زمان کنونی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۵:۰۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

سوال IT86 - حافظه

ارسال:
  

۸Operation پرسیده:

Question سوال IT86 - حافظه

دوستان عزیز ممنون میشم در مورد این سوال توضیح بدید!
[تصویر:  Arc1.jpg]
کلید گزینه ۳ هستش!
چجوری اینجوری میشه!؟(آخه سوال مشابهی در IT85 هم بود اما فک کنم پاسخ این دو سوال در تناقضه باهمه!)
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

mp1368 پاسخ داده:

RE: سوال IT86 - حافظه

سلام .
کلا این سوال خیلی جالبیه و باید جایزه تاریخی نبوغ خیال پردازی رو به طراح داد .
جالب اینجاست که اساتید یوسفی و مقسمی هم دقیقا جواب بر عکس همدیگر رو به این سوال دادن Angel. البته حق دارند چون واقعا باید قدرت خوندن فکر طراح رو در اون لحظه که این سوال رو طرح کرده داشت Exclamation که اینم حدی داره.

اول جوابی رو که این اساتید کم و بیش به این سوال دادن رو تحلیل کنیم و سپس جدای جوابی که این دو به این سوال دادن به دلیل اینکه هر کسی باید بشینه فکر طراح رو بخونه ما هم توی این پست بیایم فکر طراح رو بخونیم که حافظه ی توی ذهنش در لحظه طرح تست چه جور حافظه ای بوده !!!!!!!؟؟؟؟؟؟

تصور کلی در مورد حافظه توی ذهن طراح : فرض میگیریم که حافظه اصلی به صورت بلاک های هم اندازه بلاک های کش

جواب آقای یوسفی گزینه ۳ : وقتی که فیلد set صفر بیت باشد یعنی کش شامل یک مجموعه است که روش Fully Associative است و قسمت دوم سوال (set حاوی b بیت باشد) رو هم چون ابهام دارم پس استدلال قوی ندارم ExclamationHuh

خب منظورش اینه که اگه ما فیلد Set رو صفر بگیریم اونوقت کل آدرس میشه دو بخش word و tag که تمام b بیت پایین آدرس به فیلد
word تخصیص داده میشه و مابقی آدرس هم به tag تخصیص داده میشه (سیستم آدرس دهی Fully Associative که دارای دو بخش آدرس دهی Word و tag است ) و در این صورت میتونیم تک تک [tex]2^{b}[/tex] بلاک های کش رو بهش دسترسی داشته باشیم پس روش Fully Associative میشود

جواب آقای مقسمی گزینه ۴ : وقتی که فیلد set صفر بیت باشد کش Direct ( بدون استدلال چون ابهام دارم در مورد جواب خودم) HuhExclamation و وقتی که Set حاوی b بیت باشد در این حالت تعداد مجموعه ها [tex]2^{b}[/tex] است و تمام خونه های حافظه قابل آدرس دهی که روش Fully Associative است

برای قسمت اول جوابشون آقای مقسمی فرض کرده که اگر Set صفر باشه اونوقت کل تعداد باقی مانده بیت های آدرس منهای بیت های tag در اختیار ما هستش و می تونیم اونو به دو بخش Block Number , Word Nunber برای آدرس دهی نوع Direct محیا کنیم .

برای قسمت دوم نیز آقای مقسمی فرض کرده که اگر ما کل b بیت رو به فیلد Set تخصیص بدیم اونوقت یه فضای آدرس [tex]2^{b}[/tex] برای Set داریم و مابقی بیت های نیز برای tag استفاده میشه (سیستم آدرس دهی Fully Associative که دارای دو بخش آدرس دهی Word و tag است با این تفاوت که اینجا Set معادل Word میشود چون از لحاظ ساختاری تعداد بیت ها معادل هم هستند)

همون طوری که میبینید جواب این دو استاد دقیقا ۱۸۰ درجه عکس هم هستش و هر کسی جوری برداشت کرده. حالا ما هم برداشت خودمون رو از ذهن طراح تشریح می کنیم . دوستان دیگه هم اگر برداشت های دیگه داشتن لطف کنن بگن تا یه طومار تشکیل بدیم و بفرستیم واسه سازمان سنجش Big GrinExclamationDodgy

جواب ما گزینه درست وجود ندارد : در هر دو حالت Fully Associative
چون در هر صورت جدای فیلد tag بقیه فضای آدرس به صورت یک فیلد خطی میشود پس در نتیجه یه آدرس دوبخش است که معادل آدرس دهی Fully Associative است .


نقل قول این ارسال در یک پاسخ



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال IT86 nafas_70 ۵ ۲,۹۵۸ ۰۱ دى ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: nafas_70
  سوال از بخش pipe line --- IT86 e.shrm ۱۲ ۲,۸۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ۰۲:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: e.shrm
  مهندسی نرم -معماری نرم افزار-IT86 ۸Operation ۴ ۳,۷۷۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: ۸Operation
Question سوال از DMA - آزاد IT86 MSZ ۹ ۴,۸۶۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: MSZ

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close