زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۰۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات

ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۱۰ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
بنام خدا
اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

نوری هستم. متولد ۱۳۶۷ .به لطف خدا در کنکور ارشد امسال (۱۳۹۲) در گرایش امنیت و شبکه رتبه ی ۳ و در گرایش تجارت و فناوری اطلاعات ، رتبه ی ۷ رو کسب کردم.

۱- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته ی رشته ی فناوری اطلاعات هستم.

۲- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

از دوران دبیرستان به کامپیوتر و مباحث اون علاقه داشتم. انتخاب اول من هم در کارشناسی ، رشته ی آی تی بود.

۳- کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

دانشگاه صنعتی ارومیه

۴- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

می شه گفت که آدم درس خونی بودم. به جز یک ترم ، بقیه ی ترم ها معدلم الف بود و به عنوان شاگرد دوم فارغ التحصیل شدم. به اکثر درس ها علاقه داشتم ولی بعضی از درس ها هم بود که می خواستم با نمره ی متوسط هم که شده پاس کنم.

۵- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

از ابتدا هدفم ادامه تحصیل بود. به طور جدی از اواخر ترم ۷ مطالعه کنکور ارشد رو شروع کردم.


۶- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
از همان اول به این رشته فکر می کردم. البته در کنکور کامپیوتر هم شرکت کردم.
۷- میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.

زبان تخصصی: ۴۵,۵۶
مشترک ۳۷,۹۳
مدیریت: ۲۸,۸۹
تخصصی مشترک : ۴۸,۱۵
معماری: ۵۰

۸- آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

سال دومی بود که به صورت جدی شرکت کرده بودم. سال پیش رتبه ام ۴۰۱ و ۴۵۷ شده بود.

۹- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

دقیقا نمیشه گفت. از جهاتی شبیه و از جهاتی متفاوت هستن. بستگی به درس ، منبع درسی و استاد اون درس داره. برای بعضی از دروس منابعی رو می خوندیم که منبع کنکور بود ولی برای بعضی نه. بعضی از دروس به صورت کامل تدریس نمی شد ( شاید به دلیل محدودیت زمان) در حالی که بسیاری از مباحث تدریس نشده ، جز مباحث مهم کنکور بودن.

۱۰- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

برنامه ی خیلی دقیقی نداشتم. در ابتدا ۴ تا از دروسی که در اون ها ضعیفتر بودم رو انتخاب کردم. چند ماه (شاید ۲ یا ۳ ماه) روی اون ها وقت گذاشتم و بعد دروس دیگر رو خوندم. وقفه هم پیش اومد. چون امسال هم باید پروژه ی کارشناسی رو تحویل می دادم و هم برای کنکور وقت می ذاشتم ، در اواخر آذر ، وقفه ای در مطالعه ام پیش اومد.

۱۱- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

در سوال قبلی جواب داده شد.

۱۲- بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

سال پیش فقط روی دروس ضریب ۴ تمرکز کرده بودم و به دروس دیگر کمتر توجه کرده بودم ( به دلیل محدودیت زمانی ناشی از درس های دانشگاه). متاسفانه نتیجه ی خیلی خوبی نگرفتم. باید به دروس با ضریب بالا، بیشتر اهمیت داد ولی نباید به هیچ وجه از دروس دیگر غافل شد.

۱۳- آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

بله. در سوال ۱۰ کمی توضیح دادم. مثلا الگوریتم ، هوش مصنوعی و معماری رو نسبت به سایر دروس، کمتر بلد بودم. به همین دلیل، امسال اول این دروس رو مطالعه کردم. دروسی مانند ساختمان داده و نرم افزار رو هفته های پایانی مطالعه کردم.

۱۴- خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

برای اکثر دروس منابع رو مشخص کرده بودم. هر چند در مورد مفید بودن بعضیشون مطمئن نبودم. بر اساس منبع درس میخوندم. مثلا برای بحث درخت ها ، کتاب پارسه رو می خوندم و هرجا مبهم بود به کتب مقسمی مراجعه می کردم تا ببینم که آیا اون کتاب توضیح اضافی داره یا نه؟ البته گاهی اوقات که مطالعه مبحثی از نظر زمانی خیلی طولانی می شد، سعی می کردم تا اون مبحث رو عوض کنم.

۱۵- میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

از فیلم یا صدا استفاده نکردم. فقط از کتاب های مرجع و بعضی کتاب های تستی.
منابع مورد استفاده ی خودم رو در ادامه ذکر کردم. این نکته رو باید مد نظرتون باشه که هر کسی روش خاص خودش رو برای مطالعه داره و ممکنه منابع مورد استفاده ی بنده، به درد دیگران نخوره. مثلا بنده رابطه ی خوبی با کتب تستی ندارم و بیشتر علاقه دارم کتب مرجع ( ترجیحا انگلیسی )رو مطالعه کنم و بعد سراغ کتاب تستی بروم. در حالی که بعضی از دوستان به خوندن کتب تستی علاقه دارن و کتب مرجع رو مطالعه نمی کنند. اینکه از چه روشی و از چه کتاب هایی استفاده کنید ،کاملا بستگی به خودتون داره.
زبان : منبع خاصی رو نمی دونم ولی خیلی ها کتاب ۵۰۴ رو پیشنهاد می کنند.
گسسته : بنده قسمت هایی از کتب ۴ جلدی گریمالدی رو مطالعه کردم. معمولا خوندن گسسته زمان زیادی رو می بره و امکان داره تستهایی رو مطرح کنند (مانند امسال) که نشه در سرجلسه حل کرد. اگه مبحثی که می خونید براتون خیلی جدیده و یا زمانبر هست ، اون مبحث رو نادیده بگیرید. کتب پوران پژوهش هم ظاهرا خوبه ( اینطوری شنیدم ) ولی به نظرم از بین گریمالدی و پوران ، یکی رو انتخاب کنید.
ساختمان داده : کتاب پارسه و مقسمی
الگوریتم : قسمت هایی از نیوپولیتان ، قسمت هایی از CLRS را به همراه مساله های آن کتاب
شبکه : مفاهیم لایه ی فیزیکی از کتاب دکتر بهروز فروزان (data communication and networking ) ،
مفاهیم لایه ی پیوند داده از فروزان و استالینگز (فصل ۷ و پیوست ۷ ویراست ۷ کتاب استالینگز که در فصل ۷ کتاب دکتر حقیقت -فصل کنترل جریان- هم اومده، خیلی مهمه که در چند سال اخیر از اون سوال مطرح شده ) ،
لایه ی شبکه و انتقال از کتاب اصول مهندسی اینترنت نوشته ی احسان ملکیان.
ضمنا ، قسمت هایی از کتاب پارسه رو هم مطالعه کردم.
چند روز پیش که با یکی از دانشجوهای شریف ( که موفق به زدن ۵ تست شبکه شده بود) صحبت می کردم ، ایشون گفتن که سوالات امسال اکثرا از کتاب top down approach نوشته Kurose بود. ترجمه ی این کتاب در بازار هست.
نرم افزار: کتاب مهندسی نرم افزار پرسمن - ویراست ۷(زبان اصلی). متن نسبتا سنگینی داره. فصل های مربوط به تست نرم افزار و کیفیت نرم افزار بسیار مهم هستند. در آخر کتاب پیوستی در مورد مفاهیم و دیاگرام های شی گرا وجود داره که بسیار مهم هست.
هوش مصنوعی : کتاب پوران پژوهش . من تقریبا برای ۷ فصل کتاب زبان اصلی نوشته ی " راسل " رو خوندم که متاسفانه زمان زیادی ازم برد. بعدا کتاب پوران پژوهش (ترجمه و تالیف خانم مهدیه شادی) رو دیدم. به نظرم واقعا کتاب خوبیه چون هم ترجمه ی روانی داره، تست های سال های پیش رو آورده و از همه مهمتر اینکه تمرینات مهم آخر فصل کتاب راسل رو هم در قالب تست حل کرده.
پایگاه داده : قسمت هایی از کتاب database systems نوشته ی Elmasri . سعی کنید روی مفاهیم نرمالسازی زیاد کار کنید. از بین کتابهایی که دیدم ، به نظرم بهترین کتابی که در مورد نرمالسازی صحبت کرده ، همین کتاب هست. توصیه می کنم فصل ۱۵ و اوایل فصل ۱۶ این کتاب رو یک نگاهی بندازید.
سیستم عامل : قسمت هایی از کتاب استالینگز که ترجمه ی بسیار روانی داره ( دکتر پدرام و صدیقی ) به همراه حل مساله های آن + قسمت هایی از کتاب مقسمی
مدیریت: جلد اول کتاب پارسه
معماری : قسمت هایی از کتاب مرجع معماری ( موریس مانو) به همراه حل مساله های آن. برخی قسمت های این کتاب رو از نسخه ی انگلیسی خوندم. + بعضی از فصل های کتاب پوران پژوهش
اینها بخشی از کتاب هایی بودند که بنده مطالعه کردم. اگه می خواید کتاب مرجع بخونید ، برای اینکه بتونید در کنکور نتیجه بگیرید ، حتما باید مساله های آخر فصل رو حل بکنید.حل المسائل این کتاب ها رو می تونید از اینترنت پیدا کنید. (البته برای بعضی از دروس مانند نرم افزار ، نیازی به حل مسائل آخر فصل نیست)
باز هم تاکید می کنم که این کتاب ها برای بنده مفید بودند ولی ممکن هست که شما با این منابع راحت نباشین و این منابع برای شما مفید نباشن. ضمنا اگه قبلا به خوندن کتاب زبان اصلی عادت نکردین ، به نظرم بهتره همون کتاب فارسی رو بخونین. خوندن کتاب زبان اصلی ، نسبتا زمانبر هست.

۱۶- بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

اگه منظورتون کنکور هست ، دقیق نمیدونم. بستگی به فرد داره. اما اگه منظورتون مطالعه ی غیرکنکوری هست ، به نظرم باید به غیر از دروس عمومی، اکثر دروس دیگر رو از روی کتاب مرجع ( ترجیحا انگلیسی ) خوند.

۱۷- ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

شدیدا به خوندن کتاب مرجع علاقه داشتم.

۱۸- زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوب یا عالی؟

در مورد زبان ، پایه ی قبلی داشتم. امسال برای کنکور تقریبا منبع خاصی رو نخوندم. چند سال هست که برای دروس از منابع انگلیسی استفاده می کنم و به همین دلیل در کنکور مشکل خاصی نداشتم. به نظرم استفاده از نرم افزارهایی که از شیوه ی تکرار منظم استفاده می کنند (مانند نرم افزار نارسیس) خیلی می تونه مفید باشه. در زمینه ی reading ، سطح زبان بنده نسبتا خوب هست ولی در زمینه ی نوشتن و مکالمه، متاسفانه مهارت کافی رو ندارم که ان شاالله در آینده تقویت می کنم.

۱۹- در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

در کنکور آی تی، از بین دروس ریاضی فقط درس گسسته وجود داره که به نظرم باید در حد متوسطی اون رو خوند.

۲۰- اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

همانطوری که قبلا عرض کردم ، برنامه ریزی دقیقی نداشتم. فقط بر اساس نقاط ضعف و قوت خودم مطالعه می کردم. مثلا از بین دروسی که ضعیف بودم، ۴ تا رو انتخاب می کردم و ۲ یا ۳ ماه مطالعه می کردم. اوایل به صورت روزانه مطالعه میکردم و پس از مدتی یک روز در میان. هر کدام را که تمام می کردم ، سعی میکردم یکی دیگه رو جایگزین کنم.

۲۱- آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

تنها در خانه مطالعه می کردم. بعضی اوقات که به دانشگاه می رفتم ، با یکی از دوستان در مورد دروس بحث میکردیم و از همدیگه سوال می پرسیدیم و ...
به نظرم بهتره آدم خودش تنها بخونه و در زمان های مشخصی (مثلا یکبار در هفته ) با دوستان کنکوری جلسه بذاره برای تبادل نظر.

۲۲- حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

سرعت رو اندازه نمی گرفتم ولی مدت زمان مطالعه رو به دقت اندازه می گرفتم و در جدول روزانه یادداشت می کردم. بر اساس مدت زمان مطالعه میشه سرعت رو محاسبه کرد.به نظرم سرعت مطالعه به خودی خود ارزش نداره چون مباحث با همدیگه متفاوت هستن. بعضی از درس ها آسون هستن و سریع میشه خوند ولی بعضی مباحث هستند که نیاز به تعمق و صرف زمان بیشتر دارند. با این حال وقتی می دیدم که مثلا مطالعه ی یک فصل، بیش از اندازه کش دار شده ، سعی می کردم مباحث کم اهمیت تر اون فصل رو نادیده بگیرم و فصل بعدی رو شروع کنم.

۲۳- اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

سعی می کردم زمان بیشتری رو به اون درس اختصاص بدم. هیچ درسی رو کنار نگذاشتم. ولی بعضی از مباحث بعضی دروس رو کنار گذاشتم. مثلا می دانستم که فصل همزمانی در درس سیستم عامل، یکی از سخت ترین و زمانبرترین مباحث این درس هست که حتی با وجود مطالعه ی خیلی زیاد، لزوما نمیشه تست اون رو زد. به همین دلیل ، این فصل رو حذف کردم.

۲۴- اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

برای گرایش ۲و۳ باید معماری خوند و برای گرایش ۱و ۴ باید مدیریت خوند. از مدیریت خیلی خوشم نمی اومد ولی برای اینکه در انتخاب رشته دستم باز باشه ، اون رو هم کمی خوندم. تمرکز اصلی بنده روی گرایش ۲و ۳ بود.

۲۵- آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

همانطوری که قبلا عرض کردم ، سرعت مطالعه ، از جهاتی بستگی به نوع درس داره. از طرف دیگه نمیشه که همیشه به طور یکنواخت و با سرعت مشخصی درس خوند. بعضی وقتا سریع وبعضی وقتا کند. بعضی مواقع خستگی ناشی از درس خوندن و کار روی پروژه ، باعث بی انگیزه گی و بی میل شدن من می شد که البته با استراحت کردن مشکل حل می شد.

۲۶- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

برای کنکور امسال (۱۳۹۲) از هیچ کلاسی استفاده نکردم. برای کنکور گذشته (۱۳۹۱) برای دو درس شبکه و گسسته سر کلاس رفتم که البته در نهایت، شبکه در اواسط تعطیل شد وپولمون رو برگرداندند و گسسته را هم نتوانستم در جلسات پایانی شرکت کنم.
به نظرم شرکت در کلاس بستگی به خود آدم داره. مثلا من خودم دوست دارم به جای اینکه وقت خودم رو صرف رفتن و برگشتن و نشستن در کلاس بکنم ،توی خونه بشینم و مطالعه کنم. به همین دلیل امسال سرکلاس کنکور نرفتم. البته شاید یک علتش هم این بود که خیلی از دروس رو در دانشگاه خوب خونده بودم. به نظرم اگر دوستان در درسی ضعیف هستند ، می تونند از کلاس های کنکور استفاده کنند. این باعث میشه که هم در حال و هوای کنکور قرار بگیرن و هم سرعت یادگیری شون بالا بره. البته باید تعداد کلاس ها متعادل باشه به طوری که بتونن ضمن کلاس رفتن ، درس رو در خونه هم مطالعه کنن. بعضی وقتا فکر می کنم که شاید بهتر بود من هم برای بعضی درسا که در دانشگاه کامل تدریس نشده بود ، سر کلاس می رفتم. چون باعث می شد سریعتر یاد بگیرم.

۲۷- آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

بنده امسال فقط در دو آزمون جامع پارسه شرکت کردم. به نظرم آزمون های مرحله ای ارزش چندانی ندارند ولی آزمون های جامع، تا حدودی می تونه نشان دهنده ی جایگاه علمی فرد نسبت به سایرین باشه. البته نباید به نتایج آزمون خیلی اعتنا کرد ، چرا که ممکنه عوامل زیادی ( از جمله شانس ) در نتیجه ی اون تاثیرگذار باشه. ضمن اینکه افراد زیادی (مانند خودم ) هستند که تا لحظه ی آخر مطالعه می کنند و سعی می کنند ضعف های خودشون رو برطرف کنند . اگر در چند آزمون متوالی رتبه تون خیلی بالا و پایین میشه ( نوسان زیادی داره ) ، باید احساس خطر بکنید و بدونید که نوع سوالات شدیدا در رتبه ی شما تاثیر گذار هستند.
اگر در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید ، حتما بعد از آزمون، سوالات رو بررسی بکنید. ببینید که چرا سوالی رو غلط جواب دادید، جواب درست سوال کدومه و چرا و ....

۲۸- تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

متاسفانه خیلی از درس ها رو با وجود اینکه خیلی خوب خونده بودم ، نتونستم جمع بندی کنم. بعضی از درس هایی که سال پیش خوب خونده بودم رو ( مانند نرم افزار و ساختمان داده) در هفته های پایانی ، مرور کردم و اصلا نیازی به جمع بندی نشد. بعضی از دروس ها مانند الگوریتم و هوش مصنوعی رو روز قبل کنکور مرور کردم. ولی توصیه بنده به دوستان دیگر این هست که حتما زمان دقیقی رو ( مثلا از اوایل دی ) برای جمع بندی مشخص کنند. گاهی جمع بندی نکردن درس ، فرقی با نخوندن درس نداره. شاید علت اینکه بنده بدون جمع بندیِ درست نتیجه ی خوبی گرفتم این بود که پایه ی قوی داشتم.

۲۹- برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

دقیق نمیدونم. شاید بشه گفت که آخرین هفته و آخرین روز قبل کنکور، بیشترین میزان مطالعه رو انجام دادم. سعی من بر این بود تا به اکثر مطالب یه نگاهی بندازم تا با حداکثر آمادگی در جلسه حاضر بشم و سریع جواب بدم. من در دو آزمون جامع پارسه در گرایش ۲و ۳ رتبه ی ۳۸ و ۳۹ رو بدست آورده بودم ولی می دونستم این رتبه به هیچ وجه قابل اعتنا نیست. با توجه به ظرفیت خیلی کمی که رشته ی آی تی داره ، فقط امیدوار بودم که بتونم رتبه ی زیر ۲۰۰ بیارم تا حداقل بتونم از روزانه یا شبانه قبول بشم. ولی بعد از اتمام کنکور ، احساس کردم که سر جلسه آمادگی بالایی داشتم.

۳۰- آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

بر اساس تجربه ای که داشتم، در مورد بعضی از دروس یکسری پیش بینی هایی کرده بودم. میدونستم که تقریبا نمی تونم درسی رو صد در صد بزنم. احتمال می دادم که هیچ یک از تست های سیستم عامل و یا معماری رو نتونم بزنم. بعضی از پیش بینی ها درست و بعضی نادرست بود.

۳۱- سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

نه. به هیچ وجه. تقریبا می تونم بگم که کنکور دقیقا طوری که فکرش رو می کردم پیش رفت. این به دلیل تجربه ی من از سال پیش بود.

۳۲- آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

بله. زبان را گذاشته بودم برای ۲۰ دقیقه ی آخر. زدن تست رو از دروس مشترک شروع کردم. میدونستم که درس گسسته و طراحی الگوریتم رو باید سریع رد شد. بقیه ی سوالات مشترک رو هم زدم و رفتم سراغ تخصصی مشترک. بعدش معماری. فکر کنم بعدش هم مدیریت رو زدم و در نهایت زبان. در مدت باقیمانده هم برگشتم و بعضی از سوالات رو که برای آخر جلسه نگه داشته بودم رو حل کردم.

۳۳- وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

در کنکور باید انتظار هر نوع سوالی رو داشته باشید و برای هرکدامشون بایستی برنامه داشته باشید. اگه می خواهید رتبه ی خوبی بیارید، باید بدونید که برای هر سوالی چه عکس العملی باید داشته باشید. در حالت کلی می تونم بهتون بگم که کنکور جای جنگیدن با سوال نیست.
به نظر من وقتی شما یک مبحثی رو خوب میخونید ، به احتمال بسیار زیاد (مثلا ۸۰ %) ، میتونید تست های مربوط به اون بحث حل کنید. همین موضوع باعث میشه که خیلی از ماها دچار اشتباه بشیم و فکر کنیم که چون برای خوندن اون موضوع خیلی وقت گذاشتیم، پس باید هر طوری که شده تست اون مبحث رو جواب بدیم. در حالی که باید بدونیم که بعضی اوقات، تسلط ما بر مبحثی ، کاربردش این هست که تشخیص دهیم سوال ، قابل حل شدن سر جلسه ی کنکور ( در مدت زمان حداکثر ۵ دقیقه ) نیست و باید سریعا ازش رد بشیم.
بعضی سوالات هستند که قبلا نمونه اش رو دیدی و می دونی که میتونی سرجلسه حل کنی. این سوالات رو همان لحظه حل میکنی. مثلا سوالی در مورد پیمایش درخت اومده و شما همون لحظه حل میکنی.
بعضی سوالات هستند که قبلا نمونه اش رو دیدی ولی احتمال میدی که وقتگیر باشه و یا به نتیجه نرسی. این سوالات رو برای آخر جلسه نگه می داری. مثلا سوال شبکه در مورد زیرلایه ی دسترسی به رسانه (MAC) اومده و از شما خواسته شده تا بهترین اندازه اطلاعات برای کارایی بهینه رو محاسبه کنید و شما متوجه می شوید که برای حل این سوال باید مشتق گیری کنید و ...
بعضی سوالات هستند که قبلا نمونه اش رو ندیدی ولی وقتی ۱ یا ۲ دقیقه بهش فکر می کنی ، احتمال می دی که می تونی حلش کنی. اگه ۲ یا ۳ دقیقه دیگه فکر کردی و تونستی حل کنی ، چه خوب ! ولی اگه نتونستی به جواب برسی ، نباید دیگه روی اون وقت بذاری ( و یا به اصلاح شما ، نباید باهاش بجنگی). اگه در آخر جلسه وقت کردی ، می تونی مجددا به این سوالات برگردی.
بعضی از سوالات هم هستند که برات خیلی جدید هستن و وقتی کمی بهش فکر می کنی ، هیچ سرنخی که بتونه در حل اون کمکت کنه بدست نمیآری. سریعا باید اون سوال رو رد کنی.

۳۴- وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

متن آخر انگلیسی رو وقت نکردم بخونم. با این حال به نظرم زمان رو تقریبا خوب مدیریت کردم. شاید اگه وقت بیشتری داشتم ، درصدهام از این بهتر میشد ( شاید ) ولی این رو هم باید در نظر داشت که محدودیت زمانی ۳ ساعت ، خودش جزعی از این رقابت کنکور هست و داوطلب باید خودش رو برای حداکثر آمادگی در این ۳ ساعت آماده کنه.

۳۵- آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

نه. نمی شد از جلسه بیرون آورد. ولی تقریبا همه ی جواب هام یادم بود. طبق محاسبات خودم زبان رو تقریبا ۵۰ زده بودم ولی در کارنامه ۴۵ درج شده ( البته شاید من اشتباه محاسبه کرده بودم و یک تست نادرست رو درست در نظر گرفته بودم ). بقیه ی درصد با در نظر گرفتن کلید نهایی سنجش ، با محاسبات من کاملا همخوانی داشت.
فکر میکردم در بهترین حالت رتبه ام حدود ۳۰ بشه ولی خدا رو شکر ۳ شد.

۳۶- بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

همه ی عواملی که ذکر شده ، کم و بیش در موفقیت تاثیر دارن و دقیقا نمیشه گفت که هر کدام چند درصد. با اینحال به نظرم پایه ی تحصیلی و همچنین تجربه ی سال پیش (در لیست شما اشاره نشده) برای من بیشترین نقش رو داشت.

۳۷- حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

یکسری اهداف دارم ولی متاسفانه فعلا نمیتونم بگم.

۳۸- چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

به نظرم خیلی زیاد.

۳۹- کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

خانواده ام

۴۰- ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

بله. مثلا هوش رو از کتاب مرجع انگلیسی خوندم و وقتم رو خیلی گرفت در حالی که میتونستم از کتاب تستی بخونم.

۴۱- توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

به نظرم گفتنی ها رو دوستان دیگر در مصاحبه هاشون به خوبی گفتن.
کنکور فقط آزمون علمی نیست. امتحانی هست که مجموعه ای از مهارت های شما ( مهارت علمی ، مدیریت زمان ، صبر و استقامت در گذر زمان، مدیریت و اصلاح برنامه و ...) در معرض آزمایش قرار می گیرند. در هر کدام از این موارد ضعیف باشین ، با مشکل مواجه میشین. مثلا اگه تلاش زیاد بکنید ولی سر جلسه نتونید زمان رو مدیریت کنید ، نتیجه ی مورد نظرتون رو نمی گیرید.
شاید جواب بعضی از سوالات رو ناقص داده باشم و یا مبهم باشن. اگه توضیح بیشتری لازم هست، دوستان محترم نظر بدهند تا توضیح بدم.

۴۲- بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟

گمان نمی کنم.

۴۳- و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

هر چند من خودم تازه عضو این سایت شدم ( قبلا از این سایت استفاده میکردم اما به تازگی عضو شدم) ولی به نظرم محیط بسیار مناسبی هست برای دانشجویان تا بتونند در مورد مسائل درسی و یا غیردرسی با همدیگر تبادل نظر کنند. از همه ی مدیران این سایت که زحمات زیادی می کشند ، تشکر میکنم.

از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.

بسیار ممنونم. بنده هم برای دوستان آرزوی موفقیت دارم.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۲۸
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: s.sadri , SaMiRa.e , Aurora , Engineer , انرژی مثبت , Mohammad-A , sir_ams , Doctorwho , atenaa , friends , sahar_rostami2 , ramzi , MSZ , hemoso , white bird , sara_sb92 , mahkaameh , z.sh , H3NGAM3H , tayebe68 , ali123321 , سحاب , aydingol , sulduz , Jooybari , GoodStudent67 , bita_it , fatemeh85 , reyhaneh64 , S - Is , hesamvazirii , niloofar_68 , Amir V , M@A , احسان مومنی , lafille , sarinaz , ahmadi.m , dzzv_13 , blitioppy , msalehi1991 , CeceBetry , marjan31335 , marisa , tarane1992 , elynn66 , v-e , - rasool - , tabassom93 , Pure Liveliness , balghoor , haveking , Happiness.72 , myamin , حسین۱۷
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۳:۱۷ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
چه عجب یه شیر مرد پیدا شد از ایتی مصاحبه بزاره Big Grin
مصاحبه عالی بود و بسیار استفاده کردیم امیدورام همیشه موفق باشی.....
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , blitioppy , CeceBetry
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۳:۴۲ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
سلام تبریک فراواااننن
میشه لطف کنین و مشخصات کامل کتاب شبکه ای که گفتین ۵تا سوال امسال ازش اومده رو بزارین؟

آرامشه ماقبل طوفانم...
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , blitioppy
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۴:۵۶ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
(۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۳:۴۲ ب.ظ)sahar_rostami2 نوشته شده توسط:  سلام تبریک فراواااننن
میشه لطف کنین و مشخصات کامل کتاب شبکه ای که گفتین ۵تا سوال امسال ازش اومده رو بزارین؟

فردی که به بنده گفت ۵ تا تست شبکه رو درست زده ،یکی از دانشجویان شریف بود که کتاب top down approach براشون تدریس شده بود. اینکه ایشون صرفا با مطالعه ی این کتاب موفق به زدن تست شده بود و یا اینکه استادشون خوب تدریس کرده بود و یا اینکه ایشون پایه ی شبکه ی خوبی داشتند، بنده اطلاع دقیقی ندارم.
مشخصات کتاب:
Computer Networking : A Top-Down Approach
James F.Kurose , Keith W.Ross

این کتاب ترجمه شده و در بازار موجود هست. ( متاسفانه بنده این کتاب رو مطالعه نکردم و در مورد ترجمه نظری ندارم)
لینک خرید کتاب:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


ضمن اینکه انتشارات نوپردازان نسخه ی افست (انگلیسی) این کتاب رو منتشر کرده.
اگر دوستان دیگری اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب دارند ،خوشحال میشم که بتونم استفاده کنم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sahar_rostami2 , GoodStudent67 , dzzv_13 , chaka , CagStineetags
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۵:۱۱ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
امیرجان بازم بهت تبریک میگم
مصاحبه ات رو خوندم ... امیدوارم تو همه مراحل زندگیت بهترین ها رو به دست بیاری
۳
۱
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , blitioppy , CagStineetags
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۹:۳۱ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
(۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۵:۱۱ ب.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  امیرجان بازم بهت تبریک میگم
مصاحبه ات رو خوندم ... امیدوارم تو همه مراحل زندگیت بهترین ها رو به دست بیاری
آقا شما به جایی اینکه مصاحبه بخونی زودتر مصاحبتو بنویس ملتیو حیرون کردی Big Grin
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MSZ , mahkaameh , blitioppy
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۹:۵۴ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
(۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۵:۱۱ ب.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  امیرجان بازم بهت تبریک میگم
مصاحبه ات رو خوندم ... امیدوارم تو همه مراحل زندگیت بهترین ها رو به دست بیاری

خیلی ممنونم. لطف داری.
امیدوارم شما هم در مراحل بعدی زندگی موفق باشی.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MSZ , CagStineetags
ارسال:
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۴۵ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
امیر جان بهت تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشی
البته یه مطلبی رو هم با اجازت میگم : لازم نیست همه درسها مرجع ها رو بخونید چون خیلی از مطالبی که توشون هست برا کنکور نمیاد و اگه کسی مرجع بخونه باید حواسش باشه که اونارو نخونه
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , CeceBetry
ارسال:
۰۱ خرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۰۴ ق.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
(۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ب.ظ)arash_md نوشته شده توسط:  امیر جان بهت تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشی
البته یه مطلبی رو هم با اجازت میگم : لازم نیست همه درسها مرجع ها رو بخونید چون خیلی از مطالبی که توشون هست برا کنکور نمیاد و اگه کسی مرجع بخونه باید حواسش باشه که اونارو نخونه

خیلی ممنونم.
بنده هم موفقیت شما رو تبریک می گم.

باهاتون کاملا موافقم. نکته ی درستی رو اشاره کردین.
ممنون از نظرتون.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: arash_md , CagStineetags
ارسال: #۱۰
۰۲ خرداد ۱۳۹۲, ۰۹:۳۲ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
بهتون تبریک میگم براتون ارزوی موفقیت میکنم.

سعی کنید آن چیزی را که دوست دارید به دست آورید، وگرنه باید آن چیزی را که بدست می آورید دوست بدارید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , CeceBetry
ارسال: #۱۱
۰۳ خرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۱۱ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
تبریک میگم، مصاحبه عالی بود. خیلی جالبه امسال بچه های ارومیه گل کاشتن Smile

همت بلند دار که مردان روزگار / از همـت بلنـــد به جایــی رسیـده اند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , CagStineetags
ارسال: #۱۲
۰۴ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۲۸ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
سلام
یه سوال : بیشتر تمایل داشتید صبح ها درس بخونید یا بعد از ظهر ها ؟ تمرکز درس خوندتون در صبح ها بیشتر بود یا بعد از ظهر ها ؟
ممنون

همت بلند دار که مردان روزگار / از همـت بلنـــد به جایــی رسیـده اند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۰۴ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۵۱ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
معمولا صبح ها دیر از خواب بیدار می شدم. قبل از ظهر از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۷:۳۰ شروع می کردم. بعضی وقتا تا ساعت ۳ شب بیدار بودم. البته میزان مطالعه ی مفید تقریبا ۴ تا ۶ ساعت بود. فقط زمانی مطالعه می کردم که تمرکز داشتم. ( هر وقت که اطرافم ساکت بود )
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ubc
ارسال: #۱۴
۰۷ تیر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۰ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
سلام آقا امیر.
آقا از طریق دنیای مجازی هم دوباره بهت تبریک می گم ... رتبه های شما دوستای گلم (تو و ستار و مرتضی و مهدی) شادمانی موقتی بود در جدال با تالم روحی ام از اون سانحه ی دردناک داداشم...

یه چند تا سوال از مصاحبه ات داشتم. تو سرفصل های شبکه رو به تفکیک کتب عالی تقسیم بندی کردی، ولی مثلا برای طراحی گفتی بخشی از CLRS و بخشی رو از نیوپولیتان. کدوم بخش ها رو از کدوم کتاب پیش بردی.

تو ساختمان داده رویه ات چطوری بود؟ یعنی مباحث رو با هم پوشانی پیش می بردی (یعنی یه بحث آموزشی رو از پارسه می خوندی و بعدا رو اون بحث از کتاب مقسمی تست می زدی )؟

تو نرم افزار من کتاب پرسمن (ترجمه جعفرنژاد قمی-ویرایش هفتم) رو تهیه کرده بودم (یه بار سر کلاس تحقیق فک کنم دیدی). از رو سرفصلاش کدوم فصلا لازم نیستن برای کنکور؟ چون کل کتاب خیلی حجیمه !!!

برا معماری مرتضی می گفت کتاب پوران خوب نوشته و خیلی راحت میشه مباحث رو گرفت (نظر تو در مورد سرفصلای مختلفش چیه؟).

سیستم عامل رو هم می خوام از دکتر حقیقت بخونم . سال قبل می خوندم. خیلی سنگینه مباحث اولیه اش (یه کم تو مایه های سخت افزار اینا هست) و تستش رو از پوران. به نظرت جواب میده؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: A.Nouri , CeceBetry
ارسال: #۱۵
۰۹ تیر ۱۳۹۲, ۰۱:۴۸ ق.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه ی رتبه ۳ شبکه و امنیت ، ۷ تجارت و فناوری اطلاعات
(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  سلام آقا امیر.
آقا از طریق دنیای مجازی هم دوباره بهت تبریک می گم ... رتبه های شما دوستای گلم (تو و ستار و مرتضی و مهدی) شادمانی موقتی بود در جدال با تالم روحی ام از اون سانحه ی دردناک داداشم...

سلام. خیلی ممنونم. لطف داری. امیدوارم که همیشه سالم باشی و ما شاهد موفقیت های شما باشیم.

(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  یه چند تا سوال از مصاحبه ات داشتم. تو سرفصل های شبکه رو به تفکیک کتب عالی تقسیم بندی کردی، ولی مثلا برای طراحی گفتی بخشی از CLRS و بخشی رو از نیوپولیتان. کدوم بخش ها رو از کدوم کتاب پیش بردی.
تقریبا فصل های زیر رو از CLRS خوندم (برخی از فصل ها رو کامل نخوندم) :
۱و۲و۳و۴
۶
اوایل فصل ۷ و ۸
۱۲ و۱۵
نصف فصل ۱۶
۲۲ و ۲۳ و ۲۴ و ۲۵

تقریبا فصل های زیر رو از نیپولیتان خوندم (برخی از فصل ها رو کامل نخوندم) :
۱و۲و۳و۴ و پیوست دوم
لازم به ذکر هست که بنده، نیوپولیتان رو در زمان تحصیل خونده بودم و برای کنکور صرفا مرور کردم

(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  تو ساختمان داده رویه ات چطوری بود؟ یعنی مباحث رو با هم پوشانی پیش می بردی (یعنی یه بحث آموزشی رو از پارسه می خوندی و بعدا رو اون بحث از کتاب مقسمی تست می زدی )؟
لزوما نمیشه گفت که با همپوشانی می خوندم. اولویت من با پارسه بود. هر وقت احساس می کردم روی مبحثی تسلط پیدا نکردم ، مقسمی رو هم میخوندم. بعضی مباحث رو اولویت بندی کردم و زمان بیشتری رو به اونا برای درک بهتر اختصاص دادم. مثلا مبحث درخت ها خیلی مهمه. به همین دلیل اول سعی کردم از پارسه بخونمش. بعضی جاهاش رو که متوجه نمی شدم، به مقسمی نگاه می کردم تا بلکه بتونم متوجه بشم. مثلا تو کتاب پارسه یه فرمول بود ولی توضیح در موردش کم داده بود. من نمیتونستم فرمول حفظ کنم و به همین دلیل به مقسمی مراجعه کردم. تو اون کتاب یه توضیح داده بود و من با استدلالاتی که کردم، متوجه شدم که فرمول از کجا به دست آمده. برای بعضی از مباحث هم فقط پارسه رو خوندم و اصلا به مقسمی مراجعه نکردم. مثلا مباحث پیچیدگی زمانی رو فقط از پارسه خوندم.
(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  تو نرم افزار من کتاب پرسمن (ترجمه جعفرنژاد قمی-ویرایش هفتم) رو تهیه کرده بودم (یه بار سر کلاس تحقیق فک کنم دیدی). از رو سرفصلاش کدوم فصلا لازم نیستن برای کنکور؟ چون کل کتاب خیلی حجیمه !!!
بله. نرم افزار درس سنگینی هست. مباحث خیلی زیادی داره. چند تا کار هست که انجامش می تونه تا حدی به شما در خوندن این درس کمک کنه. یکی اینکه سعی کنی فصل مربوطه رو، در ابتدا از کتابی مثل کتاب پارسه ( تالیف آقای اسلام ناظمی) بخونید. (حداقل یه روخوانی بکنید ازش). این باعث می شه که قبل از خواندن مطلب ،یک ذهنیتی نسبت بهش داشته باشی.
راه دیگر اینه که بعضی از مباحث رو از منابعی دیگری (مثل ویکی پدیا) بخونید. برخی از مطالب رو ویکی پدیا (و یا سایت های دیگر) بهتر از پرسمن توضیح دادن. در زیر تعدادی از مهم ترین مباحث رو که باید حتما برای کنکور بخونید رو آوردم.
- مفاهیم روش های توسعه ی نرم افزار ( آبشاری ، حلزونی ، تکاملی ، افزایشی و ...)
- مفاهیم تست نرم افزار ( آزمون جعبه سیاه ، سفید ، آزمون جامعیت ، یکپارچگی ، smoke , ...(
- مفاهیم کیفیت و متریک ها
- مفاهیم طراحی نرم افزار ( coupling , cohesion , ...)
- انواع دیاگرام های UML
برخی از فصل هایی که من از کتاب پرسمن ( زبان اصلی ) خوندم ،از این قرارند(بعضی از مطالب فصل ها رو کامل نخوندم چون به نظرم زائد بودن)
:۱ -۲ - ۵- ۶- ۷- ۸ - ۱۴ - ۱۶ - ۱۷- ۱۸- ۱۹ - ۲۳ -۲۴ -۲۵ - ضمیمه ی ۱ و ۲ کتاب که خیلی مهم اند. مطالب مربوط به مدیریت پروژه رو هم تقریبا سال پیش خونده بودم ولی امسال نخوندم.
(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  برا معماری مرتضی می گفت کتاب پوران خوب نوشته و خیلی راحت میشه مباحث رو گرفت (نظر تو در مورد سرفصلای مختلفش چیه؟).
من از کتاب پوران تقریبا ۵ یا ۶ فصل رو خوندم. تقریبا مطالب موریس مانو رو به همراه یکسری مطالب اضافی بیان کرده. به نظرم کتاب خیلی خوبیه. بهتره فصل مربوط به الگوریتم های حسابی رو در آخر بخونی چون خیلی وقت گیره.
(۰۷ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۰ ب.ظ)mo.gh نوشته شده توسط:  سیستم عامل رو هم می خوام از دکتر حقیقت بخونم . سال قبل می خوندم. خیلی سنگینه مباحث اولیه اش (یه کم تو مایه های سخت افزار اینا هست) و تستش رو از پوران. به نظرت جواب میده؟
کتاب پوران رو ندیدم و در موردش نظری ندارم ولی کتاب دکتر حقیقت رو کمی خوندم. به نظرم تنها در صورتی کتاب حقیقت رو بخون که وقت خیلی زیادی داشته باشی. به نظرم ارزش نداره که برای درسی بیش از اندازه وقت بزاری. اگه سوال سختی در کنکور مطرح بشه،مطمئن باش که اگر چندین بار هم کتاب حقیقت رو بخونی، باز هم نمیتونی جواب بدی.
در آخر هم عرض کنم که مطالبی که در مورد کتاب ها و فصل ها عرض کردم ،تنها تجربیات بنده هست و ممکنه که برای شما مفید نباشن. مهم این هست که شما بر اساس شرایط خودت ، کتاب های مناسب رو پیدا کنی.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: s.sadri , atenaa , blitioppy , CeceBetry


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۸۵۶ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۱۸۹ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
Big Grin اطلاعات در مورد دانشگاه تهران (پردیس فارابی) mehRUN ۲ ۴,۳۱۴ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: eng.behnam
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  اطلاعات راجع به سیستمهای حضور و غیاب Fingerprint ۱ ۱,۵۵۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Fingerprint
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۲۶ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۱ ۱۲,۹۲۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۷,۹۴۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close