زمان کنونی: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۲۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

Gossip-Based Ad Hoc Routing

ارسال:
۲۷ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۳۱ ب.ظ
Gossip-Based Ad Hoc Routing
با سلام
عنوان پروژه پایانی من که هفته پیش ازش دفاع کردم :استفاده از روش شایعه پراکنی برای کاهش سربار کنترلی الگوریتم مسیریابی AODV
این پروژه یک تجربه بسیار عالی برای من بود که به طور کامل باروش پژوهش آشنا شدم وبه قول استاد راهنمای ارجمندم(دکتر بگ محمدی) با مسیر پژوهش وارشد آشنا شدیم،ماتوی این پروژه روش پیشنهادی هم داشتیم که انشالله به امید خداوند اگر مقاله ما چاپ شد حتما من درادامه روش پیشنهادی خودمون رو توضیح خواهم داد.
شبیه ساز مادراین پروژه glomosim بودکه یک شبیه ساز بسیار زیبا هست،پیشنهاد من برای دوستانی که قصد دارند کارهای شبیه سازی انجام بدن اینه که یک بار هم شده با این شبیه ساز کارکنن چون ویژگی این شبیه ساز اینه که شماباید محیط مدنظرتون رو خودتون پیاده سازی کنید وواقعا کارکردن بااین شبیه ساز بسیار لذت بخشه اگر بر زبان c تسلط داشته باشین،ویژگی این شبیه ساز این هست که اگر میخاید که کارتون راحتر باشه در محیط لینوکس اون رو اجرا کنیدکه در بحث شبیه سازی در مورد این شبیه ساز درهمین سایت تاحدودی صحبت شده.
Ad-hoc On-demand Distance Vector Routing Protocol
پروتکل مسیریابی AODV یک پروتکل مسیریابی بنا به درخواست است که در آن همه مسیرها فقط وقتیکه مورد نیاز باشند کشف می شوند و تنها در طول مدتی که مورد استفاده قرار می گیرند نگهداری می شوند. مسیرها در طول یک غرق کردن کشف می شوند که در طی آن نودهای شبکه در فرآیند جستجوی یک مسیر به سمت مقصد مورد سوال قرار می گیرند.
AODV برای تحقق اهداف زیر طراحی شده است :
حداقل سربار کنترلی
حداقل سربار پردازشی
قابلیت مسیریابی چندگامی
نگهداری پویای توپولوژی
عاری بودن از حلقه
این الگوریتم برای پیداکردن مسیر خود از روش غرق کردن سیل آسا استفاده می کند:غرق کردن یک روش قدیمی است که بعنوان یک تکنیک برای ارسال داده به تمامی نودهای شبکه در شبکه¬های بیسیم استفاده می¬شود. در این تکنیک هر نود، داده را به همه همسایه¬هایش پخش می¬کند. هر چند این روش تمام مجموعه نودها را پوشش می¬دهد ولی نقص¬های زیادی دارد.
یکی از نقص های این روش انفجار اطلاعات است :
انفجار اطلاعات: یک نود که چند همسایه دارد ممکن است چند نسخه از یک پیام را دریافت کند.
برای حل این مشکل یک راه حل بیان شده است که عنوان فارسی آن شایعه پراکنی است به این معنی که تمام نودها در غرق کردن سیل آسای پیام ها شرکت نمی کنند.
پروتکل گوسیپ مقدماتی:یک منبع مسیر موردنظر را با احتمال ۱ تقاضا می¬کند. نود با دریافت تقاضای مسیر با احتمال P آنرا به نودهای مجاور پخش کرده و با احتمال ۱-P این درخواست را رد می¬کند. در صورت دریافت تقاضای مشابه، باز آنرا رد می¬کند. بنابراین یک نود اغلب تقاضای مسیر خاصی را پخش می¬کند. این پروتکل ساده GOSSIP1(p) نامیده می¬شود.

ازاین آدمهادلگیر نشو،نیش زدن طبیعت آنهاست..../سالهاست به هوای بارانی می گویند خراب!......
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent , berkeley , انرژی مثبت , fati arshad , msira4530 , mostafanaderi


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست مقاله AD-HOC ONLY-IT ۱ ۱,۸۱۰ ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ۰۳:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ONLY-IT
  لینک دانلود رایگان کتاب CCIE routing and switching morweb ۰ ۴,۲۷۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب.ظ
آخرین ارسال: morweb
  Cisco CCNA - Dynamic Routing morweb ۰ ۱,۸۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: morweb

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close