زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۳۲ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی

ارسال:
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۲:۱۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۴۲ ب.ظ، توسط pouri_sb.)
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
بنام خدا

اگه مایلیدخودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

پوریا سلجوقی هستم. متولد هفت آذر ۱۳۶۹ و اهل رشت هستم. رتبه من تو مهندسی کامپیوتر به صورت زیره:
• ۱۵۱ هوش مصنوعی
• ۵۱۰ نرم افزار
• ۱۴۲۰ معماری Big Grin
رتبه های آی تی من هم:
• گرایش ۲ و ۳: ۴۱۱
• گرایش ۱ و ۴: ۱۱۸۰

۱- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

نرم افزار، در حال تحصیلم ورودی ۸۸، کارشناسی رو هم پیوسته خوندم

۲- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

کاملا شانسی بود، رتبم این رشته رو انتخاب کرد. یک دلیل کاملا شخصی هم داشت که تا حالا فقط به یک نفر گفتم! ترجیح می دم نگم. البته الآن کاملا راضی هستم از این انتخاب.

۳- کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

دانشگاه گیلان. این دانشگاه رو توصیه نمی کنم اصلا برای رشته کامپیوترBig Grin وقت کردم تو معرفی دانشگاهها توضیح می دم.

۴- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

تقریبا همیشه نمره اول یا دوم کلاس بودم. درسا هم بجز عمومی ها و ریاضی مهندسی Big Grin بقیه رو بخاطر معدل و علاقه پاس کردم. آخرش هم به دلیل بعضی اتفاقات خارجی سوم ورودی شدم (یعنی سوم می شم احتمالا Big Grin)
نحوه درس خوندنم این مدلی بود که سر کلاس حاضر می شدم و گوش میدادم جزوه هم می نوشتم. درس خوندن طول ترم من هم فقط برای بعضی تمرینا و امتحان میانترم بود. دوران فرجه درس می خوندم با شب امتحان.


۵- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

قصد ادامه تحصیل داشتم تو ارشد. اما اینکه بخوام کنکور بدم از اول تو برنامم نبود. دوست داشتم یجوری بپیچونمش Big Grin اما ته ترم شش تصمیم گرفتم کنکور بدم. اما کاش یه ترم زودتر به فکرش افتاده بودم چون اینطوری می تونستم ترم ۷ رو مرخصی بگیرم. ۳ واحد بیشتر پاس کرده بودم مشکلی نداشتم!

۶- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

چون رباتیک کار می کنم به گرایش هوش علاقه پیدا کرده بودم. از طرفی هم هوش از نظر تعداد کتاب کمتره و ظرفیتاش هم بالاتره Big Grin . این سه تا دلیل باعث شدن بیام هوش Smile . پاییز تصمیم گرفتم که پایگاه رو هم بخونم که وقت نشد Sad. اگر می خوندم رتبم تو آی تی و نرم بهتر می شد.

۸- میشه درصدهاتون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.

مهندسی کامپیوتر:
۱-نمرات اکتسابی
نمره به درصد نام درس
۸/۸۹ زبان عمومی وتخصصی /انگلیسی /
۱۴/۵۸ ریاضیات
۳۸/۸۹ دروس مشترک /ساختمان داده -نظریه زبان هاوماشی
-۲۵/۰۰ دروس تخصصی معماری کامپیوتر- به عبارتی ۱۵ غلط یک درست! شانسه داریم؟Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
۲۹/۱۷ دروس تخصصی هوش مصنوعی
۱۰/۴۲ دروس تخصصی نرم افزار

معدل موثر: ۱۶/۸۲
آی تی:

نمره به درصد نام درس
۳۰/۰۰ زبان تخصصی
۱۷/۲۴ دروس مشترک /ساختمانهای گسسته -ساختمان های داده ها
سفید اصول ومبانی مدیریت
۲۰/۳۷ مجموعه دروس تخصصی مشترک
۴۴/۴۴ معماری کامپیوتر
معدل موثر ۱۶/۷۲

لینک کارنامه مهندسی کامپیوتر:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

لینک کارنامه آی تی:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


۷- آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

سال اولم بود. المپیاد رو هم دوست داشتم امتحان بدم اما لیست رو گروه کامپیوتر دانشگاهمون اشتباه رد کرد :|

۸- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

خیلی متفاوته. تنها تاثیری که داره روی معدله. ۲۰ درصد تاثیر معدل تو تراز قابل توجه هستش. درس خوندم تو دانشگاه تقریبا شب امتحانی بود. اما اینجا باید حداقل چند ماه یکنواخت درس خوند

۹- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من از ۷ تیر شروع کردم هدفم این بود آخر تابستون یه دور بخونم. اما نشد. حالا توضیح میدم فصل به فصل:
فصل تابستون: اولش خوب شروع شد تا ۲۷ تیر منطقی و معماری و گسسته رو تونستم یه دور بخونم. بعدش سیستم عامل رو از مقسمی شروع کردم. این وسط یک وقفه ۲ هفته ای خورد به چند دلیل: اومدن مهمان، مسابقات رباتیک و تهیه نکردن کتابای پارسه. بعدش که کتابا اومد شروع کردم. سیستم عامل مقسمی (تو منابع این کتاب رو توضیح می دم) رو تو این فاصله دو هفته ای ( تاکتابای پارسه بیاد) خوندم. بعد از اومدن کتابا یه فصل ریاضی مهندسی + ۲ فصل مدار الکتریکی و همچنین کمی نظریه و ۲ فصل آمار خوندم. آخر تابستون هم قسمتای اول ساختمان داده رو شروع رو کردم.

هفته اول پاییز عروسی خواهرم بود ( از قبل برنامه ریزی شده بود) بعد از اون، از ۱۰ مهر با برنامه پاسه تا ۵۰% اول پیش رفتم. از رتبه هام هم راضی بودم. سر ۲۵% سوم کمی عقب موندم. رتبم خراب شد. سر ۲۵% چهارم بریدم Big Grin و بدترین رتبم بود. تو این جا که یک دی بود نقطه عطف درس خوندنم بود. خیلی نا امید شده بودم. تنها چیزی که نجاتم داد این فال حافظ ( با تشکر از آقای چتردوز بخاطر اپلیکیشن زیباشون) بود(البته اضافه کنم که همون روز اپ رو نصب کرده بودم Smile)) )


بعد از خوندن تابیر این شعر به خودم اومدم. ابتدا مباحث باقی مونده رو تموم کردم و بعدشم مرور تا کنکور.
رتبه های کنکور آزمایشیم هم به ترتیب از چپ به راست:
۱۴,۲۲,۳۳,۸۰,۱۲۰,۹۶,۲۲,۱۱

۱۰- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

فکر کنم جواب این سوال رو تو سوال قبلی دادم. اما برنامم شناور بود و اصلاحات زیاد داشت.

[b]۱۱- بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
[/b]

صد در صد! درس زبان رو مثلا سعی کردم فقط در حد میانگین بزنم( همون ۲۰-۳۰ درصد که البته به علت وقت کم آوردن نرسیدم) کار دیگه ای هم که کردم حساب کردم ببینم برای اینکه ۵۰ بزنم تو مشترک چندتا سوال باید جواب بدم . یا برای اینکه ریاضی رو ۳۰-۴۰ بزنم هم همینطور. یا برای اینکه تخصصی رو ۵۰ بزنم. این محاسباتم باعث شد ریاضی مهندسی، سیستم عامل و قسمتی از مدار ۲ رو حذف کنم. حساب کردم می تونم منطقی ۵ تا، معماری ۳ تا، نظریه ۳ تا و ساختمان داده هم ۳ تا می تونم بزنم پس سیستم دیگه نمی خواد Big Grin. البته امسال با حذف شدن ۵ تا سوال و سوتی هایی که دادم درصدام این شد حالا در سولات آتی بیشتر توضیح می دم. ریاضی رو هم رو زدن ۶ تا ۸ تا محاسبات و آمار و گسسته حساب باز کرده بودم.
تخصصی رو هم دیدم چون نهایتا ۲ تا سوال از مدار ۲ می یاد حذف کردم البته بگم تو آذر ماه با تغییر برنامم مدار ۲ رو هم قسمتهاییش رو خوندم( سینوسی و فازور)
* یه نکته ای رو که یادم رفت بگم این بود که محاسبات و مدار ۲ رو پاس نکرده بودم. محاسبات رو ترم ۷ برداشتم.

۱۲- آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

زبان: نخوندم ( سرجمع نهایتا ۵ ساعت وقت پرتم رو براش گذاشتم)
ریاضی: ریاضی مهندسی ضعیف بودم. بعد از کلی وقت گذاشتم رو فصل یک و دوش به این نتیجه رسیدم نمی رسم کنارش گذاشتم.
آمار: چون حجمش زیاد بود وقت نسبتا زیادی رو روش گذاشتم اما فصل آخرش رو بریدم و گذاشتم کنار.
گسسته: ضعیف نبودم و این درس رو دوست داشتم در حد متوسط وقت گذاشتم
محاسبات: زیاد وقت نذاشتم. حجمش کمه چون.
* یه نکته دیگه حتما ریاضی ها رو تابستون یه دور بخونین!!!!!! ضربه دیدم از همین نخوندن آمار و محاسبات که می گم!
مشترک:
داده: فکر می کردم آسونه تابستون زیاد نخوندمش. وقت هم متوسط روش گذاشتم.
نظریه: اول دست کم گرفته بودم. تا آخر آبان وقت کم روش گذاشتم و از رو جزوه دانشگاهم+ جزوه سید جوادی خوندم. بعدش دیدم نتیجه نگرفتم لینز رو خریدم Big Grin خیلیا بهم گفتن دیره. اما با وقتی که روش گذاشتم، تونستم تمومش کنم و نتیجه هم بگیرم.
منطقی و معماری: با توجه به خوندنم تو تابستون زیاد مشکل نداشتم و وقت هم در حد متوسط گذاشتم روش.
سیستم: از آذر کاملا گذاشتمش کنار.
تخصصی:
هوش: از پاییز شروع کردم و وقت هم در حد متوسط رو به زیاد گذاشتم براش.
مدار: متوسط
الگوریتم: متوسط رو به کم.

۱۳- خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید )بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

اول اینکه جز یکی دو درس بقیه رو از رو یه منبع خوندم Big Grin . با خوندن مانشت به این نتیجه رسیده بودم که هر درسی رو باید از رو چی بخونم. اگر می دیدم منبعی مناسب نیست این منبع رو عوض می کردم.

۱۴- میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

زبان: هیچی(فقط یه کم جزوه ۹۰% پارسه که تاثیری نداشت
ریاضی مهندسی: معتقدی، برای کسی که تو این درس ضعیفه بدرد نمی خوره . فقط برای مرور خوبه. توصیه اصلا نمی کنم
آمار: شک نکنین پارسه ، از ظاهرش هم نترسین. البته امسال یک سوالش رو تونستم بزنم که درست بود.
محاسبات: پارسه+ پوران، دلیل اینکه دو منبعی بودم این بود که این درس رو پاس نکردم. یک سوال زدم که غلط بود! :دی البته سبک سوالات عوض شده بود.
گسسته: پوران، فصل تابع مولد مرجع! البته من بی خیال تابع مولد شدم Big Grin تونستم ۳ تا سوال رو جواب بدم که البته یکیش بدلیل بد خوندن سوال غلط شد(وقت کم آوردم در حد ۲۰ ثانیه وقت گذاشتم روش! Sad)

-------------------
داده: از رو پارسه درسش رو خوندم از رو مقسمی تست زدم. تو آزمایشی جواب داد اما امسال سبک سوالات عوض شده بود. فقط یک سوال تونستم بزنم. دنبال یه منبع دیگه باشین.
نظریه: لینز+ حل تمرینش، البته جزوه آقای سید جوادی هم نقش حل تمرینش رو داشت برای من.لینز رو هم ترجمه ای که جلدش مشکی هستش رو گرفتم بد نبود. اما سوتی زیاد داشت. بعضی تمرینات هم تو جزوه حل نشده ممکنه به مشکل بخورین. حل تمرین اینترنتیش هم غلط داره Smile
منطقی: پوران کافیه
معماری: پوران برای ۳ تا سوال کافیه! اگه می خواین کامل بزنین مصاحبه بقیه رو بخونین.
سیستم عامل: حقیقت+ مقسمی: البته بعد از خوندن
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
حذف کردم این درس رو از برنامم. کتاب مقسمی خوب نیست، همون حقیقت رو بخونین
------------------------
تخصصی هوش:
مدار: شک نکنین کتاب پارسه. حتما به همون شیوه ای که تو توضیحاتش گفته بخونین. حداقل ۳ دور هر فصل رو بخونین. (یک دور تابستون، یک دور سر ۲۵ درصد یکدور هم سر جمع بندی Smile )
الگوریتم: مقسمی، البته فکر کنم ۲ تا تونستم بزنم فقط! بنظرم برین مصاحبه رتبه های بهتر رو بخونین. مقسمی خوب نیست. احتمالا بعد از تحقیق به CLRS و کتاب دکتر قدسی می رسین.
هوش: تا قبل از منطق مرتبه اول از ویس آقای دکتر (؟) رهنمون بخونین. بعد از اون رو ازکتاب راهیان ارشد. نتیجه می گیرین!
البته کتاب پوران (شادی) رو هم داشتم که فقط می تونم بگم همون ترجمه راسل رو روان کرده. کتاب راهیان کافیه.

۱۵- بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

نظریه. احتمالا ساختمان داده و الگوریتم.

۱۶- ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

جزوه محور بودم. بعضی اساتید هم جزوه نداشتن که ناچارا مرجع خوندم Big Grin مثل منطقی و داده و الگوریتم. البته نه همه کتاب رو.

۱۷- زبان یه درس تقریبا"جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

سطح زبانم متوسطه. اما دو دسته شرکت کننده داریم: کسایی که میان زبان کنکور می دن ( که خیلی زیادم هستن) کسایی که واقعا کنکور کامپیوتر می دن. برای اینکه از دسته اول عقب نمونیم به نظرم سفید گذاشتن اشتباه هستش در حد ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت خوبه که به زبان اختصاص بدیم که بشه ۲۰ تا ۳۰ درصد زد. بنظرم برای این درصد نیاز به مطالعه نیست.

۱۸- در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

تا پارسال می شد حذف کرد ولی امسال تنها درسی که ریتم سوالاش عوض نشده بود ریاضی مهندسی بود. کسایی که این درس رو حذف نکرده بودن رتبشون بالا شد. من حذف کردم ضربه دیدم.

۱۹- اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید..

فکر کنم تا حدودی قبلا توضیح دادم. برنامه ریزی کلیم بر اساس برنامه پارسه بود( البته رو موسسه تاکیدی ندارم هر جا رفتین اما با برنامه همونجا جلو برین) تنها مشکل برنامه کلیم این بود که ۶ هفته از ۵۰ درصد اولم دور بودم که با خلاصه هام تونستم زنده نگهشون دارم. البته بعضی جاها رو مجبور شدم دوباره بخونم. به نظرم یه فکری به حال این وقفه بکنین بد نیست.
یه توصیه دیگه اینکه اگه یه درس رو نخوندین یا ضعیفین وقت جمع کردنش تو تابستونه وگرنه بهنون فشار میاره. حتما ریاضی ها رو تابستون یک دور بخونین. دروس مشتر ک رو هم همینطور. اگه وقت کردین تخصصی رو هم یک دور بخونین. برای من شروع کردن دروسی مثل هوش یا داده از پاییز مشکلی ایجاد نکرد. تو گرایش هوش، مدار رو هم باید تابستون خوند.

۲۰- آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

دوست داشتم گروهی بخونم اما کسی رو پیدا نکردم. قبل ۴ هفته آخر تو کتابخونه راحت تر بودم بعدش خونه. خونه در کل بهتره اما چون تو تابستان و پاییز آدم خطر رو احساس نمی کنه تن به درس نمی ده. بخاطر همین تو اون بازه کتابخونه برام بهتر بود. مخصوصا ساعت ۴-۸ غروب که سرعت دانلود به ۱۰۰ میرسید! Smile))) تو یه بازه ای از پاییز تنها انگیزه من از درس خوندن همین بود. خیلی خسته بودم اما به من انرژی میداد.

۲۱- حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

بیشتر بر اساس ساعت مفید درس خوندن. (چرت زدن اینا رو حذف می کردم.) اولویت دوم من هم حجم مطالبی بود که خوندم. مثلا اگه فلان فصل رو تموم نمی کردم و تستاش رو نمی زدم از رو کتاب پا نمی شدم. بعضی اوقات به ۳ ساعت متداوم هم تداوم داشت. معیار دیگه من این بودش که به بودجه بندی کنکور آزمایشی برسم.

۲۲- اگه از برنامهتون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با باتعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

سعی می کردم با ساعت مطالعه بیشتر. اما فکر کنم با توجه به جوابای قبلیم به این نتیجه رسیدین که حذف می کردم Big Grin مثل سیستم و ریاضی مهندسی. یا فصل آخر آمار یا فصل آخر هوش یا فصل آخر محاسبات (البته این رو هفته آخر خوندم). منابع من چون تکی بودن پس کنار گذاشتن سر فصل رو بیشتر انجام می دادم.

۲۳- اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از اول هدفم رو برای هوش مصنوعی قرار دادم Smile

۲۴- آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

تو سوال ۹ جواب دادم. یک دی بود که نا امید شدم ( به دلیل نتایج بد آزمایشی) غزل زیر دیوان حافظ به عنوان فالم دراومد. به من انگیزه داد و تونستم جبران کنم

[attachment=11317]
۲۵- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتونرفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

تو عمرم جز زبان کلاس نرفتم. اما اگر بخوام امسال کنکور بدم، ریاضی مهندسی رو حداقل کلاس می رم.

۲۶- آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

بله، پارسه، همه رو شرکت کردم. تا حدود زیادی برای مطالعه و رفع اشکال و روند خوب تست زنی ( ترتیب زدن دوروس دفترچه اول و اینکه چقدر وقت براشون بزارم). برنامش هم تقریبا خوب بود. اما بنظرم موسسه زیاد مهم نیست تلاش خود طرف هست که رتبش رو رقم می زنه ( البته اگه سنجش مثل آدم سوال طرح کنه!) فقط یه موسسه داغون هم نباشه که اذیتتون کنه. مثلا موسسه کارکنان سنجش که دوستم میرفت محیط امتحانش خیلی نامناسب بود و تو هر نیم متر مربع یک نفر داشت امتحان می داد.

۲۷- تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

جمع بندی من مثل موسسه کنکورم بود. تو ۴ هفته آخر که دو تا امتحان صد در صد بود، تو دو هفته اول یک دور همه درسا رو مرور کردم تست زدم. هفته سوم رفع اشکال تست مجدد. هفته چهارم تست سالهای قبل و رفع اشکال. هفته آخر مونده به کنکور: استرس انتخاب واحد+ استرس کنکور+ مرور کلی+ تست کلی.

۲۸- برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

از نظر خودم انرژی به اندازه کافی گذاشته بودم انتظارم این بود که نهایتا ۵۰-۶۰ بیارم. معیار من هم کنکور آزمایشی + درصدام تو کنکور ۹۰ و ۹۱ بودش. اما به نظرم روز کنکور با اون همه تایمی که برای آمادگی میزاریم کاملا جداست و هزارتا اتفاق ممکنه بیفته.

۲۹- آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

آره، البته تعداد زدن سوالا تو هر زیر درس مهم نبود برام. مهم این بود که بین ۱۳ تا ۱۵ تا مشترک بزنم. ۶-۸ تا ریاضی. ۸-۱۱ تخصصی. به عددای زیر( مثلا از منطقی چندتا بزنم) سر کنکور توجه نداشتم اما به تعداد کلی چرا:
زبان: انتظار داشتم فقط کلوز تست + حداقل ۲ تا از ۳ تا ریدینگ ها رو بزنم
مشترک: داده ۲-۳ تا، نظریه ۳ تا، منطقی ۵ تا، معماری ۳تا. سیستم رو حتی سوالش رو نگاه هم نکردم.
ریاضی: ۲-۳ تا از هر کدوم از درسای آمار و محاسبات و گسسته

۳۰- سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

ناامید نشدم اما استرس، خیلی شب کنکور داشتم. البته کنکور آی تی باعث شده بود استرس سر جلسه من کم بشه. اما باید بگم سر جلسه ۲ تا سوال رو جابجا زدم که بعدن درست کردم. یک سوال گسسته( اسب) به دلیل کمبود وقت، سر سری خوندم وغلط زدم.
یک سوال معماری(حداقل تعداد جمع) درست است رو خوندم درست نیست!!!!!! و غلط زدم
یک سوال مدار رو هم ۲ دور سر جلسه حل کردم اما یادم رفت سر جلسه آخرش ضربدر ۲ کنم(سوال توان). سر دور چهارم که تو خونه حل می کردم اشتباهم رو پیدا کردم!
پاسخ نامه من رو هم تو عکس زیر می بینین: ( بر اساس دفترچه B)
( از این می تونین متوجه شین هر درس رو چندتا زدم):

۳۱- آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگهاینطوری بوده میشه توضیح بدین.

آره. اول سوالای آسون مشترک بعد سوالای سخت مشترک، به مدت یک ساعت و نیم با قابلیت تمدید یک ربعه! Smile Big Grin یه نتیجه دیگه هم رسیده بودم این بود که سوالای داده رو همون اول نمی تونم بزنم ذهنم هنوز گرم نشده بود. (البته اگه سوال مرتبه زمانی بود می زدم)
بعدش نیم ساعت ریاضی. ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت هم زبان. البته سر کنکور تا به زبان برسم ده دقیقه مونده بود.

۳۲- وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

اگر سوال مشترک بود: تو دور دوم زدن مشترک به جنگش می رفتم.
سوال ریاضی یا تخصصی بود به جنگش می رفتم. اما در کل نمی زاشتم بیشتر از ۳ دقیقه وقتم رو بگیره

۳۳- وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

تو دفترچه اول وقت کم آوردم. درصد ریاضیم بهتر می شد. زبان هم همینطور. مشترک هم شاید.
تخصصی رو اگه بعداز ظهرش می یومدم بهتر میشد. خسته بودم آخرا

۳۴- آیا جوابهاتون را از جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

بیرون که نمی شه آورد TongueTongue اما بعدش رو یه کاغذ نوشتم که ضمیمه کردم. بعد از دیدن دفترچه سوالا کلیدهام رو نوشتم رو کاغذ هنوز هم دارم. البته چندتا سوال رو شک داشتم که اونارو غلط گرفتم. درصدام بهتر شدن وقتی رتبه اومد. البته تخصصی کم شد.


درصدای تخمینی من:
زبان: ۲۰ (تجربی بود اصلا یادم نبود چی زدم، فقط بر اساس میانگین کنکور آزمایشی های من)
ریاضی: منفی ۲ درصد Big Grin
مشترک: ۳۱
تخصصی: ۳۷/۵
نا امید شدم بعد از محاسبه این درصدا! رتبم فکر می کردم ۴۰۰-۵۰۰ شه. خوبی این کار این بود که انتظارم رو خیلی پایین آوردم. اگه حساب نمی کردم ممکن بود الآن ناراحت باشم که دو رقمی نیاوردم.

[b]۳۵- بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل
[/b]
پایه تحصیلی: منظورتون قوی بودن بیس درسیمه؟ تاثیر داره اما هرچقدر که ضعیفتر باشین زودتر باید شروع کنین. خط شروع هم دیگه نهایتا بعد عیده برای کسی که ضعیفه.
دانشگاه کارشناسی: منفی
برنامه ریز برای کنکور: خودم بودم نمرش هم بیسته Big Grin Big Grin Big Grin
کلاس کنکور: نرفتم
کنکور آزمایشی: زیاد، البته با توجه به توضیحات بالا همونقدر که مفیده همون مقدار هم می تونه ناامیدتون کنه مهم اینه که چطور باهاش برخورد کنین.
شرایط سر کنکور: زیاد، تاثیر منفی داشت.
شرایط مطالعه: زیاد. هرچقدر راحت تر باشین بازده شما بالاتره.
زندگی: حرف اول رو می زنه تو این لیست
سازمان سنجش: یعنی با این سوالاشون!! ۵ تا رو که حذف کردن یعنی ۲۰ درصد سوالا! یه چندتا سوال رو هم آخر سر به نظر من کلید هاش رو درست نکردن. تاثیر منفی زیادی تو رتبه من داشتن. کلا کنکور امسال حق و ناحق زیاد شد.

۳۶- حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

سوال خوبیه. Big Grin دوست دارم تو یه شرکت نرم افزاری مشغول به کار شم در کنار تحصیل.

۳۷- چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

تا حدودی

۳۸- کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

مسلما! باید تشکر زیادی از خانواده خودم بکنم که راه رو برای درس خوندن من هموار کردن. مسلما دعای خیر پدر و مادرم نبود به اینجا نمی رسیدم. برادر من هم نقش مشاور خوبی رو برای من داشت. خواهرم هم نقش خوبی داشت اما وقتی آخر آبان رفت تاثیر منفی داشت دو-سه هفته نتونستم خوب درس بخونم.
جاداره از مانشت هم تشکر کنم که مشاوره درسی من از این سایت بود. با تشکر ویژه از جناب آقای دکتر و آقای فرداد، انرژی مثبت و همه عزیزانی که در فروم جواب سوالتم رو می دادن یا مطالب مفید منتشر می کردن

۳۹- ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

بله ریاضی مهندسی. محاسبات از رو یه منبع دیگه. داده و الگوریتم هم از رو مرجع

۴۰- توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

یک دور دیگه با دقت جوابای بالا رو بخونن. بعدش متن زیر رو:
اگر دانشجو هستین و میخواین کنکور بدین به نظرم درس شبکه رو ترم کنکور بر ندارین ۶۰۰ صفحه کتابه. حفظی هستش. حداقل ۳ دور باید بخونین. ترم کنکور وقت نمی کنین بخونین
اگر می تونین ترم کنکور رو مرخصی بگیرین.
درصدای امسال رو ملاک قرار ندین! امسال درصدا نسبت به پارسال خیلی پایین اومده بود. با این تراز من پارسال رتبم ۳۰۰ می شد! پس حتما هنگام مقایسه سختی سوالات رو هم در نظر بگیرین. کنکور امسال بخاطر غلطهای زیادش یه کنکور خاص بود.

۴۱- بنظرتون سوالی هست که باید می پرسیدم و نپرسیدم.؟

بله، توصیه شما به کسایی که هنگام دانشجویی کنکور میدن! که تو قسمت قبل جواب این سوال رو دادم

۴۲- و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت،انتظاراتتون از مانشت؟

بهترین فرومی که دیدم. گه گاهی دلخوری هایی پیش اومد ولی بهترین سایت اینترنتی برای من بعد از یک سایت دیگه بود Smile

از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.

ممنون Smile


۱۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hemoso , SaMiRa.e , Jooybari , ramzi , انرژی مثبت , saba_1984 , reyhaneh64 , s.sadri , Payam92 , hacker , ali.s1992 , x86 , احسان مومنی , eng_majid , Engineer , Setare Hana , broacuago , Dononountee , ماه بانو , trausaWab , AmiriManesh , e2000 , Maryam-X , jparisa , iammiti , mahdiazadbar , بنفشه , Ms. Saba , mrsh1372 , zeinu
ارسال:
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۷:۲۴ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
از اینکه اینقدر خوب و دقیق توضیح دادید ممنون. رتبتون رو هم بهتون تبریک میگم.

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد...«کوروش کبیر»
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pouri_sb , broacuago , nilo.areta , Dononountee , trausaWab
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۲, ۰۵:۱۸ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
تبریک هم استانی عزیز و هم شهری سابق ... ممنون
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pouri_sb , broacuago , nilo.areta , Dononountee , trausaWab
ارسال:
۱۷ شهریور ۱۳۹۲, ۰۳:۰۶ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
سلام
موفقیتتون توی کنکورو تبریک میگم و امیدوارم همیشه موفق باشید
یه درخواست داشتم اگه میشه لطف کنید و حالا که نتیجه نهایی کنکور اعلام شده بگید دانشگاه و گرایشی که قبول شدید چیه ؟ و در ضمن انتخاب چندمتون قبول شدید ؟ و انتخابهای ماقبل این انتخاب که قبول نشدید چیا بوده
ممنون
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pouri_sb , trausaWab
ارسال:
۲۴ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۱۲ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
(۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۳:۰۶ ب.ظ)javad1369 نوشته شده توسط:  سلام
موفقیتتون توی کنکورو تبریک میگم و امیدوارم همیشه موفق باشید
یه درخواست داشتم اگه میشه لطف کنید و حالا که نتیجه نهایی کنکور اعلام شده بگید دانشگاه و گرایشی که قبول شدید چیه ؟ و در ضمن انتخاب چندمتون قبول شدید ؟ و انتخابهای ماقبل این انتخاب که قبول نشدید چیا بوده
ممنون
ممنون همچنین شما هم همیشه موفق باشید
تاپیکش موجوده :دی
هوش بهشتی قبول شدم، روزانه، انتخاب ۱۲مم بودش. قبلش شریف و امیرکبیر و تهران و روزانه علموص رو زده بودم Smile

(۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ۰۵:۱۸ ق.ظ)Aref Safari نوشته شده توسط:  تبریک هم استانی عزیز و هم شهری سابق ... ممنون
مرسی، هنوزم که رشت میایم :دی نمی شه از رشت دل کند...


(۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۷:۲۴ ب.ظ)Engineer نوشته شده توسط:  از اینکه اینقدر خوب و دقیق توضیح دادید ممنون. رتبتون رو هم بهتون تبریک میگم.
خواهش می کنم موفق باشین شما هم Smile
(۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۲۳ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  ممنون از مصاحبه شما . با آرزوی موفقیت
قربان شما، همچنین آقای فرداد Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۷ آذر ۱۳۹۲, ۰۵:۳۵ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
لطفا با توجه به کنکورهای سال قبل بگید کدوم بخش ها مهم تر هستن و بیشتر از آنها سوال می آید. رشته هوش مصنوعی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۰ آذر ۱۳۹۲, ۰۲:۱۱ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۱۵۱ هوش مصنوعی
خیلی ممنون از مصاحبه خوبتون. امروزی که من دارم این پست رو میزارم ۳۰ آذر هستش خیلی از مشکلاتم مثل شما بود خیلی تونستم استفاده کنم. ایشالله امشب حافظ به داد من هم برسه. شب یلدای همه هم مبارک باشه. فقط اینکه من نتونستم اون شعر حافظ رو بگیرم. چون مثل اینکه دراپ باکس فیلتر شده. و با فیلتر شکن هم دسترسی نمیده. اگه کسی هست متن اون شعر رو واسم بفرسته. خیلی ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pouri_sb


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۲۹۸ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۷,۹۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۴ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۵ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۶۸۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close