زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۱۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟

ارسال:
۲۲ مهر ۱۳۹۱, ۰۶:۴۲ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
با سلام به دوستان.

نمی دونم تاپیک رو جای درستی زدم یا نه. خیلی گشتم بهتر از این جا پیدا نکردم.

آیا بین فردی که با فوق لیسانس وارد بازار کار می شود و فردی که با لیسانس وارد بازار کار می شود تفاوتی است؟

شنیده ام که می گویند :
الف ) معمولا شرکت ها لیسانس نیاز دارند و دل درد!!! ندارند وقتی با لیسانس کارشان برطرف می شود حقوق بی خودی به فوق لیسانس بدهند .
ب ) در دوره ی کارشناسی ارشد چیزی به تو نمی گویند که به درد بازارکارت بخورد و این دوره بیشتر روی جنبه ی تحقیقاتی تمرکز دارد.
ج) دانش یک فرد لیسانس برای ورود به بازار کار کافی است و نیازی به تلف کردن !!!! دو سال از عمرت نیست !!!!!

با این اوصاف کسی که می خواهد کار کند، آیا بهتر نیست با همان مدرک لیسانس وارد بازار کار شود و این دو سالی که می خواهد در دوره ی ارشد بگذراند صرف یادگیری مطالب مرتبط با کار مورد نظرش کند ؟؟

سوالات دیگه ای هم دارم که اگر دوستان (به خصوص دوستان ارشدی) در بحث شرکت کردند خواهم پرسید ...
good-wishes، در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۰۴ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

از بخش "بحث آزاد(غیرسیاسی)" به "موضوعات و سوالات مرتبط با آینده شغلی" منتقل شد

۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pofef , Lonely Palm , d.KH
ارسال:
۲۲ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۱۲ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
به نظر من بستگی به محل کار و نوع کار داره. مثلا بعضی شرکت ها نفر برای کارهایی که نیازمند مطالعه زیاد هستند می خوان که برای این کارا فوق لیسانس میگیرن. نمونش رو زیاد دیدم. البته نمونه هایی که دیدم اکثرا (اما نه همشون) علاوه بر فوق لیسانس سابقه کار قابل توجه هم داشتن.
البته اگر شما کار خوب پیدا کردید که فکر می کنین آیندتون رو تامین میکنه صد در صد همون رو ادامه بدین و به تحصیل فکر نکنین.
ضمنا به نظرم دانش یک فرد لیسانس تا حدود زیادی برای شروع کار کافی هست و فوق لیسانس چیز عملی خاصی اضافه نمیکنه. البته یک سری حالت های استثنا هم هست.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower
ارسال:
۲۲ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ب.ظ، توسط follower.)
RE: تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
(۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۱۲ ب.ظ)shervinrs نوشته شده توسط:  به نظر من بستگی به محل کار و نوع کار داره. مثلا بعضی شرکت ها نفر برای کارهایی که نیازمند مطالعه زیاد هستند می خوان که برای این کارا فوق لیسانس میگیرن. نمونش رو زیاد دیدم.
می شه لطفا یه چند تا از این نمونه ها بفرمایید.
نقل قول: البته اگر شما کار خوب پیدا کردید که فکر می کنین آیندتون رو تامین میکنه صد در صد همون رو ادامه بدین و به تحصیل فکر نکنین.

اگه هدفم صرفا کار کردن و کسب درآمد و پول نباشه چی ؟؟ می ارزه فوق بخونم؟ یعنی واقعا جای کار هست ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۲ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۴۸ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
درنظر بگیرین که کار مناسب که امنیت شغلی بالا داشته باشه اصولا برای لیسانس کم پیدا میشه.

این مقایسه ای که شما کردین تا جایی که من از اساتید و دیگران شنیدم معمولا بین فوق لیسانس و دکتری صورت میگیره. نه بین لیسانس و فوق لیسانس
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mohammad-A , follower
ارسال:
۲۳ مهر ۱۳۹۱, ۱۲:۳۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۰ ق.ظ، توسط shervinrs.)
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
(۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۲ ب.ظ)follower نوشته شده توسط:  می شه لطفا یه چند تا از این نمونه ها بفرمایید.
مثلا شرکتی که بخواد کار DSP، RF و امثالهم بکنه معمولا نمیره یک نفر لیسانسه بیاره (مگر اینکه طرف دارای شرایط و قابلیت های خاصی باشه). کلا کارهای از این دسته کارهای روتین نیستن و فهم و تسلط برشون نیاز به افرادی داره که حوصله، تخصص و خیلی چیزای دیگه دارن (البته اینها زمینه کاری من نیست. اما کسی رو با لیسانس ندیدم که کارش اینا باشه، اما بازم نمیگم وجود نداره). به نظرم معمولا افرادی که سرشون درد میکنه برای کارهای پر دردسر (سخت یا هر چی که اسمش رو میگذارین) در زمینه تحصیل بیشتر از لیسانس ادامه میدن.
اگر شما مدتی دنبال کار برید و کاری رو جایی شروع کنین به مرور شرایط میاد دستتون که می خواین ادامه تحصیل بدین یا نه. چون به نظرم برای ادامه تحصیل بیش از حد دودل هستید.

(۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ب.ظ)follower نوشته شده توسط:  الف ) معمولا شرکت ها لیسانس نیاز دارند و دل درد!!! ندارند وقتی با لیسانس کارشان برطرف می شود حقوق بی خودی به فوق لیسانس بدهند .
ب ) در دوره ی کارشناسی ارشد چیزی به تو نمی گویند که به درد بازارکارت بخورد و این دوره بیشتر روی جنبه ی تحقیقاتی تمرکز دارد.
ج) دانش یک فرد لیسانس برای ورود به بازار کار کافی است و نیازی به تلف کردن !!!! دو سال از عمرت نیست !!!!!
در مورد الف صد در صد این شرکت ها دودره باز هستند یا کلا کار خاصی نمیکنن.
به نظرم مورد ب درسته. مخصوصا تو ایران. البته یه مقدار زوده بخوام اظهار نظر کنم.
مورد ج هم میشه حرف های بالا.

اما کلا دو سه سال از عمر چیز خاصی نیست که مثلا با سر کار رفتن نخواد تلف شه.
به نظرم اینکه بخواین فوق بخونین یا برین سر کار به خیلی مسائل بستگی داره:
- اینکه در آینده می خواین کار کنین یا مثلا بازم ادامه تحصیل بدین و در دانشگاه باشین؟ (دکترا)
- اینکه چه جور کاری می خواین انجام بدین؟ (مرتبط با رشته یا غیر مرتبط اما با درآمد بالا یا کار سخت با درآمد پایین یا کار سخت با درآمد بالا)(نگین که خب معلوم کار آسون با درآمد بالا که من افراد مختلف رو در تمام حالتاش دیدم)
- اینکه چقدر حوصله ادامه تحصیل رو دارین؟ (دو سال درس خوندن، تز دادن، مقاله خوندن و ...)
کلا بستگی به هدفتون در ادامه زندگی و سبک زندگی که می خواین داشته باشین داره.

(۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ب.ظ)follower نوشته شده توسط:  آیا بین فردی که با فوق لیسانس وارد بازار کار می شود و فردی که با لیسانس وارد بازار کار می شود تفاوتی است؟
خیلی از شرکت هایی که کیفیت بالاتری دارن (یعنی جزو مورد الف نیستند) بین این دوتا فرق میگذارن و معدل، دانشگاه، سوابق و خیلی چیزهای دیگه تون رو بررسی می کنن تا بگیرنتون. (اینم تو پرانتز بگم: یه جا رفته بودم مصاحبه که به نظر شرکت مرتبی میرسید. نیم ساعت فقط راجع به سرگرمی هام، نحوه گذراندن اوقات فراقتم، فیلم و آهنگ و بازی کامپیوتری مورد علاقم و خیلی مسائل بی ربط دیگه باهام صحبت کرد.)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: majid67110 , follower
ارسال:
۲۳ مهر ۱۳۹۱, ۰۴:۲۳ ق.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
دوست عزیز. من استخدامی ها رو اکثرا می بینم. اغلب فرصت کاری برای لیسانس بیشتر از فوق لیسانس هست و معمولا میزنند برای لیسانس و بالاتر. ضمنا از نظر حقوق تفاوتش فقط نهایت ۱۰۰۰۰۰ تومن هست. میتونی خودتم پیگیر شه. در بازار کار ایران بین لیسانس و فوق تفاوت چندانی وجود نداره و چه بسا برای لیسانس موقعیت بیشتر هم هست.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower , neda_Network
ارسال:
۲۳ مهر ۱۳۹۱, ۰۲:۱۸ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
یعنی این همه لیسانس ها که بیکار هستن دروغ میگن؟!
!!!
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower
ارسال:
۲۳ مهر ۱۳۹۱, ۰۸:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۳۰ ب.ظ، توسط follower.)
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
با تشکر از shervinrs عزیز. ممنونم که وقت گذاشتید.دیگه نقل قول نذاشتم .
فرمودید دودل هستم برای ادامه کار یا تحصیل . خیر این طور نیست. می خوام ببینم شرایط چطوریه و چشم اندازی از آینده داشته باشم. هدفم کاملا مشخصه :
"ادامه تحصیل در فوق لیسانس و در صورت مساعد بودن شرایط تا مقطع دکتری . حتی گرایش و زمینه ی کاریم هم مشخصه."
اما در مورد این شنیده هایی که عرض کردم خدمتتون : می خوام از الآن خودم رو با شرایط وفق بدم. یه دفعه این پیش زمینه رو توی خودم به وجود نیارم که حتما حالا که داری فوق می خونی دیگه باید دنبال یه کار آسون با درآمد بالا و ... باشی . بعد از فوق لیسانس به خودم نگم این دو سال هم درس خوندی حالا که چی ؟؟ اگه یه دفعه کار مناسب گیرم نیومد از این کاری که انجام دادم پشیمون نشم.
فرمودید : بستگی داره به این که چه جور کاری می خواین انجام بدین؟ " بنده کار سخت با درآمد بالا رو ترجیح می دم. دنبال کارهای جدید هستم . کارهایی که نیاز بهشون هست و کسی تا حالا انجام نداده. حوصله ی ادامه تحصیل هم دارم و انگیزه هم تا دلتون بخواد...

اما یه سوال دیگه ( قشنگ پاسخ می دید آدم دلش می خواد سوال بپرسه ...) : " آیا در حال حاضر ( و در کشور خودمون ) یک فرد فوق لیسانس این توانایی( دانش و امکانات و ... ) رو داره که بخواد کار پژوهشی کنه و از این طریق درآمد هم کسب کنه ؟ چه از طریق شرکت ها و چه از طریق کارآفرینی و ... ( که نمی دونم اصلا تو زمینه ی کاری ما چنین مباحثی هم هست یا نه ؟ ) .

(۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۲:۱۸ ب.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  یعنی این همه لیسانس ها که بیکار هستن دروغ میگن؟!
!!!

به نظر من، لیسانس کار بلد، رو زمین نمی مونه !!!

(۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۴:۲۳ ق.ظ)salnet نوشته شده توسط:  دوست عزیز. من استخدامی ها رو اکثرا می بینم. اغلب فرصت کاری برای لیسانس بیشتر از فوق لیسانس هست و معمولا میزنند برای لیسانس و بالاتر. ضمنا از نظر حقوق تفاوتش فقط نهایت ۱۰۰۰۰۰ تومن هست. میتونی خودتم پیگیر شه. در بازار کار ایران بین لیسانس و فوق تفاوت چندانی وجود نداره و چه بسا برای لیسانس موقعیت بیشتر هم هست.

این مواردی که فرمودید تا حدودی صحیحه و من هم شنیدم، ولی به نظر بنده برای کارهای دولتی صدق می کنه... . واسه شرکت های خصوصی چی ؟ و اگه فرد بخواد خودش دانشش رو از حالت بالقوه به حالت بالفعل دربیاره چطور ؟
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۳ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۲۲ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
من یه چیز بگم که تجربه خودمه مخصوصا" کامپیوتری ها با فوق لیسانس مردن هم بهتر است از با لیسانس مردن.موقعی نرو دنبال ادامه تحصیل که یک دلیل محکم داشته باشی دلیلی که همیشه تا آخر عمرت قابل قبول باشه.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower , majid67110
ارسال: #۱۰
۲۴ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۱۰ ق.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
مشکل اینه که یه لیسانس هرچقدر هم که کاربلد باشه، خیلی وقتا این فرصت رو پیدا نمیکنه که توانایی هاش رو نشون بده. چون واقعا کم اتفاق میوفته که به لیسانس ها اعتماد کنن.
از طرفی کسی که لیسانس داره اصلا امنیت شغلی نداره. اگه اداره یا شرکتی بخواد نیروهاش رو تعدیل کنه، اول از همه میره سراغ اونایی که مدرک علمی پایین تری دارن.
داشتن تخصص فنی یه چیزه و داشتن مدرک علمی یه چیز دیگه هست. برای اینکه یه کار خوب با امنیت شغلی مناسب بتونی داشته باشی، باید هر دو تا مورد رو داشته باشی.
مطمئن باشین اگه لیسانس ها به راحتی میتونستن شغل مناسب و با درآمد خوب و مکفی پیدا کنن، این همه اصرار برای ادامه تحصیل وجود نداشت. بعضی ها به خاطر عشق به علم میرن سراغ ادامه تحصیل ولی خیلی های دیگه به خاطر اینکه بتونن فرصت شغلی مناسب تر و درآمد بهتر داشته باشن میرن سراغ ادامه تحصیل.

البته اینم بگم که همیشه استثنا وجود داره. بله... شما همین الان هم میتونین افرادی رو پیدا کنین که با مدرک لیسانس دارن تو جا های خوب و با درآمد های خوب کار می کنن. ولی باید رو راست بود و قبول کرد که تعداد این آدم ها خیلی کمه و بازار کار بیشتر سعی میکنه به سمت فوق لیسانس ها سوق پیدا کنه. بنا به دلایل مختلف

در کل من نظرم اینه که با مدرک لیسانس خیلی نمیشه موفق بود
سپاس
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower , nima3608
ارسال: #۱۱
۲۴ مهر ۱۳۹۱, ۰۱:۳۲ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
الان مدرک لیسانس داره به سمتی می ره که ارزش به اندازه دیپلم میشه
پس ۱دلیل این برای اینکه ما بی سواد شناخته نشیم باید ادامه تحصیل داد
۱چیزی هم که درمورد کامپیوتر هست اینه که علاوه بر مدرک باید توانایی انجام دادن کار رو به صورت عملی داشته باشی اگه این توانایی رو نداشته باشی مثل همون دیپلم کامپیوتر به حساب میای

خـــــــــــدایا شکر‌ به خاطره همهٔ داده‌ها و نداده هایت
داده‌هات نعمتــــــــــ ، نداده‌ها هم حکـــــــــــمت ...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: arashmobileboy , sahar121
ارسال: #۱۲
۲۴ مهر ۱۳۹۱, ۰۸:۲۴ ب.ظ
تفاوت یک فوق لیسانس و لیسانس در بازارکار؟؟
(۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۰ ب.ظ)follower نوشته شده توسط:  آیا در حال حاضر ( و در کشور خودمون ) یک فرد فوق لیسانس این توانایی( دانش و امکانات و ... ) رو داره که بخواد کار پژوهشی کنه و از این طریق درآمد هم کسب کنه ؟ چه از طریق شرکت ها و چه از طریق کارآفرینی و ... ( که نمی دونم اصلا تو زمینه ی کاری ما چنین مباحثی هم هست یا نه ؟ ) .
به صورت کلی همه جور کاری هست و به نظرم لیسانس و فوق لیسانسش خیلی برای شرکت ها فرقی نمیکنه. فقط مسئله اینه که شرکت هایی که درست و حسابی باشن و واقعا بخوان کارهای پژوهشی (یا کلا کارهایی که جالب باشن) رو انجام بدن معمولا خیلی در انتخاب آدم هاشون دقت می کنن. فوق لیسانس داشتن به نظرم یک مشخصه مثبت که این فرد به کار پژوهشی علاقه مند و به رشته ای که خونده علاقه داره. اما به نظرم الان فوق لیسانس هم داره ارزشش رو یه جورایی از دست میده و اگر کسی فوق هم خونده باشه ممکنه صرفا برای داشتن مدرک بالاتر و نه بخاطر علاقه این کار رو کرده باشه.
در هر حال مطمئنا افرادی هستند که با داشتن یک لیسانس از یک دکتر بیشتر میفهمن و جاهایی هم هست که فرق این دوتا رو تشخیص میدن.
البته این حرف ها رو در حالتی میزنم که فرضم بر این که شما دنبال کار دولتی و کارهایی که چندان ملاک های تخصصی خاصی برای استخدام ندارن، نیستین.
اگر علاقمندید و فکر می کنین که جای خوبی قبول میشید حتما ارشد بخونید. کار دیر نمیشه. البته من خودم اول رفتم سر کار (چون اصلا فکر نمی کردم تو کنکور نتیجه خوبی بگیرم) و بعد رفتم دنبال ارشد و به نظرم اینجوری هم چندان بد نبود. ببینید خودتون دلتون چی می خواد، انگیزه تون برای کدوم بیشتر، همون کار رو بکنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: follower


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تفاوت WordPress.com و WordPress.org nillshid ۰ ۸۹۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nillshid
  تفاوت classification algorithm و regression algorithm چیه؟ sajadg ۶ ۹,۲۹۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  تفاوت Back-endو Front-end virtual girl ۳ ۳,۷۸۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۷ ق.ظ
آخرین ارسال: webctcir
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۹۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  تفاوت procedural با functional با imperative در چیست؟ shervan360 ۲ ۳,۰۱۹ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۴:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  تفاوت مقاله جورنالی و مقاله کنفرانسی در چیست؟ Br2012 ۴۴ ۷۷,۰۰۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱ ق.ظ
آخرین ارسال: TexteRasmi.info
  تفاوت گرایش های ارشد it saeid sharifzade ۱ ۲,۷۴۱ ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: khaste2
Question تفاوت تعداد مقایسه های مورد نیاز در الگوریتم های متفاوت porseshgar ۰ ۱,۹۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  تفاوت چاپ ک z__z ۳ ۳,۱۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: z__z
  تفاوت (logn!l) با !(logn) Mr.R3ZA ۵ ۴,۱۲۷ ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۳:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: somaye-z

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close