زمان کنونی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۳:۳۳ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری

ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۵۷ ق.ظ
بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری حمایت ۶۹ دانشگاه کشور را در پی داشت و در همین زمینه روسای این دانشگاهها با صدور بیانیه ای حمایتشان را از برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام کردند.

در بخشی از بیانیه روسای دانشگاههای کشور آمده است: "به بهانه برگزاری آزمون دوره دکتری، تاکید می شود که اصلاح شیوه پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی به دلایل ذیل امری اجتناب ناپذیر است:
پاسخگویی مناسب به تقاضای روز افزون متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری، بسترسازی برای اجرای عدالت آموزشی که قطعاً منجر به کشف و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد جهت استمرار موفقیتهای روزافزون نظام در عرصه های علم و فناوری خواهد شد، جلوگیری از برخوردهای گزینشی و سلیقه ای و حذف تبعیض در نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری، ناکارآمدی روشهای سنتی(غیرمتمرکز) با توجه به حجم بالای متقاضیان و استقرار یک نظام پاسخگو و شفاف برای پذیرش دانشجو.

در این راستا، سیاست برگزاری آزمون به روش نیمه متمرکز اجرایی شد که طی چند سال پس از اعمال اصلاحات و رفع نقص، اجرای این طرح موجبات رضایتمندی، افزایش انگیزه و نشاط علمی را در بین متقاضیان به وجود آورد، به گونه ای که به نظر می رسد با توجه به نتایج مثبت میدانی و نظرسنجی های علمی از متقاضیان و هیأت های علمی، زمینه تغییر فرایند مذکور به آزمون با روش متمرکز فراهم شده باشد.

بر این اساس، هر گونه اصرار بر اجرای شیوه ناقص و ناکارآمد گذشته، غیرعلمی و غیرکارشناسانه بوده و قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

لذا ما روسای دانشگاههای کشور حمایت کامل خود را از سیاست کارآمد و عدالت محور ابلاغی وزارت متبوع در برگزاری شیوه آزمون دکتری در سال جاری اعلام کرده و خود را ملزم و متعهد به اجرای کامل آن می دانیم و از طرفی انتظار داریم که با توجه به دلایل ذکر شده آزمون مقطع دکتری، مشابه آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش متمرکز اجرا شود.

روسای دانشگاههای اراک، ارومیه، الزهرا(س)، ایلام، آموزش عالی جهرم، بوعلی سینا همدان، بیرجند، بجنورد، بین المللی امام خمینی(ره)، تبریز، تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، جیرفت، حکیم سبزواری، خلیج فارس بوشهر، تفرش، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، رازی کرمانشاه، زابل، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، شیراز، صنعت آب و برق، صنعتی ارومیه، صنعتی اصفهان، صنعتی اراک، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی شاپور، دزفول، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی سهند تبریز، صنعتی سیرجان، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، صنعتی قم، صنعتی همدان، طباطبایی، علم و صنعت، علوم پایه دامغان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین، فردوسی مشهد، فنی و حرفه ای، فنی مهندسی گلپایگان، کاشان، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مراغه، محقق اردبیلی، ملایر، هرمزگان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، هنر تهران، ولیعصر، رفسنجان، ولایت ایرانشهر، یاسوج، یزد، خوارزمی، صنعتی نوشیروانی بابل در این بیانیه از آزمون دکتری حمایت کردند.

در میان این ۶۹ دانشگاه کشور، اسامی دانشگاههای بزرگی مانند تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر دیده نمی شود.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پ.ن : صندلی های ریاست دانشگاه تا پایان وزارت وزیر فعلی برای دوستان محکم شد Wink

The best defense against logic is ignorance
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Manix , esi , inteligentium
ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۰۱:۳۶ ق.ظ
بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
شریف که کلا آزمون رو کاملا تشریفاتی می دونه و اصل کاری مصاحبه است و رزومه طرف
امیرکبیرم دوستم میگفت همینطوریه و فقط رویه مصاحبه حساب بازکرده

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lonely Palm , Manix
ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۱۱:۴۰ ق.ظ
بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
دو نکته جالب و خنده دار وجود داره:
اول اینکه وقتی در مقابل یه آیین نامه ، بیانیه حمایت صادر میشه نشان میده سیستم چقدر آبکی و الکی است. مثلا" رئیس اداره به کارمندها بگه صبح ساعت ۸ بیایید . بعد کارمندها هم بیانیه بدن که " ما کارمندان حمایت کامل خود را از دستور رئیس اعلام میکنیم چون ساعت ۸ بهترین ساعتی است که میشه سرکار حاضر شد.":)
اگه دستوره و منطقی و شما بخودتون مطمئنید که دیگه بیانیه نمیخواد.

دوم اینکه بسیاری از این دانشگاههایی که بیانیه دادن اصلا" فکر کنم ارشد هم ندارند چه برسه به دکترا. مثلا" ولایت ایرانشهر اصلا" دانشگاههBig GrinBig Grin
یه دونه اسم فنی حرفه ای هم هست.
کاش وزارت علوم به علم این کشور خدمت میکرد ویه هزارتا دکترای داخل میگرفت یه دو سه هزار تا هم بورس خارج میداد وثیقه هم میگرفت تا بچه های مردم برند درس بخونن و برگردند. این همه هم فیلم و داستان نداشتیم.والا علم و دانش را دیگه نمیشه درش خودکفایی ایجاد کرد. حالا دانشگاه پولی هم بود هر کی پول داشت میرفت پول میداد.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , Xilinx , esi , انرژی مثبت , Lonely Palm , Manix , sheyda , alireza.ghp , nina69 , inteligentium
ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۰۳:۵۰ ب.ظ
RE: بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
بی اطلاعی ۲ دانشگاه مهم از بیانیه حمایتی ۶۹ دانشگاه درباره دکتری!!!

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به جای خالی خود در لیست دانشگاههای حمایت کننده از آزمون دکتری واکنش نشان داد و دانشگاه شریف نیز در این زمینه ابراز بی اطلاعی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ۶۹ رئیس دانشگاه با صدور بیانیه ای در حمایت از آزمون نیمه متمرکز دکتری خواستار برگزاری این آزمون به شیوه متمرکز همانند کنکورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد شدند.

در میان اسامی این دانشگاهها، نام سه دانشگاه بزرگ تهران از جمله تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف دیده نمی شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه با صدور جوابیه ای تصریح کرد: " پیرو درج خبری تحت عنوان - بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری/جای خالی سه دانشگاه بزرگ - مورخ ۱۲ آذرماه ۹۱ به اطلاع می رساند دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بیانیه حمایت از آزمون نیمه متمرکز دکتری اطلاعی نداشته است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری کاملاً همسو و هماهنگ با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است."

در همین زمینه رضا روستا آزاد - رئیس دانشگاه صنعتی شریف به مهر اعلام کرد که از صدور چنین بیانیه ای توسط روسای دانشگاههای کشور بی اطلاع بوده است.

خبرگزاری مهر
۱۳/۹/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lonely Palm , Manix , sheyda
ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۰۴:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۵ ب.ظ، توسط esi.)
بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
چقدر اینا زرنگن ، میگن خبر نداشته در حالی کاملا سازه مخالف میزنن، ما خبر دار شدیم و روئسا دانشگاها خبرندارن !!!
به هرحال حتی اگه بگن که این اطلاعیه رو قبول دارن باز دستشون تویه پذیرش دانشجو دکتری(برخلاف کارشناسی و ارشد که ملاک رتبست) کاملا بازه و اونطور که بابه میلشون هست عم می کنن.
به نظر از جهاتی این مساله خوبه و از جهاتی بد، اینکه سعی می کنن دانشجوهایی با رزومه بالا و جنبه تحقیقاتی بالا انتخاب کنن که خیلی خوبه و از طرفی هم که هوای دانشجوهای خودشو دارن بده و بی انصافیه.

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lonely Palm , The BesT , Manix
ارسال:
۱۳ آذر ۱۳۹۱, ۰۴:۲۰ ب.ظ
بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری
این روسای دانشگاه شریف و امیرکبیر و تهران و ... معلوم نیست خودشون با خودشون چند چندن؟ چه برسه به داوطلب های دکترا! یعنی باور کنیم آموزش عالی جهرم خبر داشت و شما خبر نداشتی ؟ Smile ... جالبه که اسم شهید بهشتی و تربیت مدرس هم هست پس نمیشه گفت روسای دانشگاه های تهران کلا خبر نداشتن!
بعد اینکه کلا تو این دولت کار عددی و رقمی و آماری خیلی خوب انجام میشد انصافا ...مثلا همین ۶۹ تا رئیسی که بیانیه دادن همونطور که آقا فرداد فرمودن خیلی هاشون اصلا دانشجوی دکترا ندارن!
بعد اگر من رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر رو می شناسم ایشون که مخالف روند فعلی آزمون بود اینو بارها تو جلساتش گفته ...چی شده که اسمش اومده پای این بیانیه واقعا آدم باید به خودجوش بودن بیانیه شک کنه!

The best defense against logic is ignorance
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi , انرژی مثبت , Manix


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۳۰ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  آزمون دکتری ۹۸ jntdst ۸۴ ۴۱,۶۳۷ ۱۸ دى ۱۴۰۱ ۰۲:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: farzane1400
  آزمون دکتری sara198 ۱ ۱,۴۳۹ ۱۶ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: soha1
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۸,۵۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  منابع آزمون دکتری گرایش تجارت الکترونیک wskf ۳ ۶,۰۷۷ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Ametrine
  دکتری بدون آزمون wskf ۱ ۲,۱۷۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۸۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۹۹ Seyyedab ۱۱ ۵,۸۴۱ ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۸۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
Information اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ aliali256 ۱۵۳ ۷۰,۶۶۷ ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: taha.maten

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close