکنید تو برنامه ریزی نیاز به کمک دارید مشاور میتونه خوب باشه ولی اصلا ضرورتی نداره. اگه شناختی کافی از خودتون دارید میتونید خیلی راحت برای خودتون برنامه بریزید و طبق همون برنامه جلو برید. من خودم از مشاوره استفاده نکردم و به نظرم لزومی هم نداره.

بازم سوالی داشتید بپرسید. موفق باشید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۱۰۸
۱۹ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۵۸ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
دقیقا آقا سینا راست میگه، من اشتباهی که کردم آشنایی با منابع از اول نداشتم و با مشاور مشورت کردم برای انتخاب منابع، منابع خیلی خوبی هم معرفی کرده ولی خب منابع بهتری هم هستن. مثلا من در کنار پوران پژوهش که برای ساختمان داده میخونم میخوام فردا حتما یا کتاب طورانی رو بگیرم که گیر نمیاد، اگه هم نشد کتاب نصیر رو میگیرم. چون من تو این درس یه کم ناوارد و ضعیف هستم، ولی عجیب اینکه الگوریتمم خیلی خوبه. چیزی که هست من بعد از کلی خرج و تحقیق به این نتیجه رسیدم که بهترین کتابها برای درسهای اصلی متعلق به نصیر و پوران پژوهش هستن. نصیر از اون جهت که به طول و تفسیر درس دادن، و پوران پژوهش از این جهت که مفید و به شکل یه برنامه منسجم به هر درس نگاه کرده و این خیلی خوبه. من چون بیشتر این درسهای رشته کامپیوتر رو برای اولین باره دارم میخونم دو کتابه میرم جلو که یکیش لااقل تدریس باشه و به تست زنی یکی دیگش کمک کنه. ولی در کل از این کتاب به اون کتاب نباید کرد.
هر درسی هم انتخاب کتابش بستگی به خودت داره. یه دوست دیگه ای داریم از بچه های همینجاس ولی ترجیح میدم اسمش رو نبرم چون شاید راضی نباشه، یه نصیحت خوبی به من کرد که اینجا مینویسم.
موقعی که من مشغول جمع کردن کتابها بودم به من گفت من نمیتونم به تو بگم که کدوم منبع خوبه. این خودتی که باید بری منابع رو تحقیق کنی و یه قسمتهایی از کتاب رو ببینی و خودت انتخاب کنی که با کدوم کتاب بهتر ارتباط برقرار میکنی.

این بهترین نصیحت بود برای من که در جستجوی منابع بودم و تازه یه سری رو هم به توصیه دیگران کلی هزینه کرده بودم و خریده بودم. ولی الان دارم بعد از این نصیحت ارزنده، با توجه به سطحم در هر درس کتاب انتخاب میکنم.

به عنوان مثال من تو مدار منطقی و گسسته خیلی خبره هستم، برای مدار منطقی کتاب مدرسان شریف رو گرفتم به توصیه مشاورم و بعد کتاب نصیر رو هم گرفتم. ولی بعد دیدم که کتاب نصیر که نوشته دکتر اجلالی هست خیلی عمقی درس رو هم توضیح داده، ولی مدرسان شریف نکته وار پیش رفته. تستهای کتاب دکتر اجلالی هم بیشتر هستن. تصمیم گرفتم برای محکم کاری با کتاب دکتر اجلالی ادامه بدم.

برای ساختمان داده که گفتم پوران پژوهش عالیه، ولی من سطح ساختمان دادم بالا نیست و برای همین فردا دارم میرم که یه کتاب دیگه رو ببینم و انتخاب کنم طوریکه درس داده باشه و در کنارش به نکته ها ریز اشاره کرده باشه و تست هم به اندازه کافی داشته باشه و برای منی مناسب باشه که از رشته ارشد کارگردانی دانشگاه تهران الان دوباره میخوام ارشد بدم و با اینکه دو سه ترم هم دانشگاه مجازی آی تی خوندم ولی اونقدر خودمو قبول ندارم و باید کتابی باشه که ریز به ریز همه رو توضیح داده باشه. ضعیفم دیگه.

برای هوش مصنوعی کتاب دکتر خلیلی فر چاپ راهیان ارشد خیلی کتاب خوب و مناسبیه. من در کنارش برای مطالعه بیشتر کتاب سرور تورینگ رو هم مطالعه میکنم که البته من خودم دوست دارم ولی برای امتحان همین کتاب قرمز راهیان ارشد کافیه.

برای شبکه که بهترین کتاب الان کتاب کراس راس هست که تو بازار هم موجود هست و اگه اشتباه نکنم ترجمه دکتر ملکیان رو باید بگیرم و میگن که خوبه.

برای گسسته من با کتاب هادی یوسفی از انتشارات پوران پژوهش کاملا ارتباط گرفتم و جواب داد. عالیه!

برای طراحی الگوریتم هم همان نویسنده و همان انتشارات.

برای معماری کامپیوتر هم پوران پژوهش عالیه باز متعلق به همون نویسنده قبل

نظریه زبانها و ماشین ها نوشته دکتر فردین شاپوری از انتشارات علوم پایه خیلی کتاب خوبی هست

مدارهای الکتریکی چاپ اول از انتشارات پوران پژوهش کتاب خیلی خوبی هست نوشته کارو زرگر، این کتاب تازه چاپ شده ولی بچه های شریف به من معرفیش کردن و منم خیلی باهاش ارتباط گرفتم.

برای درس تجزیه تحلیل سیگنالها من باز کتاب پوران پژوهش نوشته نیما حاجی عبدالرحیم رو گرفتم و خیلی هم راضی هستم. برای منی که خیلی سال پیش کتاب سیگنال داداشمو که اسمش بود سیگنالها و سیستمها خونده بودم قسمتیشو و آشنایی چندانی بیشتر از اینکه سیگنال میده یا نمیده نداشتم کتاب خوبی بوده. من تا حالا دو فصل ازش خوندم.

برای سیستم عامل کتاب پارسه دکتر حقیقت تو بازار به سختی پیدا میشه ولی من بعد از گشت و گزار از انتشارات سنجش تکمیلی خریدمش و الانم دارم میخونم همین لحظه داشتم میخوندم یعنی.

من برای آمار و احتمال مدرسان شریف و برای معادلات دیفرانسیل کتاب نصیر رو خریدم. ریاضی یک و دو رو هم بیخیال شدم.


البته معادلات رو احتمال داره حذف کنم چون من تازه کار هستم و ممکنه برام سنگین باشه با اینکه ریاضیم خوبه، ولی آمار و احتمال رو چون تو دانشگاه هم با دکتر مسیحا پاس کردم راحتم و میخونمش.

اینا همه جل و پلاس من بود که ریختم وسط. شما هم هر چه زودتر منابع رو تهیه کن، تاکید میکنم اونایی رو که باهاشون راحتی، میتونی از بین همینا که گفتیم استفاده کنی و انتخاب کنی چون بهترین ها همینا هستن که آقا سینا و من بهت گفتیم. شروع کن که بتونی از آبان آذر دور دوم رو شروع کنی و ایشالا به امید خدا موفق باشی.

اینم فراموش نکن که تست زنی هر روز فراموش نشه.

اینا گزیده نصیحت هایی بود که به من شده بود و تجربیات خودم از کنکور ارشد قبلی.
هر راهنمایی هم خواستی هستم در خدمتت، دوستان نمونه ای مثل آقا سینا و AI و آقای دادخواه و و و و من اینا رو خوب میشناسم، هستن که میان و برامون راهنمایی مینویسن. شما همه پستها رو یه نگاهی بندازی همش پستهای بچه های نمونه این رشته هست که منو و شما رو راهنمایی کردن.


از همشون خصوصا آقا سینا و اون دوست عزیزی که اسمشو نمیبرم و این نصیحت جانانه رو در مورد منابع به من کرد کمال سپاس رو دارم.

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sinashan73 , عزیز دادخواه
ارسال: #۱۰۹
۱۹ مرداد ۱۳۹۸, ۰۸:۵۲ ق.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ق.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  دقیقا آقا سینا راست میگه، من اشتباهی که کردم آشنایی با منابع از اول نداشتم و با مشاور مشورت کردم برای انتخاب منابع، منابع خیلی خوبی هم معرفی کرده ولی خب منابع بهتری هم هستن. مثلا من در کنار پوران پژوهش که برای ساختمان داده میخونم میخوام فردا حتما یا کتاب طورانی رو بگیرم که گیر نمیاد، اگه هم نشد کتاب نصیر رو میگیرم. چون من تو این درس یه کم ناوارد و ضعیف هستم، ولی عجیب اینکه الگوریتمم خیلی خوبه. چیزی که هست من بعد از کلی خرج و تحقیق به این نتیجه رسیدم که بهترین کتابها برای درسهای اصلی متعلق به نصیر و پوران پژوهش هستن. نصیر از اون جهت که به طول و تفسیر درس دادن، و پوران پژوهش از این جهت که مفید و به شکل یه برنامه منسجم به هر درس نگاه کرده و این خیلی خوبه. من چون بیشتر این درسهای رشته کامپیوتر رو برای اولین باره دارم میخونم دو کتابه میرم جلو که یکیش لااقل تدریس باشه و به تست زنی یکی دیگش کمک کنه. ولی در کل از این کتاب به اون کتاب نباید کرد.
هر درسی هم انتخاب کتابش بستگی به خودت داره. یه دوست دیگه ای داریم از بچه های همینجاس ولی ترجیح میدم اسمش رو نبرم چون شاید راضی نباشه، یه نصیحت خوبی به من کرد که اینجا مینویسم.
موقعی که من مشغول جمع کردن کتابها بودم به من گفت من نمیتونم به تو بگم که کدوم منبع خوبه. این خودتی که باید بری منابع رو تحقیق کنی و یه قسمتهایی از کتاب رو ببینی و خودت انتخاب کنی که با کدوم کتاب بهتر ارتباط برقرار میکنی.

این بهترین نصیحت بود برای من که در جستجوی منابع بودم و تازه یه سری رو هم به توصیه دیگران کلی هزینه کرده بودم و خریده بودم. ولی الان دارم بعد از این نصیحت ارزنده، با توجه به سطحم در هر درس کتاب انتخاب میکنم.

به عنوان مثال من تو مدار منطقی و گسسته خیلی خبره هستم، برای مدار منطقی کتاب مدرسان شریف رو گرفتم به توصیه مشاورم و بعد کتاب نصیر رو هم گرفتم. ولی بعد دیدم که کتاب نصیر که نوشته دکتر اجلالی هست خیلی عمقی درس رو هم توضیح داده، ولی مدرسان شریف نکته وار پیش رفته. تستهای کتاب دکتر اجلالی هم بیشتر هستن. تصمیم گرفتم برای محکم کاری با کتاب دکتر اجلالی ادامه بدم.

برای ساختمان داده که گفتم پوران پژوهش عالیه، ولی من سطح ساختمان دادم بالا نیست و برای همین فردا دارم میرم که یه کتاب دیگه رو ببینم و انتخاب کنم طوریکه درس داده باشه و در کنارش به نکته ها ریز اشاره کرده باشه و تست هم به اندازه کافی داشته باشه و برای منی مناسب باشه که از رشته ارشد کارگردانی دانشگاه تهران الان دوباره میخوام ارشد بدم و با اینکه دو سه ترم هم دانشگاه مجازی آی تی خوندم ولی اونقدر خودمو قبول ندارم و باید کتابی باشه که ریز به ریز همه رو توضیح داده باشه. ضعیفم دیگه.

برای هوش مصنوعی کتاب دکتر خلیلی فر چاپ راهیان ارشد خیلی کتاب خوب و مناسبیه. من در کنارش برای مطالعه بیشتر کتاب سرور تورینگ رو هم مطالعه میکنم که البته من خودم دوست دارم ولی برای امتحان همین کتاب قرمز راهیان ارشد کافیه.

برای شبکه که بهترین کتاب الان کتاب کراس راس هست که تو بازار هم موجود هست و اگه اشتباه نکنم ترجمه دکتر ملکیان رو باید بگیرم و میگن که خوبه.

برای گسسته من با کتاب هادی یوسفی از انتشارات پوران پژوهش کاملا ارتباط گرفتم و جواب داد. عالیه!

برای طراحی الگوریتم هم همان نویسنده و همان انتشارات.

برای معماری کامپیوتر هم پوران پژوهش عالیه باز متعلق به همون نویسنده قبل

نظریه زبانها و ماشین ها نوشته دکتر فردین شاپوری از انتشارات علوم پایه خیلی کتاب خوبی هست

مدارهای الکتریکی چاپ اول از انتشارات پوران پژوهش کتاب خیلی خوبی هست نوشته کارو زرگر، این کتاب تازه چاپ شده ولی بچه های شریف به من معرفیش کردن و منم خیلی باهاش ارتباط گرفتم.

برای درس تجزیه تحلیل سیگنالها من باز کتاب پوران پژوهش نوشته نیما حاجی عبدالرحیم رو گرفتم و خیلی هم راضی هستم. برای منی که خیلی سال پیش کتاب سیگنال داداشمو که اسمش بود سیگنالها و سیستمها خونده بودم قسمتیشو و آشنایی چندانی بیشتر از اینکه سیگنال میده یا نمیده نداشتم کتاب خوبی بوده. من تا حالا دو فصل ازش خوندم.

برای سیستم عامل کتاب پارسه دکتر حقیقت تو بازار به سختی پیدا میشه ولی من بعد از گشت و گزار از انتشارات سنجش تکمیلی خریدمش و الانم دارم میخونم همین لحظه داشتم میخوندم یعنی.

من برای آمار و احتمال مدرسان شریف و برای معادلات دیفرانسیل کتاب نصیر رو خریدم. ریاضی یک و دو رو هم بیخیال شدم.


البته معادلات رو احتمال داره حذف کنم چون من تازه کار هستم و ممکنه برام سنگین باشه با اینکه ریاضیم خوبه، ولی آمار و احتمال رو چون تو دانشگاه هم با دکتر مسیحا پاس کردم راحتم و میخونمش.

اینا همه جل و پلاس من بود که ریختم وسط. شما هم هر چه زودتر منابع رو تهیه کن، تاکید میکنم اونایی رو که باهاشون راحتی، میتونی از بین همینا که گفتیم استفاده کنی و انتخاب کنی چون بهترین ها همینا هستن که آقا سینا و من بهت گفتیم. شروع کن که بتونی از آبان آذر دور دوم رو شروع کنی و ایشالا به امید خدا موفق باشی.

اینم فراموش نکن که تست زنی هر روز فراموش نشه.

اینا گزیده نصیحت هایی بود که به من شده بود و تجربیات خودم از کنکور ارشد قبلی.
هر راهنمایی هم خواستی هستم در خدمتت، دوستان نمونه ای مثل آقا سینا و AI و آقای دادخواه و و و و من اینا رو خوب میشناسم، هستن که میان و برامون راهنمایی مینویسن. شما همه پستها رو یه نگاهی بندازی همش پستهای بچه های نمونه این رشته هست که منو و شما رو راهنمایی کردن.


از همشون خصوصا آقا سینا و اون دوست عزیزی که اسمشو نمیبرم و این نصیحت جانانه رو در مورد منابع به من کرد کمال سپاس رو دارم.
پیشنهادم به شما برای شروع ساختمان داده فیلم های شیرافکن که در سایت فرادرس هست چون بسیار ساده و روان توضیح داده ولی خوب در کنارش باید کتاب یوسفی یا نصیر را هم مطالعه کنید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۱۱۰
۱۹ مرداد ۱۳۹۸, ۰۹:۳۳ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
ممنونم، ساختمان داده شیر افکن رو دارم. فوق العاده خوب درس داده و قابل فهم. بله باید برای ساختمان داده ازشون استفاده کنم. امروز کتاب نصیر رو هم میگیرم. ممنونم ازت

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱۱
۲۰ مرداد ۱۳۹۸, ۰۸:۳۶ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
خب دوستان یه نتیجه کنکوری
امروز بعد از دو هفته وقت تلف کردن با برنامه مشاور به این نتیجه رسیدم که هیچکس جز خود آدم نمیتونه واسه خودش برنامه درست و درمون بریزه. بنابراین تصمیم گرفتم که فقط برای اینکه مشاورم دلش نشکنه هر برنامه ای میده بگم چشم و کار خودمو بکنم. آخه یه جوری با من برخورد میکنه که انگار اگه درسی رو نرسیدم بخونم تو روز از تنبلی خودم بوده. در حالیکه یه آدم که تازه متاهل و شاغل هم هست خب وقت کم میاره. من که شب تا صبح هم بیدارم دارم میگم وقت کم میارم. بنابراین تصمیم گرفتم خودم با وجدان خودم و به میل خودم ادامه بدم.

نتیجه اخلاقی: الکی نرین پول بدین مشاور. کسی از زندگی و اخلاقیات و عادتهای شما خبر نداره و نمیتونه برای شما برنامه بریزه. لامصب روزی یکی دو فصل از هر درسی برای من گذاشته در حالیکه من تو خیلی از این درسها صفر کیلومترم و تنها ویژگی که دارم تسلطم بر ریاضی، گسسته و مدار منطقیه. بقیه رو من لاکپشت وار پیش میرم و گاهی یه چیزی رو برای اینکه بفهمم نیاز دارم روش صبر کنم. ولی این نمیزاره..

پولو به جای دادن برای مشاوره و انتخاب رشته و اینا صرف منابع باید کرد و کلاس باید رفت. تمام!

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱۲
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۰۳ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
(۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۳۶ ب.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  امروز بعد از دو هفته وقت تلف کردن با برنامه مشاور به این نتیجه رسیدم که هیچکس جز خود آدم نمیتونه واسه خودش برنامه درست و درمون بریزه.

دقیقا به نتیجه گیری درستی رسیدید و چه خوب که اینقد زود متوجه شدید. مشاور هر چقدر هم که ماهر و کار بلد باشه و صد سال هم که تجربه داشته باشه نمیتونه برنامه شخصی بریزه و معمولا هم این مشاوره ها نتیجه ای در بر نداره.

راستی تو کانال رتبه ها تو تلگرام(rotbehaa) چند تا مصاحبه امسالو گذاشته فک کنم مفید باشه در ضمن رفته رفته اضافه هم میشه. مصاحبه منم هستش Smile
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۱۱۳
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۰۱:۰۰ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
مبارک باشه آقا سینا، ایشالا که خیرشو ببینی، دستت تو سر ما سال دیگه قبول شیم با رتبه خوب مثل خودت. Smile

حالا یه سوال
به نظر شما من مشاورمو بزارم کنار؟

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sinashan73
ارسال: #۱۱۴
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۰۹:۰۹ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
(۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۰۰ ق.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  مبارک باشه آقا سینا، ایشالا که خیرشو ببینی، دستت تو سر ما سال دیگه قبول شیم با رتبه خوب مثل خودت. Smile

حالا یه سوال
به نظر شما من مشاورمو بزارم کنار؟

ممنونم. ایشالا Wink

والا با این چیزایی که تو این مدت ازشون گفتید به نظرم ایشون نه تنها کمک نمیتونن بکنن بلکه ممکنه (ناخواسته) ضربه هم بزنن به فرآیند درس خوندتون. به نظرم در ظاهر به حرفاشون گوش کنید ولی در باطن کار خودتونو انجام بدید Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۱۱۵
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۰۱:۰۱ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ب.ظ)sinashan73 نوشته شده توسط:  
(18 مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب.ظ)مهسا.م نوشته شده توسط:  راجع به منابع سوال داشتم اگر میشه بهم بگین برای هر درسی منبعتون چی بوده...
من خودم برای هوش راهیان دارم. ولی برای مهندسی نرم و درسهایی مثل شبکه و پایگاه به نتیجه ی چندان ثابتی نرسیدم.
اگر از منبعی هم ناراضی بودین بهمون بگین تا تهیه اش نکنیم.
نظرتون هم راجع به فیلم ها و ویسها بگین. اگر خودتون استفاده کردین مفید بودن یا نه.
برای درسی مثل زبان هم اگر موفق بودین بهمون راهکار بدین. از شیوه ای که با این درس برخوردر کردین بگین.
خیلی سپاسگذار خواهم بود. مرسی از وقتتون.
راستی شما مشاور هم داشتین؟ به نظرتون واجب و ضروری هست؟

کل منابعی که استفاده کردم رو توی صفحه دوم اگه یه نگاهی بندازید توی یه لینک گذاشتم میتونید از اونجا ببینید.

من گرایش اصلیم معماری بود و راجع به هوش و نرم و پایگاه نظری ندارم(گرچه هوش فک کنم همون راهیان کتاب خوبی باشه). شبکه هم کلا نخوندم ولی طبق شنیده ها میگن همون کتاب راس که مرجع اصلی هست باید خونده بشه چون ظاهرا منبع مناسبی موجود نیست.

تقریبا از تمام منابعی که استفاده کرده بودم راضی بودم. خیلی خودتون رو درگیر اینکه کدوم منبع بهترینه و اگه فلان منبع رو نداشته باشم چی میشه نکنید معمولا کتابای مطرح توی هر درس مشخصه و اکثرا هم از همونا استفاده میکنن(از جمله کتابایی که من تو فایل منابعم معرفی کردم) شما هم کافیه اون کتابا رو تهیه و شروع به مطالعه کنید.

من از ویس استفاده نکردم ولی خب فیلم ها میتونن مفید باشن مخصوصا اگه احساس میکنید باید یه مقدار پایه تون رو قوی کنید این فیلما در نقش کاتالیزور عمل میکنن و سرعت یادگیری رو بالا میبرن.

زبان رو هم نخوندم در نتیجه تا روز کنکور که سوالاشو زدم باهاش برخوردی نکردم Smile

اگر احساس میکنید تو برنامه ریزی نیاز به کمک دارید مشاور میتونه خوب باشه ولی اصلا ضرورتی نداره. اگه شناختی کافی از خودتون دارید میتونید خیلی راحت برای خودتون برنامه بریزید و طبق همون برنامه جلو برید. من خودم از مشاوره استفاده نکردم و به نظرم لزومی هم نداره.

بازم سوالی داشتید بپرسید. موفق باشید
خیلی لطف کردین. متشکرم.
ممنون از پاسخگوییتون.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱۶
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۰۱:۲۰ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹ ق.ظ)sinashan73 نوشته شده توسط:  
(21 مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۰۰ ق.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  مبارک باشه آقا سینا، ایشالا که خیرشو ببینی، دستت تو سر ما سال دیگه قبول شیم با رتبه خوب مثل خودت. Smile

حالا یه سوال
به نظر شما من مشاورمو بزارم کنار؟

ممنونم. ایشالا Wink

والا با این چیزایی که تو این مدت ازشون گفتید به نظرم ایشون نه تنها کمک نمیتونن بکنن بلکه ممکنه (ناخواسته) ضربه هم بزنن به فرآیند درس خوندتون. به نظرم در ظاهر به حرفاشون گوش کنید ولی در باطن کار خودتونو انجام بدید Smile

راست میگی، منم دیشب تا صبح به این مسئله فکر کردم و همین تصمیم رو گرفتم. به خدا الان که احساس میکنم در قید و بند برنامه های اون نیستم احساس آرامش میکنم و تازه درس خوندنم میاد. Big Grin

واقعا هیچکس مثل خود آدم با وجدانش نمیتونه برای آدم برنامه ریزی کنه. هر کسی خودش بهتر میدونه چی به چیه. امروز که برام روز کاره و باید یه پروژه رو تموم کنم. ولی از فردا با امید به آینده همین کارو میکنم.


ممنون از شما آقا سیناSmile

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sinashan73
ارسال: #۱۱۷
۲۱ مرداد ۱۳۹۸, ۱۱:۴۰ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
یه توصیه خیلی جدی به بچه های کنکوری

دوستان واضح بگم سر اصل مطلب برم. مد شده تا از یه انتشاراتی به صورت آنلاین کتاب کنکوری میخرین، یه روز بعد زنگ میزنن و براتون در مورد مشاوره میگن.میگن که تا دم کنکور براتون برنامه ریزی میکنن که قبول بشین. خواهش میکنم به این تماسها اهمیتی ندین. این شما هستین و کتابها و هیچکس نمیتونه تعیین کنه که شما چی بخونی و چقدر بخونی که قبول بشی. قبلا هم گفتم هیچکس نمیتونه برای زندگی یکی دیگه برنامه ریزی کنه جز خودش!

پس بیخود پول به این مشاورا و موسسات مشاوره و برنامه ریزی کنکور ندین. اگه هر سوال و مشکلی دارین در رابطه با کنکور و درسها بیاین همینجا مشاوره بگیرین از برترین های این رشته و خودتون بخونین. اشتباهی رو که من کردم نکنین. باز من شانس آوردم زود فهمیدم و همه چی رو حل کردم. و اگه متوجه شدم همش به خاطر راهنمایی های خوب بچه های نمونه ی مانشت بوده.

من الان دو روزه بر خلاف توصیه مشاورم دارم کتابهای نصیر رو میخونم برای کنکور. خداییش حتی ساختمان داده هم که تازه گرفتم و لاشو باز کردم خیلی روان و خوب توضیح داده. به این نتیجه رسیدم که کتابهای انتشارات نصیر فوق العاده هستن برای بچه هایی که از رشته های دیگه میخوان مهندسی کامپیوتر و آی تی رو امتحان بدن.
البته پوران پژوهش هم خیلی کتابهاش خوبن، ولی برای شخص من الان سطحشون یه کم بالاس. من صفر کیلومترم تو درسهای تخصصی این رشته و واقعا باید اول پایه رو قوی کنم.
بنابراین با نصیر شروع میکنم به امید خدا.

پ ن: دوستان عزیز توجه فرمایید! من قرار نیست خودمو و خاطراتم رو اینجا ثبت کنم، چیزی که مهمه اینه که تجربیاتم رو براتون مینویسم تا شما از اونا استفاده کنین. دوستان دیگه که همه از نخبه های این رشته هستن لطف میکنن اینجا پست میکنن، پس شما هم کم لطفی نکنین و هر چی دارین و هر تجربه و نکته ای هست اینجا مطرح کنین. منم به زودی یه لیست از منابع و درسهایی که باید بخونیم و اینا درست میکنم اینجا قرار میدم که دوستانی که میخوان شروع کنن و به منبع نیاز دارن کتابهای خوب رو خبر داشته باشن.


ارادتمند همه شما
الهام

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۸, ۱۰:۱۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ق.ظ، توسط Fati4242.)
گام به گام تا ارشد ۹۹
سلام من تازه با شما مانشتی های عزیز اشنا شدم و ممنونم بابت مشاوره های خوبتون و اینکه تجربیات خودتون رو بیان میکنید. ی سوال داشتم ازتون اگر امکانش هست منو راهنمایی کنید.میخاستم ارشد نرم افزار شرکت کنم امسال و هنوز شروع نکردم.
میخاستم بپرسم کسی از کلاس های انلاین استاد رضوی و یا استاد یوسفی استفاده کرده و ایا مفید بوده براش. من نمیدونم واسه شروع با کتاب شروع کنم یا کلاس؟ و همین اول راه دچار سردرگمی شدم..

خیلی ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داشته بیان کنه. ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۱۱۹
۲۲ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۰۵ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق.ظ)Fati4242 نوشته شده توسط:  سلام من تازه با شما مانشتی های عزیز اشنا شدم و ممنونم بابت مشاوره های خوبتون و اینکه تجربیات خودتون رو بیان میکنید. ی سوال داشتم ازتون اگر امکانش هست منو راهنمایی کنید.میخاستم ارشد نرم افزار شرکت کنم امسال و هنوز شروع نکردم.
میخاستم بپرسم کسی از کلاس های انلاین استاد رضوی و یا استاد یوسفی استفاده کرده و ایا مفید بوده براش. من نمیدونم واسه شروع با کتاب شروع کنم یا کلاس؟ و همین اول راه دچار سردرگمی شدم..

خیلی ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داشته بیان کنه. ممنون

سلام دوست عزیز، خوشحالم که شما رو اینجا میبینم، امیدوارم مانشتی بمونین و در نهایت هم از رتبه های برتر مانشت بشیم. منم امسال میخوام امتحان ارشد برای هوش مصنوعی شرکت کنم، و من از یه رشته کاملا غیر مرتبط میام ولی تکیه ای به کلاس نکردم و با کتاب شروع کردم. منتهی الان میبینم یه ذره باید روی ساختمان داده بیشتر از درسهای دیگه وقت بزارم، یه کتاب مفصل تر که کتاب نصیر باشه رو شروع کردم و تا حالا خیلی کمکم کرده.ولی اگه یک درصد احساس کنم که نیاز دارم بله کلاسهای یوسفی رو میدونم عالی هستن و حتما کلاسهای آنلاینشون رو شرکت میکنم. ولی به نظرم با کتاب شروع کن شما که راه بیفتی و نقطه ضعفهاتو پیدا کنی. بعد برای نقطه ضعفهات اگه خواستی کلاس برو.
بچه های برتر ارشد هم اینجا هستن و من میزارم که دوستان دیگر هم نظر بدن. ولی من با توجه به اینکه قبلا دو بار دیگه ارشد دانشگاه تهران خوندم، یعنی به شیوه درس خوندن برای ارشد تا حدودی آگاهم میگم کتاب خیلی بهتره.

موفق باشیSmile

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲۰
۲۳ مرداد ۱۳۹۸, ۱۲:۴۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ق.ظ، توسط Fati4242.)
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
مچکرم از لطفتون خیلی خیلی تشکر میکنم ک دید منو باز کردید. منم از کتاب شروع میکنم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Question برنامه ریزی به سبک ۳ گام sara417 ۴ ۶,۴۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Question موسسه سه گام برای مشاوره ارشد marvelous ۱ ۳,۲۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  انتخاب رشته برای رتبه ۹۹۱ نرم افزار + سهمیه رتبه اولی Denize ۵ ۵,۲۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa74103
  کتاب آموزش گام به گام c# sisili ۰ ۲,۰۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: sisili
Question سوال، مرتبه اجرایی و گام برنامه Mr.R3ZA ۶ ۵,۵۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: mino0z
  پنج گام برای ارزیابی یک فرصت شغلی good-wishes ۴ ۵,۳۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: terme86
  محاسبه تعداد گام.. farazz ۴ ۳,۸۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۳:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: farazz
  ۹۹۶ امنیت و شبکه hadi_hjh ۶ ۴,۵۸۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: MehdizadeMilad
Smile ۹۹۶ امنیت hadi_hjh ۰ ۱,۳۷۴ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: hadi_hjh
  گام محاسباتی فاطمه ارشد ای تی ۳ ۲,۹۴۱ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه ارشد ای تی

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close