زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۰۳ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد

نظرسنجی: ناکامی خود در کنکور ارشد اخیر را ناشی از کدام عامل یا عوامل میدانید؟
عدم تسلط کافی به مباحث درسی
سخت بودن سوالات کنکور نسبت به منابع متعارف کنکور،عدم تناسب سوالات با منابع کنکوری
عدم تناسب سوالات با زمان کنکور (اگر زمان بیشتری داشتم موفق میشدم)
عدم مدیریت زمان و دستپاچگی
اشتباهات طراح در سوالات آسان و متوسط
زمانی که برای آمادگی کنکور صرف کردم کم بود.
دلایل دیگه مثل دلایل خانوادگی ، حوادث غیر مترقبه، بیماری و ....
تمرکز نداشتن سر جلسه آزمون
[نمایش نتایج]
 
ارسال: #۱۶
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۱۲:۴۴ ق.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
من فقط تو این موندم که چرا باید این مملکت به جایی برسه که همه به دنبال گرفتن ارشد باشند و بدون این مدرک نتونند موفقیت کسب کنند ؟ انقدر بیکاری بیداد میکنه که همه رو میارن به ارشد گرفتن و دکتری گرفتن بلکه از بقیه سواد بیشتری داشته باشند و به شغل بهتری برسند . بخش عظیمی از این مساله به دولت و فرهنگ های غلط برمیگرده که متاسفانه در جامعه ما بیداد میکنه . اینکه همه باید دکتر مهندس بشن . و برای دکتر مهندس شدن هم باید از کنکور رد شد . با توجه به ظرفیت کم پذیرش و تعداد زیاد شرکت کننده مشخصه عده زیادی سرشون بی کلاه میمونه .
شما حساب کن ظرفیت پذیرش چند درصد تعداد شرکت کننده س؟
این باعث میشه یه عده معدود به ارزوشون برسن و برن دانشگاه و یه عده خیلی زیادی نا امید بشن . برای یک مملکت مثل سم میمونه که جوون هاش نا امید باشن .
به نظر من تا این اوضاع حاکمه همین اش و همین کاسه هست . باید طرز فکر ها عوض بشه . باید جوون های ما به جای به فکر گرفتن مدرک بودن به فکر یادگیری فن و حرفه تو ضمینه تخصصیشون باشند .
یک مثال : دوست بنده ۴ ترم رشته ریاضی خوند هر ۴ ترم مشروط شد اخراج شد . به برنامه نویسی علاقه زیادی داشت . رفت پی برنامه نویسی و یک برنامه نویس حرفه ای شد . الان تو وزارت دفاع استخدام شده و تو بخش سایبری مشغول به کار هست. شما به من نشون بده چند تا مدرک ارشد دار ما تونستن به این جایگاه برسن ؟
دوستای عزیزم بخدا همه چیز ارشد نیست. من میسوزم وقتی میبینم داداشا و خواهرای گل خودم تو این سن به خاطر این موضوع اینقدر غصه میخورن . درکتون میکنم .
به نظر من اگه همین وقتی که ادم میزاره رو ارشد بزاره واسه یادگیری یک حرفه خیلی زودتر به اهدافش میرسه. ارشد فقط واسه استادی دانشگاه باید خوند . اون هم مگه چند تا استاد میخواد این دانشگاه ها ؟
سرتون رو درد اوردم . ببخشید

انقدر شکست میخورم تا راه پیروزی را یاد بگیرم
۲۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Amoojan , zer0ne , foranyone , ENGii , hellboy20 , IT.setareh91 , maryam.raz , deh-ab , Bahar_t , saaraa , Nara , mary.moj , شیوا۸۸ , negin90 , Pegasus , mslinkin001
ارسال: #۱۷
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۱۲:۴۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۱:۳۲ ق.ظ، توسط good-wishes.)
RE: پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
من با توجه به عنوان نظر سنجی که دلایل ناکامی خودمون رو چی می دونیم به نظر سنجی پاسخ دادم
اما علاوه بر اینکه با بخشی از صحبتهای آقای Nima Masghadi که مهم تخصص و مهارت هست و ... موافقم اما با توجه به اینکه اینجا فعلا بحث آسیب شناسی کنکور هست در حالت کلی یکی از دلایلی که در همون روزهای اولیه بعد کنکور به ذهنم رسید اینه که برخی علاوه بر مطالعه ناصحیح ، بر اساس سالهای گذشته قالب تقریبا ثابتی از سوالات برای خودشون ترسیم می کنند و طبق اون قالب مطالعه می کنند و انتظار دارند سوال بیاد و وقتی نمیاد دستپاچه میشن و شاکی . در خوشبینانه ترین حالت ممکن اگر سد کنکور رو بپذیریم باید این رو هم بپذیریم که قراره به یک مقطع بالاتر بریم که سطح علمیمون و قدرت حل مسئله مون افزایش پیدا کنه لذا باید بتونیم از دانش گذشته لایه های زیر ساختی ذهنمون رو بسازیم تا در مواجه با سوالات مختلف از اون زیر ساخت برا تحلیل و حل مسئله استفاده کنیم نه اینکه اگر سوال مشابه اون چیزی بود که قبلا دیدیم توانایی حلش رو داشته باشیم. من فکر می کنم (صرفا از بعد دانش) وقتی تونستیم از اطلاعاتی که تا الان کسب کردیم استفاده درستی در جهت حل مسائل جدید و قدیم بکنیم اون وقته که آمادگی رفتم به مقطع بالاتر رو داریم
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: armin_b00ter , mohammadali1990 , EhsanChess , آلبالو
ارسال: #۱۸
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۱:۱۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۱:۳۱ ق.ظ، توسط YAS25.)
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
به نظر من خوندن عمیق مطالب و تسلط داشتن روی مطالب یک طرفه قضیه هست و تسلط داشتن به خود و سعی در جواب دادن به سوالات با اطمینان یک طرف دیگه قضیه است. من چند نفری رو می شناسم که تا قبل از جلسه کنکور پارسال خیلی خوب پیش رفتن اما سر کنکور نمی دونم به هر دلیلی (استرس بی دقتی سختی سوالات یا ...) کنکور خراب کردند.به نظر من مدیریت زمان و دقت سر جلسه کنکور دو عامل خیلی مهم در موفقیت هستند
من دلیل موفق نبودنم در کنکور امسال رو زدن تعداد زیاد سوال و به طبع آن زیاد شدن تعداد سوال های غلطم می دونم با اینکه بعد از گرفتن چند دور کنکور آزمایشی قبل کنکور به خودم قول داده بودم دیگه سوال هایی رو که بالای ۳۰ -۴۰ درصد شک دارم نزنم اما بازم این اشتباه تکرار کردم و نتیجشو دیدم البته تغییر شوک کننده روند سوالات هم در عدم موفقیتم بی تاثیر نبود.
یعنی وقتی به روزهای قبل کنکور فکر می کنم که چه جوری سوالهای دوستانم رو با تسلط حل می کردم واقعا کلافه می شم.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , rata
ارسال: #۱۹
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۴:۱۷ ق.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
دوستان من هم با نظر آقای نیما مسقدی(هم دانشگاهی سابق خودم)موافقم.تا کار یاد نگیریم ارشد و دکترا بی فایدس.بخدا قسم استاد داریم دکترای شبکه هستش ولی اصلا چیزی از شبکه حالیش نیست و کم کم دارن از دانشگاه میندازنش بیرون.من که تابستون میرم خدمت و بعدش کار....الانم رفتم آموزشگاه ثبت نام کردم شبکه یاد بگیرم.
بنظرم کار بلد باشی و ارشد بگیری خوبه ولی کار بلد نباشی ارشد هم بگیری هیچ تفاوتی نمیکنه...پس غصه نخورید اگه قبول نشدید....درسته میدونم خیلیاتون زحمت کشیدید ولی چه میشه کرد....سازمان رنجش حالا حالاها باید جوونای مملکتو عذاب بده....خدایا نزار کسایی که زحمت کشیدن حقشون ضایع بشه...آمین...
شرمنده سرتون رو درد آوردم.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Bahar_t , mary.moj , elham joon
ارسال: #۲۰
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۵:۲۰ ق.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۳۷ ق.ظ)Sara.A نوشته شده توسط:  من دانشگاه پیام نور بابل امتحان دادم، چنان سر و صدایی بود که نگو!

منم همونجا بودم.تو بلندگو اعلام کردند که تا نگفتند شروع ، بسته ها رو باز نکنید من همین لحظه صدای باز شدن یک عالمه بسته سوالا رو شنیدم Big Grin

عوامل خیلی زیادی واسه اینکه آدم کنکور شو بد بده وجود داره...این عوامل تو چنتا گزینه خلاصه نمیشه.
وقتی تو خونه دانشجویی باشی و نصف عمرت صرف شستن و سابیدن و پختن و کلکل با اینو و اون باشه این خودش علتی میشه برای بسیاری از معلول ها مثل عدم تسلط بر دروس مثل کم خوندن مثل ...
(این فقط یک مثال بود من آدم میشناسم باید خواهر زادشو نگه میداشت بعد مجبور بود از صبح تا شب باهاش بازی کنه.دیگه نزدیکای کنکور بود میزد بچه رو که بنده خدا میچسبید به دیوار...الان نمیدونم هنوز خواهر زادش وجود خارجی داره یا نه)

من یکی از صمیمی ترین دوستام پارسال رتبه ۱ مهندسی شیمی شد.وقتی کارنامه شو با کارنامه نفر دوم مقایسه میکردم دیدم اگه تو بعضی درسا درصدش نصف هم میشد بازم اول بود Big Grin

من به شخصه امسال وابسته به شانسم بودم تا علمم.نمیدونم چند نفر مثل من بودن.یعنی اینطور بودم که با خودم میگفتم اگه محاسبات اینو اینو اینو بدن ۳ تا زدم.۱ هم گراف گسسته بدن میشه ۴ تا یکی هم امار توزیع گسسته پیوسته بدن میشه ۵ تا خدا بده برکت.

اما این نشد درس خوندن.... من با این فرض درس خوندم که کم بخون ولی کامل بخون که فرض غلطی نیست واقعا یعنی با توجه به وقت و انرژی ای که داشتم تنها راه حلم بود.

اما این روش میشه تکیه به همون شانسی که گفتم.میتونید خوش شانس باشید و دقیقا همون هایی که خوندید و بدن و میتونید بد شانس باشید و از یک کتاب ۴۰۰ صفحه ای ۲ صفحه نخونید و طراح دقیقا از همون ۲ صفحه بده Big Grin

و همینطور میتونید کل مباحث رو کامل و با درک عمیق بخونید و دیگه خیلی از عواملی که الان رومون تاثیر گذاشت اون موقع نزاره....

امضا چیه؟ مرد باید غیرت داشته باشه.
۸
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Amoojan , shima_24
ارسال: #۲۱
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۱۰:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۲ ق.ظ، توسط mahua.)
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
شاید نظر منو نپسندین
ولی به نظرم ی گزینه هم باید اضافه کنیم
اعتماد به نفس علمی کاذب!!

من خودم امسال اینو به عینه تجربه کردم
هر کدوم از ما ممکن به هر دلیلی مثل دانشگاه خوبی که توش درس خوندیم یا معدل بالا یا استفاده از جزوه های فلان موسسه یا ... بیش از حد از خودمون مطمئن باشیم و همین مارو در مرحله ی آماده شدن برا کنکور گمراه کنه و سر جلسه هم شوکه شیم و نتونیم حتی اون چیزایی رو که واقعا بلدیم رو هم جواب بدیم
دوستان طرز فکر ما و نوع نگاه ما به کنکور به همراه تلاشمون نتیجه میده و با ی طرز فکر غلط همه ی تلاش ها بر باد میره
متاسفانه

خدایااااا... شکرت...Smile
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , fateme66
ارسال: #۲۲
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۱۱:۰۰ ق.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
دوستان گرامی
قرار نیست اینجا کل مشکلات سازمان سنجش و دولت و بیکاری را حل کنیم .
در آزمون ارشد دولتی حدود ۱ تا ۲ درصد روزانه قبول میشن. (برای اینکه شانستون را بدونید).
تعدادی از قبول نشده هابه دانشگاه آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور و تعداد اندکی هم خارج از کشور و یه تعداد هم میرن سربازی و کار و کم کم با دانشگاه فاصله میگیرند.
بحث روی یه تعدادی از دوستان هستند که در شرایط خوبی از نظر علمی برای پذیرش روزانه قرار داشته اند و بنظرشون همه تمهیدات لازم را داشته اند یا میخواهند در این شرایط باشند برای سال بعد. ولی در پستهای متعدد گفته میشه که امکانش نیست که قبول بشن. من هم قصد دادن امید واهی را بکسی ندارم ولی میخوایهم ببینیم چه حالتی وجود داره که ممکنه شما نهایت سعی ات را بکنی ولی قبول نشی. همین.
همانطور که گفته شد موضوعات از کلی به جزئی خواهند رفت.بنابراین خیلی عجله نکنید برای طرح جزئیات.

انگیزه این امر اینه که تعداد قابل توجهی از اعضاء چه در پیام خصوصی و چه بصورت ایمیل مشکلشون را درمیان گذاشته اند برای اینکه بشه در عین کلیت جواب اختصاصی هر یک را بدیم و علت را از خود دوستان بپرسیم این نظرسنجی را راه انداختیم.

از دوستانی که پستهای نامرتبط (مثلا" شعر و دیکلمهBig Grin )میزنن و با عرض پوزش پست شون از نمایش عمومی خارج میشه صمیمانه عذرخواهی میکنم.
از نظرات بقیه هم ممنونم. امیدوارم در ادامه مفید باشه.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , mohammadali1990 , mis masi
ارسال: #۲۳
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۱۱:۰۸ ق.ظ
RE: پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ق.ظ)mahua نوشته شده توسط:  شاید نظر منو نپسندین
ولی به نظرم ی گزینه هم باید اضافه کنیم
اعتماد به نفس علمی کاذب!!

من خودم امسال اینو به عینه تجربه کردم
هر کدوم از ما ممکن به هر دلیلی مثل دانشگاه خوبی که توش درس خوندیم یا معدل بالا یا استفاده از جزوه های فلان موسسه یا ... بیش از حد از خودمون مطمئن باشیم و همین مارو در مرحله ی آماده شدن برا کنکور گمراه کنه و سر جلسه هم شوکه شیم و نتونیم حتی اون چیزایی رو که واقعا بلدیم رو هم جواب بدیم
دوستان طرز فکر ما و نوع نگاه ما به کنکور به همراه تلاشمون نتیجه میده و با ی طرز فکر غلط همه ی تلاش ها بر باد میره
متاسفانه
این موضوع هم ناشی از گزینه ۱ یا ۴ یا ۸ یا شاید هم ۷ میتونه باشه. حالا جزئی تر که بشیم شاید بیشتر مشخص بشه.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۲۴
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۱:۵۸ ب.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۳ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  من چند تا راه پیشنهاد دادم قبلا برای بهبود شیوه درس خوندن. دیگه حوصله ندارم برای بار چندم اینجا تکرار کنم. فکر هم نمی کنم کسی علاقه ای به اجراش داشته باشه چون آدم ها بیشتر علاقه دارن روش های قبلیشونو تکرار کنن.

انصافا چقدر احتمال می دی یه نفر سایتو بگرده ببینه شما چی نوشتی ؟ ( سعی کن پاسخ ات کامل باشه )
اگر لینک بهبود شیوه درس خوندن رو داری بگذار همه استفاده کنند
با تشکر
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۵
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۴:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۴:۲۲ ب.ظ، توسط x86.)
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
بچه ها من یه نظر دیگه ای دارم . به نظر من رشته ی ما ینی کامپیوتر رشته ی مزخرفیه، ینی به درد کنکور و حل سوال و این جور چیزا نمیخوره . منظورم اینه که حل سوال ها راه حل نداره ، تست ها اکثرا شبیه به تست هوش و معماهایی که تو روزنامه و مجله میبینیم، هستن . مثلا امسال سوال گوی های بار دار و تعداد پوش و پاپ استک و چند سوال دیگه رو بیاری بذاری جلوی یه بچه دبیرستانی هم میتونه به راحتی حل کنه یا اون سوال که چند سال پیش واسه طراحی الگوریتم داده بودن و تعداد روز های زنده موندن خرس رو میخواستن من به یکی از دوستام دادم که رشتش برق بود به راحتی حل کرد . آزمون به درد همه ی رشته ها میخوره به جز رشته ی کامپیوتر چون تو همه ی رشته ها هر چقدر بیشتر بخونی بیشتر یاد میگیری مثلا رشته ی برق، مکانیک، روانشناسی ، فلسفه، مدیریت و ... ولی من خودم تو طول هفت هشت ماهی که داشتم میخوندم متوجه شدم که دیگه اون اواخر چیز جدیدی گیرم نمیاد و فکر میکردم که سوالا واقعا ساده شدن و هر کسی که از راه برسه میتونه با یه ماه خوندن همه ی سوالای کنکور رو حل کنه.
خیلی از دوستای من که نا امید شده بودن، همین دو سه هفته مونده بود به کنکور که من بهشون میگفتم ببینید اگه از همین امروز هم بخونید یه جای خوب قبول میشید ولی اونها باور نمی کردن .

آقا سوالای ما تکراری شده، جمع کنی از درس مشترک و تخصصی تو هر درس بیشتر از چهار پنج تا سوال مختلف نمیتونن طرح کنن . اگه بخوان سوالای بیشتری بدن باید از یه موضوع سه چهار تا سوال بدن . ولی خب درس ریاضی رو شما ببینید امسال با ما چی کار کرد ( انصافا حال کردم ، حد اقل یه درس رو سخت داده بودن درسته من خودم واسه بالای ۵۰ رفته بودم و۲۳ درصد زدم ولی از این حال کردم که پیش بچه های رشته های دیگه بتونم سرمو بگیرم بالا و بهشون بگم ببینید ماهم سوال سخت داریم فقط شما نیستید که سوال سخت حل میکنی مخصوصا بچه های رشته های برق که هی به من میگفتن رشته ی شما چرته ، سوالاش کشکه ، رشته ی شما راحته و ... )، چون درس ریاضی جای مانور داره ولی سوالای مشترک و تخصصی جای مانور ندارن . قبول کنید.

خلاصه اینو میخوام بگم که آزمون جهت بررسیه توانایی های یه فرد توی رشته ی کامپیوتر راه حل مناسبی نیست .(البته میگم فقط رشته ی کامپیوتر) بهتره که سوال های تشریحی هم وارد کار بشن مثل بعضی از رشته ها که سوال تشریحی هم توی کنکورشون میاد . از ما بخوان که برنامه بنویسیم .(یکی هم بشینه برنامه هارو کامپایل کنه Big Grin Big Grin Big Grin)

اینکه یکی نمیتونه یه سوال رو حل کنه اصلا ارتباطی با زیاد خوندن و یا کم خوندن طرف نداره، یه وقت میبینی کسی که خیلی کم درس خونده خیلی از مسائل رو به راحتی حل میکنه و از یه طرف میبینی طرفی که خیلی خونده ساده ترین مسائل رو نمیتونه حل کنه ولی عوضش سخت ترین مساله رو حل کرده . چون خود من توی آزمونهای آزمایشیم کاملا متوجه این موضوع شده بودم . به قول ما تُرک ها : سُز چوخ، وقت یوخ . Big Grin Big Grin Big Grin
۵
۱۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: biniyaz2009
ارسال: #۲۶
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۵:۱۳ ب.ظ
RE: پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۱:۵۸ ب.ظ)Pakniat نوشته شده توسط:  
(03 اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  من چند تا راه پیشنهاد دادم قبلا برای بهبود شیوه درس خوندن. دیگه حوصله ندارم برای بار چندم اینجا تکرار کنم. فکر هم نمی کنم کسی علاقه ای به اجراش داشته باشه چون آدم ها بیشتر علاقه دارن روش های قبلیشونو تکرار کنن.
انصافا چقدر احتمال می دی یه نفر سایتو بگرده ببینه شما چی نوشتی ؟ ( سعی کن پاسخ ات کامل باشه )
اگر لینک بهبود شیوه درس خوندن رو داری بگذار همه استفاده کنند
با تشکر
من چند بار گفتم کسی استقبال نکرد. اینجا هم بگم بعید میدونم کسی استقبال کنه برای همین نمیگم.
۰
۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۷
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۵:۱۴ ب.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
همونطور که بعضی دوستان گفتن تو رشته ما و البته تمام رشته های فنی تخصص مهم تر از تحصیلاته. فقط کسانی که میخوان استاد دانشگاه شن یا مثه من قصد داشته باشن برن دانشگاه های اونطرف نیاز دارن به گذروندن این دوره ها. به نظرم عدم آمادگی کافی مهم ترین مشکله. چون وقت اونقدرام کم نیست که کسی که تسلط کافی داره امتحانشو اونقدر خراب کنه که اصن قبول نشه. اگه سئوالات غیراستاندارده این شرایط برای همه یکسانه!

مهمترین اصل موفقیت یک جمله است:

"مواظب افکارت باش"
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۸
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۵:۵۱ ب.ظ
RE: پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  دوستان گرامی
قرار نیست اینجا کل مشکلات سازمان سنجش و دولت و بیکاری را حل کنیم .
در آزمون ارشد دولتی حدود ۱ تا ۲ درصد روزانه قبول میشن. (برای اینکه شانستون را بدونید).
تعدادی از قبول نشده هابه دانشگاه آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور و تعداد اندکی هم خارج از کشور و یه تعداد هم میرن سربازی و کار و کم کم با دانشگاه فاصله میگیرند.
بحث روی یه تعدادی از دوستان هستند که در شرایط خوبی از نظر علمی برای پذیرش روزانه قرار داشته اند و بنظرشون همه تمهیدات لازم را داشته اند یا میخواهند در این شرایط باشند برای سال بعد. ولی در پستهای متعدد گفته میشه که امکانش نیست که قبول بشن. من هم قصد دادن امید واهی را بکسی ندارم ولی میخوایهم ببینیم چه حالتی وجود داره که ممکنه شما نهایت سعی ات را بکنی ولی قبول نشی. همین.
همانطور که گفته شد موضوعات از کلی به جزئی خواهند رفت.بنابراین خیلی عجله نکنید برای طرح جزئیات.

انگیزه این امر اینه که تعداد قابل توجهی از اعضاء چه در پیام خصوصی و چه بصورت ایمیل مشکلشون را درمیان گذاشته اند برای اینکه بشه در عین کلیت جواب اختصاصی هر یک را بدیم و علت را از خود دوستان بپرسیم این نظرسنجی را راه انداختیم.

از دوستانی که پستهای نامرتبط (مثلا" شعر و دیکلمهBig Grin )میزنن و با عرض پوزش پست شون از نمایش عمومی خارج میشه صمیمانه عذرخواهی میکنم.
از نظرات بقیه هم ممنونم. امیدوارم در ادامه مفید باشه.

فرداد جان من نظرات اکثر دوستان رو خوندم خواهشا نظرات هیچ کسی رو فیلتر نکنید من خیلی خوشحالم که نظرات خوب دوستان رو میشنوم اینکه به نظر شما شعر و دیکلمه باشه دلیل نمیشه بقیه هم اینجوری فکر کنند.
ضمنا این حرفها رو دوستانه عرض کردمWinkSmile
Fardad-A، در تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۷:۰۵ ب.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

ایشان شعرشون را در بخش سرگرمی در پست ۶۸۴۸ در تاپیک "هرچه میخواهد دل تنگت..." مجددا" آورده اند . اگه لازم و مرتبط با بحث ما میدونید که باینجا منتقل کنیم .Smile


-
منابع سوالات زبان کنکور ارشد امسال و سال قبل

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

-
کارمند بانک/در حسرت ارشد - شاید اگه قبول هم بشم نتونم بخونمSad
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۹
۰۴ اسفند ۱۳۹۱, ۰۹:۰۴ ب.ظ
پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۵:۱۳ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  من چند بار گفتم کسی استقبال نکرد. اینجا هم بگم بعید میدونم کسی استقبال کنه برای همین نمیگم.
اگر منظورتون مصاحبه شماست، خوندمش!
لطفا بگید و راهنمایی کنید!
ببخشید که این رو میگمآ!
اما اگر امام ها و پیامبر های ما هم میخواستند با این دید به دعوت مردم بپردازند،دیگه واویلا بـــــــــــــــود!
پیشاپیش از پاسختون، متشکرم.

Blushخدا یـــــــــــا شکــــــــــــــــرتAngel


هر چی که خدا بخواد همون میشه

آرامش سهم قلبیست که در تصرف خداست؛
۳
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Pakniat , Bahar_t , Mänu
ارسال: #۳۰
۰۵ اسفند ۱۳۹۱, ۱۲:۴۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ، توسط M@A.)
RE: پاسخ به سوالات زیاد دوستان در خصوص عدم نتیجه گیری در آزمون ارشد
(۰۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  دوستان گرامی
قرار نیست اینجا کل مشکلات سازمان سنجش و دولت و بیکاری را حل کنیم .
در آزمون ارشد دولتی حدود ۱ تا ۲ درصد روزانه قبول میشن. (برای اینکه شانستون را بدونید).
تعدادی از قبول نشده هابه دانشگاه آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور و تعداد اندکی هم خارج از کشور و یه تعداد هم میرن سربازی و کار و کم کم با دانشگاه فاصله میگیرند.
بحث روی یه تعدادی از دوستان هستند که در شرایط خوبی از نظر علمی برای پذیرش روزانه قرار داشته اند و بنظرشون همه تمهیدات لازم را داشته اند یا میخواهند در این شرایط باشند برای سال بعد. ولی در پستهای متعدد گفته میشه که امکانش نیست که قبول بشن. من هم قصد دادن امید واهی را بکسی ندارم ولی میخوایهم ببینیم چه حالتی وجود داره که ممکنه شما نهایت سعی ات را بکنی ولی قبول نشی. همین.
همانطور که گفته شد موضوعات از کلی به جزئی خواهند رفت.بنابراین خیلی عجله نکنید برای طرح جزئیات.

انگیزه این امر اینه که تعداد قابل توجهی از اعضاء چه در پیام خصوصی و چه بصورت ایمیل مشکلشون را درمیان گذاشته اند برای اینکه بشه در عین کلیت جواب اختصاصی هر یک را بدیم و علت را از خود دوستان بپرسیم این نظرسنجی را راه انداختیم.

از دوستانی که پستهای نامرتبط (مثلا" شعر و دیکلمهBig Grin )میزنن و با عرض پوزش پست شون از نمایش عمومی خارج میشه صمیمانه عذرخواهی میکنم.
از نظرات بقیه هم ممنونم. امیدوارم در ادامه مفید باشه.
سلام
مرسی از صحبتای دوستان
همیشه به تلاش اعتقاد داشتم به شانس اعتقاد داشتم به تقدیر و سرنوشت هم اعتقاد داشتم اما در درجه اول تلاش
از دوران دبیرستان جز دانش آموزان ممتاز بودم با معدل ۱۹ رشته ی ریاضی فیزیک فارغ التحصیل شدم اما بدشانسی های من با وجود تلاشهای زیادم بعد از دوران مدرسه شروع شد از سال اولی ک کنکور دادم...
در کل بدشانسی محض شامل حالم شد تا لیسانسمو از دانشگاه آزاد گرفتم خداییش دانشگاه خوبی داشتم اساتید خوب اما برخی از دروس...جز دانشجویان ممتاز دانشگاه بودم از اون دسته دانشجوهایی که سرکلاس درسو یاد میگرفتم و فقط شب امتحان لای جزوه و کتاب رو باز میکردم مگه اینکه در طول ترم برای دوستان ک دروس رو رفع اشکال میکردم برای خودم هم دوره میشد تا شب امتحان
تا سال گذشته فک میکردم بخاطر استرس وحشتناکم از دانشگاه شانس نیاوردم و همیشه آرزوی دانشجوی صنعتی شریف باهام بوده و هست و خواهد بود
سال ۹۰ بعد از تحویل پایان نامه سنگینم شروع کردم بخوندن یعنی از تیرماه به بعد...خیلی خیلی زحمت کشیدم با وجود مشکلات زیادی ک برام پیش میومد همیشه طبق روالهای سالهای قبلم درس میخوندم خداییش تو آزمونای آزمایشی تک رقمی میشدم اما متاسفانه نتیجه کنکور ارشد ۹۱ چنان بلایی سرم آورد ک قسمت هیچکس نشه...دیگه نمیتونستم بخونم اینو هم بگم خیلی از دروس مث معماری گسسته شبکه پایگاه سیستم عامل میشه بگم خودخوان اینارو یاد گرفتم خیلی اذیت شدم بدون استاد و کلاس کنکور(بدلیل کمبود امکانات اینجا)هراشکالی داشتم مجبور بودم انقد با کتاب مرجع ور برم تا خودم یادش بگیرم(امسال مانشت تو بعضی مباحث خیلی بهم کمک کرد)
خیلی رو خودم کار کردم نمیخاستم شکستوقبول کنم برا همین از اواخر مهرماه مجدد شروع کردم....اما زیر نظر یه مشاور روش درس خوندنمو عوض کردم...برنامه ریزی درسیمو عوض کردم و با مشاوره گرفتن از دپارتمان مشاوره نقاط ضعفمو برطرف کردم طوری ک امسال برای اولین بار آزمون بدون استرس و همراه آرامش عمرمو رو تجربه کردم....
اما الان ک نگاه میکنم با بی دقتیام اونی که میخاستم نتیجه نگرفتم نمیدونم مشکل از کجاست؟! اگه امسال هم روزانه قبول نشم نمیدونم چطور خودمو توجیه کنم؟؟
ببخشید طولانی شد اما واقعا این حرفا چند روزه بعد اعلام کلیدا داره اذیتم میکنه و جواب سوالامو نمیدونم....
فقط میتونم بگم تلاشمو کردم و پیش وجدان خودم شرمنده نیستم حالا باقیش هرچی بشه سپردمش دست خدا....هرچه او بخاد راضیمHeart

*الا بذکرالله تطمئن القلوب*
مث تمبر به هدفم چسبیدم...Heart
** مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب...به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید **Smile
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Engineer , r.jafari


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۶۶ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۸,۱۶۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
  سوالات آزمونهای کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی sima84 ۰ ۲,۲۵۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۳,۲۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۳,۰۰۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  انتخاب رشته آزمون ارشد ۹۹ mr_milad12 ۱ ۲,۴۰۵ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: .:tarannom:.
  پرسش و پاسخ و بحثهای مدیران در مورد امور جاری مانشت Fardad-A ۴,۸۰۶ ۴۴,۶۶۸ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  تفکیک سوالات پاسخ درست بر اساس هر درس Distance ۰ ۲,۷۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Distance
  راهنمائی در خصوص استفاده از سامانه سنجش HamidReza1 ۵ ۵,۰۷۵ ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۶:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  قبول نهایی شبانه و عدم ثبت نام siiib70 ۷ ۵,۸۳۱ ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mashhad65

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close